( jakubovics | 2024. 03. 24., v – 13:16 )

Nem szeretnék okoskodni, de a logisztika is igényel hasonló modeleket. Ha még sem használják, akkor azt jelenti, hogy felelslegesen és pazarlóan felülméretezett a kapacitás, és/vagy megborulnak egy nagyobb roham esetén mint pl. a karácsonyi csomag czunami.

Hasonló a helyzet minden szolgáltatói szektorban is. Pl. amikor az OTP-ben vagy a Kormányablaknál hosszú félórákig kell várakozni, miközben minden ügyintéző éppen nem csinál semmit.

Aztán jó példa pl. a Lidl is, ahol rögtön kinyitnak egy pénztárt, amikor már 2-nél többen állnak a sorban.

Mennyiben tartana a Postának is bizonyos időnként felülvizsgálni a meglévő kapacitását? Nem akarok tippeket adni, de ha pl. a kihasználatlan kapacitásait nem jogszabályalkotással akarná növelni, hanem piaci alapon tenné vonzóvá a szolgáltatást, azzal a vásárló is jól járhatna.