( jakubovics | 2024. 04. 10., sze – 21:01 )

Próbálj meg egyszer frekvenciaváltóval BLDC motort meghajtani, aztán térjünk vissza a dologra.

Próbáld meg te! A BLDC motor az egyenáramú motor!

ezért is van mindenben BLDC,

Ez sem igaz! Nagyvasúti villamosvontatásban pl. nem, de a Tesla is épít be aszinkron motort a modeljeibe... Azért használnak BLDC motort, mert egyenáramú akkumulátorban áll rendelkezésre az energia! A villamos közhálózatból AC jön, amit veszteséggel egyenirányítanak, aztán egyenáramú motort hajtanak meg vele a "korszerű" gyártók.

Addig is marad a BLDC meghajtásra az ún. inverter, amivel mindenféle dokumentációban könnyedén találkozhatsz, ha vennéd a fáradságot és beleolvasnál.

Amit más gyártó sem nevez inverternek:

Microchip: 3-Phase Brushless DC (BLDC) Motor Gate Driver with Power Module, Sleep Mode, Op Amps

Renesas: Motor Control IC

de azt soha sem mondtam, hogy ez funkcióját tekintve (nagy áthallással) inverternek nem hívható, mert egyenáramból egy másik áramnemet állít elő, nevezetesen négyszög, PWM, vagy fűrészjelet.

Írok is a Microchipnek és a Remesasnak hogy mekkora hülyék, hogy nem nevezik inverternek a BLDC meghajtóikat!