"leállt a Digi több szolgáltatása"

Több városból is jelezték az Index olvasói, hogy leállt náluk a Digi valamely szolgáltatása: se internet, se tévé.

Link: https://index.hu/gazdasag/2021/03/09/digi-internet-szolgaltatas-leallas/

Hozzászólások

Gödöllőn megy.

Itt áram nincs most már átlagban havonta 1x fél napot. :)

Nagyobb szünetmentest kell vennem....

Nálunk sincs Digi. De áram se egyes helyeken, mert Elmű ilyenkor tervez 6 db áramszünetet 3 napon belül. Felhívtam őket hogy mégis mi olyan fontos és miért iskolai időben kell csinálni mikor a kicsik tanulnának. Azt mondták semmi különös hiba nincs ezek év elején betervezett szokásos karbantartások. Hát csesszék meg, hogy nem tudják ezt legalább 1 hónapig hanyagolni! Pont ebben a különleges helyzetben kell a "szokásos" ügymenetüket és több órás csigalassú munkavézgzésüket végezni. Felügyeleti szervüknél pedig telefont senki sem veszi fel.

"több órás csigalassú munkavézgzésüket végezni." Gondolom tökéletesen tisztában vagy azzal, hogy mit és hogyan csinálnak, és annak mi a előírt folyamata. 
"Felügyeleti szervüknél pedig..." Ez akkor releváns, ha a szolgáltatási szerződésben foglalt rendelkezésre állást nem teljesítik.

Különleges helyzet van jelenleg. Más szolgáltató külön kiemelte, hogy minden halasztható karbantartást halaszt addig, amíg lehetséges. Elmű pedig semmit nem tesz, csak az egyébként beütemezett karbantartásokat végzi (ezt maga az ügyfélszolgálat mondta), mintha mi sem történt volna. Ezzel a járványhelyzetet semmibe veszi és a akadályozza a közoktatást (vagyis egy másik közszolgáltatást). Ezért szeretném jelenti, nem pedig a szolgáltatói szerződés megszegése miatt. Nem kérek semmilyen kompenzációt, hanem a nem törődöm magatartását kérem számon.

Továbbá igen, tájékoztatást szeretnék kérni róla, hogy pontosan milyen munkát végeztek, miért volt erre szükség, mikor volt az utolsó karbantartása és miért nem lehetett halasztani! Úgy hogy ebből egy független szakértő megállapíthassa, hogy valóban halaszthatatlan feladatot végeztek-e.

Ja és adják ki hány óráig nem volt áramszolgáltatás ezen a területen karbantartás miatt (vagyis mennyi karbantartást végeztek) a COVID előtti évben és most. Ha ugyanis most több vagy ugyanannyi karbantartást végeznek, akkor leszarják a járványhelyzetet, a közoktatást és az otthoni munkavégzést is.

Az is kérdés miért egymás után egy területen végeznek ennyi munkát. Nem lett/lenne lehetőségük több területen elosztva végezni a munkát? Értem hogy a kis kocsikájukat el kell gurítani mondjuk 1 km-rel odébb egy másik munkáért, de ezzel mondjuk a lakosoknál az adott területen nem napokon (sőt heteken) keresztül lenne megbízhatatlan az áramszolgáltatás.

En speciel nem feltetlen orulnek, ha az utemezett karbantartasokat barmilyen szolgaltato kihagyna. Azert utemezettek, mert idonkent el kell vegezni, azert van mostanra utemezve, mert most van itt az ideje. Ha kimarad, csak megbizhatatlanabb lehet tole a mukodes. A villany azon szolgaltatasok koze tartozik, ahol meghatarozott idore elore meg kell hirdetni a kikapcsolasokat. Mas szabalyok vonatkoznak ipari teruleten es mas szabalyok lakossagi teruleten. En emlekszem, hogy volt olyan a kozepiskolaban, ahova jartam (Debrecen, belvaros), hogy azert maradt el tanitasi nap, mert elore meghirdetetten ki kellett cserelni azt a transzofrmatort amirol a kornyek, igy az iskola is uzemelt. Ezt nyilvan munkaidoben tudja elvegezni. A kikapcsolast egyebkent azert szokas, 8-10-12-14-16 ora hosszra meghirdetni, mert egy normal esetben 2 oras munkafolyamat is elhuzodhat sokaig, ha kiderul, hogy egy csavar nem csavarodik ki, vagy esetlegesen hibasak a tervek es nem fer be az uj gep oda, ahova a regi, mert nem egyezik a papir es a valosag. Egyebkent miert kellene a COVID alatt kevesebb karbantartast vegezni? Marmint azt nem ertem, hogy a COVID mint olyan, miert valtoztatna barmit a villamos eszkozok elhasznalodasan. Ezekre a dolgokra a virusnak nincs hatasa.

Mondok egy példát: ha valahol árvíz van és éppen embereket mentenek, akkor nem megyek ki ennek a közepére tervezett karbantartás keretében kicserélni a háttértárat a szerverben, mert egyébként korábban így terveztük be és a policy szerint 3 évente cserélni kell (de egyébként semmi baja, SMART se jelzett). Vagy ennél még közelebbit mondjak, nem fogom akadályozni a mentést és mondjuk tűzoltóként egy földrengés helyszínén elkobozni a porral oltókat, mert ekkor jutott eszembe ellenőrizni a felülvizsgálati idejüket.

Szerintem nem jok a hasonlataid, mert egyik esetben sem tudsz a dolgok kozelebe ferkozni, illetve az arvizesnel, pl. ha a Duna elontotte a pesti also rakpartot, attol nyugodtan cserelhetsz merevlemezt 3 utcaval tavolabb (ez pl rendszeresen elofordul minden tavasszal). Most semmi hasonlo dolog nincs, miert ne lehetne elvegezni az utemezett karbantartasokat?

"Más szolgáltató külön kiemelte, hogy minden halasztható karbantartást halaszt addig, amíg lehetséges.": ez nem azért van, mert neked különleges helyzeted van, hanem mert sok beteg kolléga van, nem nem akarják, hanem nem tudják elvégezni. Az amíg lehetséges erre vonatkozik.

Erőművekben is dolgozom, nem vágom hanyatt magam. Ha kell mutatok csodás képet, amelyet nem olyan rég tisztelt erősáramú kollégák követtek el.. (és ami miatt ki kellett menni javítani).
De arról is mesélhetek neked, hogy mennyire tisztatér a tisztatér a csodás "szakértő" kollégáknak hála.
Valamint az ipari hűtőrendszerek (és felügyeletük) milyen biztosan működik és hogy a HACCP milyen jól működik a nagy láncokban.

Szóval nem esek hasra egy Elműstől, ja. 

Az összes HyperNET gigás routert ki kell b@xni a francba!

Nálunk ez okozott 3 nap instant szívást. 

( •̀ᴗ•́)╭∩╮

"speciel a blockchain igenis hogy jó megoldás, ezért nagy erőkkel keressük hozzá a problémát"

"A picsat, az internet a porno es a macskas kepek tarolorandszere! : HJ"

Gyömrőn se megy és az ügyfélszolgálatot sem lehet elérni, mert összeomlott a terhelés alatt.

Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn.

A cikkbol:

A kiesés miatt számíthatnak-e bármilyen kompenzációra az ügyfelek?

Felteszem ezt az ASZF targyalja, meg kell nezni. De ha pl. 99% rendelkezesra allas akkor az eves szinten 3 nap, ahol meg siman belefernek.

/sza2

Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar

Tényleg, az iskolásoknak beigért ingyen internetet az állam fizeti a szülők helyett, vagy a szolgáltató "karitatív szolgáltatást" végez?

csak kérdezem, ha egy kisebb szolgáltatónál (mondjuk 2000 előfizető esetén)
az előfizetők 5-10% (értsd: 100-200 előfizető) nem fizet december óta, erre most még ráhúznak további 10-20%-t
(értsd további 200-400 előfizető) összességében 3-400 előfizetőről beszélünk alsó hangon 5000Ft-al / előfizető az úgy másfél-2 millió HUF (mármint az utolsó hónapra)
Mondjuk úgy "kötelező támogatás"...

ha azt nézzük, hogy 3-4 ember teljes bérköltsége, és Józsi mégtöbbet melózik most, mert többeknek kell internet...

Majd ha a Te cégedből veszik ki ezt a lóvét, majd akkor sírd el magad...

 

Az ilyen cegek rendre ilyen-olyan palyazati penzeket, meg "strategiai" cimeket, whatever nyernek. Naluk nincs visszaeses, folyamatos emelkedes van, szemben sok mas szolgaltatassal, iparaggal. Nagyon nem erdekel, milyen jo, vagy rossz nekik... Fleto is megmondta, hogy el lehet menni, itt lehet hagyni az orszagot - ez azota sem valtozott.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Dik' az a dilettáns duma...

Én pl. pont dolgozok ilyen, fent említett 2000 előfizetős szolgáltatónak is, és nagyon nem dől ebbe a szektorba a kicsikhez semmilyen pályázati pénz vagy egyéb forrás, ami megsegítené az így kiesett bevételt.

De ezt nem is így kell nézni. Hanem úgy, hogy az állam bármilyen random tevékenységre rámondhatja akkor, hogy mostantól add ingyen ennek vagy annak, de a szogláltatás költségét/terhét továbbra is viselned kell? Na ilyen rendes helyen nincs. A népnek úgy van "ingyen" bármi, hogy a nép helyett az állam fizeti ki a szolgáltatónak, nem csak "elveszik" a szolgáltatótól erővel/hatalommal, oszt így járt, el lehet menni ha nem tetszik...

Rendben, tehát úgy gondolod, hogy jobb, ha a befizetett adódból dotálják a szolgáltatót, aki nem rendelkezik működési tartalékkal egy olyan szektorban, ahol illik SLA -t tartani, s mindemellett dinamikus bevételnövekedést generál hónapról hónapra; magyarul eddig sem volt alkalmas egy vis maior helyzet ad hoc kezelésére sem. 

Dik' az a dilettáns duma...

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

"aki nem rendelkezik működési tartalékkal egy olyan szektorban, ahol illik SLA -t tartani" -mi van? 
nem értem mi az összefüggés az SLA és a kötelező jellegű ingyen internet között. Ráadásul a kötelező ingyen internet a papirforma szerint nem szociális alapon jár, hanem mindenkinek ahol a gyerek otthonról tanul. (eddig közép és felsőoktatásban, mostmár ált.iskolában is)

Nem is értem, hogy miért nem jár mellé az ingyen áram (ha már úgyis nemzeti az áramszolgáltató) vagy miért nem adják a vezetékes vizet is ingyen.

Még csak nem is azt mondom (szolgáltatóként), hogy ez ördögtől való - de ILYEN MÓDON igenis az.
Mondja azt az állam, hogy a vészhelyzetre való tekintettel adjuk féláron - és az 50%-nak az 50%-t pedig jóváirja nekünk ilyen-olyan adókedvezményként.
Máris nem az van, hogy 5000Ft internetet kapsz ingyen, hanem 5000Ft-nak a felét kell fizetned, és a szolgáltató a 2500Ft-ból 1250-et visszakap.
De b+ most az van, hogy az ingyen internetet a kormány adja - a szolgáltató terhére! 
Gyere elmegyünk ebédelni - te fizetsz, én meg majd mondom, hogy 10 000-ből nem kérek vissza! Mekkora úriember vagyok, ugye?!
 

"aki nem rendelkezik működési tartalékkal egy olyan szektorban, ahol illik SLA -t tartani" -mi van? 

Az van, Uram, hogy fentebb azt akartad bemagyarazni nekem, mint elofizetonek, hogy ettol most azonnal tonkremennek a szolgaltatok. Es ha ez igy van, akkor a szolgaltatas normalis fenntartasara is keptelenek, ilyen szinten labilis koltsegvetes mellett, magyarul edes mindegy, mitol dolnek be: attol, hogy a munkanelkuliseg miatt nem lesz fizetokepes kereslet/novekednek a kintlevosegek, vagy attol, hogy ennek elebemennek.

Kerdeznem, hogy a szolgaltatok anyagilag mivel tamogattak a vedekezes horribilis koltsegeit, vagy esetleg tamogattak azokat, akiket valamilyen szempontbol ez a fostekercs helyzet kellemetlenul erintett. Adtak 100G mobilnetet 1 hetre 2020-ban es ezzel kifujt - es itt a nagyokrol beszelunk. A kicsik maximum semmivel.

A netszolgaltatok szinte az egyetlenek, akikre az a bizonyos rezsicsokkentes nevu hulyeseg nem vonatkozott, ellenben a nepnemzeti halozatfejlesztesbe betolta a penzt az allam es persze az EU. Ezt esetleg vissza is lehetne fizetni, hiszen az en penzemen megemelt savszelesseget adjak el nekem emelt aron. Azt meg hogy ki kapott es ki nem, ne firtassuk, mert sem Te, sem en nem tudom bizonyitani az igazamat - de a szazmilliardok kimentek...

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Szó nincs arról, hogy azonnal tönkremennek. De azért bármely gazdálkodó szervezet megérzi azt, hogyha kihúznak alóla mondjuk 1 millát (2 ember fizetése). Havonta.
Netszolgáltatókra nem vonatkozott a rezsicsökkentés? A kábeladóról még nem tetszett hallani? Meg a telekomadóról? (ok, utóbbi telefon - de szinte minden netszolgáltató ad telefont is)
A hálózafejlesztésbe ott tolta bele a pénzt az EU és az állam, ahol üzletileg kevésbé volt megérős a hálózatépítés, nem mindenhol. Mit kéne visszafizetni?
Milyen emelt áron adnak el neked a te pénzedből épített hálózaton? 10K HUF az 1G net optikai hálózaton. vagy olcsóbb. A digi egy buznyákot nem kapott mégis 4000Ft-ért adja a gigás netet. Szerintem menj inkább vissza focizni az adóforintjaimból épület stationba... :-)

Nezzuk:

Mit kéne visszafizetni?

Mindent, mivel a szolgaltato tulajdona a halozat, amit tamogatasbol rakott ossze.

Milyen emelt áron adnak el neked a te pénzedből épített hálózaton?

Nezzuk: van egy telepules, dsl -el bekabelezve. Jon allambacsi, megtolja a nagyon megnemeros halozatot, majd a szolgaltato -kihasznalva a monopolhelyzetet- negyszeres aron tolja a hozzaferest -aka. villamgyors internet- a stadionra is fordithato penzembol megepitett halozatan egy MJV varoskozponthoz kepest. A magentas ceg pl. ilyesmit tol... a tobbiek meg nem szolgaltatnak a monopol helyzetu megnemertett -mi tobb, elszegenyedo(!)- szolgaltato melett.

A digi lefedettsege orszagosan meg hagyjuk kategoria.

A szolgaltatot erinto adok nem nalam csapodnak le, a szabalyozott arazas viszont igen - es ez utobbi bizony nem erintette a szolgaltatokat. 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Nettó butaságokat beszélsz vedd már észre. 

Itt nem arról van szó, hogy a szolgáltató abbahagyja a szolgáltatást, hanem azt hogy magasabb költség mellett kell neki ingyenes szolgáltatást nyújtani. (egyébként is nagyobb terhelés, több meghibásodás, az egész hercehurca adminisztratív terhe) 

Ez olyan mintha a péktől(akit szintén nem érint a jelenlegi mizéria) azt kérnéd holnaptól minden gyermekes családnak ingyen süssön. "Biztos van annyi tartaléka ha nincs szar". Igen a Lidl pékjét nem fenyegeti csőd. A sarki pék viszont beledöglik.

Számok: 1300e jogosultról beszélünk a demográfiai viszonyok szerint ez kb 900e család (alsó hangon). Kérdés mennyi igényli. Más infó: nagyjából 3 millió vezetékes előfizetés van összesen.  

Ki nincs benne a kötelezettek közt: mobilszolgáltatók. (10 millió előfizetés)

Milyen hosszú a probléma? Most 30 nap de kisebb (1/3 mértékű) már december óta tart. Értem nehéz felfogni, de egy távközlési szolgáltató évekre tervez mert az előfizető megtartása vagy a fejlesztés pénzbe kerül. Emellett van folyamatos költség is ami nem tűnik el csak mert épp nem jön be annyi lóvé. 

Most mondhatnád ez valószínűleg nem lesz hosszú távú mindenkit beoltanak és boldogság. Ezzel a tempóval a 30 nap végén maximum 2.5 millió ember lesz beoltva. A terv az hogy 3 milliót beoltanak. Ahhoz, hogy ez komolyan megálljon 6milliót kellene minimum. 18 év alatt senkit nem oltanak ergo ha elküldöd az iskolába kiváló hordozóként kicserélve hozza a mutációt haza. Szóval reméljük hogy lesz természetes csökkenés, és valamikor év végére lesz valamilyen megoldás. Ez a veszély nem a 30 nap.

Már van olyan szolgáltató aki bejelentette nem tudja sajnos dotálni a kormány felajánlását. (igen ez dotáció, mivel a fércmunka amit létrehozott a kormány még a saját törvényeinek sem felel meg, csak a szolgáltatók inkább nem balhéztak)

Miért kellene a csak távközlési szolgáltatónak "beszállni"  a védekezés költségeibe? Miért csak az internet szolgáltatónak kell? Elektromos áram, gáz, víz smafu? Ezt úgy hívják adó amit MINDENKINEK be kell fizetni. Ez így arányos. De te kitaláltál valamit, megvan a szolgáltató képe előtted és nyomod telibe.

Aztán idekevered a rezsicsökkentést (nem is értem). Leírod, hogy csak ezeket a szolgáltatókat nem érintette. Miért is nem illik ide? Mert ez a szolgáltatás nem koncesszió alapú. Nincs benne garantált haszon. Viszont cserében elfelejtetted a vezetékadót amit elfelejtettél megemlíteni (mint rezsócsökkentés). 

Az emlegetett támogatások. Vegyük csak a legutolsót a SZIP-et (Szélessávú Internet Projekt) 80%-át a pénznek a T vitte el (mellesleg csekély mértékben fizetted, mert EU lóvé). Abszolút nem lejtett a talaj.

Ennek a szolgáltatónak (meg mindenki másnak) szigorú műszaki dokumentáció mellett kellett fejlesztéseket végrehajtani, és a támogatás intenzitása 50% alatti. Ez nem "alkotmányos költség", tényleges költségek. Ez egy lehetőség arra, hogy nagyobb arányba növekedjen.  Majd. Ennyi. Ez nem ellopott pénz, hanem felgyorsítja azon területek bekötését amelyekre nem éri meg odavinni a szolgáltatást mert a várható előfizetőszám alapján a beruházás nem térül meg. A másik 50%+ ott ül valamelyik bankszámlán mínuszban. 

Aztán jössz azzal, hogy de mi van azzal aki elveszítette a munkáját, hogy fizesse? Jogos kérdés, de még jogosabb, hogy hogyan fogja fizetni ezentúl? Vagy kapja meg ingyen mert kell neki? Mi az ami neked most ingyen jár a levegőn kívül? De tegyük fel jogos. Ez egy szociális kérés. Ezzel szemben a mostani döntés egy populista baromság. A törzsfőnök így döntött, hogy jár ingyen. Mint a paraszt aki beszakítja a kocsma ajtaját, hogy mindenki a vendégem a kocsmáros fizet. Miért nem szociális kérdés? Mert a jóváírás kérelem alapján jövedelemtől függetlenül jár. 

De tegyük fel lenne egy ilyen döntés és suliidőben ingyen lenne a net innentől mindenkinek ahol van gyerkőc otthon. Szerinted az esti opcióra mennyien fizetnének elő ha 5-kor lekapcsolnák a netet? Ne legyünk álszentek.

Emellett megsúgom a legnagyobb probléma inkább hogy legyen (minden) gyereknek eszköz amivel tanul (számítógép/kamera/mikrofon leginkább mivel a tablet és egyéb alternatívák szenvednek némi hátrányt a gépelés és interakció terén.) 

Elég hosszan értekezhetnénk erről, de nem látom értelmét. Ne érts félre lehet véleményed, de amit leírsz nem vélemény hanem egy ellenségkép püfölése, de úgy, hogy gyakorlatilag egy érved sem áll meg.

Az, hogy az erveim megallnak -e, tobbfele szempontbol lehet vizsgalni; a nagy horges is ertheto errefele, hiszen a Kollegak egy resze kapcsolodik munkajaban ezekhez a szolgaltatokhoz. Te szolgaltatoi szempontbol kozelited meg a dolgot, en a masik oldalrol. 

Ugy veszem eszre, hogy itt sokan a szemelyuk elleni tamadasnak erzik a velemenyemet, holott nagyon nem errol van szo - egyszeruen a szolgaltato szektor a mai napig toretlenul fejlodo -es visszaesesben abszolut nem erintett- agazata kerul bele valamilyen helyzetbe, ami nekik uj. Csak a miheztartas vegett: a kozepfoku oktatasban resztvevo diakok csaladjanak elenyeszo resze elt a rajuk mar regota vonatkozo "kedvezmenyre".

Ki nincs benne a kötelezettek közt: mobilszolgáltatók. (10 millió előfizetés)

Ez komoly hiba, megpedig azert, mert sokan egyetlen lehetosegkent veszik igenybe ezt a szolgaltatast - ugyanakkor pont ez az, ami miatt a nagy szolgaltatok bukasa sokkal kisebb az altalatok is emlitett kis szolgaltatokhoz kepest.

Azt, hogy az allam vegulis dotalja -e majd a szolgaltatokat, soha nem fogjuk megtudni; nyilvan nem ok nelkul vannak csendben a szolgaltatok; az un. internetado, stb. miatt azonnal fellazadtak, de az agazati kulonadok rajuk eso resze miatt meg jogorvoslatert is fordultak...

Ha es amennyiben az altalatok javasolt "fizesse az allam" metodus kerulne eloterbe, az sem tetszene senkinek, ti. ebben az esetben a koltsegvetes terhere menne, marpedig ezzel a latvanysportok latvanyberuhazasai sinylenek meg, ami -mivel partunk es kormanyunk szerint nem megengedheto- ujabb adok formajaban jelenne meg. Ebbol nem lehet jol kijonni. Senkinek. Es Te is tudod, hogy valojaban senki nem akarta ezt...

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Nem. Rosszul érted. Ez abszolút nem személyes. Sokan lehet érintettek, de nem arról szól a dolog hogy ezek a kérdések személyes érintettsége révén ne lennének vizsgálhatóak tényszerűen. 

Ha meg tudod cáfolni bármelyik állítást tényalapon szerintem senki nem fog bántani. 

A szolgáltatók azért nem "lázadnak" míg nem a létük van veszélyben, mivel jelenleg egy túlszabályozott (és még jobban túlszabályozottá váló) piacon elég könnyen lehet talajt veszteni. Valamint jelenlegi kormányzattal nem működik az értelmes eszmecsere, nem nyitottak rá mivel mindenre "is" tudják a választ.

Ez a probléma majd eszkalálódni, el is kezdődött és attól függ, hogy reagál az adminisztráció és milyen lefolyás várható a pandémiában. A jelenlegi max 2-3 hónap lesz. 

Azt kell megértened:

Először, nem látod milyen pénzviszonyok vannak benne, de nyilatkozol valamilyen megérzés alapján. Emellett láthatóan a mostani helyzet részleteiről sincs megfelelő információd.
Másodszor, magában ez ellen az egy ágazat ellen ágaskodni eléggé negatív (nem kizárólag ez ellen, inkább bármit kipécézni ahogy például én tettem a pékekkel)

Fenti bejegyzésben lévő szöveg a Zoliról és cégéről szól:

Már van olyan szolgáltató aki bejelentette nem tudja sajnos dotálni a kormány felajánlását. (igen ez dotáció, mivel a fércmunka amit létrehozott a kormány még a saját törvényeinek sem felel meg, csak a szolgáltatók inkább nem balhéztak)

Erre is utaltam valamerre fentebb. Igaz, volt a reszemrol altalanositas is, de az biztos, hogy a nagyok konnyen kihuzzak ezt, mar csak a toke (es a "kapcsolati toke") alapjan is, de naluk ugye nem elvetendo a mobil szegmens, amire nem vonatkozik a  dijelengedes. 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Én is nagyon sok pénzt akarok keresni a munkámmal,  de valahogy "te" mint vásárló / fogyasztó nem szeretnéd, mert nem vagy a magad ellensége szinte azonos dologért többet (jóval többet) fizetni. Természetesen van egy középút ami fizethető, tartható lenne, de amíg a facebook-on kívül  a leglátogatottabb oldalak az árgép, veddolcsón, minimálár... stb akkor nehéz moralizálni és érveket felhozni. 

Akkor atmegyek mashova dolgozni, volt mar ra pelda, lasd meg: meg nem ertett magyar vallalkozo.
Egyebkent: akinek mar reg megszunt a munkahelye, harom gyerekkel egyedulelokent kell otthon lennie es biztositania a bolcsodes+ovodas gyerek mellett az iskolas gyerekenek a nethozzaferest - annak konnyebb, ugyi? Hagyjuk mar...

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Ha most azt irom Neked, hogy nincs, akkor elkonyvelheted, hogy ma is igazad van, nekem meg nem kell megmagyaraznom, mire gondoltam valakinek, aki csakazertis hulyenek fog tartani, attol fuggetlenul, hogy ez nem egy lap aminek ket oldala van, hanem legalabb egy dodekaeder... 

Szoval: nincs. :)

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

nem tudom mivel foglalkozol, de barmi is az, talalok neked munkat nulla penzert, a kompenzaciot majd megbeszeljuk (nem). A jelenlegi gazdasagi helyzetben boven bele kellene fernie neked is, mert en ugy gondolom, hogy neked belefer.

// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)

Optikai kábel átvágás, még nincs infójuk mikorra javítják ki ez a hivatalos közlemény a viphelp felől.

Ecser, Maglód, 17., 18.  kerület elesett.  egyszer majdcsak helyreáll...

Nincs a világon se jó, se rossz. A gondolkodás teszi azzá... (W. Shakespeare)

Mi régen néhányszor tíz szálat toldattunk és elég gyorsan ment (~2-3 óra). Ebből az előkészület tartott a legtovább. Azonban az nem ilyen körülmények között volt, hanem egy építkezésen egy épületen belül történt. Tehát sokkal tisztább, hozzáférhetőbb közeg.

Abból is látszik, hogy nem mai történet, hogy a Magyar Telekom Zrt. égisze alatt szóba merik hozni benne a halálbüntetést, a rögtön ítélő bíróságot, illetve a joghézagokat, amiket a bűnözők alaposan kihasználnak. Egy pillanatra gondolkodjunk el, hogyan reagálna erre 2021-ben akárcsak a techie közvélemény. Hány sértődés, felháborodás, SJW-hiszti és politikai korrekciós hadjárat indulna meg, természetesen a lényeget szőnyeg alá söpörve.

Érd 20% feletti ping veszteség, ez netezni, sharepointon melózni jó, webex, teams kuka.

18. kerület Gilice tér környékén nem tapasztaltam kiesést, egész nap rendben ment a távmunka és az online oktatás.

Ping is rendben van.

Csodálatos, hogy a decentralizált hálózatot a szolgáltatók ma már olyan sikeresen kioptimalizálták, hogy egy-egy vágás képes összeomlasztani a fél országot.

mondok jobbat van két tartományunk diginél egy /28 ,  /29 és a szakadás után  az egyik ip címen  üldögélő  eszköz elérhetetlen, illetve kifele se tud kommunikálni, ami  a javítást követően se állt helyre. most nyitottam hibajegyet rá.

xe-1-1-3.cr02.budapest.digicable.hu
innen nem megy tovább  felénk  az adott hosthoz csomag.

mintha a routinggal lenne némi probléma.

Nincs a világon se jó, se rossz. A gondolkodás teszi azzá... (W. Shakespeare)

routing kapcsán félig offként:
diginél és telekomnál is szívunk azzal a céges hálózatunkban, hogy letolnak privát ip tartományokat a publikus ip-s kapcsolaton át. Úgy értem, hogy pl telekom a 10.x.x.x/8 -at letolja, hogy elérjék a nyűves iptv boxaikat hgw-n át és diginél is volt valamilyen tartomány ami ütközött az egyik céges belső hálónkkal. (tévé előfizetés nélküli, üzleti csomag mindkettő, fix, publikus ip-vel.) Ha jól sejtem leginkább az a probléma, hogy nincs vlan-ban, hanem ömlesztve jön ki minden szemét az eszközükből.

Távoli melónál is tiszta szívás, hogy ha nem a teljes forgalmat terelem át a vpn-re, akkor összeakadok a telekom hülyeségeivel. Vagy, ha indítok egy virtualbox-ot, akkor a telekom szervere válaszol a vm-em helyet... 

Ugyan miért kéne, ha az internetezés 2021-ben azt jelenti, hogy centralizált szolgáltatók (Google, Facebook, Amazon, Spotify, Netflix, Cloudflare stb.) adatközpontjain csüng mindenki.

Egyébként a korábbi multimosdató ámokfutásaid után meg nem értem, miért csoldálkozol. Valakinek nem™ érte™ meg™ redundanciát beépíteni a rendszerbe. Így befektetőéknek is több buborék jut a yachtjukon lévő jakuzziba.

Van az a részhalmaza a hálózatnak, ahova valóban nem éri meg külön nyomvonalas redundáns kapcsolatot kiépíteni, és van, ahova igen. Ja, és a "centralizált" kifejezés jelentésére légyszives keress rá az értelmező kéziszótárban, mert megint sikerül hoznod a formát, már ami a hülyeséget írást illeti...

Centralizált annyit jelent, mint központosított és a cloudbuzi szolgáltatások végeredményben centralizáltak, akármennyi redundancia is van mögöttük és tudja egyik-másik adatközpont helyettesíteni a másikat. A felhasználói eszközök, alkalmazások és adatforgalom szempontjából a cloud-szolgáltatások mind centralizált megoldások. Mielőtt nagyon rábuzulnál az értelmező szótárra, emlékeztetnélek egy nem olyan régi esetre, amikor smartbirkáékhoz nem lehetett még becsengetni se, az egyik adatközpont kiesése miatt. A gyakorlatban az egyik adatközpont helyettesíti a másikat elve sem valósul meg értelmesen.

Egy eset

Egy másik eset: https://hup.hu/cikkek/20180911/megsult_tarolok_miatt_hasalt_el_az_azure

Terápiás jelleggel picit nézegesd többet a Downdetectort. Hátha kicsit fellazul az a beléd csontosodott szemellenző.

minden cloud-os rendszer centralizáltan működik

A felhasználó szempontjából végeredményben centralizáltan működik. Ha át is veszi egy másik adatközpont (pl. egy amerikai egy európai helyett) a kieső egyik szerepét, oda lesz egy ötödölt-tizedelt sebessége, máris nagyságrendnyit romlik a szolgáltatás minősége, még ha teljesen nem is esik ki. De általában kiesik.

Valódi, értelmes redundancia az lenne, ami akkor történik, ha a torrent-letöltésből kiesik a 100-ból 1 seeder. De persze miért is érné meg az adatgyűjtésen és marketing-manipuláción élőskődő multik által ingyenesnek hazudott szolgáltatások mögé érdemi redundanciát építeni. Fősodratú mérnök uraságod idézve. [1]

Van az a részhalmaza a hálózatnak, ahova valóban nem éri meg

"Valódi, értelmes redundancia az lenne, ami akkor történik" - Az általad centralizáltnak nevezett rendszerek többségére ez a jellemző (hint: georedundáns szolgáltatás). Az, hogy valakinél a "cloud" azonosan egyenlő "más valaki számítógépe egy salgó polcon valahol"-lal, az az adott szolgáltatást nyújtónak a hibája.
Az OVHCloud strassbourgi DC-je épp most égett le (SBG2 teljesn, SBG1 sérült, az SBG3 és SBG4 sem fog ma újraindulni) - tudok olyan szolgáltatásról, aminek ott _is_ voltak kiszolgáló gépei, és megy tovább a móka, minth ami sem történt volna, és olyanról is, aminél ez volt az elsődleges adatközpont, úgyhogy nekik ez egy éles DR-sitera váltást jelent. Előbbiek georedundáns szolgáltatást nyújtottak/nyújtanak, utóbbiak meg "hagyományos" PDC/BDC felállásban működtek/működnek.

Ráadásul, ha valaki felhős szolgáltatásra (aws, azure ...) épít sajátot, akkor dönthet úgy, hogy különböző adatközpontokban legyen redundáns rendszere. Persze az plusz pénzbe kerül. De nem muszáj egy adatközpontből működtetni a saját szolgáltatást, hanem lehet kölönböző megyében, országban vagy kontinensen is :)

Szóval, amikor leáll a porszívó, mert egy adatközpontnál szolgáltatáskiesés van, az a porszívógyártó hibája is, hiszem lehetősége lenne reduncanciát használni.

Észak Buda, Solymár, Szentendre meg még vagy 10 település áll reggel óta. Se net, se telefon, se TV.

Esélyes, hogy a régiót érintő áramszünet, többszörös kábelszakadás nem csak az áramszolgáltatónál okozott / okoz gondot.

Túloldalt - Gödöllő környékén - "csak" 3 áramszünet volt eddig. Ebből egy kb. reggel 7-től kb. 9:15-ig tartott. Szóval türelem....szúúúzáááá....