( ggallo | 2024. 03. 06., sze – 13:09 )

Itt nincs semmi széllel szemben pisilés. Követni kell a piacot és a technológiát, el kell olvasni, ki mit vár el a másik féltől, és utána kell menni a kofigurációval meg a szoftver verziókkal. Ezen felül nem a legalja, legolcsóbb, spammerek és hekkerek által használt hostingba kell üzemeltetni a saját szervert.

Az nem a G meg az MS "hibája", hogy nem állnak szóba csak TLS 1.0 meg 1.1 képes SMTP szerverekkel, meg saját aláírású tanúsítványt nem fogadnak el, meg megkövetelik az SPF-et, stb.

Google-ba nagyjából probléma mentesen lehet levelezni, ha az ember nem spam-mel és normálisan be van állítva a küldő rendszer. De a spam megfogható rate limittel és monitorozással elég jól. MS-be már valamivel problémásabb, mert ott találgatnak időnként random dolgokat, de az is megoldható esetenként 15 perc ügyintézéssel és aztán türelemmel várással. Aki az interneten levelezik (ügyfelek), az ezt mára megszokta, bárki a szolgáltatója.

A nagyok meg nem teljesn megváltás, ugyanis kezelünk O365 előfizetéseket is ügyfeleknek, és simán van, hogy O365-ből O365 be különböző ügyfelek között is megakad a levél... És akkor be kell lépni az egyáltalán nem barátságos admin felületre, kikeresni, aznap épp hogy hívják és melyik alrendszer része a message tracking és megkeresni benne a levélküldési hiba okát, majd írni a mindenható support-nak, hogy nézzen utána, mert tenant admin szinten nem oldható meg a gond...

Az ügyfél nagy szolgáltatóhoz terelésével annyi változik, hogy nem levelező szerver üzemeltetésben kell tovább fejlődni folyamatosan, hanem G Sutite vagy O365 menedzsmentben...