( _Franko_ | 2024. 04. 10., sze – 18:47 )

Mert ott nem kell 40-50 év folyamatos üzemet teljesíteni, valamint az energia is DC formában áll rendelkezésre az akkuból.

Nézd, 40-50 évet sehol nem kell, hogy kibírjanak ezek a motorok, ráadásul a csapágyak sem bírnak annyit, alapvetően a tipikus élettartama ezeknek az aszinkron motoroknak 25-50 ezer üzemóra, ami nagyjából 3-6 éves folyamatos üzemet jelentene.

Ezen túl a tudomány mai állása szerint igen könnyű és olcsó dolog az AC-DC konverzió, ezért is van mindenben BLDC, amit ún. inverter hajt meg, és a BLDC a felépítéséből adódan strapabíróbb, mint az aszinkron motor, ami amúgy komplexebb forgórésszel készül.

Valami oknál fogva a félvezetők nélküli frekvenciaváltóra irányuló kérdésemre nem akarsz, vagy nem tudsz fókuszálni!

Valami oknál fogva arra nem akarsz fókuszálni, hogy írtál egy orbitális baromságot arról, hogy mi az inverter és mit nevez a szakma inverternek és azóta szerteágazó terelést folytatsz anekdotákkal fűszerezve. Próbálj meg egyszer frekvenciaváltóval BLDC motort meghajtani, aztán térjünk vissza a dologra. Addig is marad a BLDC meghajtásra az ún. inverter, amivel mindenféle dokumentációban könnyedén találkozhatsz, ha vennéd a fáradságot és beleolvasnál.