( ggallo | 2023. 08. 16., sze – 14:48 )

Pont ezt mondta...

Az EV-k sajnos az autóipar azon hullámában érkeznek, amikor a lényeg, hogy minden annyira ki legyen könnyítve, olcsósítva, hogy napra pontosan a garanciaidőt bírja ki, minimális bekerülési ár mellett.

Ilyen hozzáállás mellett egy ilyen merőben új, feldedezetlen, ismeretlen területre menni eléggé nagy szívás (lesz az autók vevőinek).

Ugyanis az EV-k előtt (legalábbis tömegesen) nem volt olyan rendszer polgári használatban, ahol 400-800V feszültség mellett 1000A nagyságrendű áramot kell kivenni akkumulátorból. Ezek óriási számok és óriási pillanatnyi teljesítmények olyan pici helyen, mint egy autó gépészete. Akkumulátoros eszközöknél mindkét érték ennek a töredéke volt az EV-k megjelenése előtt. És ezen óriási számok miatt van az, hogy több a váratlan tűzeset (>0) a kelleténél.. Ezt meg lehetne előzni azzal, ha túlméreteznék az akkuk bizonyos részeit (ahogy régen tették olyan részegységekkel, amiket nem tudtak tényleges valós terkelésnek kitenni szélsőséges körülmények között). De nem tervezik túl, mert anélkül is túl drága...