( n.balazs | 2024. 05. 05., v – 21:56 )

Ha én minden helyet rögtön ott hagytam volna, ahol nyakig ért a probléma halmaz (értsd: 50-nél több IT probléma), akkor elég keveset dolgoztam volna eddig. ;)

Szerintem te is tudod, hogy először meg kell ismerni a céget, a működést, a "miérteket". Utána lehet összeírni egy listát, majd leülni a vezetőkkel és beszélni a megoldásukról. Természetesen ha a vezetőség nem ugyanabban az IT koordináta rendszerben gondolkodik, akkor meg lehet választani: lelép az ember vagy beáll a sorba vagy megpróbál pozitív megoldást nyújtani lassan.

Az RCA mindig egy fontos lépés. Csak mindenki meg akarja spórolni, átlépni 5 perc alatt. Igen, a nagy multik is.

Marha nagy sértődések tudnak abból is lenni, amikor megmondom, hogy GipszJakab üzemeltető tök hülye az üzemeltetéshez, nem elég képzett - ami a probléma kialakulásának gyökere. GipszJakabot meg nem rúgják ki, mert olyan szorgalmas, lelkes, netalán rokon. A GipszJakabok évek szorgos munkájával fel tudják építeni a kártyavárukat.

Összefoglalva a véleményem: Amíg nem fáj eléggé, addig nem létezik a probléma.