Fórumok
Vasárnap hajnalban bennégett a sofőr a Teslában miután az balesetezett.
Gumicsont treynek: A sütemények is elégtek a kocsiban
Vasárnap hajnalban bennégett a sofőr a Teslában miután az balesetezett.
Gumicsont treynek: A sütemények is elégtek a kocsiban
Hozzászólások
Szomorú, de az égett két t-vel írandó.
Azért ha a műszerfalból veszik ki az oszlopot, ott nem csak nekikoccantak. Mennyivel mehetett? A kötelező, és ADAC töréstesztek miatt annyira nem lehetnek az autók gyengék.
+1, a Teslák az EuroNCAP törésteszt valaha volt legjobb teszteredményeit hozták el.
Ha annak a fának sikerült simán eljutnia a szélvédőig, akkor ott volt szituáció rendesen...
Nekem betonoszlopnak tűnik.
:)
Betonoszlop volt.
.
Ebben most mi a hir?
A durva karambolokban a szetfolyo benzin is okoz ilyet, nezz meg barmilyen akciofilmet, biztos lesz benne legalabb ket langolo auto.
Csak meg akarta előzni Trey apót, mert ő bukik az ilyesmire...
De mit csináljunk, ha az összes általa hozott EV témájú cikk öngól? :D
trey @ gépház
Csak neked segítek treyapó!
Köszi, ezennel kinevezlek Tesla-ügyi hírminiszteremmé! Folytasd a megkezdett, kiváló munkát!
trey @ gépház
Mennyi kötelező trollkodás, fikázás a napi penzum? Az akku gyárakat ne fikázzam, csak az EV-ket?
Eddig sem kellett engedélyt kérned a fikázáshoz, ezután sem kell. Arra való a flame, hogy kiöntsd a problémád. Nekem egyébként felesleges segítened, én eddig is feltaláltam magam, nélküled is. Csak ezért felesleges törnöd magad. Akkugyárat is nyugodtan szapuljad, kicsit sem lesz visszás az EV melletti vinnyogásaid mellett :D
trey @ gépház
Jó akkor több tartalmat nem küldök be. Ba+ máshol megkösszönnék!
De ide fikazni jarunk. Miota a legalja.hu megszunt, csak ez maradt nekunk.
Különbséget ott vélem felfedezni, hogy a benzin/gázolaj oltása egy rutinművelet, míg a Li-ION akkuké nem.
Ha lehetne választani, hogy milyen autó gyulladjon ki míg arra várok, hogy a tűzoltók kivágnak 2-3 óra alatt és hol, akkor én a benzint/dízelt választanám a hátam mögött, mintsem a Li-ION-t a talpam alatt.
Főleg, mert utóbbit útszélen meg sem kísérlik eloltani (nem tudják), leginkább hagyják leégni a picsába.
trey @ gépház
Júliusban Balatonberényben tanúja voltam egy autó kiégésének. Tudtommal benzines volt, mindenesetre még kezdeti fázisban megpróbálták eloltani, annyit tudtak elérni, hogy ne égjen lánggal addig, amíg kihúzták a többi autó közül. Az oltópalack kifogyott. Utána ismét előjött a láng a kocsi alól, és elég hamar már az utastér is lángolt, a tűzoltók se tudtak sokat csinálni vele (elég későn értek ki), teljesen kiégett, pedig elég sok oltóanyagot használtak fel. Szóval egy kigyulladt benzines is inkább kiég, minthogy el tudnák oltani.
A sztori arról szól, hogy melyikben nagyobb az esélyed a túlélésre, nem arról, hogy az egyikben biztosan túléled a másikban pedig biztos nem. Az, hogy felkészületlenül mentek oda meg nyilván nem segített.
Induljunk ki abból, hogy időben odaér a megfelelő színvonalú segítség.
trey @ gépház
Abban nagyobb az esélyed a túlélésre, amiből gyorsabban ki tudsz jutni.
Nem tudom, mennyire felkészületlenül mentek oda. A bejelentésben nyilván benne volt, hogy egy autó ég. Neked honnan van olyan információd, hogy felkészületlenek voltak?
Vagy, amelyikből gyorsabban kiszednek, ha az ajtók nem nyílnak. Csak az a baj, hogy a LI-Ion-t nem állnak neki feszítővágózni, mert olyan hevesen és hőfokon ég, hogy nincs ember, aki a közelébe menjen.
Majd szépen letakarják a lefojtóponyvával az emberrel együtt.
Tőled. Hint: kifogyott
trey @ gépház
Ilyen az, amikor félreolvasod, amit írtam. Az autó kigyulladásakor egy kézi tűzoltópalackkal tudták elfojtani a lángot átmenetileg. Ezt a közeli büféből hozta el az egyik ismerősöm. Még jóval a tűzoltók kiérkezése előtt. Ez a palack fogyott ki, nyilván olyan egy autótűzhöz, mint a vízipisztoly erdőtűz ellen. Viszont semmi köze a tűzoltók felkészültségéhez.
Tehát, megérkeztek időben a tűzoltók és nem tudták eloltani a tüzet?
trey @ gépház
Leírtam, hogy mi történt, csak el kell olvasni.
És abból nem messzemenő, hibás következtetéseket levonni.
trey @ gépház
A kiérkezési idő vs felkészültség teljesen más fogalmak.
Dehogy más, csak más szinten jelentkezik.
trey @ gépház
Jótanács: ha kigyullad egy autó, ne az autóban próbáld túlélni, hanem szállj ki nagyon hamar! ;-)
Komolyra fordítva a szót:
Láttam már olyan esetet, ahol benzines autó motorteréből kicsapó lángot hipp-hopp eloltották. A gond szerintem akkor van, amikor a benzines égését nem fojtják el azonnal. Sok emberben megvan az filmekből, hogy a benzines autó majd (előbb-utóbb) felrobban, ezért ha már nagyobb lánggal ég, sokan nem mernek odamenni a közelébe. Ha valaki mondjuk eszméletlen, vagy csak nem tudja kioldani az övet vagy kinyitni az ajtót, az ezért megszívhatja.
Elektromos autó tüzét lehet, hogy nehéz (lehetetlen) eloltani, cserébe nem fog felrobbanni, szóval a sofőrt _szerintem_ jobb eséllyel megpróbálják kimenteni a járókelők, még akkor is, ha már nagyobb lánggal ég.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Vagy a fémhez érsz és agyonbasz az áram.
Erre volt már precedens?
Nincs valami védelem bennük ami ütközés esetén fizikailag leoldja az akkut a hálózatról?
De van egy kis eszköz mint a légzsákban ami lerobbantja a csatlakozókat.
Kb 8:14-től : https://youtu.be/sKGkG9duxxg
Trey, ettől a videótól el fogsz menni, fogadok 😉😅
60*8+14=494
https://youtu.be/sKGkG9duxxg?t=494
trey @ gépház
vagy t=8m14s
Köszi nektek, tudtam van valami ilyen paraméter, de éjjel már nem volt kedvem kikeresni
>kikeresni
jobb click a timeslider bogyóján, "Copy video URL at current time" ;)
mobilról írtam, az app-ban nekem nincs ilyen opció - szerintem csak PC only
@trey: Köszi.
Ennyi? 😅 ennél jobb sztorit nehezen tudok szállítani neked 😅
tl;dw
Mi áll benne? Valami teasert írhatnál, mert ezer más flame-ben vagyok benne. Nem jut mindenre idő sajnos ...
trey @ gépház
LOL
A filmeken nem a benzin robban fel, hanem a pirotechnika 🤣
trey @ gépház
És ha ég az autód, de az ütközéstől nem nyílik az ajtó, akkor majd ezt fogod kiabálni az embereknek, akik az ostoba filmekben látott nagy robbanások miatt nem mernek az autó közelébe jönni, hogy segítsenek?
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Nem, trey majd azt kiabálja, hogy "Mennyire jó, hogy benzin ég mögöttem, mintsem Li-ION alattam!"
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
Az előfordulhat és a tuti között elég jelentős a különbség.
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
Pár éve az öreg Toyotam kigyulladt a Tesco parkolóban. A motortérben keletkezett a láng. Már én magam is sikeresen lefolytottam homokkal amit a Shell benzinkuton adtak a palack ami nálam volt az mondjuk kb nullát ért. Amikor viszont a tűzoltók kiértek kb 30 másodperc alatt eloltották az utastérre át se terjedt a láng. Más liga oltás szempontjából.
Lényegtelen, ezek még a tűzoltóknak sem hiszik el. Pedig hát, azok ... tűzzel dolgoznak.
trey @ gépház
Ha ez a szempont akkor csak dízel, abból is az alkohol nélküli. Az szép lassan ég és nehezen is gyullad be. A benzin el sem éri a lángot és már durvul
Úgy rémlik a benzinnek a gőze gyullad be, nem maga a folyadék. Viszont szobahőmérsékleten is nagyon erősen párolog, ezért gyullad be könnyen. Gázolaj tudtommal nem megy ilyen könnyen, ott a nagy nyomás kell neki pl. a motortérben. Normál légköri nyomáson mintha mythbusters-ék is próbálták volna begyújtani, és nem sikerült nekik. Vagy legalábbis nem olyan könnyen, mint a benzint.
Azért tinédzserként elég könnyen sikerült begyújtani az olajkályhába.
Semmi különlegesség nem kellett hozzá.
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
Az HTO-val ment?
Vagy a felesleg apa teherautójából :)
Begyújtás: gyufát beledobtad, kis szolíd lánggal elkezdett égni.
De félig vidéki gyerek voltam, a tavaszi gally égetés során gázolajat használtunk gyujtósnak (így utólag szégyellem), szépen működött, semmi durva hatás. Egyszer épp csak mosóbenzin volt otthon, szokásos mennyiséget rálöttyintettem - nem érte el a lángot amikor belobbant, 10m fölötti lángmagasságot produkálva, leégett a szemöldököm és a hajam eleje. Szerencsére viszont pillanatok alatt elfogyott a hatása, így nem lett szükség tűzoltóra...
Én gyerekként lángszorót akartam építeni egy ilyenből (fogalmam sem volt mi az), HTO-val csak a nagyapám farakását gyújtottam fel, ha benzint találok akkor az egész házat sikerült volna. :D
Beöntő irrigátor.. hmm.. de gondolom ma már tudod mire való :D
Van különbség?
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
Na igen, ez a jó kérdés, mert ugye a 90-es évek máig tisztázatlan olajszőkítése során a rózsaszín-lila hto-ból csináltak könnyen standard dízelbe való gázolajat.
Csak a festék.
MINDEN folyadéknak a gőze gyullad be, nem maga a folyadék,
A benzin illékony, mindig van annyi a levegőben a folyadék fölött, ami ég. A gázolaj sokkal kevésbé párolog, ezért nehezebb begyújtani.
Azonban ha bármilyen olaj felmelegszik (dízel,étolaj, disznózsír), az is fog annyira párologni, hogy égjen. Utána oltani igen nehéz.
Egyszer a bográcsban meggyulladt a zsír, az óriási hecc volt, vörösizzásig hevült az edény. Fiatalság, bolondság...
Megpróbálhattad volna vízzel nyakonönteni. Na az még a látványos jelenség. :D
A helyzet az, hogy ha becsattansz valahova, itt gyanúsan nagy sebességgel, akkor a legkisebb bajod lesz a tűz. Ha mégis magadnál vagy, és úgy indul el a tűz, akkor óriási mázli kell, hogy ki tudj kászálódni a rommá tört autóból, ami feltételezi, hogy tudsz mozogni. Egyáltalán nem az a kérdés, hogy el tudják-e oltani, hanem hogy odaér-e bárki még időben, aki érdemben tud oltani, ÉS ki tud szedni belőle. Nézd meg például a hárombetűs gyártó elhíresült motortüzeit. Felpörög a motor, jön a füst, és kb. kiszállni van időd egy gyors megállás után, mert az üzemmeleg minden az pláne jó a tűznek.
Ezzel együtt, még mindig jobban szeretném, ha nem Li-ION égne a talpam alatt. Nem sikerült meggyőznöd.
trey @ gépház
Nem is akarlak, hogyis jutna ilyen bárki eszébe. Pusztán próbáltam jelezni, hogy eleve semmibe vezető a dolog, mert egy nagy csattanásnál már egész mások a kérdések alapjáraton, hogy ilyen képzavart még elhelyezzek.
Persze. Egy világ nézte, hogy Grosjean meghalt a kettészakadt, szalagkorlátba beszorult, égő F1 autóban. Ő is azt hitte. Azt mondta mindenki (én is), hogy azt nem lehet túlélni.
...
Aztán kiszállt belőle. Meg, Niki Lauda is.
Ne vedd el senkitől azt a pár százalékot. Továbbra is maradnék a benzinnél/gázolajnál.
trey @ gépház
Gondolom tudod, hogy egy F1-es autó jóval többet bír, mint egy utcai (különös tekintettel a pilóta "kapszulára"), és nem mellesleg óriási szerencséje volt.
Utcai autónál is van olyan, hogy "ebből élő ember nem szállt ki", aztán karcolásokkal megúszták. Én akkor sem szeretném. Az, hogy nem lesz más választásom, az egy másik kérdés.
trey @ gépház
Persze hogy van, meg olyan is van, hogy ha így betalálsz egy oszlopot, akkor átépít az ütközés téged is egymotorossá.
Nem tudsz meggyőzni arról, hogy szeretnék LI-Ion akkuból fakadó további rizikófaktort.
trey @ gépház
70l benzinen ülni nem rizikós az A3-ban, hobbyból?
A3-al tud 5 liter benzinnel is járni, ha paranoiás. :)
Az a 70 liter valójában 50 liter és kevésbé aggódom.
trey @ gépház
Vannak LFP akksis EVk is: https://news.metal.com/newscontent/101505954/lfp-batteries-are-popular-apple-tesla-and-volkswagen-joined-the-game-one-after-another
Az nem gyullad ki / ég
Az obligát kérdés: akkor miért nem ilyen van mindenben?
trey @ gépház
Mert jelentősen kisebb az energiasűrűsége, tehát (jelenleg) leginkább a kisebb akkumulátoros példányokat szállítják LFP akkuval. (Ez pár éven belül várhatóan változni fog, pl. ha jól rémlik, a Ford a mach-e újabb, nagyobb akkus példányait már LFP akkuval fogja szállítani.)
Mindjárt sejtettem, hogy ez sem fogja megváltani a világot.
trey @ gépház
FUD. ~10%-al kisebb. A sima kobaltos Li-ion csak az öregedés miatt 1-2 év után már kisebb kapacitású lesz, mint az LFP.
Azért nincs mindenben, mert 10x annyi ciklust bír mint a sima, és nem menne tönkre elég hamar. De mintha a Tesla alkalmazná bizonyos modellekben.
Viszont tud az is égni, csak sokkal nehezebb begyújtani, meg nem ég olyan gyorsan.
Valahol (valami autós műsorban, talán Top Gear) hallottam azt, hogy bármilyen formában viszi magával az energiát az autó, az az energia valami formában (pl. tűz) ki tud jönni belőle ha összetörik.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Ezzel elvi szinten tudok vitatkozni. Szerintem ha az autó fölé építünk egy 50 m magas tornyot, amibe felnyomunk 1 m3 vizet, és abban tárolja az energiát, az tuti nem fog kigyulladni! Sőt, még a mellette lévő elektromos autót is lehet hogy eloltja, ha kigyulladna!
Más kérdés, hogy nem fogsz vele túl messzire menni :) Kb. 1 km-t ha jól számolom.
Na, de a sűrített levegős, lendkerekes megoldások sem abból élnek, hogy valamilyen éghető anyagot visznek magukkal. Bár robbanni tud mindkettő, de azt nem látom, hogy tüzet hogyan csinálnának.
"valamiféleképpen kijön" =/= tűz
Az egy tonnás tartály 50 méterről ütközéskor szép pusztítást végezne ;)
FUD. Az LFP energiasűrűségén sikerült növelni az utóbbi években, de még mindig messze vagyunk. Gyakorlati példa: a Mach-e esetében a 26%-kal nagyobb kapacitású NCM akku még 3 kilóval könnyebb is, mint a kisebb LFP akku.
Emellett, kisebb pillanatnyi teljesítményt lehet belőle kivenni.
Igen, a Standard Range Plus-ban van LFP akku, ami közel akkora helyet foglal a padlóban, mint az NCM nagy akku.
Nem ismerek minden kémiát, NCM-ről lemaradtam, de eddig nem az volt az ellenfél, hanem LiCoO2.
LFP tolerálja tartósan a 3C töltő/kisütőáramot és a 20C, esetenként 30C csúcsteljesítményt. 2-3000 ciklussal lehet számolni. Ezt kb. mindegyik tudja.
Viszont a hagyományos kémiákban is van ami nagyobb kapacitású, de azt se gyorsan tölteni/kisütni nem lehet, se nem szereti a mínusz hőmérsékleteket. Ami már ezeket tudja, ott már a kapacitás is kisebb.
F1-nél ott vannak a helyszínen a tűzoltók és az elsősegély.
De mennyi idő alatt érnek ki a pályára? Addigra szénnéég bármilyen autó, ha az üzemanyag meggyullad. Nem egy ilyet láttam már, félelmetes.
Lauda nem szallt ki, ot tobben szedtek ki. https://www.autoweek.com/racing/formula-1/a39358069/brett-lunger-helped…
Tudom hogyan történt, számtalanszor láttam. Kiszállt = túlélte
trey @ gépház
Az nem egyenlő! Nem kiszállt, hanem kiszedték. Kurvára nem ugyanaz a kettő.
Nálad tényleg valami config probléma lehet. Egyre gyökerebb vagy kábé minden posztodban.
Teljesen lényegtelen a téma szempontjából. A szálat az elejétől érdemes követni.
Személyeskedést az otthoniaknak pls.
trey @ gépház
ROTFSTCLMAAOBPO
Ez is hatalmas öngól! Jobb volna ha befoltoznád a drupal motort!
Hogyne, persze. Azért tudták megközelíteni az autót, mert az üzemanyag viszonylag nagy területen szóródott szét, nem egy helyre koncentrálódott (a muksó alá) és klasszikus módszerekkel (portoltó) pillanatok alatt eloltották. :D
Ez a lényege.
Most akkor az, hogy a talpad alatt 1000 fokon ég az akku és nem lehet eloltani ... :D :D :D
trey @ gépház
Beszélsz olaszul is?
Szerintem a szót olyan értelemben használta, ahogy ma szokás az Ukrajnába küldött nyugati katonai járművek kapcsán. Aki követi az eseményeket, az tudja, hogy az élve kiszállás nem feltétlenül saját erőből ill. a testi integritás teljes megőrzésével történik.
:)
A BMW nem pörög fel, csak szimplán kiég. Ott az egyik kipufogó oldali alkatrész van műanyagból, az izzó koksz gyújtja be, onnan megy a többi éghetőre.
A felpörgés a diesel runaway, amikor a feltöltő felkapja az olajat és befújja a motornak. A motorolaj elkezd üzemanyagként viselkedni és addig pörög, amíg el nem fogy. Ott nem ég semmi, csak füstöl, mint a barom. De az is inkább arra vezethető vissza, hogy a feltöltő már igencsak viseletes volt.
filmekben azért komolyan kitömik!:D
https://youtu.be/mUg3uNaUTL4
akksi kicsit más tészta azért ha tűzről van szó...
https://youtu.be/K5vDWhMHTwE
Nem lehet, hogy előbb meghalt, és így holtan már nem volt az autó tulaja, mikor a holtteste megégett?
Na igen, egy ilyen ütközés után ez már valószínűleg hamvasztás volt, nem bennégés.
Az én problémám ezzel van
Ez valami igénytelenség szülte szörnyűség a hazai "újságíró" körökben, de lehet csak az én fülemet hasogatja.
Direkt arra gyúrt, hogy baleset legyen. És tényleg balesett.
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
Megnéztem az eredeti cikket. Németül van.
trey @ gépház
Pókerezett, teniszezett, ugrókötelezett. Az ember rögtön valami játékra gondol. Mindenképpen valami akaratlagos cselekvés.
Link: https://index.hu/gazdasag/2023/08/14/tesla-kina-arcsokkentes-auto-elon-…
trey @ gépház
Biztos valamit megint költségoptimalizáltak? Most már egy préssel nyomják ki az egész autót?
Nem győzik tukmálni mindenféle állami támogatásokkal, akciókkal, mert .... annyira kelendők.
trey @ gépház
Ha egy hónap alatt ekkora mértékben csökken - úgy hogy az előtte levő hónapokban elképesztő módon emelkedett - akkor az mögött modellváltás, beszerzési nehézségek, tehát valami egyedi ok állhat.
Szerintem hagyd meg neki az örömet, hogy szar és nem kell senkinek. Valahogy az Auditól nem jönnek akciózások, árcsökkentések. Csak azt látni, hogy nem is rendelnek alkatrészt tőlünk.
Lassul a kínai gazdaság (és így a vásárlási kedv is), de ez az apróság ne zavarjon meg senkit.
https://hang.hu/belfold/kigyulladt-egy-tavolsagi-busz-az-m3-ason-156814
Igen, itt mindenki szépen leszállt, mert nem baleset miatt volt a tűz, hanem jött szép lassan. Bónuszként a buszokon 1-2 kisebb porral oltó van, de ezek szerint sokat nem használt.
A közlekedés veszélyes üzem. Bizonyos havi megtett km után (pl 1500km) pótvizsgára küldeném a hobbistákat. Vagy nem engedném pl autópályára, autóútra felhajtani őket.
Ugyanígy tennék a magukat Vin Dieselnek képzelőkkel, akik több száz lóerős autókkal csattognak a falba|fába stb. mert azt hiszik, elbírnak vele.
trey @ gépház
Minek? Ők kiszavazzák saját magukat az életből! Viszont a hobbi sofőrök másokat ölnek meg. A motorosok más kategoria, ők hasznos szervdonorok. :D
🤣
Számokkal tudnál zavarni?
trey @ gépház
Persze, az Árpád hídon is ez történt ugye? Az idióta száguldozó megúszta, csak épp megölt egy szerencsétlent aki épp arra járt.
"Mit brennender Sorge"
„Kb. egy hónapja elkezdtem írni egy Coelho-emulátort, ami kattintásra generál random Coelho-kompatibilis tartalmat.”
"Az Antikrisztus ledarálja Mészáros Lőrincet."
Btw. a múltkori hajós hisztiről kiderült, hogy szokás szerint fud volt.
A roncsmentők feltárták a hajót és kiderült, hogy az elektromos autók egyike sem égett el.
Salvage crew say massive ship fire wasn’t caused by electric cars
However, between 900 and 1000 cars including the EVs appeared to be in good condition, the chief of salvage company Royal Boskalis Westminster NV, Peter Berdowski, told media last week.
https://thedriven.io/2023/08/14/sorry-ev-haters-big-ship-fire-probably-…
Ugyanott garázsban tarott, nem dohányzó orvos feleség autója eladó
trey @ gépház
Nagyobb bajok is vannak ott, ha szállítólevélen nem szereplő cuccokat lehetnek más fedélzeteken. Azon kívül, amit megtaláltak és meg tudnak számolni, azonosítani és nem gyulladtak ki. Normál esetben legalább darabra stimmelni kéne, hogy hány elektromos autót vittek. Vagy az újságíró akar szenzációt hazudni megint, vagy ez egy csempész hajó, amin feketén vannak cuccok, ami nincs a nyilvántartásban.
trey @ gépház
nem zártható akkor ki, hogy nem te gyújtottad fel valamelyik bmw-t a 7edik dekken
Most már bevallom: én voltam!
trey @ gépház
Tudtam, csak nem sejtettem!
Meg is találtam az elkövetéshez használt eszközt :D
:(){ :|:& };: fork() bomb
trey @ gépház
Szóval úgy tűnik jobb lenne nem előre véleményt alkotni.
Valóban kár lenne kijelenteni, hogy FUD volt.
trey @ gépház
Előre FUD-ot csinálni az természetesen ok.
Mi volt a FUD?
BTW: tűzvizsgáló úr, mire tippel, mi gyulladhatott ki? Az üzemanyag nélkül és lekötött akkukkal (áramtalanítva) szállított ICE autók?
trey @ gépház
Miért nem kérdezed meg tőle!?
Mióta szokás ez? Szerintem saját kerekeken állnak be és ki a járgányok.
Még vizsgálja. Közben várják a zöldek/EV-lobby véleményét/kezőpénzét, hogy hogyan tudna kijönni a jelentésből, hogy nem azok égtek. Mert hát a hollandok és egyéb progresszív népek elkötelezték magukat az EV irányba, rossz sajtója ennek nem lehet / megpróbálja a fuvarozó a felelősségét lerázni, mert elfelejtette megkövetelni az áramtalanított eszközök szállítását.
trey @ gépház
Hát de a tűzoltók is cáfolták, és azóta kiderült hogy az EV-k sértetlenek. Egy gyenge próbálkozásod volt arra vonatkozóan, hogy hátha kerültek EV-k a leégett fedélzetekre is, de ez is csak vágyakozásod.
:D :D :D
loop
Link? Ez a cáfolat lenne a "probably" (feltehetőeleg) kezdetű cikk? 🤔
:D :D :D
trey @ gépház
Hogy a lófaszban nem lehet kizárni? Meg kell nézni a CMR-t, hogy mi és hol volt a hajón!
Írj nekik levelet, hogy te Magyarországról megszakéretted két fotótól, és ez meg ez a szakvélemény, a vizsgálatot meg lezárhatják!
Tegyél pls. CC-re engem is :D :D :D
Régen röhögtem egy jót! :P
trey @ gépház
A CMR -t semmiképp, mert az közúton van a kamionoknak, ugyanakkor van hajóraklevél, ami egyben értékpapír is. :) Külföldiül Bill of Lading.
A tengeri hajózásban különleges szabályok vonatkoznak egyébként a kárviselésre, bár ez akkor izgalmas, ha több tulajdonosa van az áruknak.
Most ezzel nem tudsz mar mit lenni. Ez lett a nemet premiumbol. Kigyullado EV es kigyullado ICE autok sokasaga... Ennyire kepesek.
Nagyon remelem osszeszedik magukat.
https://twitter.com/mrosek1958/status/1690770428321562624
Ez nem tudom mennyire valos, de ha igazak a kepek akkor ezt a hajotuzet is okozhatta a VW(taycan), mint a legutobbi hasonlot.
Kérdés, hogy ki mit ért elektromos autó alatt. Kérdés, hogy hány megégett autóban volt Li-ion akkumulátor. Avagy lehet szenzációhajhász ferdítés, hogy az elektromos autók miatt tört ki vagy volt nagy a tűz, de közben lehet igaz, hogy az elektromos autók mellett a különféle hibrid járművekben szintén használt Li-ion akkuk szerepet kaptak a tűzesetben. Szerintem az embereket az utóbbi dolog foglalkoztatja, a hangzatos címek meg csak hangzatos címek.
:)
Ugyanott garázsban tarott, nem dohányzó orvos feleség autója eladó
Ilyesmi megtörténhet a 21. században? Akár a feleséget, akár az orvost tartották garázsban, ez felháborító!
természetesen a feleséget :D
Lehet, hogy garazscegrol van szo, egy kis maganegeszsegugyi rendelo. :-)
Az ICE kapcsán is rengeteg tűzeset fordul elő.
Kigyulladt egy autó az M1-en.
Biztos az a fránya akkupakk…
Az apát, aki próbálta kimenteni az értékeket az égő kocsiból, biztonságos helyre kísérték, majd igyekeztek megnyugtatni.
Vártam a sztori végén h. a fináncok zárjegy nélküli cigit véltek látni a holmi között, ezért végül sóderes fasszal kezelték az apát.