( hajbazer | 2023. 12. 30., szo – 13:50 )

  1. A gyakorlat szerint nem. Nem minden megtekintés esetén kerül be reklám. Függ az AdSense adatoktól, régiótól, országtól, meg Isten tudja, még mitől.
  2. Így igaz. Csak ezt néhány Google-milliárdokat féltő profitprotektor nem hajlandó megérteni.

Megjegyzem, ha a Google komolyan gondolná az Adblocker-k elleni fellépést, akkor mondjuk nem kliens oldalon intézné az ügyeit.

Ez is igaz. A stream-be bele lehetne kódolni a reklámokat, akár két I-frame közé beékelni real-time, az nem jár újratömörítési overhead-del. De a Youtube az eredeti tartalmat küldi le, és arra szórja rá a reklámot a saját lejátszójával.

Szerintem a Google félrenéz direkt ugyanúgy mint anno a Windows.

Ezt azért nem mondanám. A hirdetésblokkolók elleni boszorkányüldözést elindította, bár az igaz, hogy inkább volt PR-kampány, mint gyakorlati rajtaütés. Végtelenszer több "a Youtube lesújt a reklámblokkolókra" típusú cikket láttam a tech-lakájmédiában, mint ahányszor a Youtube elkapta volna a hirdetésblokkolót.

A uBlock Origin pedig valószínűleg azért maradhat fent a Web Store-ban, mert őmaga nem tartalmazza a filter listákat, hanem utólag tölti le, telepítéskor és utána folyamatosan, így nincs miért kitiltani.