Minden szolgáltató beleturkál az ügyfél oldali routerbe? Avagy minden szolgáltatónál 1 bites az ügyintéző?

A .T..  kezd kiborítani.

Előzmények:
Gondoltam naívan, hogy majd én aztán jól használgatom a szolgáltató routerét és akkor jó sok drága orosz gázt spórolok az erőműveknek, magamnak forintokat, a légkörnek co2-t. Nem így lett, mert a T-s HGW DHCP szervere max. 10 fenntartott címet képes megjegyezni. Mindegy is... jött a hiperszuper optika és a jó gyors ONT. Na, hát ennek az ONT-nek a DHCP szervere már csak 5 címet képes megjegyezni. Illetve lenne képes rá, mert bármit beállítok, nem menti el. Vagy újratölt az oldal az eredeti beállításokkal, vagy belefagy az alkalmazásba. Ugyanez igaz a wifi csatorna állításra. Talán a jelszót és az SSID-t még megjegyzi, de ezen felül minden egyéb beállítás hasztalan. Tűzfal kuka, UPnP-t nem lehet szabályozni, static route felejtős...

Szóval tudom, hogy a rezes HGW-be is belelátnak, de viszonylag korlátozottan. Most, hogy lett optika, pofátlan módon megy ez az egész és úgy van előadva, hogy ez nekem, mint usernek milyen jó.

Eddig a telekom appból lehetett akár "újratelepíteni" az ONT-t, tehát a pppoe felhasználónév/jelszó párost visszaírja vagy a wifit ki/be kapcsolgatni, átnevezni, stb. Most éppen csak a wifit tudnám piszkálgatni belőle, de már felhívja a figyelmemet, hogy csak az én engedélyemmel. Ha-ha. Eddig nem kellett a hozzájárulásom? Nyilván nem adom meg neki, így most épp nem látom, hogy mire képes az app távolról de...

Amikor Juliskát felhívom az ügyfélszolgálaton (miután Vanda nem érteni magyar), akkor ők vígan piszkálgatják az opciókat sokszor úgy, hogy fingjuk sincs róla mit csinálnak. Ismét ez történt. Mondom Juliskának, hogy az utóbbi napokban szakadozik a net és akkor az ONT-t piros a LED. Nézegeti...
- biztos az Ön routere rossz. Wifin használja?
- Igen és nem. Van kb. 10 eszközöm kábelen és kb. 20 wifin. De akkor nem megy a szolgáltatás, amikor az ÖNÖK eszközén piros a LED.
- Most sem jó?
- De, most jó, mert épp itthon voltam és újraindítottam kizárólag a T-s eszközt. De amikor nem vagyok otthon, akkor addig nem jó (nem látom a kamerákat, nem megy az okosotthon elérés... klímák, melegvíz, stb) amíg újra haza nem érek újraindítani az eszközt. Amúgy ez a kisebbik baj, a nagyobb az, hogy miután a rezes hálózatt optikára cserélték, újra NAT-olást kaptam.
-Hm... ez nem jól van beállítva.
-Mi?
-Nem jól van beállítva a telekomos eszköz, mert két helyen van bekapcsolva.
-Mi?
-Hát a sdkmsdoksdms (nem értettem mit mond) Kikapcsolja nekem?
-Mit?
-A telekomos eszközt.
-??? Szerintem tisztázzuk a dolgokat. Bejön az optikai szál az utcáról, csatlakozik a Telekomos routerbe. Ha Ön kikapcsolja ezt az eszközt, akkor nem lesz netem, mert az én saját routeremen csak RJ45 csatlakozók vannak.
-Nem kapcsolom ki a telekomos routert, csak a wifit kapcsolom ki rajta.
-A wifit? Hisz az ki van kapcsolva. (direkt kikapcsoltam, elég a saját eszközöm sugárzása... amúgy is másik alhálóban van, szóval semmire nem tudom használni)
-Nincs kikapcsolva. Itt látom, hogy be van kapcsolva.
-Hát jó, akkor kapcsolja ki.
.......... Úgy kikapcsolta, hogy utána megszűnt a netem létezni........
Én: - valami nem stimmel, mert most már annyira sincs internet, mint eddig. Esetleg újraindítsam az eszközöket?
-Igen, újra lehet indítani őket.
-Elindultak.. ledek egymás után zöldre váltottak, saját routeremen visszajött a wifi, de internet továbbra sincs.
(megnéztem a saját eszközt, PPPoE csatlakozik, de nincs forgalom)
Ügyintéző csak hallgat...
Én: - akkor megnézem káblen is először a Telekomos eszközön... működik, van rajta internet. De igazából nem értem hogyan, ha be van rajta kapcsolta a Passtrough.
Ügyintéző: Ő nem tud micsinálni, akkor ezek szerint az internet működik az ő eszközükön. Esetleg bekapcsolhatja a wifit nekem.
-Kapcsold b@zzeg.. azzal k77rtad el, hogy "kikapcsoltad a wifit" ami már ki volt kapcsolva. - nyilván nem így mondtam
-De ő látta, hogy az be volt kapcsolva.
-Jó.. maradjunk annyiban, hogy mielőtt hozzányúlt volna távolról, addig működött a netem. A probléma annyi volt, hogy hetente 1x megszakad, pirosan világít és a T eszköz újraindítása után mindig helyreállt. Ehhez képest most ott tartunk, hogy a Telekomos routeren wifit kapcsolgatunk és a saját routeremmel nem megy a net, pedig a konfiguráció nem változott.
-Akkor annyit tudok segíteni, hogy 5000 Ft kiszállási díj + X összegű munkadíj fejében egy kolléga meg tudja nézni, hogy mi a hiba.
-Jöjjön a kolléga... többszáz aktív hálózati elemet felügyelek/adminisztrálok többezer végponttal, csak ezzel az egy szeméttel nem bírok el. Jöjjön..

Addig bekapcsolta nekem a wifit a T routeren. Milyen kedves :)

Beléptem abba a hulladékba és kikapcsoltam mind a 2,4, mind pedig az 5 GHz wifit. Ezenkívül megnéztem, hogy a PPPoE Passtrough be van-e kapcsolva. Elvileg igen. Gyakorlatilag miután megnyomtam az alkalmazás gombot, hirtelen a saját routeremen is jó lett a net, pedig hozzá sem nyúltam. Lényegében oda jutottunk, ahonnan kezdtük. A NAT-olás maradt, a szaadozás majd kiderül.

Hát köszi T. És a vanda nem engedi újra felhívni az ügyintézőt, mert azt mondja, hogy már van egy folyamatban lévő hibám és várjam meg míg megkeresnek, úgysem tudnak többet mondani.... édes Istenem... a natolást kikapcsolni 3 kattintás.

De majd jön a szerelő. Pénzért. De jó lesz nekem. A ciscot vagy a mikrotiket szereti jobban? :D
 

Hozzászólások

Szerkesztve: 2023. 07. 09., v – 21:52

Szia!

Nekem x86 Mikrotik-kel döcög, immáron kb. 48 napos uptime-mal. 

Amit csináltam, hogy megszabaduljak ettől a T-s átoktól, de az IPTV-m is menjen.

Fizikai kiépítés:

ONT -> Mikrotik X86 -> eszközök vegyesen

Logikai kiépítés:

ONT tárcsáz, intézi a PPPOE kapcsolatot. Így a Mikrotiknek nem kell izzadnia a PPPOE csomagokkal. Külső IP-je X.X.X.X, belső IP-je a 10.0.0.254. Static DHCP-vel a a Mikrotik WAN portja kapja a 10.0.0.253 címet. A Mikrotik IP be van dobva a DMZ-be a T-s ONT-on, így a dupla NAT kipipálva. Mikrotik belső háló pedig a 192.168.1.X. Mikortiken engedélyezni kell az IGMP Proxy-t és a Snoopingot a Bridg-en, ha van IPTV-d is, és akkor simán felhúzza a kapcsolatot a szerver felé a Multicast protokollt használva a 10.10.X.X tartományba, de a gyors csatornaváltás is megmarad.

szerk.: helyesírási hibák

Nagyjából most ott tartok én is. IPTV nincs. Végre tudtam beszélni egy értelmes emberrel is, aki elmondta, hogy 2x volt bejelentkezve a pppoe, mert csatlakozni akart a routerem, viszont az ONT is be volt állítva. Szolgáltatói oldalon. Tehát hiába nyomtam a resetet, mindig visszatért a pppoe beállítás és így mindegyik eszköz csatlakozni akart. Ugyanez a hiba volt a tp-link routerrel is. Majdnem eldobtam. Most úgy tűnik jó lett. Már csak a vpn-t kellene megoldani valahogy mert végre csatlakozik a telefonom, csak nem látok senkit a hálózaton. Majd valamelyik nap tiszta fejjel. Lényeg az, hogy sikerült a natot is kikapcsolniuk és a pppoe sem bolondul már meg.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Ezt a PPPoE-t miért nem dobták már ki a 3.14csába a szolgáltatók? Nincs jobb mód a felhasználók beazonosítására és forgalmuk elkülönítésére? Az MTU-t is csökkenti, lassú is. Elhiszem, hogy a szolgáltatónak kényelmesebb, de azon túl?

A különbség az, hogy a DOCSIS egy sokkalta kiforrottabb technológia normálisan definiálva (ITU-T J.112), ugyan a GPON-ról is van ITU recommendation, de nagyon sok az egyedi, gyártóspecifikus megoldás, ezért is az az általános, hogy példának okáért ZTE ONT-k csak ZTE OLT-vel működnek (van kivétel is egyedi megoldásokkal, lásd még "tákolás").

DOCSIS-nál "csak" a broadcast forgalmát látod a többieknek, hiszen van normális ARP tábla és a CMTS csak arra a CMTS portra tolja ki a forgalmat, amin az érintett modem van, ellentétben a GPON-nal. Ott teljesen sztochasztikus, hogy mi merre megy, mi hol jelenik meg.

Így simán elő tud fordulni, hogy egy darab ügyfelet DDoS-olnak, de a(z unicast!) forgalom mégis megjelenik minden PON porton, sőt minden ügyfél ONT-jére dugott ügyféltulajdonú eszköz Ethernet lábán is.
Na pl. erre nyújt megoldást a PPPoE a szolgáltatók részére. Ott nincs layer2, nincs káros broadcast forgalom, csak egy cső a központ és az ügyfél között.

T-nél nincs, mert az IPTV sajátosságai miatt nem lehet. Akinél nincs IPTV, annál sincs, mert vélhetően nem akarnak többféle eszközzel és megoldással variálni. ppoe van helyette. Ez 2db kapcsolatot enged, magában az ONT-ban levő router be tud csatlakozni az egyikkel, a másikkal pedig egy swithcportra kötött eszköz (saját router), ha be van kapcsolva az ONT menüjében a pppoe passthrough. Szóval ha T-s optikád van, akkor tulképpen 2db pppoe kapcsolatot kapsz, 2db public címmel, bridge mode nincs.

Egy hónap híján 6 éve van Telekom optikai internetem, először Sagemcom F@st 5655, jelenleg kb. 2 éve Sagemcom F@st 5670 van,  mindkettő admin felületén letiltható a DHCP szerver, PPPoE kapcsolódás és bekapcsolható a PPPoE passthru, mögötte egy MikroTik router csatlakozik PPPoE-vel.

Az IPTV-t külön VLAN-ban viszem el a set top boxig, de működik a MikroTiken keresztül routeolva is IGMP proxyval.

 

Nem vettem észre, hogy szolgáltatói oldalról belenyúltak volna az eszközbe, cserélni csomagváltás miatt kellett.

IPv6 is működik, /56-ot adnak, amit jól szépen el lehet osztani a belső VLANokra, ezt ügyfélszolgálaton kellett kérni régen.

> Minden szolgáltató beleturkál az ügyfél oldali routerbe?

bele hat, lasd TR-069 szabvany/protokoll.

> Avagy minden szolgáltatónál 1 bites az ügyintéző?

igen, mivel valamin sporolni kell... bar leginkabb mindenen is.

> miután Vanda nem érteni magyar

majd lecserelik chatgpt-re, ami meg juliskat is alulmulja, hazudni fog mint a vizfolyas :)

> Tűzfal kuka, UPnP-t nem lehet szabályozni, static route felejtős...

mert az ugyfelek 99%-anak ez kell, legyen facebook wifin azt jovan, ugyse akarnak/tudnak belepiszkalni a beallitasokba. az az <1% meg majd megoldja sajat routerrel az extra igenyeit.

mert az ugyfelek 99%-anak ez kell, legyen facebook wifin azt jovan, ugyse akarnak/tudnak belepiszkalni a beallitasokba. az az <1% meg majd megoldja sajat routerrel az extra igenyeit.

Vagy szanaszét töri a szolgáltató dobozát. Amúgy szerintem optikánál van nekik TR-069-en kívül valami alacsonyabb szintű cuccuk is (mert ha jól rémlik akkor amikor a huawei-t adták a configban a management server url-jéből sikerült kispórolniuk a pontokat és egyszer csak megjavult :))

Van egy remek francia Free dobozom, azon például van külön telemetryd. :)

Nem lennék meglepve ha a Telekom Technicolor vackában is lenne hasonló, ha találok egyszer egyet jófogáson akkor majd megnézem a lelki világát. 

Már azon gondolkodtam hogy hogyan lehetne megtapelni az optikai kábelt egy kis wireshark elemzéshez. Elvileg egy félig áteresztő tükör elég lehet. Ha stimmel a csatlakozó és a hullámhossz az sfp modulon, akkor még tákolni sem kell.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Ilyeneket konfoltam. 
2 módszer van, 
Mivel huawei a központi oldal, az 'sávon kívül' beszélget a huawei dobozokkal, ott nem is kell a TR-69, megoldja valami custom módon. Amivel az OLT-t lehet konfolni, az a tool látja a modem beállításait is ha huawei. 
Sagemcom esetében gpon oldalon van egy extra vlan, 100-as id-vel, azon megy a remote management TR-69-en.  Minden más esestben gpon oldalon a 32-es id-n van a net, 33-on a telefon és 34-es vlanon az iptv. 100-as vlan csak non-huawei doboznak van adva, a többi pedig az előfizetett szolgáltatások függvényében van/nincs. 

A piros ledhez: 
Nem mindegy, mi csinálja. Ha a LOS led huawei modemen, akkor lehal a vonali oldal, az vagy ONT hiba lesz vagy vonali, eszközcsere vagy vonal fix. 
Ha a Sagemcom csinálja, akkor ott a PON led tud zöld/piros lenni, piros akkor lesz, ha szinkronban van de (azt hiszem) 27dB-nél rosszabb jellel.
Az online led nem tudom tud-e piros lenni ennél a típusnál, de az pppoe auth error szokott lenni.

Bridge mód ezeken nincs, csak passthrough. Ez azt jelenti, hogy
-Ha be van kapcsolva a Passthrough, tudsz PPPoE-val kapcsolódni az eszköz mögül
-Ettől még az eszköz is kapcsolódva marad és DHCP-n oszt lant és ugyanúgy megy mint eddig, az összes portján és wifin.
-Ha ki akarod ütni a logint a modemből, hogy ne tárcsázzon, ne tedd, ha androidos boxod van, vagy nem fog többet működni. Ha nem androidos boxod van, akkor is tedd bele a default logint (3play_cpe@telekom.hu / Gei7eike ), különben idővel le fog halni

Régi DSL hgw-ken van néha modem mód, az tényleg tilt mindent, és csak lan1.

Egyéni tapasztalat:
Sagemcom ONT nem szereti, ha mögé kötött eszköz lebontja a PPPoE sessiont. Ha pl mikrotikben tiltom az aktív pppoe interfészt, lefagy az ONT, semmire nem reagál, se gombra, se gui nem jön be, csak a restart segít. Ezt úgy oldottam meg, hogy hestore-os poe splitteren poe táplálom, és ha meghal, újravágja egy script a poe portot. Ugyanerre a célra jó tasmota képes/scriptelhető okoskonnektor is. 

Köszönöm! Én egy cAP AC-val párosítanám, azt néztem, az is párosítható 57voltos táppal és én is egy szolgáltatói eszközt távtáplálnék, egy Digis Huawei optikai routert, ami 12V/2A-t igényel. Olcsón jutottam hozzá a cAP-hoz és eddig routernek bevállt és a PoE-t is tovább tudja passzolni.

Jogos 57V esetén 400mA, ami a kisebb gond, inkább gond, hogy wattra sincs meg a 24(+veszteség), viszont akkor veszek még egy gigabites passzív tápfeladót, meg külön tápot, vezetéknélküli boltban van mindkettő. Nekem csak a PPPoE vacakszik pár percig, azért nem érdemes ki-be kapcsolgatni, meg a TV is arról megy.

Én sose értettem, hogy miért kell a szolgáltató eszközét használni. A modem legyen modem és viszlát.

"Sose a gép a hülye."

Mert ha a modem modem akkor nem telefonálsz rajta mert a tisztelt Szolgáltató nem ad sip credet (ki lehet szedni a dobozból ha feltöröd, de kétlem hogy díjazzák, ha egy asterisk köszön be ;)) nem tévézel (hacsak nem szeretsz igmp proxyval és tűzfal szabályokkal szopni amihez a tisztelt Szolgáltató nulla támogatást ad :)) 

Emlékszem még, hogy ismerőséknek is volt ilyen 20 éve, én otthon a hajnali betárcsázással szenvedtem, náluk meg a TA soros porton szintén ugyanúgy volt kezelhető, mint a sima modem, de az tartósan tudta is az elméleti sebesség környékét, valamint olyan rohadt gyorsan állt fel a kapcsolat, hogy pislantani se tudtam. Később munkahelyen már ADSL-el kiegészítve láttam és már csak telefon miatt használtuk, később már csak FAX-ra, mert VoIP-on macerás volt.

Nálam a TV és a telefon nem szempont (a szolgáltató modeméből kijön egy telefon aljzat, amibe nincs semmi beledugva, plusz a fali dobozból nem csak egy kábel megy a modemhez, hanem van egy másik is, ami le van dugózva. Ez mehetne elméletileg a set top boxba, hogy aztán TV jel jöhessen ki abból.

Ha néznék TV-t, akkor a sima földfelszíni digitális sugárzásból megkapom ugyanazokat a csatornákat, amiket a szolgáltató az én csomagomban IPTV-n át felkínál.

Sőt, ennél is egyszerűbb lenne az Amazon Fire stick-en az éppen futó műsorok közül választani. Úgy láttam, van ilyen opció. De csak az Amazon Prime Video-t, a Netflixet és a Youtube Kids-et szoktuk elindítani.

Ennél érdekesebb kérdés az, hogy a szolgáltató csak a saját berendezésével garantálja azt, hogy a ház minden helyiségében lesz jó WiFi. A saját berendezése az a modembe épített WiFi router plusz WiFi mesh hálózathoz még két kütyü (nem tudom, mi a neve. Repeater?). Dönthetnék úgy, hogy nem kérem, hogy WiFi-t adjon, veszek saját pénzen egy plusz WiFi routert meg a mesh hálózathoz két repeatert, de nem látom, hogy mi lenne az előnye. Pénzbe kerülne az, amit most ingyen kapok. A két WiFi hálózat helyett (normál és guest) valószínű csak egy lenne (illetve gondolom olyan router, ami tud két alhálózatot egyszerre az drágább annál, ami meg nem.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ennél érdekesebb kérdés az, hogy a szolgáltató csak a saját berendezésével garantálja azt, hogy a ház minden helyiségében lesz jó WiFi.

Szolgáltatóknál ez a wifi téma örök mumus, lévén az egyedi internethiba-bejelentések 70-80%-a nem szolgáltató érdekkörű.

Brutálisan sok ügyfélnél van 15-20 éves megsárgult TP-Link WR841N/bezöldült Linksys WRT54G/tetszőleges típus behelyettesítendő router, az esetek többségében ráadásul három fallal, netán egy emelettel odébb próbálnak meg netezni - nyilván wifin.
Úgy meg nyilván nem fog odatapadni a speedtest.net mutatója ahhoz a két számhoz, amit a szolgáltató le- és feltöltési sávszélesség gyanánt a honlapján ír.

Az alapvetés majd' minden helyhez kötött internetszolgáltató esetén az, hogy a szolgáltatásátadási pont a szolgáltatói eszköz (modem/ONT) Ethernet lába, ez szokott kiegészülni egyes cégeknél az általuk forgalmazott/bérbeadott wifi kütyükkel, mert az (elvileg) tuti jó, letesztelték, mernek rá garanciát vállalni.

Amúgy az említett két típus OpenWRT-vel a maguk idejében verhetetlen volt. Én pont 54GL-ről váltottam 841N-re, ingyen :D és nem bántam meg. Nekem már kicsit lassú volt az G-s sebesség, meg úgy egészében a router, de amúgy stabil volt. Hoztak egy 841N-et, ami állítólag eldobálta a hálót, arra rávágtam egy LEDE-t, azzal szépen muzsikált otthon, és elcseréltem. A másik félnek elég volt a G, nekem meg lett N-es wifim :D (meg ugye több RAM, erősebb CPU). Egyszer elrontottam a frissítést, azóta lóg ki belőle egy Nokiás soros adatkábel (bele volt építve a jelszint illesztő, nem kellett azzal külön bajlódni), még évekig használatban volt.

Nekem kijárós szerelőként a konnektorba dugós antenna nélküli repeater volt a halálom. Általában a leggazdagabb helyeken vettek oda ilyet, és berakta az ember oda, ahol már semmije nem kapcsolódott a wifire, mert hát neki ott kell maxos. Persze szerencsétlen repeateren auto módban volt a dhcp szerver gyárilag, így ha nem tudta pingelni a hgw-t, elkezdett ő is randomra címeket osztogatni, magát kiosztani gw-nek, ami szerencsétlen esetben megölte az eredeti eszközre kapcsolódó cuccait is. 
Természetesen ezek az emberek üvöltöztek a leghangosabban, hogy akkor ők miért fizetnek...

Ezek a mesh csodák egy fokkal jobbak, otthonra még lehet akár megfelelő is, de akinek nem szobán belülre kell wifi, ráadásul nagy családi házban, annak még mindig a legjobb lenne, ha nem sajnálná a pénzt egy normális, kontrolleres wifire. 

Na igen, manapság már illene egy ház tervezésénél számításba venni esetleg AP-kat is, nem hogy még legyen hely a nyüves UTP/FTP kábeleknek is központi kábelrendezővel...

Én még örültem, hogy az én szobámban már volt földelt dugalj (a többiben nem mindenhol, még a fali aljzatok is földeletlenek voltak, úgy rémlik, nem voltak süllyesztve, csak volt egy kis perem körben, 70-es évekbeli kádárkocka) :D és így nem csípett a számítógépház.

Ismerős ez a wifi repeateres problémakör :)

Van egy TP-Link mesh kütyü, amit az ügyfeleinknek árulunk, ezzel van személyes tapasztalatom, ~100m^2-es földszintes családi házat 2 ilyen eszköz tök jól lefed normális sebességgel.
Előtte mikrotik audience volt nálam teszten, hát zongorázni lehet a különbséget... bár a mikrotik wifijét ilyen soho(-like) eszközökben már rég elengedtem...
Ezt a TP-Linket viszont szoktam ajánlani másoknak is.

Az viszont tény, hogy új építésnél, vagy nagy felújításnál simán be lehetne rántani (előre) az UTP-ket, a legtisztább mégis a kábelen felkötött access point.

Szolgáltatóknál ez a wifi téma örök mumus, lévén az egyedi internethiba-bejelentések 70-80%-a nem szolgáltató érdekkörű.

Tudom, hogy a hup olvasók nagy része, velem együtt nem az átlagos felhasználók csoportjába tartozik.

Én akkor szoktam bejelenteni hibát, ha pl. a szolgáltató eszköze időnként újraindul, vagy ha ugyan kapcsolódunk, és elméletileg minden jó, gyakorlatilag mégsem működik. Nem hiszem, hogy valaha lett volna olyan bejelentésem, ami nem a szolgáltató felelősségi körébe tartozik.

Az alapvetés majd' minden helyhez kötött internetszolgáltató esetén az, hogy a szolgáltatásátadási pont a szolgáltatói eszköz (modem/ONT) Ethernet lába, ez szokott kiegészülni egyes cégeknél az általuk forgalmazott/bérbeadott wifi kütyükkel, mert az (elvileg) tuti jó, letesztelték, mernek rá garanciát vállalni.

Igen, korábban nálunk is ez volt, aztán mostanában már azt is garantálják, hogy az általuk (ingyen) biztosított eszközökkel megvalósított WiFi a ház minden szobájában legalább 20 Mbps sebességgel muzsikál.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

+1. Hozzátartozik az is, hogy az esetek egy jelentős részében kellő határozottsággal és a szakmai részletek feltárásával elkerülhető az újraindítós, újracsatlakoztatós kör, mert vagy nem érti az operátor a témát, vagy nagyon is. A DIGI-nél jártam így legutóbb. Felhívtam őket, hogy délelőtt óta nem megy a PPPoE, Windows-ról nézve 651-es (vagy valami hasonló szám volt) hibát ad, teszteltem routerrel és laptoppal, TV, telefon OK, az eszközük admin felületéig is eljutok, ha a 192.168.1.0/24-ből kérek IP-címet. A válasza csak az a kérdés volt, hogy mik a bejelentő pontos adatai:D

 

Két nappal később megoldották. Valami félremehetett, mert kiszállt a technikus javítani az optikai kábel hibáját, de végül a ház előtt, az autójából küldött valami frissítést a ZTE ONT-ra. Azóta is hibátlan.

TheAdam