Ebben az a szép, hogy a 30-as vonalat a Balaton déli partja mentén elvileg teljesen felújították.
Legalábbis ezt ígértük az EU-nak: https://ec.europa.eu/regional_policy/hu/projects/Hungary/hungarys-south…
A második szakasz első felében új felépítményeket (sínek, talpfák és ballaszt) hoznak létre a fő vasúti pályán, és 53 km hosszan felújítják a síneket.
Erről a kivitelező is így ír:
https://magyarepitok.hu/vasutfejlesztes/2021/06/modern-vasuti-palyan-ko…
A teljes körű felújítás során Lepsény − Szántód-Kőröshegy állomások között a meglévő vasúti pálya átépült, Szabadisóstó − Siófok − Zamárdi felső térségében új második vágányt fektettek.
Ha a 112 éves síneket tettük vissz, akkor bizony eléggé komoly vagyont sikerült ott ellopni.