( hyperborg | 2024. 04. 03., sze – 09:01 )

Miért gondolod azt, hogy másnak nincs vagy nem lehet meg a 25+ éves munkatapasztalata? A programozó halála az, ha elveszíti a kíváncsiságát. Ha már nem akar "felfedezni". 

A másik az, hogy jelentős különbség van egy FreeCiv jellegű játék és egy olyan rendszer között, amit fejlesztek. A FreeCiv-nél szinte az összes feature-nek benne kell lennie, hogy a játékmenet élvezetes lehessen. Ha valami hiányzik, akkor az jelentős kihatással van az egész alkalmazás "élvezeti értékére".

Ellenben a projektem esetében a projekt nem akkor készül el, amikor a teljes ökoszisztéma utolsó csavarja is a helyén van, hanem amikor az engine stabil. Ugyanis a feature-öket a pluginok hozzák be, viszont azok összekötését és kiszolgálását az engine végzi. Ennek az engine-nek kell kicsinek, stabilnak és gyorsnak lennie. Hogy utána mikor milyen pluginokat írsz/írnak hozzá, már csak idő és lelkesedés kérdése. 

Jöhettem volna ide úgy is, hogy írtam egy backup rendszert, ami nagyrészt tudja azt, ami itt fel lett sorolva. De menet közben felmerült az a kérdés, hogy lehet-e ezt a rendszert sokkal univerzálisabban megírni úgy, hogy ne csak backupra lehessen használni? 

Maga a projekt nem kicsi és nem fog one-man-show-ként túlélni. De nem olyan JELLEGŰ projekt, hogy meg kelljen várni azt hogy minden pluginja elkészüljön. Ez pedig lényeges különbség!