( hunluki | 2024. 03. 14., cs – 21:56 )

Amúgy alapvetően érthető, én pont emiatt és a jelenlegi tapasztalatom miatt húzok a plugin felé.

Mondtam hogy amperában megcsináltatom a vezérlést (időpontom már megvan eservice-be és nem is biztos hogy szükséges a csere, de azért én számolok vele) és még legalább 5 évig tervezem hajtani, utána pedig meglátjuk. BYD elvileg nemsokára jön olyan pluginekkel amik télen is tudják a 100-110km-t, nyáron ez kényelmesen 150, utána pedig ott figyel bennük az 1.5-ös szívóbenzin.

Én a jövőt ebben látom, 100+km villanyosan nagyon frankó (főleg napelemmel, nopláne ha tudja a V2G-t), ha mellé tudnak rakni egy olyan generátorüzemben működő motort aminek alacsony a szervizigénye és kb tényleg csak tankolni kell meg évente lecserélni benne az olajat (amit amúgy tud az ampera is, 200k km felett vagyok bontatlan motorral) akkor az egy tipikusan best of both worlds kategória.

Jelenleg tartok évi 12k km futással 1,4 literes átlagnál, delej meg szaldó miatt kvázi ingyen van.

Tudom hogy neked nem bejövős az öszvér irány, a generátor üzemű motor se a szíve csücske a benzinvérű embereknek, de ha a közlekedés hatékonyságát tartod a legfontosabb szempontnak akkor verhetetlen kombó.

Igazából meglátjuk mi lesz 5 év múlva, hol tart majd az infra aztán annak függvényében vagy egy plugin, vagy ha tényleg már ott tartunk hogy mucsaröcsöge alsón is van töltő (és nem kell szopakodni kismillió appal) akkor fogok ugrani full villanyos irányba.