( kisg | 2024. 04. 27., szo – 23:03 )

Azért nézzük meg ezeket a posztokat:

Gyakorlott Rust-os fejlesztőcég kihajítja a Rust-ot, majd leblogolta a miérteket

Valid dolgokat kritizál, game fejlesztés célra szerintem nem biztos, hogy a Rust a legjobb választás. Pl. a Godottal már elég sok mindent csináltam. Az a játék, amit Godot + Rusttal csináltak simán megcsinálható lett volna 90%-ban GDScriptben + talán 10% natív kód, ha valahol belefutnak egy performance bottleneckbe.

Ezután csináltak Rustban egy saját game engine-t, és rájöttek, hogy nem tetszik nekik. Ha modern, de nem GC nyelvben akarnék alkalmazást fejleszteni, lehet hogy én is a Swift irányába mennék inkább.

Rust fejlesztő kihajítja a Rust-ot, majd leblogolta a miérteket

A fő kritikája a "steep learning curve", és hogy C++-hoz több audio programozás anyag van, amit egyébként is ismer, és akkor jobban tud az audio programozásra koncentrálni. Megpróbált két legyet ütni egy csapásra, nem jött be neki.

Egy másik Rust fejlesztő is kihajítja a Rust-ot, majd leblogolta a miérteket

Nem azt mondta, hanem egy korrekt kritikát írt (egy speciális OS-t írtak Rustban). Nem látom, hogy "kihajította volna".

Mégegy Rust fejlesztő vált másra, majd leblogolta a miérteket

Ez egy nagyon hosszú rant, 3x próbálkozásra nem tudta megtanulni a Rustot, majd írt egy ilyet. Nem olvastam végig.

Megint egy elégedetlen Rust fejlesztő, aki leblogolta a miérteket

Szerintem ez is egy kiegyensúlyozott, valid kritika.

Rust fejlesztő nem képes megoldani egy egyszerű dolgot, majd leblogolta a miérteket
 

Valid kritika (pl. async ügyben).

 

A Rust nyelv nyilván nem tökéletes, de dinamikusan fejlődik. Nekem is vannak vele bajaim (pl. hogy nincs stabil ABI, hogy egy konkrétumot említsek), de ettől még egy jó nyelvnek gondolom, és mindenképpen jobbnak, mint a C. A C++-nál már nem ilyen egyértelmű a dolog, persze az sem tökéletes, de egy modern C++ subset, automatizáltan ellenőrzött, biztonságos coding guideline-nal nagyon hatékonyan használható tud lenni.