( nns | 2023. 12. 07., cs – 15:37 )

A kötelező karbantartás egy archaizmus amit az autógyárak és szakszervizek próbálnak átörökíteni a villanyautókra is. Legtöbbször csak egy fékhatásmérés és egy pollenszűrő csere. Hajtóműolaj csere se túl gyakori dolog nálam 120e kmenként van előírva.

Rossz világ jön rájuk, ha a független szervizek tizedáron megoldják a problémákat. Csapágycsere probélma más EVnél (pl Hyundai IONIQ) is van és élelmes vállalkozók tudják cserélni töredék költségből. Ezeknek az első második generációs villanyautóknak a gondjai a gyártói tapasztalatlanságból származnak. Ezekre vannak már megoldások. Ha a gyártók ezeket javítják a jövőbeli modelleknél tényleg kevesebb gond lesz az EVkkel. (Nem véltelenül próbálkoztak gyártók máshonnan bevételi forráshoz jutni az autók eladása után is ha a szervízbevételek kiesnek. Példa BMW.) Itt nehezebb a gyári alkatrészekkel kizárni a függetleneket mert egy villanymotort sokan tudnak javítani. (Sőt vannak akik meghajtóakkut is cserélnek)

 

Ha tényleg csak csapágy akkor olcsóbban megússza mint egy dízeles a turbó cserét ;-)