Nikola recalls electric truck fleet over battery fires https://t.co/YaKHCHPW08
— The Register (@TheRegister) August 15, 2023
[...]
it's now recalling nearly all of its battery electric vehicles due to a fire risk.
The automaker said Friday it was recalling approximately 209 Class 8 Tre BEV semi trucks, as well as putting a hold on sales of the vehicles until it fixes the problem. According to Nikola, a single supplier component within its Tre battery packs is the likely source of coolant leaks that caused a Tre to catch on fire at Nikola's Phoenix, Arizona HQ in June.
A second vehicle at a Nikola plant experienced "a minor thermal incident" with the same cause earlier this month, according to the troubled automotive biz.
No injuries have been reported to Nikola yet and the issue has only been found in the two battery packs on those two vehicles "out of more than 3,100 packs on trucks produced to date," which the EV maker said amounts to less than 0.07 percent of total battery packs.
[...]
Hozzászólások
🍿
trey @ gépház
🍿🍿
Jah, kérem. Nincs itt semmi látnivaló, mi? 😆
trey @ gépház
Most mit várjunk egy olyan cégtől, aki még egy egyedi nevet se tudott kitalálni, hanem elorozta a keresztnevet?
Nem kellett volna a gagyi akksikat felvásárolnia...
Mit várhatunk a többitől? Amikor a profitmaximalizálás a cél?
Mi a garancia arra, hogy a többi nem így tesz majd?
trey @ gépház
Bezzeg az Audi jótékonysági egylet és BMW-k se gyulladtak ki, mert olcsóbb volt egy műanyag cső, mint egy fém...
Mi a garancia? Az hogy szarrá perelhetik őket...
Ez pl. nagy per lesz, ha lesz:
Ugye megvan, hogy ahogy a memóriákat is egy maroknyi cég gyártja az EV akkukat is?
trey @ gépház
Taka-taka-taka-taka takaaata,
taka-taka-taka-taka takaaata,
taka-taka-taka-taka-takaaaaaataaaaaaa
oh-oh-oh-oh
Még most is lehetnek kint olyan autók, amikben jobb ha inkább nem indul be a légzsák ütközésnél...
Tuti. Mindig is lesznek. Nem nyílik ki mind ütközéskor. Nem teszteli mindet, csak egy részét. Ha az megfelelt, akkor jó. A légzsákkal sem az a baj, ha nem nyílik ki, hanem ha rossz időben nyílik, akkor megöl. De jah :D
Vagy az is rossz, hogy ha kinyílik akkor, amikor kell, de olyan dolgokat lő a képedbe ezerrel, amiknek nem kellene ott lenniük. Például fém repeszeket.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Mondjuk az akku cella, meg az autóba beépített komplett akku csomag vázzal, szerelvényekkel, hűtéssel, miegyébbel nem ugyan az.
A hírben is az szerepel, hogy az akku pakk hűtőrendszerének szivárgása a hibás (ami nyilván zárlatot okoz), nem az, hogy a cella lenne belül rossz.
Pont ezt mondta...
Az EV-k sajnos az autóipar azon hullámában érkeznek, amikor a lényeg, hogy minden annyira ki legyen könnyítve, olcsósítva, hogy napra pontosan a garanciaidőt bírja ki, minimális bekerülési ár mellett.
Ilyen hozzáállás mellett egy ilyen merőben új, feldedezetlen, ismeretlen területre menni eléggé nagy szívás (lesz az autók vevőinek).
Ugyanis az EV-k előtt (legalábbis tömegesen) nem volt olyan rendszer polgári használatban, ahol 400-800V feszültség mellett 1000A nagyságrendű áramot kell kivenni akkumulátorból. Ezek óriási számok és óriási pillanatnyi teljesítmények olyan pici helyen, mint egy autó gépészete. Akkumulátoros eszközöknél mindkét érték ennek a töredéke volt az EV-k megjelenése előtt. És ezen óriási számok miatt van az, hogy több a váratlan tűzeset (>0) a kelleténél.. Ezt meg lehetne előzni azzal, ha túlméreteznék az akkuk bizonyos részeit (ahogy régen tették olyan részegységekkel, amiket nem tudtak tényleges valós terkelésnek kitenni szélsőséges körülmények között). De nem tervezik túl, mert anélkül is túl drága...
De amint láttuk benzinessel is nullánál több tűzeset volt. Most ilyen alapon ne is fejlesszenek semmit, mert veszélyes. Vannak előírások, vannak akik rábiggyesztik a nevüket tervekre és gyártásra. Több hatósági vegzálás és szigorúbb ítéletek kellenek.
Nem arról van szó, hogy ne fejlesszenek, hanem a bétatesztet lehetőleg a Darwin-awardosok végezzék.
trey @ gépház
Ez igaz, viszont nem rémlik olyan tűzeset belső égévű motoros autók részvételével, hogy egy parkoló, garázsban álló autó, jóval a használat után gyulladt volna ki.
Menet közben és baleset során tudnak kigyulladni az ilyen járművek, esetleg közvetlen leállítás után, amikor forró még minden és elkezd olyan (egyébként műszaki hibás) rész átmelegedni, ami menet közben nem forrósodik annyira. De csak úgy álltában nem gyuillad ki egy benzines (pláne dízel) autó.
Ellenben a lítium akkumulátor több okból ki tud gyulladni üzemen kívüli álló autónál is.
Én is támogatnám a szigorúbb ellenőrzést és a sokkal szigorúbb szankciót egy-egy akkutüzes eset után. Mint pl. a Prius beragadó gázpedál utáni büntetés volt, amit nem is a műszaki hiba (ami vagy volt vagy nem, nem bizonyított), hanem a részletek elhallgatása miatt kapott a gyártó. De azóta nagyot fordult a világ minden téren. Sajna.
a 12v -os elektromos rendszer hiba bármikor előjöhet. A rágcsálók például megrágják a kábeleket vagy mechanikai stressz esetleg a meleg miatt megsérült valami szigetelés... ilyen esetek előfordulnak hajtáslánctól függetlenül.
Nem hinném, hogy megalapozott állítás az, hogy a lithium akku több okból tudna kigyúladni bármikor. Lényegében csakis mechanikai hiba miatt tud kigyúladni, ha megsérült valamiért. Ennek egyik oka lehet az is, ha túlmelegszik, de akkor már eleve ég az autó más miatt.
Nyestek csak közvetlen használat után aktívak?
Két dolog okozhat hőmegfutást: töltés vagy kisütés. Azért a mai korszerű akkuk vannak olyan biztonságosak mint az ólom-savas akkuk. A köré épített autó tud veszélyes lenni. Konkrétan a Skodánál láttam, hogy költségmegtakarítási okokból olyan rövidek a kábekorbácsok benne, amennyire csak lehet. Egy koccanás során is a kábelek egyből szakadnak.
Mutass egy működő céget, ahol nem a profitmaximalizálás a cél, akár olyan áron is, hogy te beledöglesz a termékbe.
Ahogy nem kis arcú kolléga szokta írni, lássuk a számokat!
Mennyi EV Nikola éget eddig le és mennyi benyás BMW?
Ahogy ti szoktátok:
Családtagjaid hány százalékának kellene elégnie ahhoz, hogy komoly problémának tekintsük? Terhes családtag duplán számít? 🤔
trey @ gépház
Ahogy főterelő - és nem mellesleg nem kis arcú - kolléga szokta írni, lássuk a számokat!
Ott vannak a cikkben:
Az összes - 209 vagy 258 darab járműből (nem tudják tisztázni) - 3 kigyulladt, így az egész flottát visszahívták. Oka volt annak a visszahívásnak :D Nem akartak böribe kerülni, amit megértek.
trey @ gépház
Akkor most már csak a lángoló BMW-k számát kellene kigugliznod, hogy mi vakok is jól lássuk az arányokat, a fáklyaként égő autókról.
Nem, azt neked kéne hoznod, pal ... Illetve a linket arra, hogy a gyártó az egész flottát visszahívta a picsába és akkor 1:1-ben vagyunk :D
trey @ gépház
Hirtelen ezt találtam, hogy lángolhasson a flém.
"
Ennek a toplistának az elején a 2002-2010 között gyártott 5-ös és 6-os BMW-k állnak, összesen 273 698 autó érintett az ügyben. Ezeket a kocsikat azért hívta vissza a gyártó, mert akár ki is gyulladhatnak egy elektromos hiba miatt.
A lista második helyén szintén a BMW modelljei kaptak helyet: a 2009 és 2011 között gyártott 1-es, 3-as és X1-es modelleket hívták vissza, szintén elektromos hiba miatt - bár ezek a tapasztalatok szerint ki nem gyulladnak, de akár az elektromos rendszer, vagy a motor is gallyra mehet a probléma miatt. Összesen 148 052 gépjármű érintett a visszahívásban.
"
https://www.penzcentrum.hu/auto/20200102/tobb-szazezer-kocsit-hivtak-vi…
De mennyi gyulladt ki valójában? És az összesen legyártott mennyi darabból?
Ráadásul elektromos hiba? Ugratsz? :D
trey @ gépház
természetesen gyártási sorozat*on belül az összeset visszahívják ilyenkor.
*A gyártási sorozat fogalmának flémelésére mást kel találnod.
" Ráadásul elektromos hiba? "
van olyan autó ahol mechanikus a gyújtás?
a tiéd ilyen?
hogy kell ezt elképzelni? egy ősember ül a motortérben és pattingatja a kőbaltát az Audinál?
Mennyi az összes?
Itt szerintem a dízel tűzesetekre céloztak, nem az olyan öngól szagú dolgokra, hogy megint felgyújtotta az autókat a villany, ami egyébként a jövő (szerintük). BTW: az általad linkelt cikk szerint "mert akár ki is gyulladhatnak egy elektromos hiba miatt"
De valójában mennyi gyulladt ki?
trey @ gépház
A BMW próbá(t/j)a titkolni a számokat, illetve a padló alá söpörni az egészet. Ők "önkéntes technikai ellenörzés" -ként hivatkoznak rá. Azt is csak azután, hogy Dél_Koreában megfennyegették őket, hogy az autókat kitiltják az utakról. :)
Bár nem hiszek a Nikola dolgaiban, hogy egyáltalán képesek leszenk kihozni bármit is, de nyílt tájékoztatás a javukra szól.
"
A BMW először azt követően volt kénytelen komolyan foglalkozni az EGR-hiba miatt kigyulladó dízelekkel, hogy 2018 novemberéig, Dél-Koreában 52 ilyen motorral szerelt autó semmisült meg. Mivel az ügyről szóló első cikkemet 2017 nyarán írtam, majd a megjelenést követő két héten belül egy második eset érintettje is jelentkezett, elkezdtem utánajárni a jelenségnek. Kiderült, hogy a dél-koreai esetek és az ottani hatóságok kemény fellépése miatt főhet a feje a gyárnak. 10 millió dollárnak megfelelő vonra büntették a márkaképviseletet, és a közlekedési hatóság ki akarta tiltani a forgalomból a még nem nem javított autókat. A BMW Korea vezetője nyilvánosan kért bocsánatot a történtek miatt és ígérte, hogy a cég mindenben együttműködik az ügyek kivizsgálása során.
Először 172 ezer autót rendeltek hívtak szervizbe, végül világméretűvé vált a BMW saját dízelbotránya, vagy ahogy a gyár nevezi, az önkéntes technikai ellenőrzés. Először közel 480 ezer példányra, végül 1,6 millióra terjesztették ki a kampányt. Az érintett modelleket mind 2010 augusztusa és 2017 augusztusa közt gyártották, és négy- vagy hathengeres dízelmotorral készültek, tehát gyakorlatilag minden ebben az időszakban gyártott dízel BMW-t érdemes átnézetni. Közben 2020 szeptemberében házkutatást tartott a Szöuli Központi Kerületi ügyészség a BMW importőrénél, mert a gyanú szerint a cég megpróbálta eltitkolni a tüzeket okozó technikai hibákat, majd az akciókat kiterjesztették a keresztmotoros BMW és MINI dízelekre is, sőt, bizonyos autókat egy második ellenőrzésre is behívnak.
"
Én biztosan nem fogom, mert - veled ellentétben - én nem önigazolással töltöm a napjaimat. :DDDDDDDDDDD
Értem! Te karba tett kézzel szotyizó úri közönség vagy ezekben az alantas diskurzusokban :D
trey @ gépház
Szotyizni a főnököd szokott.
Én csak ide-ide nézek, ha ki akarok kapcsolódni. Mert a szakma szint sajna már régóta mélyrepülésben van a régi érához képest.
Pl ha esetleg Unix/Linux/Networking témában lennél annyira aktív, mint amit mostanában előadsz EV területen, akkor talán újra szakmai(bb) fórum lehetne...
Ezt honnan veszed?
LOL
Hát, sok minden messze van már a régi érához képest. Régen minden is jobb volt!
Ahhoz sem értek, minek?
trey @ gépház
Innen.
Ha te mondod...
Ha te mondod...
Orbán nem a főnököm, hanem a beosztottam. A szavazatommal 4 évente kirúghatom. 🤷♂️
trey @ gépház
Ez gyors volt, még ki sem értek, máris mehetnek vissza... :P
Ó, dehogy! Az egyik el sem hagyta a telephelyet, ott felgyulladt a gecibe:
🤣
Mit várjon ezek után a végfelhasználó? Ha a gyártó se bír vele?
trey @ gépház
A Nikolát nem zavarja a lejtő, sőt kifejezetten azzal műküdik ;)
Nem gondoltam volna, hogy ezek akar 1x is elindulnak. https://en.wikipedia.org/wiki/Trevor_Milton elegge szelhamosnak tunik.
Az mind semmi! A tesla visszahívott 5 hónapja 170e Model Y-t, mert leeshetnek a kormányok… Hasonló eset történt a Nissan EV-vel is.