hierarchikus todo kezelésre valami webes dolgot keresek.

Fórumok

Elég régóta küszködöm azzal, hogy hogyan és hol tartsam nyilván a teendőimet.

Jelenleg Trello-t használok (napi szimpla teendőkre, mint pl. timesheet kitöltés vagy valamit elvinni a postára) és Jirában Kanban boardot (bonyolultabb, hierarchikus dolgokra, mint pl. lakásfelújítás).

A Trello jó arra, amire használom, és az egyszerűsége is tetszik, de a nagyobb projektekhez, ahol a hierarchia is érdekes, nem tudom használni, és a Jira is csak korlátozottan jó.

A fő gondom az, hogy a hierarchiában a Jira által kínált Epic-Task-Subtask szinteknél több szintet szeretnék a Task-Subtask fölé (valaha egy ügyfélnél használtam olyan Jira kiegészítőt, amivel el lehetett érni sok szintű hierarchiát, de egyfelől kínszenvedés volt a struktúra létrehozása, másfelől az alap Jira logikába nem illeszkedett bele ügyesen, így a megmutatása / átalakítása szintén nem volt megoldott). Most annyi a trükk, hogy van több Jira projektem (ami az első szint, azokon belül Epic (második szint), valami, pl. Story vagy Task vagy valami más nevű de hasonló célra használt dolog (projekttől függ, hogy melyik nevűt használom), és ez alatt a szint alatt a Sub-Task. Szóval 4 szintem van. Ez nem mindenre elég, és hoz magával nehézségeket is.

Valami olyasmit szeretnék, mint amit KDE Task kezelője tudott valaha, ahol minden egy fa struktúrában volt és bárminek lehetett gyereke.

Viszont megjelenítésnek kb. egy Kanban boardot szeretnék (vagy valami hasonló vizuális dolgot), amin csak a Taskok vagy Subtaskok jelennének meg, pl. úgy, ahogy Jirában egy Company managed Kanban board meg tud jelenni, Swimlane-ekkel, Quick filterekkel, Taskok/Story-k belsejében a Subtaskokkal. Nem tudom, kell-e hogy ebben a nézetben jelezze a Task feletti hierarchiát, és ha igen, akkor a teljes fát vagy egy részét, vagy csak az utolsó csomópontot lenne-e jó jelezni. Mivel olyan eszközt nem használtam még, ami ezt megoldotta volna, nincs jó vagy rossz tapasztalatom -> ha valami használható, ahhoz hozzá tudok szokni. Jirában látszik az Epic neve, meg a Projekt kódja, és jó, hogy ezeket látom. Ebből arra gondolok, hogy ha több szint lenne még, azokat is jó lenne talán látni. De a puding próbája az evés.

Persze a Kanban board nézet mellett kell valamiféle olyan nézet, amiben a hierarchiában felsőbb szinteket (és esetleg a taskokat) is látom. Szinte mindegy, hogy ezt hogyan mutatja, ha könnyen átlátható.

A legtöbb feladat nem időhöz kötött, szóval olyasmi Gantt chart, mint az MS Projektben ami alapból van, nem lenne jó, de ha naptár helyett csak csíkok lennének (ideális esetben mutatva a függőségeket is), az működne.

Azt szeretném, ha adott szinten tudná mutatni, hogy mondjuk x%-ban van kész, ahogy pl. a Jira Epic-ekről különféle helyeken különböző módokon meg tud ilyesmit jeleníteni. Csak persze a hierarchia minden egyes szintén, minden csomópontra ki kelle ezt számolni, és amikor látszik a csomópont, akkor mutatni.

Szóval ha valaki használ ilyesmit, akkor ötleteket várnék. Nem szeretnék egy gépen futó vastagklienses alkalmazást. Használtam régen MS Projektet, KDE-ben valamit (már a nevére sem emlékszem, ha jól emlékszem, a Kmail-t is magában foglaló suite (KDEpim?) része volt. Talán KOrganizer). Szóval nem ilyeneket keresek, hanem valami böngészőből több gépről használható dolgot. Ha telefonos app is van hozzá, az jó, de nem kötelező.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2023. 01. 16., h – 08:50

Nem biztos, hogy ezek minden igényedet kielégítik, de néhányat közülük használtam és lefedik a kritériumok egy részét:

Joplin, ingyenes OpenSource, van mobilapp is.

Quire, mint fent. Én csak az ingyenes verziót használtam, az is elég volt.

Szerk. Havi 40 ojróért profi megoldás az allegra. Az ingyenesség nem volt kritérium. :)

Ez a mokas az IT-ben, hogy mindenkinek mas problemai vannak, es total mashogy kepzeli el a megoldasat is.

En ruhelltem a JIRA-t mindig is, de spec a task-subtask swimlane reszevel nem volt gondom, az pont jo volt. El se tudom kepzelni, mit csinalsz, ha a project/epic/task/subtask nem eleg. Ezen a szinten mar inkabb egy project management tool-t hasznalnak, de ez mar ilyen 250+ developer es 5+ szintu management hierarchia mellett kell csak. Es ott mar inkabb a felso management igenyei jatszanak, akik -ironikus modon- altalaban hadilabon allnak az IT-vel. :/

Mondasz egy konkrét projektet, ahova több szint kell, mint az epic-story-subtask?

Vagy most igazából projektmenedzsment helyett portfóliómenedzsmenthez keresel toolt? :)

Az Epic - Story - Subtask a Jirában is egy mesterségesen az emberekre kényszerített alapbeállítás, ami sok helyen megfelel.

Alapból az Agile módszertanok nem így tanítják, csak azt, hogy ha van valami nagy, akkor azt bontsad kisebb darabokra. Ha a bontás eredményeként létrejött dolog még mindig túl nagy, akkor újra. Azt senki nem mondta, hogy a vagdosás közben létrejött szinteket el kell dobni, vagy a legfelső szintet el kell dobni. Ezeket egyszerűen csak nem szokták az emebrek jellemzően Jirába felvenni, mert nehézkes.

Dolgoztam olyan projekten, ahol pl. Témák voltak, amiket Excelben tartottak számon, a Témákat  bontották Epic-re, és ettől a szinttől jelent meg Jirában.

Annál az ügyfélnél, ahol tavaly voltam, a dolgaikat, ha jól emlékszem, 5 szinten tartották a Jirában nyilván. A nevekre már nem emlékszem, de a lényeg az volt, hogy a Scrum team-ben a "fejlesztők" project managerek voltak. Minden projekt (ami jellemzően 3 hónap és 2 év közötti hosszúságú új dolog építését vagy létező akármi átalakítását jelentette) volt egy külön első szint. Minden projekt fázis (mint pl. tervezés vagy implementáció) volt a második szint. Ezek alatt voltak Epic-ek, és jöttek a részletek.

De voltaképp lényegtelen. Én pl. a saját todo listámat tartottam mindig is hierarchikus fa szerkezetben, amiben nem feltétlenül óriási nagy az, ami egy magasabb szinten van. Viszont a megjelenítés és követés nem volt ügyesen megoldott.

Ha most lenne ilyen tool a kezemben, akkor ilyesmiket vennék bele:

W program
+- SB tanfolyam
     +- Második modul
          +- Harmadik lecke
               -- HF első feladat
SA
+- SA1 projekt
     +- hely keresés
     +- ingatlan keresés és irányítás megszerzése
          +- szóbajöhető ingatlanok keresése
          +- Ingatlan #42 irányítás megszerzése
              +- Tulajdonossal tárgyalás
              +- Ügyvéd megbízása
              +- Projekt cég létrehozása
                  +- Companies House regisztráció
                      +- Döntések (Ltd v. LLP, kik lesznek a részvényesek, kik lesznek az igazgatók, stb.)
                          -- Leülni és végigbeszélni a partnerekkel
                      +- Alapító dokumentáció elkészítése
                      +- Regisztráció
                  +- Könyvelő megbízása
                  +- Üzleti bankszámla nyitás
Új Ház
+- Vásárlás
+- Költözés
+- Átalakítás
    +- Topografic Survey
    +- Terv
    +- Építési engedély
    +- Kivitelezés
        +- Kivitelező keresés
        +- Projekt controller keresés
            +- QS nyilvántartásban keresés
            +- Ellenőrzés
            +- Szerződés

Meg még egy csomó egyéb dolog.

Meg lehetne ezt oldani kevesebb szinttel? Persze, hiszen most is ezt csinálom. Csak éppen nem találom eléggé áttekinthetőnek. El lehetne ezek közül hagyni valamennyit? Bizonyára. De én nem szeretném.

Baromi bonyolult és nagy projektet is lehet akár Trello-ban is kezelni, ha az ember mindig csak az éppen következő pár dolgot írja fel kártyákra. De én nem akarom azt, hogy fejben kelljen tartanom a dolgokat és kockáztatni, hogy valamit elfelejtek.

Szeretem átgondolni a dolgokat és leírni, ami eszembe jut. Aztán azokat bontani, bontani, bontani, amíg kis darabok maradnak. Szeretem megtartani a közbenső szinteket, és szeretem látni, hogy mi hol áll. Egyéni preferencia.

Vagy most igazából projektmenedzsment helyett portfóliómenedzsmenthez keresel toolt? :)

Hívhatjuk akárminek, én nem mondtam, hogy projektmenedszment toolt keresek. Számomra ez egy todo lista. Igen, a todo listámon vannak projektek is. Felőlem hívhatjuk portfóliómenedzsment toolnak is, de igazából semmiféle menedzsment funkciót nem várok el, csak nyilvántartást és áttekintést.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ez kb sima markdown.

Nem lehetetlen, hogy sima markdown, de ha az, akkor nem tudom, hogyan kellene készítenem, vagy mivel jeleníteném meg. Gondolom az általam szövegként megírt markdown adatot valaminek fel kellene dolgoznia. Mi lenne ez?

Szerintem továbbra is a kulcs a gyors és egyszerű adatbevitel/módosítás.

Én úgy érzem, hogy számomra a megjelenítés hiányzik. Trello-ban és Jirában is az adatbevitel az pár kattintás és egy-két mondat begépelése. Ezen sokat egyszerűsíteni nem nagyon lehet, mert az időt az egy-két mondat begépelése viszi el, amit akármit használok, így is, úgy is meg kell csinálni.

Módosítani szinte csak státuszt módosítok, ami Trello-ban is és Jirában is egy card oszlopból oszlopba húzása egérrel. Ezt bizonyára lehetne másképp is csinálni, de megint csak, ez jellemzően gyors. Biztos lehetne rajta gyorsítani, de nem ezen a napi néhány másodpercen fog múlni szerintem a dolog.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Alapból az Agile módszertanok nem így tanítják, csak azt, hogy ha van valami nagy, akkor azt bontsad kisebb darabokra. Ha a bontás eredményeként létrejött dolog még mindig túl nagy, akkor újra. 

Én nem vagyok Agile purist, de emlékeim szerint azt is mondja, hogy egy epicnek valami önmagában is értékelhető, de inkrementális fejlesztésnek kell lennie. A te példádban az "új ház" nem epic, hanem projekt.

Annál az ügyfélnél, ahol tavaly voltam, 

Erre való a Jira Roadmaps, vagy bármi mást portfóliómenedzsment app. Illetve amit leírtál, a külön tervezési, implementációs, stb. fázissal, az nekem inkább elsőre egy waterfall projekt, és mint ilyen, a MS Project egy csodálatos (nem szarkazmus :)) eszköz a megtervezéséhez.

De hogy ontopik is legyek, te szinte pontosan ezt keresed: https://www.omnigroup.com/omnifocus 

egy epicnek valami önmagában is értékelhető, de inkrementális fejlesztésnek kell lennie

Értem, mit akarsz mondani, de igazából nincs ilyen az Epic esetén. Az Story-nak hívott szint az, amire az az iránymutatás (többek között), hogy independent, valuable: valami olyan változás, ami önmagában is értékelhető.

Amit Epicnek szoktak hívni, az egy nagyobb feature lehet, szoftver esetén pl. egy teljesen új funkció, egy épület esetén pl. egy kilátó terasz, stb.

De ez az egész csak amolyan így szoktuk csinálni.

Az Agile nem ír elő semmit, hogy mit és hogyan tegyél a backlogba.

A Scrum, mint legelterjedtebb Agile framework szintén nem definiál se Epic-et, se Story-t (a Story, mint formátum, az Extreme Programmingból jön, mint best practice). A Scrum Guide egyszerűen Backlog Itemről beszél, ami lehet bármi. Lehet nagy és hívhatjuk magunk között Epic-nek, vagy kisebb, és hívhatjuk Story-nak.

A te példádban az "új ház" nem epic, hanem projekt.

Az én példámban az "új ház" az egy backlog item. Hívhatjuk nyugodtan projektnek, mert valójában projektként kezelem. Ettől függetlenül, amikor a todo listámat nézem, akkor nem a projekt szinten dolgozom, hanem pl. az van a todo listában, hogy az ingatlanközvetítőt fel kell hívni, hogy a régi ház vevőinek az ügyvédjeit zaklassa megint, hogy nézzék már át az utolsó adag dokumentumot. Reggel, amikor a táblámra nézek, azt szeretném látni, hogy fel kell hívni X-et x miatt, Y-t y miatt, el kell küldeni ezt, el kell olvasni azt, meg kell keresni az akármit. És ezen a ponton mindegy, hogy melyik melyik projektbe vagy epicbe vagy akármibe tagozódik be.

Erre való a Jira Roadmaps

Annál az ügyfélnél nem voltam Jira admin, fogalmam sincs, hogy milyen kiegészítőket használtak.

Az omnifocus nevűt megnézem majd éjjel, köszi.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

De hogy ontopik is legyek, te szinte pontosan ezt keresed: https://www.omnigroup.com/omnifocus 

Jól látom, hogy ez kizárólag Mac-en működik?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Minőségi vagy nem, nem vastagkliens alkalmazást keresek, hanem webeset.

Van itthon 2 MacBookPro, 1 iPad, 1 iPhone. Nem arról van szó, hogy nincs hardver. De ha helybe kell telepítenem, akkor nem fogom kipróbálni se.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nem egy helyről, nem egy gépről használnám. Nem minden gép Mac. Ha felteszem itthon a MacBookra, a cégnél az ottani gépről nem érem el, a telefonomról nem érem el, szüleim házában nem érem el, stb.

A Jirát pl. bárhonnan elérem, ahonnan az internetet elérem. A Trellot szintén.

Értem egyébként a koncepciót, pl. a könyvelésemet GnuCash-ben tartom és Google Drive-on van az adatbázis. De abban se tetszik, hogy csak olyan gépről tudom használni, ahová van jogom GnuCash-t telepíteni. Vendégségben, Internet kávézóban, céges gépre pl. nem telepíthetek, vagy ha telepíthetnék se akarnék telepíteni. A GnuCash-t telefonról se érem el rendesen. Van mobil app, de nem tudja megnyitni a laptopon mentett adatbázist (feltételezem, ha XML formátumba mentenék, azt talán meg tudná nyitni, de 10+ éve az adatbázist használom). Ha lenne valahol egy felhős GnuCash webapp, amit mindenhonnan böngészőből elérnék, szívesebben használnám azt is.

Ugyanez van pl. TuxGuitar-ral. Hiába vannak a .tg fájlok a Google Drive-on, vagy telepítek helyben minden egyes gépre egy TuxGuitar-t, vagy nem tudom megnyitni. Telefonon is van TuxGuitar, és nem hajlandó megnyitni a számítógépen készített .tg fájlokat. Sokkal egyszerűbben használható (számomra) a Songsterr,

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Az Omnifocus elég jó, viszont fájdalmas hiányzó pontja, hogy csak az Active/Paused/Dropped státuszokat ismeri, nincs pl. Work-in-Progress. Lehet trükközni, de ha már az embernek annyi (apró) feladata van, hogy egy ilyen eszköz segítségére szorul, akkor muszáj lenne látni, hogy mi hol tart.

Ez elsőre tök fölöslegesnek hangzik amúgy. 
Én a teendőimre sima note-ot használok, ha hierarchia kell akkor elválasztom / -el.

Gábriel Ákos

Ez elsőre tök fölöslegesnek hangzik amúgy. 

Számodra valószínűleg felesleges is lehet.

Viszont nekem meg jó lenne.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Meg a note is folosleges. Nem kell mindenre IT megoldast keresni csak azert mert ez itt a HUP.

Kizarolag Postit, vagy hasonlo papirfecni a tuti, amit konnyu elhagyni. Majd ugyis szolnak, ha fontos volt. Ha nagyon, akkor tobbszor is szolnak, nem adjak fel elsore. Ez segit prioritizalni. A hierarchia meg az, hogy hany szintre van a CEO-tol az elegedetenkedo. A taskok nagy resze meg automatikusan lezarja magat ebben a rendszerben MVP alapon.

Tanulós, de Emacs Org-mode. Valami felhős fájlt szerkesztesz Emacs editorral.

Van MobilApp, de azt nem használom.

Olyan hierarchiát csinálasz, amilyet szeretnél. Van sok filtere, mindent is tud mutatni, de mindezért érteni kell a lelkivilágát.

Ezt vagy a kedvencem, neovim+markdownt akartam említeni neki én is, de a kolléga lényegesen komolyabbat keres, naptárat, csíkdiagrammot, böngészőbe bevitelt, telefonos appot, stb., azokat a peremfeltételeket messze nem elégíti ki, cserében viszont sok másra is jó, nem csak todo-ra.

Én mindig az egyszerűség, plain text híve vagyok, nem csak a gyors futás, alacsony hardverigény, kisebb karbantarthatóság, platformfüggetlenség miatt, de már csak amiatt is, mert nem vonja el a figyelmem a lényegtől mindenféle csilivili formázás, értesítés, nézet, frissítés, stb.. Plusz az elégedettség, mikor az ember egy ilyen vim/Emacs-kaliberű svájci bicska toolt tud több mindenre használni, és nem kell mindenhez egyenként külön megoldást feltelepíteni, megtanulni, stb., a hatékonyság érzése jó.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

A Trello jó arra, amire használom, és az egyszerűsége is tetszik, de a nagyobb projektekhez, ahol a hierarchia is érdekes, nem tudom használni,

Miért ha egy-egy board egy topológiai szintet jelent, akkor egy dobozból simán hivatkozhatsz egy másik board-ra, ahol részletesebben kifejted az az egy dobozt... akárhány szintig működik, skálázható és akár külön külön felelőse is lehet mindegyik board-nak.

Legtöbb esetben amúgy sem praktikus mindent mindenkinek egyben 'látni', hiszen mindenkit csak az a rész érdekel részletesen amiért ő a felelős, egyel feljebb szinten meg láthatja az átfogó állapotot... ugyan így a legfőbb managert sem feltétlenül érdeklik a legkisebb részletek....

 

szerinte,

Lehet.

Trello-val nincs sok tapasztalatom. Jirát kb. 12 éve használom, adminisztráltam is. Trello-t összesen talán 4 hónapig egy projekten, és most kb. egy éve a saját napi todo listához.

Azt a részét nem értem a magyarázatodnak (vagy pontosabban nem értem, hogy amit írsz, az használható-e úgy, ahogy szeretném), hogy ha van sok board-om, mondjuk Projektenként, Epic-enként külön (ha jól értem, akkor ez az a megközelítés, amit írsz), akkor ha mondjuk hétvégén végignézem a listát, hogy következő héten min akarok dolgozni, akkor hogyan kerülnek majd az éppen magas prioritású és nem blokkolt kártyák az akármennyi sok boardról arra az egyre, amit nap mint nap nézek?

Legtöbb esetben amúgy sem praktikus mindent mindenkinek egyben 'látni', hiszen mindenkit csak az a rész érdekel részletesen amiért ő a felelős, egyel feljebb szinten meg láthatja az átfogó állapotot

Igen. Jirában ez most úgy van, hogy van egy board, aminek a filtere számos projektben külön-külön létező ticketeket egy helyen megmutat. Amikor tervezéskor egy adott projektet átnézek, akkor kiválasztom, hogy ez a két-három ticket az, amit mondjuk a következő néhány napban meg akarok csinálni, akkor ezek megjelennek ezen a "közös" boardon. Minden más, ami csak ToDo-ban van, az nem látszik a "közös"-ben, csak az adott projekt saját board-ján.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

akkor ha mondjuk hétvégén végignézem a listát, hogy következő héten min akarok dolgozni, akkor hogyan kerülnek majd az éppen magas prioritású és nem blokkolt kártyák az akármennyi sok boardról arra az egyre, amit nap mint nap nézek?

Sehogy. a példámban a kártyák nem vándorolnak, csak egy bard-on belül.

Ha a legkisebb task érdekel akkor annak a boardját kell nézni. a feljebb lévő board-ot ennek alapján manuálisan kell updatelni.

Nálunk ez úgy történik, hogy a 'legalsó' PM reportol egyel feljebb és updateli az egyel feljebb lévő board-ot - manuálisan. Szoval a projek/task leosztások követik az egyábkánt is hierarchikus management felépítését.

 

Nyilván nem tökéletes, de egy példa a csak trello-s használatra.

Ha ennél szofisztikáltabb kell, akkor mi github taskokat használunk also szinten és csak felsőbb management vezet Treloo boardot. De a szinkronizálás ezesetben is manuális.

Ha minden igényedet sikerült megértenem, a TickTick ezt tudja (ticktick.com). Én ezt használom, ha nem is bontottam ennyire alá.
Csak csináltam néhány kategóriát: Munkahely, otthon, vállalkozás, ...
Ezekbe húzom be az inboxba beeső feladatokat. Majd dátumot rendelek hozzájuk. Lehetnek ismétlődők is. Van időpont és emlékeztető is. Itt vannak pl. a fizetős határok. Ha jól emlékszem 2 emlékeztetőt tudsz ingyenesen beállítani egy feladathoz. Ha többet szeretnél fizetned kell.

Egymásba lehet ágyazni a subtaskokat. Azokon belül is lehet listákat, note-okat stb. tenni.

Van mobil appja és van webes felülete és vannak platform specifikus alkalmazásai is.

Ingyenes amire eddig használtam.

Azt hiszem, ezt a Structure nevűt használtam kb. 7-8 éve, valamivel több, mint egy évig.

A legnagyobb gondom az volt vele, hogy folyamatosan szétesett a hierarchia és kézzel kellett összehúzkodni újra meg újra. Elméletileg az issue-k közötti linkek alapján ő maga fel tudta volna építeni, de gyakorlatilag nem működött jól.

A szélmalomharcon kívül nem sok másra emlékszem belőle.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Fura, hogy meg senki nem ajanlotta, de en a ClickUp nevu alkalmazast javaslom kiprobalni. Munkaban is ezt hasznalom vegyesen kis es nagy projektek gondozasahoz es eddig nagyon elegedett vagyok vele. A JIRA-bol egyedul a JQL funkcio hianyzik, amugy a JIRA ehhez kepest kifejezetten fapados elmeny.

A Nested Subtask funkciot bekapcsolva Main task + 7 szintet tudsz csinalni: Nested subtasks – ClickUp Help

Egy hetveget siman el lehet cseszni azzal, hogy az ember vegigprobalgatja a ClickUp osszes funckiojat es kitalalja maganak a megfelelo project konfiguraciot. Felelmetesen jol es konnyen customisalhato a cucc.

Roses are red
Violets are blue
Unexpected '}' on line 32