( zeller | 2024. 03. 11., h – 14:57 )

Melléduma, és a lényeges kérdéseket jól elkerülöd, de röviden megkérdezem iymét: K.drága? igen. K.ra nincs töltőinfrastruktúra kellő sűrűségben? Igen. K.ra sokáig tart xkm-re elegendúő energia belelapátolása? Igen. A lakosság jelentős részének esélye sincs az otthoni töltésre (ami kell ahhoz, hogy elkerülje a töltőpontokra zarándoklást és a töltőpontokhoz kötött autózást)? Igen.

Ezeket kéretik előbb cáfolni.  Az, hogy egy sokliteres benzinfaló mennyit eszik, illetve hogy az xyz dodzsem extra akkupakkal ennek a sokszorosát tudja, nos, az irreleváns. Egy átlagos közlekedőedény kategóriájú személyautó 6-700km-t simán megtesz egy tankolással, de legyönk nagyvonalúak, és mondjunk 500km-t, amihez kell -megint nagyvonalúan- 15 perces kitérő az  útba eső benzinkúthoz. Azaz 500km-enként (+/-50-100km) kell negyed óra a sűrűn megtalálható benzinkutaknál. Ugyanezt a távolságot dodzsemmel megtenni vagy kötöd megad a töltőpontokhoz, és oda mész vásárolni/szórakozni/bármit intézni, aminek a közelében van ilyen, vagy párszáz km-enként beiktatsz egy 30-60-90-sok perces kitérőt a töltikézés miatt. Vagy a szerencsés kisebbséghez tartozol, és van saját garázsod/udvarod, ahol tudod tölteni a dodzsemedet. Persze azt is lehet mondani, hogy aki van olyan jómódú, hogy dodzsemet vegyen, az jellemzően már házban és nem (sokadik emeleti) lakásban él, vagy legalább van saját garázsa...