( bzt | 2024. 05. 05., v – 10:01 )

azért azt lássuk be, hogy a raylib gyakorlatilag az összes szívástól megment

Nem látom be, mert nem igaz. Mondd csak, hány programot írtál már alacsony szintű függvénykönyvtár használatával, mint a raylib vagy az SDL? Fogadjunk, hogy a válasz nulla, azért beszélsz ilyen hülyeségeket.

Csak azért, mert közvetlen OpenGL és DirectX hívás helyett van egy egységes függvényhívásod, ami mindkettőre le tud fordulni, még egyáltalán nem lesz könnyebb dolgod. A bemenő paramétereket, az EBO-t és VBO-t továbbra is ugyanúgy neked kell összerakni, ebben semmit sem segít.

Ugyanez igaz az ablakkezelésre, közvetlen XCreateWindow() vagy DialogBox() hívások helyett van egy egységes InitWindow() hívás, de ennyi.

Az eseménykezelés dettó, XNextEvent() és DlgProc() callback helyett van egy csomó platformfüggetlen Is*() meg Get*() gettered, de ennyi, csak az esemény lekérdezése lett egységesítve, a feldolgozásban már semmit sem segít.

...stb. A raylib nem nyújt olyan magas szintű absztrakciókat, mint a GDI, a GTK, a Godot vagy épp a Unity.