( willy | 2024. 04. 12., p – 07:56 )

A TV reklámok esetén is pontosan úgy van, hogy van egy hirdető, aki fizet a TV-nek, hogy lemenjen a reklám. 

Tudod mi alapján határozzák meg az árat? Ugyanaz az ár minden időszakban? Ugyanaz pl este 6-8 mint reggel 3-4 között? Ugyanaz egy népszerű műsor _közben_? A hirdető a kockázata bevállalásával egy kvázi auditált szám alapján dönt és _műsoridő_ alapon fizet. 
A Youtube méri pontosan ezeket és csak a megjelenés után fizet.  Érted mi a közös? Egyik sincs garantálva, hogy valaki megnézi, csak az, hogy kiközvetítésre kerül. Az van garantálva, hogy csak azután fizet, hogy megjelenik.

Pl. ha adásszünet van a TV-ben akkor az értékesített műsoridőt vissza kell téríteni vagy áthelyezni. Azaz a hirdető nem fizet akkor ha a reklám nem jelenik meg. A megjelenés után viszont mindkét helyen fizet. 

Szavakkal le nem írható amit itt csinálsz, hogy kitekerd a véleményed. A tartalomkészítő az alapján kap részesedést, hogy a reklám megjelent, nem pedig az alapján hogy hatásos e, vagy megnézik. Te azt veszed el, hogy ez megjelenhessen mert csalsz és szerződésellenes módon módosítod a tartalmat amit a Youtube közvetíteni akar neked.