( hory | 2024. 03. 14., cs – 09:29 )

autó, autó és autó közt egységes közteherviselésnek kéne lennie

egyseges, de hogyan?

- mindenki egyenlo: ugyanannyit fizet a nagyi elektromos scootere, mint a kopasz 3 tonnas 6 literes SUV

- vetelar alapjan: akinek tobb penze van a levesbe apritani, az fizessen tobbet a fenntartasra is

- meret/suly alapjan: mennyi helyet foglal parkolaskor illetve mennyire terheli az utat

- teljesitmeny alapjan: ez kb. a fenti ketto kombinacioja

- kornyezetvedelmi normak alapjan: a 30 eves dizelt a 15l/100km fogyasztasaval terheljuk jobban, mint az EV-t

- tenyleges hasznalat alapjan: megtett kilometerek szamitsanak, aki sokat megy, fizessen is sokat

- incentivizalas alapjan: amelyik meghajtast tamogatni akarjuk egy szebb jovo erdekeben, azokat nem adoztatjuk, amelyiket nem, azt vastagon

- ...

 

A jelenlegi adozasi szokasos a sulyra, teljesitmenyre epitenek (eves ado), illetve a benzin/dizelbe epitik be, ami a fentiek kozul kb. mindet magaban foglalja, kulonbozo aranyokban.

Most akkor mondjal okosat, hogyan modositanad az adozast EV-re. Ha ez megvan, elmehetsz miniszternek is, mert ok se tudjak. :) Tul sok szempont van, amit figyelembe kell venni, es nincs olyan megoldas, ami egyertelmuen jobb a tobbinel. Ha mashol nem, a bonyolultsaga lesz a sirja mindnek. Mert ugye az adozasnak mindenekelott egyszerunek kell(ene) lennie :O