DC-n nem hagyod fent éjjel tölteni. AC-ra pedig lehet kidolgozni éjszakai töltési megoldást 3,5 éve pl a Mobility-nek volt éjszakai díjcsomagja: https://www.mobiliti.hu/emobilitas/hirek/2020/07-01
Ma már nincs, de ahogy normalizálódnak az árak remélhetőleg visszatér.
Sok helyen eleve percdíj van töltésre és nem kWh alapú a töltés. Van ahol kombinálják: van mindkettő végig, vagy a percdíj elindul egy idő után.
A Tesla SUC-on kicsit bonyi de érthető. Vegyük a fehérvári töltőt. (12-en tudnak egyszerre tölteni max 250kW)
- Teslásoknak vagy előfizetőknek 177Ft/kWh mindenki másnak 239Ft/kWh
- Az Idle fee alapban 200 Ft/perc - ez akkor érvényes ha 100%-ra töltöttél és a kocsi ottmarad
- ha a töltőállomás kapacitáskihasználtsága 50% alatti akkor nem számítják fel
- ha 5 percen belül elállsz a töltőről visszakapod
- ha 100%-on van atöltőállomás akkor duplázzák a díjat - 400Ft/perc
Ez náluk bevett gyakorlat: https://www.tesla.com/en_eu/support/charging/supercharger/fees
USA-ban még keményebbek mert ott congestion fee van a legnagyobb forgalmú helyeken ami már 90% töltöttségnél számolódik. https://www.tesla.com/support/charging/supercharger/fees
Amúgy lehagytam egy régi 50kW-os Mobility-t mert az is van a fehérvári Auchan parkolóban. Szóval összesen 15-en tudnak egyszerre tölteni az Auchan parkolóban. (1x50kW, 2x75kW, 12x250kW) 16. már el kell menjen a Decathlon 1x50kW-ra. Ehhez jön az ALDI 2x150kW így 18 autó tud majd ott tölteni DC-n. (a jelenlegi 16 helyett)