( nns | 2024. 05. 03., p – 13:19 )

Én a garázsban töltöm. Sőt mélygarázsokban is töltöttem már AC-n is meg nagy teljesítményű DC-n is.

Kisebb eséllyel gyullad ki mint egy mobil pedig azt is odabent a házban töltöm.

Sőt a benzines vagy dízel autók is nagyobb eséllyel gyulladnak ki mint egy EV . A gond az, hogy ha kigyullad akkor nehéz eloltani.

Úgy látszik hatott rád az EV ellenes FUD.

 

Egy USA biztosító adatai: https://www.fleetnews.co.uk/news/tusker-fleet-data-reveals-the-truth-about-ev-fires#:~:text=With%20data%20corroborated%20from%20a,100%2C000%E2%80%8B%E2%80%8B%E2%80%8B%E2%80%8B.

 

One of the most commonly shared EV myths is that they regularly catch fire. While it’s no secret that EV fires present an increased danger once the battery starts burning, Tusker’s data proves that the likelihood of an EV catching fire is significantly less than that of a petrol or diesel car.

 

With data corroborated from a US insurer, the study found that EVs suffer 25 fires per 100,000 sold.

Petrol or diesel vehicles were found to experience 1,530 fires per 100,000, with hybrid vehicles at a notably higher risk of 3,475 fires per 100,000​​​​.