( kubi | 2024. 03. 25., h – 14:41 )

Ez egy teljesen másik dimenziója a kérdésnek.

Ez a dimenzionalas kerdese. Ha nagyobb forgalomra mereteznek, akkor kevesebb lesz a panasz. Ha kisebbre, akkor meg olcsobb lesz (illetve a masik osztaly, amelyik a postai ablakok mogott allo embereket foglalkoztatja, oldalan keletkezik a koltseg, de az nem az en bonuszom, szoval...).

Szerintem észrevétlenül elsuhant melletted az a tény, hogy ez nem a Posta hiányossága, hanem egyik csomagautomatás cég se tudja reggel megmondani, hogy belefér-e majd az automatába a csomagod, amikor odaér az autójuk, nemhogy napokkal korábban.

Megint csak a statisztika. Mennyi csomagbol mennyit nem kepes megfeleloen, ugyfelbarat modon kezelni.

Az ugye megvan, hogy ennek semmi köze az egyetemes szolgáltatáshoz?

Felig-meddig vedett piacon szolgaltatnak. Kotelesseguk is van, de nem ugyanugy kell az ugyfelek kegyeiert versenyezni, mint masoknak. Aranyaiban tobbet kell kolteniuk a nem nyereseges / kevesbe forgalmas teruleteken a tobbi pedig igy hatranyt szenved. A nyitoban hivatkozott szabalyozas egy jo pelda arra, hogy ott kell tartani a piacon, mert strategiai erdek. Kerdes, hogy jelen helyzetukbol erzekelik-e a problemat (tfh. letezo a problema, es nem csak a szokasos negativ hangzavar).