Android, iOS keresztplatformos programozás

Fórumok

Tudtok olyan normális fejlesztői környezetről, amiben középszerű alkalmazást közös kódbázissal lehet elkészíteni és fordítani
  - Androidra
  - IOS-re
egyaránt?

Sajnos a webböngészős irány (HTML+javascript+webassembly) most nem játszik.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2022. 03. 28., h – 20:59

Win játszik? Akkor egyértelműen VS (Code) + Xamarin, illetve lassan a MAUI is beérik.

Szerkesztve: 2022. 03. 29., k – 04:00

Flutter is an open-source UI software development kit created by Google.

It is used to develop cross platform applications for Android, iOS, Linux, macOS, Windows, Google Fuchsia, and the web from a single codebase.

IDE: IntelliJ

https://docs.flutter.dev/development/tools/android-studio

For Whites Only meeting room!

Sajnos a webböngészős irány (HTML+javascript+webassembly) most nem játszik.

 

A react native van ehhez a legkozelebb. Indulasi sebesseg se tobb, mint egy masik androidos alkalmazase. Nalam konkretan <1 sec alatt megnyilik, nem lehet eszrevenni, hogy react native mogotte.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Shameless plug: ha Java / Kotlin-t akarnál használni, akkor Multi-OS Engine. https://multi-os-engine.org

Attól is függ, hogy milyen jellegű az alkalmazás. Ha sok 3D, grafika kell hozzá, akkor a Godot Engine jó választás.

Godot Engine: ha soha nem kell refaktorálnod vagy ha tetszik, amit egy Notepad tudott 2000-ben (és intellisense-ként is megfelel, hogy "először is itt ez a hárommillió globális konstans, valamint az összes függvény, amit az Object-től kezdve örökölsz, majd válogasd ki, ami kellhet, de nem garantált, hogy itt lesz minden") és nem szükséges hogy a debugger működjön (nem baj, ha random befagyogat, nem baj, ha bizonyos mélységen túl már nem tudsz lefúrni egy adatstruktúrában, nem baj, ha gettereknél nem tud megállni, nem baj, ha a blokk utolsó során már nem látod a scope-ot, stb), akkor tényleg jó választás. Talán majd a 4.1-es verzióra érdemes lesz rápillantani (mondjuk úgy 2025-ben), de nagyobb feladatokhoz háromszor is meggondolnám, hogy belevágjak-e. Prototípusok építéséhez viszont tényleg ideális, mert baromi gyors és semmiféle bürokratikus szarakodás nem jellemzi (letöltöd, indítod, kész).

Godot Engine != GDScript :)

Bár ezeket a problémákat, amiket írsz, én a friss 3.4.4-en nem tapasztaltam... de lehet, hogy a scriptjeink nem elég bonyolultak hozzá, mert ami bonyolult  / performance kritikus, az megy C++-ba GDNative-on keresztül.

Vagy esetleg C#-al küzdöttél? Mert azt még nem használtam, de 4.0-ban lesz .NET 6 támogatás meg sok egyéb fejlesztés.

Én mondjuk pont azt szeretem benne, hogy könnyen testreszabható, tehát gyakorlatilag mindig saját buildet használunk a szükséges módosításokkal.

https://www.spiderbasic.com/ 

Moduláris, C-re is lefordítható. Ha OOP szeretnél írni, akkor nem fogod szeretni. Nekem tetszett a Vector Drawing, gyorsan megjelenő help, IDE elakadás jelzései, gyors fordítás, forumán talált segítségek.