( hajbazer | 2024. 04. 12., p – 11:58 )

Tudod mi alapján határozzák meg az árat? Ugyanaz az ár minden időszakban? Ugyanaz pl este 6-8 mint reggel 3-4 között? Ugyanaz egy népszerű műsor _közben_?

Megint terelsz, totál irreleváns részletkérdésekkel.

A hirdető a kockázata bevállalásával egy kvázi auditált szám alapján dönt és _műsoridő_ alapon fizet. 

Ebből sehogy nem derül ki, hogy mennyi termékvásárlást fog realizálni. Az auditált számok arról szólnak, hogy hány nézőnek van esélye látni a reklámot. Nem szól arról, hogy hány néző fogja végignézni, sem arról, hogy hány néző fogja megvenni a terméket.

Érted mi a közös?

Én eddig is értettem. Te nem érted.

Egyik sincs garantálva, hogy valaki megnézi, csak az, hogy kiközvetítésre kerül. Az van garantálva, hogy csak azután fizet, hogy megjelenik.

Pontosan úgy, ahogy a videóit monetizáló Youtube tartalomkészítőnek sincs garantálva, hogy bárkinek is megjelenik reklám a videója közben/mellett, sem az, hogy hány százalékban fogják prémiumosok, reklámbámulók és reklámblokkolósok megnézni a videóját. Ő ezzel ugyanúgy bevállal egy kockázatot.

A tartalomkészítő az alapján kap részesedést, hogy a reklám megjelent, nem pedig az alapján hogy hatásos e, vagy megnézik.

Ha visszaolvasol, láthatod, hogy én ezt sem vitattam. Te azonban azzal, hogy egy reklámblokkolós tudatos felhasználóval reklámokat nézetsz, felesleges reklámlejátszásokat égettetsz el a hirdetővel, csak azért, hogy a tartalomkészítő zsebpénzt kaphasson, ergo neki minimalizálhasd a kockázatát a hirdetőt megbízó termékgyártóval szemben, akinek ugyanúgy nem jár minden reklámlevetítés után termékvásárlás, ahogy a tartalomkészítőnek sem jár feltéltlenül minden videónézés után zsebpénz. Más szóval, a hirdetővel égettetsz el hatástalan reklámokat.

Te azt veszed el, hogy ez megjelenhessen mert csalsz és szerződésellenes módon módosítod a tartalmat amit a Youtube közvetíteni akar neked. 

  1. Nem csalok, mivel a szerződés lehetővé teszi nekem a magánmásolást, a magyar törvényekre való hivatkozással. Nem csalás, hanem jogszerű magánmásolás. Ízlelgesd.
  2. A reklám megjelenése akkor sem garantált, ha nincs reklámblokkoló. Ahogy a bevétel sem. Ezt a tartalomkészítőid aláírták és elfogadták.
  3. Továbbra is semmi mást nem csinálsz, mint a tartalomkészítő kockázatát átterheled a hirdetőre, azon keresztül a termékgyártóra, azon keresztül pedig a bérből és fizetésből élő vásárlókra. Mindezt azért, hogy a tartalomkészítő megkaphasson egy neki semmilyen módon nem garantált zsebpénzt egy olyan reklám levetítése után, amit garantáltan nem követ termékvásárlás, hiszen a hirdetésblokkolósok már a cucc bekapcsolásával kinyilatkoztatják, hogy nem vesznek semmit reklámok alapján.