( jakubovics | 2024. 04. 10., sze – 22:26 )

Na, látod, meg is van egy különbség a BLDC invertere és a frekvenciaváltó között.

LOL! Olvass vissza, egyértelműen leírtam, hogy az inverter (fátzisváltó) és a frekvenciaváltó mire való! Ez sajnos neked nem volt meg, és most is kevered a definiciókat!

Mert mint a kettő motor control IC, az inverter és a szenzorok nélkül

Lassan menni fog ez na! Szóval BLDC motor működtetéséhez még szenzorok sem kellenek! Motor áramot kell csak mérni. És azt is mondom, hogy a motor control IC-re nem is kell invertert rakni, a vezérlőjeleket elő lehet állítani mikrokontrollerer is vagy DSP-vel is! Tehát van BLDC motor vezérlés inverter nélkül is! Hall szenzor meg csak az árammérő szenzorba kell, ha kell!

Bónuszként adok némi extra tudást is:

Ha megnézed egy BLDC motor nyomaték-szögelfordulás diagramját akkor láthatod, hogy a nyomatéka folyamatosan akár 50%-ot is pulzál. Míg egy indukciós (aszinkron) motor nyomaték-szögelfordulás diagramja sokkal simább. Nos ez az állandó rezgés, ami nagyobb mechanikai igénybevételt jelent a "lekönnyített" BLDC motor csapágyainak, mint hasonló teljesítményű indukciós motor esetében. Csapágy kopás -> kiegyensúlyozatlanság -> mágnes törés ... ez a folyamat. Ehez jön még a pontatlanabb gyártás is. :D

További jó szórakozást a tereléshez! De ha tartós klímát akarsz, akkor vegyél nem BLDC motorral szereltett, frekvenciaváltósat, és ami le is kapcsol, ha nem kell mennie, valamint lágyindítást is tud. Persze ha lehet még kapni ilyet, és nem csak az "olcsósított" BLDC-ket találod a piacon!