Norvégiában alig csökken a benzin- és dízelfogyasztás

... a kormány az utóbbi években nagy erőkkel támogatja az elektromos autók elterjedését (ironikus, hogy éppen az ország hatalmas olajbevételeiből futja ilyen akciókra). Ennek meg is van az eredménye: mivel az állami támogatással a villanyautók ára nagyon alacsony, az új autók eladásait évek óta ilyen modellek dominálják. Már 2022-ben megközelítette a 80 százalékot az eladott új autók között az elektromosak aránya, 2023-ban ez 83-ra nőtt, idén pedig már 90-nél jár.

[...]

Eközben az ország dízel- és benzinfogyasztása alig csökken, a Forbes tavalyi cikke szerint a 2023-as adat alig 10 százalékkal volt a villanyautós trend felfutása előtti 2017-19-es időszak átlaga alatt.

[...]

A benzinfogyasztás szinten tartásának egyik oka, hogy a norvégok az elektromos autó megvásárlása mellett azért jellemzően megtartják a régi, benzines járműveket is, és hosszabb utakra inkább azzal indulnak, a villanyautót megtartva a rövid távú, városi közlekedésre. Mivel az elektromos autók töltése még ma is elég sok időt vesz igénybe, töltőállomásból pedig messze nincs annyi, mint benzinkútból, kényelmesebb és kiszámíthatóbb is ez a megoldás. Ráadásul hiába vették át a hatalmat az elektromosok az újautó-eladásokban, egy ország teljes autóflottájának cseréje hosszú időt vesz igénybe: Norvégiában a forgalomban levő 5,4 millió autónak még mindig csak a negyede elektromos vagy hibrid (Magyarországon ez az adat mindössze 6 százalék).

[...]

Link: Norvégiában már az eladott új autók 90%-a elektromos, mégis alig csökken az ország benzinfogyasztása

Hozzászólások

Jó ez az oldal.

"Eközben az ország dízel- és benzinfogyasztása alig csökken,"

Pedig de, csökken. https://robbieandrew.github.io/EV/img/fuelsales.svg

"2023-as adat alig 10 százalékkal volt a villanyautós trend felfutása előtti 2017-19-es időszak átlaga alatt."

2017-óta a dízel lement 260-ról, 210-re (millió liter). 19,3% lesz az.

Ugyanezen időszakban a benzin 94,9-ről 75,3-ra ment. Ez 21%.

Persze, ha 2019-et választom bázisévnek, azon belül is kikeresem a legalacsonyabb értékét, és 2023-on belül a legmagasabb értékkel nézem össze, akkor ki lehet ügyeskedni még 10%-nál alacsonyabb értéket is. :)

Arról sem szól a történet, hogy 2016 előtt a trend az volt, hogy 5 évente 20%-ot emelkedett az üzemanyagfogyasztás, ez fordult most 20%-os csökkenésbe.

Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Tudod Trey, kell állhatatosság ahhoz, hogy valamit jól csináljon az ember.  Jó tulajdonság az is (mértékkel)

A baj akkor van ha rögeszme lesz, hogy nem tévedhetsz. Így lehet ez veled is. Ha csak egy kicsit megnéznéd a számokat, látnád, hogy amit leírtál az tévedésen és adathiányon alapul. 

De te inkább játszod az örök nyertest:

"ja, bocs nem is arra gondoltam, hogy a 'kontextus' szót az orrotok alá dörgölöm egy 'ugye megmondtam' felhanggal"

Csak fütyörészve arrébb sétálsz, mert te csak arra akartál  figyelmet keríteni, hogy hátugye.. (hint: 2023-ban a teljes autóforgalom visszaesett) 

Ilyenkor a gerincesebb az, ha nem írsz semmit. Ne tetézd. 

_bármi áron_ lenyomják a torkunkon

A kik? A gyíkemberek? Beszélj már Viktorral, mert úgy tűnik jóba vagytok, hogy miért támogatja a "gyíkembereket"

https://www.portfolio.hu/unios-forrasok/20240105/bejelentette-az-elektr…

<elején személyeskedés skip>

A kik? A gyíkemberek?

Haverjaid, az EU-ban! Hint: #2035 #zeroemission #onlyelectric #pipedreams

Bejelentette az elektromos autóvásárlási pályázat végleges feltételeit a kormány

Kell is ez, mert egyébként ebből még 2050-re se lenne karika :D

trey @ gépház

Kigyűjtöttem mire nem reagáltál:

Ha csak egy kicsit megnéznéd a számokat, látnád, hogy amit leírtál az tévedésen és adathiányon alapul. 

 

Csak fütyörészve arrébb sétálsz, mert te csak arra akartál  figyelmet keríteni, hogy hátugye.. (hint: 2023-ban a teljes autóforgalom visszaesett) 

Mit reagáljak, kb semmit nem számít a magyar piac. De, ha a pillanatnyi lefelét kérded, várj egy picit, meg fogod látni miért megy a görbe lefelé ott.   A "magyar gógyi" majd megszerzi a cuccot olcsóbban okosba, pályázati úton :) Ettől, függetlenül ez egy felfelé menő görbe.

Nem tudom érted e amit akarok mondani, de nálam az információ helyességét nem annak a forrása határozza meg. A forrása az információnak csak akkor teszi kérdésessé az orgánumot ha ferdítenek rajta. Ilyet tudok neked sorolni, a Telex egyelőre nincs közte. Amit hülyeséget ír annak oka, hogy nem ért az adott dologhoz és hisz a forrásainak. 

Nagy altalanossagban hianyzik manapsag az erto olvasas, ahogy az is, hogy ertelmezni akarja az ember azt, amit olvas. Udito kivetel vagy, egeszen addig, amig ki nem derul, hogy pl egy teljesen alatamasztott, de kizarolag _kormnykozeli_ mediaban megjelent cikket szinten kamukent ertelmeznel. Az a gyanum, hogy ez tortenne.
Szereny velemenyem: alapbol a nem szakmai sajto manapsag nem alkalmas masra, csak hangulatkeltesre.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Nem szoktam megválogatni, hogy mi honnan jön, de ha valami a kormánymédiából jön arról feltételezem, hogy manipulált. (itt láthatsz ellentmondást, de nincs ugyanis ez azért van mert már megtörtént ezekben, hogy ráköltést csináltak az eredeti forrásra is, nem csak "tévedtek", ja igen van ilyen más oldalon is egyet kiemelek a 444 aminél már észrevettem ilyet és tudatosan figyelek rá) 

Hja, az a fránya kontextus! Az ne lenne! De, szép is lenne!

Igen, sokan nem képesek a kontextust megérteni. Ha az eladott új autók 90%-a elektromos, illetve 10-15 év az autók átlagéletkora (kontextus), akkor 10-15 év múlva lesz 90% az elektromos autók hányada az összes forgalomban levő autók között. Tehát évről évre, csak 8-10%-kal fog változni, de viszonylag rövid időd alatt így is le fog cserélődni a többsége.

a norvégok az elektromos autó megvásárlása mellett azért jellemzően megtartják a régi, benzines járműveket is, és hosszabb utakra inkább azzal indulnak, a villanyautót megtartva a rövid távú, városi közlekedésre

Másik kontextus, hogy így a városi levegő már most is sokkal kevesebb káros anyagot tartalmaz, mint korábban.

Érdemes, mindenféle kontextust figyelembe venni!

több száz dolgozót rúgtak ki az iváncsai akkumulátorgyárból

Több száz dolgozót küldtek el pénteken az iváncsai akkumulátorgyárból – erről beszéltek a munkások, és így tudják a szakszervezetnél is. Egy érintett az RTL Híradónak azt írta: a műszak közepén szóltak nekik, hogy pakolják össze a cuccaikat, mert ki vannak rúgva.

[...]

Bod Péter Ákos közgazdász szerint ennek az lehet az oka, hogy Európában a vártnál kevesebb elektromos autót adnak el.

[...]

Bod Péter Ákos közgazdász szerint a kirúgások mögött az állhat, hogy a korábbi tervekhez képest sokkal kevesebb elektromos autót adnak el Európában. „Emiatt sajnos az összeszerelő fázisban a munkaerőigény csökken” – magyarázta.

[...]

Az iváncsai dolgozók úgy tudják, hétfőn folytatódnak az elbocsátások. Kerestük a gyárat, hogy pontosan hány dolgozótól válnak meg és miért, de kérdéseinkre az RTL Híradó adásáig nem kaptunk választ.

^ Tegnapi hír ^

trey @ gépház

A gödi kommunális szennyvízben talált akkugyártáshoz használt oldószert a Greenpeace

Kirúgják a magyar dolgozókat, Ázsiából hoznak dolgozókat az akkugyárakba.

"Remek jó döntések, hogy teli pakolják akkugyárakkal Magyarországot!"

Végre egy pont, amiben egyetértünk! ;-)

Kirúgják a magyar dolgozókat, Ázsiából hoznak dolgozókat az akkugyárakba.

A cikkből:

A szakszervezet úgy tudja, kölcsönzött munkaerőt és többnyire vendégmunkásokat küldtek el.

Ez az idézet kitől?

"Remek jó döntések, hogy teli pakolják akkugyárakkal Magyarországot!"

Ez meg:

Végre egy pont, amiben egyetértünk! ;-)

Igen, csak itt éppen nem erről van szó. Fuss neki a hírnek még egyszer ...  (BTW: nem én kampányolok az eletromos autók mellett, nem nekem építik az akkugyárakat)

trey @ gépház

A fenti cikkből is kiderül, hogy rengeteg vendégmunkás dolgozik az akkugyárakban. Nem konkrétan az iváncsairól írtam, hanem általában az akkugyárakról.

Ez az idézet kitől?

Nem idézet, hanem irónia.

nem nekem építik az akkugyárakat

Nem neked építik, ahogy a magyarok többségének sem, hanem az általad ajnározott politikusok erős támogatásával, a külföldi tulajdonosoknak.

Egyébként nagyon jól látszik az akkugyárak esetén is, hogy ha magasról lesz@rják a környezetvédelmi és egyéb előírásokat, akkor milyen hatalmas károk és tragédiák tudnak történni. Sajnos Paks 2 esetén sem várhatunk semmi jót!

Fónagy János: Ilyen a kapitalizmus, és kizárólag külföldieket küldtek el az iváncsai akkumulátorgyárból

„A leépítés kizárólag külföldieket érintett, tehát magyar munkaerőt nem”

[...]

abban állapodtunk meg, hogy egy piaci gazdaságot, magyarul a kapitalizmust építjük”.

Fónagy a kapitalizmus velejárójaként utalt arra, ami Iváncsán is történt: szerinte ugyanis ha jól megy egy üzem, akkor felvesznek munkavállalókat, ha meg nem, akkor elbocsátják őket.

[...]

trey @ gépház

Nagyon nagyon szar nyugaton.
Itthon lebasszák az összes termőföldre a vadi új kínai  akkugyárat meg bontót, megsemmisítőt és onnan majd csak pisloghatnak a Norvégok. Kanyarban előzünk az isten áldja meg  Apukát!

Eljárást indítottak a Tesla-gyár bővítése ellen tiltakozók ellen

[...]

A „Tesla den Hahn abdrehen” (Zárjátok el a Tesla-csapot) nevű csoport bejelentette, hogy a gyár nagymértékű vízfogyasztása miatt részt vesz a következő, csütörtökön esedékes tüntetésen is.

[...]

Nyugaton a szar is jobb!

trey @ gépház

A norvegoknal sok vizeromu van, wikirol:

Norway is a heavy producer of renewable energy because of hydropower. Over 99% of the electricity production in mainland Norway is from 31 GW hydropower plants (86 TWh reservoir capacity, storing water from summer to winter). The average hydropower is 133 TWh/year[1] (135.3 TWh in 2007).[2] There is also a large potential in wind power, offshore wind power[3] and wave power, as well as production of bio-energy from wood.[4] Norway has limited resources in solar energy, but is one of the world's largest producers of solar grade silicon and silicon solar cells.

Szerintem ott boven van letjogosultsaga.

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Igen! Veled együtt. Ugyanis szállítmányozás, utazás, sőt! EV-k számára a töltés egy része is fosszilisből jön :D stb.

A drogdíler hasonlat egyébként teljesen ül Norvégiára: maga nem fogyasztja a szert ... csak árulja.

Sajnos neked: a drogfogyasztó a társadalomban áldozat (főleg a ti a libsi elképzelésetekben), a díler meg bűnöző ... :D

trey @ gépház

Butaságokat magyarázol, attól hogy valaminek van bármilyen kicsi hasonlósága a másik dologhoz nem jelenti azt hogy ez a reláció megáll, gondolj csak a DNS-re mint építőelemre, hogy megsértődsz ha valami máshoz hasonlítanak és nem emberhez, pedig oly hasonlóak ezen a szinten az emberek a többi élőlényhez :)

Norvégia tök jól megél abból, hogy van ásványi kincse. De az a 2% ami ugye onnan jön közel se nevezhető szignifikánsnak, de az sem mondható el, hogy a Norvégok teremtették erre az igényt. Ameddig van rá igény, eladja. 
 

maga nem fogyasztja a szert ... csak árulja.

Látod, pedig megtehette volna, hogy nem ruház be, és használja ezeket az erőforrásokat. Egyben gazdaságilag racionális és mellette még környezettudatos is. 

Ez a hozzászólás teljesen nélkülözi a kontextus. 

1, Miről szól a bejegyzés

A bejegyzés az országúti üzemanyag fogyasztás összetételéről szól, nem arról, hogy honnan származik az elektromos autót hajtó energia. 

2, A "vélemény" és az idézett cikkek megállapításainak valóságtartalmáról

A bejegyzés alapját képező cikkek megállapításai teljesen hibásak, nem is szerepel benne semmilyen értelmezhető statisztika, egyszerűen leközöltek valamit "úgy gondolom" szintjén. Trey átvette ezt, mert azt gondolta ez erősíti az ő koncepcióját. Miközben a valódi statisztika mutatja, hogy az elektromos autók dinamikusan egyre nagyobb szeletet vágnak ki a közúti közlekedésben és a benzin/diesel felhasználás csökkenés mértéke ezt mutatja is. 

3, Ha figyelmen kívül hagyjuk a fentieket, és HUPmódra csak leírsz valamit,

Akkor legalább vedd figyelembe, hogy az egész _Norvégiáról_ szól, ahol vízenergia a legnagyobb tényező, az elektromos energia előállítás nem használ kőolaj származékot és majdnem 100%-ban megújuló. 

Szerkesztve: 2024. 05. 14., k – 13:53

Visszafogta akkumulátorrendeléseit a Ford, de így is sokat bukik a villanyautókon

Az idei első negyedévben átlagosan 100 ezer dollár (kb. 36 millió forint) veszteséget termelt a Ford minden eladott villanyautóval, ami az előző év azonos időszakában regisztrált összeg kétszerese. Mivel a műfaj iránti érdeklődés bővülése elmaradt a korábban várttól, a cég úgy döntött, kevesebb akkumulátort rendel beszállító partnereitől, írja az Automotive News Europe.

[...]

LOL

trey @ gépház

szerintem jol dontottel amikor az audit vetted!!!

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!