Számos jel utal arra, hogy a várva várt villanyautó-korszakban sokkal ritkábban fogunk autószerelőhöz járni, és a sárga angyal álla is felkophat a dologtalanságtól.
🤣🤣🤣🤣🤣
Az üzemanyagon spóroltak volna, aztán jött a motorhiba
😂😂😂😂😂
Szinte nem is tud mi elromlani egy villanyautóban, gondolná az ember.
🙄 🤦♂️ 🤣🤣🤣🤣
Brigittának nem volt oka kételkedni abban, hogy a következő években jóformán csak az akkumulátortöltésekre kell figyelni, mielőtt valaki útnak indul az autóval.
🤣🤣🤣🤣
Amikor egy villanyautót saját hálózatról és nem valamilyen drágább nyilvános oszlopra csatlakoztatva töltenek, bármilyen benzines vagy dízelmotoros autónál kevesebbe kerül az üzemeltetése.
😂😂😂😂😂
Csakhogy a villanyos Golf idén augusztusban furcsa, fémes súrlódó hangot kezdett hallatni gyorsítás közben, ezért olvasónk a nyíregyházi Autó-Széles Kft. márkaszervizéhez fordult (a közelebbi debreceni VW-szerviznek nem volt azonnal szabad kapacitása).
🍿
Az Autó-Széles szerelője augusztusban próbaútra ment a Golffal, hogy ellenőrizze, valóban rendellenes hang jön-e gyorsítás közben a motorból, majd műszerrel is átvizsgálták, ezután pedig leeresztették a hajtóműolajat.
😲 🍿
Fémtörmeléket találtak a leeresztett kenőanyagban, ami a szerelő szerint azt jelentette, hogy az olajcsere hosszú távon nem oldaná meg a problémát. Így a teljes e-motor cseréjére adtak árajánlatot Brigitta cégének.
😲
A márkaszerviz elfogadható áron dolgozik az ajánlat szerint. Mindössze 140 ezer forintot kérnek a hajtóegység ki- és beszerelésééért, további 70 ezer forintba kerül a számítógépes diagnosztika, 18 ezerbe a hűtőfolyadék. Ugyanakkor bruttó 4 millió forint lenne az új villanymotor és a hajtás egyéb elemeinek ára, amelyeket valamiért egyetlen cikkszámmal azonosítanak a Volkswagen alkatrészrendszerében.
😲
Ez azért különös, mert amikor az e-Golf a márkaszervizbe került, és megállapították a hibát, kiderült az is, hogy előzőleg kimaradt a 60 ezer kilométernél kötelező karbantartás.
🙄
a cég szerint a méltányosság előfeltétele, hogy az érintett autó összes karbantartási teendőjét a gyári előírások szerint, VW márkaszervizben végeztesse el a tulajdonos.
🍿
Olvasónk e-Golfja a cikk írásának időpontjában több mint négy hónapja áll használaton kívül. Brigitta vállalkozása továbbra is fizeti a havi nettó 100 ezer forint lízingdíjat és a Volkswagen közterheit, az autót viszont legfeljebb motorhibásként, erősen nyomott áron adhatná el a lízingcég engedélyével – és akkor is csak abban az esetben, ha ebben az állapotban egyáltalán lenne rá vevő.
☹️
A szerelő szerint erre az lehet a magyarázat, hogy a villanyautó magasfeszültségű hajtóegységének megbontása speciális szakértelmet igényel.
🍿
#nemromlikel #sokkalegyszerűbb #nemkellszerviz #nemkellgyáriszerviz #csaknyomnikellneki #mindenhappymindenjóháromlábútélapó #evtmindenkinek #másodpiaconnemlesznekgondok #adízelmégmindigmenne