( zeller | 2024. 03. 11., h – 09:10 )

"nem kéne csilliókért cserélgetni a mindenféléket bennük" - sajnos azok a mindenfélék drágák, és csak részben azért, mert a másik választása a tulajnak a jármű bontóba küldése. Ez sajnos a "majom - banán" témát (is) feszegeti:nagyon sok olyan autótulajdonos van, akinek nem biztos, hogy a saját autó a megfelelő megoldás, de amíg a birtoklás költségét nem osztja le a megtett kilométerekre, és nem gondolkodik el azon, hogy IC első osztály+taxi/autómegosztó használatával olcsóbban kijönne, addig ragaszkodni fog a birtokláshoz/autó vásárlásához. (Akinek meg megvan az autója, az meg nem fogja csak azért eladni, mert valamivel drágábban jön ki egy utaskilométer, mintha ad-hoc venne igénybe bérelt autót/tömegközlekedést/bármi mást - mert azért tegyük hozzá, a saját autó kényelmét nehéz számszerűsíteni...

Az elektromos autóknak nem csak az ára az, ami problémás: sajnos a jelenlegi akkumulátorok/töltési megoldások illetve lehetőségek messze nem adják a belsőégésűek kényelmét és rendelkezésre állását. Nagyon nem mindegy, hogy 6-700km-enként kell rászánni 10-15 percet, hogy 6-700k-re elegendő energia kerüljön be a járműbe benzin/gázolaj, mint energiahordozó formájában, vagy jó esetben fele ekkora távolságonként 2-3-4-szer ennyi időt vesz igénybe a töltögetés.
Nem, a "de otthon is tudod tölteni" nem megoldás: az autósok jelentős hányada lakótelepen, vagy sokemeletes társasházban él, bónuszként olyan környéken, ahol a th. energiaigényének a változását sem minden esetben tudja kielégíteni a meglévő középfesz. hálózat. Azaz ha minden x-edoik parkolóhoz töltőoszlopot szeretnének rakni, akkor nem csak úl trafó kéne, hanem ahhoz új betáp is, ami hirtelen k.ra megdobja a költségeket. nagyon nem mindegy, hogy a benzinkúthoz nem kell csővezetéket építeni a legközelebbi (üzemanyag)depótól/kőolajfinomítótól, miközben a villanykúthoz meg igen...