Csak egy gondolat-kísérlet:
Adott egy nagy vállalat, a folyamatok nagy részét kockás füzetben vezetik + rengeteg Excel.
Aztán jössz te és az un. “programozó” csapatod akinek feladata limitált költségvetésből átállítani a rendszert elektronikus adatfeldolgozásra. Végzed a feladatod, sok jó programozóval és kevés idiótával.
5 év alatt kapsz 700 db ticketet, a Mancikák és Pirikék szerint szar a rendszer és szar a számítógép is. Sőt olyanok is vannak akik minden fórumon elmondják, hogy ti alkalmatlanok vagytok a feladat elvégzésére, és egy harmadik céget kellene megbízni a fejlesztésekkel.
A 700 db ticketből 400 db-ból lesz issue 5 év alatt, valamint még magatoktól felfedeztek cca 300 db hibát, amit más nem vett észre.
Mindeközben a cégnél dolgozó másik külsős un. “profi” csapat, aki az Excel táblákat hegeszti egész nap, annak 5 év alatt van 300 db ticketje, ebből 40db issue. Igaz, hogy nagy mennyiségű adatnál az Excel kiakad, párszor kifagy, de emiatt nem a profi csapat a felelős , hanem a Microsoft.
Mit mutatnak a számok pls?