"Radikális változás jöhet a B kategóriás jogosítványnál, a tapasztalt sofőröket is korlátozhatják"

Az Európai Parlament elé kerülő szakbizottsági jelentéstervezet a B kategóriás jogosítvány felosztását javasolják B és B+ kategóriákra, ami számos korlátozást és jelentős anyagi terhet is jelentene a B kategóriás jogosítvány birtokosainak.

[....]

 

A „B” kategóriás jogosítvány felosztása az alábbi korlátozásokat vonná maga után a „B” kategóriás jogosítvány birtokosainak:

  • Az autópályákon 110 kilométer/óra lenne a megengedett legnagyobb sebesség;
  • A vezethető gépjárművek súlya nem haladhatja meg az 1,8 tonnát;
  • Az 1,8 és 3,5 tonna súly közötti gépjárművek vezetése csak B+ jogosítvánnyal lenne engedélyezett.

[...]

Az érdekképviseletek szerint ez azt jelenti, hogy az elektromos autók (amelyek az akkumulátor miatt sokszor 1,8 tonna feletti súlyúak), valamint a nagyobb személygépkocsik és kisteherautók jelenlegi vezetőinek többsége rászorulna arra, hogy hozzájusson az új kategóriájú vezetői engedélyhez.

„Ezek a módosítások nem veszik figyelembe a vezetői engedélyekre gyakorolt valós következményeket, és tényleges veszélyt jelentenek a környezetvédelmi fejlődésre, elrettentve az embereket az elektromos járművek elterjedésétől” – reagált a tervezetre Raluca Marian, az IRU uniós érdekképviseleti igazgatója.

[....]

Link: https://index.hu/kulfold/2023/09/19/jogositvany-jogsi-auto-vezetes-elek…

Hozzászólások

Szerkesztve: 2023. 09. 19., k – 19:07

Apa, kezdődik! 🤣

Mondjuk, nem nagyon kell aggódni, Jaku haverjai az EP/EB/kutyafaszában egy óraállítást nem tudnak levezényelni évek óta ... szóval ... 🤣

trey @ gépház

Egyébként meg támogatom, ezek a retek nehéz batárok nem is valók mindenkinek. Valójában, az utakra se személyautónak. Megint a gyér tech. kompromisszuma ...

Nekem bőven elég lesz a sima B jogsi, majd istenbizony' betartom a 110-et az autópályán, ahogy most is a 130-at 🙄 ... aztán ellenőrizzék, ahogy tudják.

Újabb EV-adónak néz ez ki elsőre.

trey @ gépház

Valójában furgonok, kisáruszállítók, prémium, luxus és hasonló SUV-ok lazán beleesnek ebbe.

Ha az 1,8 tonna az össztömeg, akkor lesz matekóra gazdagon, mert egy töksima autó is elég könnyen átlépi 3-4 utassal és erősebb csomagterheléssel. Finoman jelezném, hogy az 5-ös BMW-k a gyári adatok szerint 1655 kilótól indulnak. Az 520i "with mild hybrid technology" pedig 1685 kiló. Ehhez még lesz egy-két szava az autógyártóknak. :)

Össztömeg lesz ám ez az 1800 kiló, annak van értelme, ki lesz centizve ha esetleg többen mentek. Majd lesz szalagcím a megfelelő sajtóban hogy "Nem gondolta, de két kilóval lépte túl a kegyetlen EU szabályzást a győri Audis". Bár, hogy azért A3, mert A Három ember, aki beleülhet. :)

Picit párszor még el kéne olvasnod. Egy, az EV-k kapcsán lesz _érdekes_ az átlagembernek, de mindenkire vonatkozna. Kettő, a "hivatkozott" economx oldalon szóról szóra ugyanaz van, mint az indexen, három, "amit lapunkhoz is eljuttatott Deli Andor fideszes EP-képviselő irodája". Eljuttatni nem kell, mert ezek ott elég transzparensen hanyatlanyak, és itt a proposalban nem találtam erre utalást: https://www.europarl.europa.eu/legislative-train/theme-a-new-push-for-e…

Ezen felül nemnagyon látni erről érdemi google találatot, csak egy iru.org címen lévőt, és valakit aki erre reagál. Várjuk a hivatalos EU-s munkaanyagot, amiben ez szerepel egyáltalán.

Mérlegre valószínűleg senkit sem fognak állítani, ugyanis soha nem aktuális gördülő tömegre vonatkoznak a szabályok, hanem megengedett, az autó papírjaiba és a rajta elhelyezett adattáblájára írt megengedett legnagyobb össztömegre. Azt meg a rendőr a rendszám alapján le tudja kérdezni. A gördülő tömeg akkor kezd érdekes csak lenni (a hatóságnak), mikor azt számolják, hogy a megengedett össztömeg mennyivel lett túllépve, mennyi lesz a büntetés...

Audi A3 Sportback modellnek a legfapadosabb, belépő motoros 30 TFSI modellen (1770 kg) túl mindenek 1800 kg felett van a megengedett össztömege. A4 modellből a legeslegkönnyebbnek is 2040 kg ez az értéke. Egyedül az A1 sorozat marad 1800 kg megengedett össztömeg alatt (de az minden kivitelben) az Audi kínálatában.

Más kérdés, hogy végig a gépjármű súlyáról beszélnek, ami meg az önsúly szokott lenni, amit folyadékokkak feltöltött, de utasok és szállítmány nélküli állapotra értenek. Szintén rajta van az adattáblán. Ilyen adatban azért már a jelentős méretű és árú autók lépik túl az 1800 kg-ot. Meg persze az EV-k, de azok javarész mérettől függetlenül...

Igen, de a 3500kg-os önsúlyt nem tudtam értelmezni jogsi relációban. :) Jármű vagy járműszerelvény össztömege, amire szól az adott kategória. Namármost, hogy ha 1800 kilóig szólna a jogsi, és 4 magas, és erős fazon belül, akkor az A3 könnyen fölé megy, de menjen fölé az A4, oké... szal akkor mindenkit majd mérlegelnek? Egyedül még 1750kilós lesz a kocsi, utassal már 1825 és akkor sajjjjnos már nem jó jogsi? (A 3,5t-nél szintén van fordulópont, csak az már eleve busz vagy árufuvaros történet, és igen, akkor nagyobbjogsi, de ott ez eleve már a tervezéskor eldől.)

Hát igen, a (mostani) jogsi besorolás szerint értelmezve a cikkbeli "súly" értékeket, azok megengedett legnagyobb össztömegnek inkább tűnnek. Mert valóban a mostani B kategória felső határa a legtöbb országban 3500 kg (kivéve ahol 4250 kg :-). Ráadásul ez nem is jármű, hanem szerelvény maximális össztömeg (azért lett néhol 4250 kg, hogy egy 3500 kg megengedett össztömeges SUV-val húzhassanak 750 kg-os lakókocsit).

De ha meg mégis legnagyobb megengedett össztömegre vonatkozik a tervezett 1800 kg-os limit, akkor megint nem kell mérlegelni, mert az a jármű hivatalos adata, nem változik a használat során.

Nem értem a problémád. Azok az adatok most is benne vannak a forgalmi engedélyben, amelyek alapján eldöntöd, hogy a vezetői engedélyed feljogosít-e adott jármű vezetésére. A jármű(szerelvény) megengedettnél nagyobb tömegével kapcsolatban szintén van szabályozás.

:)

Nekem nincs problémám. Ha 1800 kilogrammos összetömegre szól majd az alap B kategória esetleg, ami egyébként láthatóan nem lesz, akkor ott lehetnek számolgatós helyzetek. Mert vezethetsz 1650 kilós saját tömegű autót, de már nem pakolhatod... Vagy akkor már a megengedett össztömeget nézik majd mindíg? Érdekes lenne.

Hát, az aktuális Model 3 Standard Range valójában 1835 kg üresen, de ahogy itt körvonalazódik, a költő a megengedett össztömegre gondolt, ami már 2150 kg.

De az azért mindenképp nevetséges lenne, ha hirtelen az autók adatlapjának utolsó soraiban kellene keresgélni a súlyadatokat, hogy megvegyem vagy ne a jogsim alapján...

Ez nagyon érdekes, mert a piacon lévő autókhoz képest ez lehetetlenül kis érték. 1800kg megengedett össztömeg és legfeljebb 8 fő szállítására alkalmas.

Először is a sima B kategória 9 fő, most tényleg amiatt az egy fő miatt kell B+-t csináltatni? Szerintem ezt csak azért vették 8-ra, mert nyilván kisebbnek kell lennie mint 9...

De 1800kg össztömeggel szállítani 8 főt... Ez ma sci-fi. Illetve pont hogy régen voltak ilyen autók, csak pont még a rengeteg biztonsági és környezetvédelmi norma előtt, amik felfújták a kocsikat. Például a 7 személyes Dacia Lodgy is már 1800kg megengedett össztömeg felett van. A 8 személyt szállító autók már kisbuszok, azok pedig nagyságrendileg másfél tonna saját tömeggel kezdődnek, muszáj felmenniük 1800kf fölé. A japán kis kockakocsik (kei car) volnának kisebbek, de azokat meg nem tudom egyáltalán lehet-e vizsgáztatni az EU-ban.

Tehát a személyek száma és az össztömeg egyáltalán nincsenek harmoniában. Ennek lehet az az oka, hogy fogalmuk sincs a valóságról, de az is, hogy a jövőre nézve erős súlycsökkentést várnak az autóipartól. Ami nagyon nehéz lesz szigorodó környezetvédelmi és biztonsági normák mellett. Úgyhogy érdekes, alig várom hogy mi sül ki ebből!

Egy jármű megengedett legnagyobb össztömegének nem sok köze van az utasok számához és azok súlyához.

Kettő dolog katározza meg: a hegymeneti képesség (motorerő, hajtáslánc) és a maximális fékerő (gumiméret, fékberendezés). Ugyan annak a kocsiknak a 4x4 hajtású változata általában magasabb megengedett össztömegű, mintahogy ugyan annak a kocsinak a sportváltozata az erősebb motor és a nagyobb fékek miatt általaban szintén magasabb megengedett maximális össztömeggel bír.

El kéne, de az elérhető szövegekből nehéz vagy nem lehet. Nettó tömegnek értelmezhetetlen a 3500 kg-os felső határ, mert akkor az megengedett össztömegben mennyi lesz? 4000-5000 kg? Azt eddig sem lehetett B-vel vezetni.

Ha meg össztömeg, akkor az 1800 kg-ba rettentő sok autó nem fér bele (nem csak luxusautók), nem csak az EV-k.

Az biztos, hogy nem mérlegelt gördülő tömeg, mert azt irtózatosan macerás ellenőrizni. Csak papírba beírt tömeg lehet.

Én is leszarom. Max. megcsinálom azt a kategóriát, ami éppen kell. Úgyis régóta szeretnék C kategóriát, hogy vezethessek nagyobb lakóautót is. Végre nem kellene rettegni a mérlegeléstől, ha hátul fent van még egy motor.

Elrettenti az embereket az elemes autóktól - LOL! Mintha az egy kívánt dolog volna, hogy ilyenekkel járjunk.

Elnézésed kérem, hogy ****- nak hívtalak, szánom-bánom. Moderáltam a feljelentésednek megfelelően a smiley tartalmú kommentet.

Remélem, hogy a bérfuvaros megnevezéssel nincs problémád, hiszen ez a szakmád, ahogy nekem az autószerelő.

Ne szégyelld! 🙂

trey @ gépház

Benne van a nevében hivatásos jogosítvány! Hivatás!=szakma

A PÁV-nál több is kell hozzá. Pl. 2 évente GKI, azaz újra kell vizsgáni. Viszont van repülő jogsim is, akkor már kereskedelmi pilóta  is lennék? Nem, én csak magam szórakoztatására repülök pl. az Adriára, ott meg a magam szórakoztatására kibérelek egy hajót, és azt is vezetem. Így nem kell egyseggel félnapokat ülni egy vrumvrumban. :D :D :D

Figyi, nem szeretnék holnap Index szalagcímet, hogy valaki megint nekiment egy gázpalacknak flexszel, inkább aludj rá egyet!

Komolyan, csak a lelki békéd miatt aggódom!

Moderálni is csak emiatt moderáltam, mert egyébként egy chatbot ellen nem lehet becsületsértést elkövetni ...

Becsületsértést konkrét személy ellen lehet, de te attól te itt kurva messze vagy a névtelen nickeddel.

Szóval, óvatosan, szépen pihenj egyet.

🤣

trey @ gépház

Alapvető fogalmatlanságoddal nem tudok mit kezdeni!

Amúgy képzeld találtam a Teslán további helyeken is látható tömítőanyagot. Az első ajtók széle alatt takarásban, ott ahol a első sárvédő rá van ragasztva a karosszéria további elemeire. Fotót küldjek Szilós?

Persze, egészen a permban-ig tudod feszíteni a szórakoztatásom, ami már nincs messze. :D

Fuss a bíróságra, írd a feljelentésre, hogy egy nicktől megkérdezték a neten, hogy kisegítős volt-e. :D :D

PS: kértél, elutasítva 🤷‍♂️

trey @ gépház

-Európai Parlament
-szakbizottság
-jelentéstervezet
-javaslat

^^ ebből a listából sok jót nem tudnék jósolni :)

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Már megszerzett jogsit igen jó eséllyel nem fogják korlátozni, mert egy csomó fuvarozó, futárcégnek igen hamar vége lenne. A másik dolog, egyfajta visszamenőleges hatály lenne, hogy jabocsánat a maga jogsilya mégsem jó. Hogy fogják ezt trafixpax jellegűen ellenőrizni, betartni?

Közel 30 éve van jogsim, és eddig még csak a román, és sok-sok éve a horvát határon kérték el.

Ellenőrizni ezután is pontosan ugyanígy fogják.
Ha csak nagy baromságot nem csinálsz, vagy nem leszel benne vétlenül is egy balesetben, akkor a kutyát sem érdekli, hogy A, vagy B, vagy B+, vagy Z-, vagy egyáltalán van-e bármi is.

Én is ezt várnám el, de ehhez képest:

  • Szabálysértés megvalósítása esetén az eljáró hatóság jogosult kiszabni pénzbírságot, valamint rendelkezni a járművezetéstől eltiltásról.
  • A pénzbírság összege ötezer forinttól százötvenezer forintig terjedhet, míg az eltiltás legrövidebb tartama egy hónap, leghosszabb tartama egy év.

Hát, ebbe se sokan rokkannak bele. A 150e manapság már lófütty, az eltiltást meg pont olyan gyakorisággal ellenőrzik, mint a jogsi meglétét.

És akkor jön a személyhez kötött rendszám?

Es cserelgetik is az emberek? Szoval van anyanak is meg apanak is egy rendszama, aztan aki epp vezet, az pattintja fel a rendszamot? Mert ha nem igy van, akkor tovabbra sem oldottuk meg a B/B+ kozti sebesseghatar-kulonbseget. Azaz ha veszek egy autot B+ jogsival, akkor az objektiv felelosseg elve szerint mindenki vezetheti 130-cal, akar sima B-vel is?

Itt lenne az ideje, mert a kötelező is autóhoz kötődik (rendszámhoz), nem a vezetőjéhez. Viszont nem az autó okozza a kárt, hanem a sofőr. Így a sofőrnek az addigi KGFB előéletét vinnie kellene magával, ha másik kocsiba ül...

Pont a minap olvastam egy cikket, hogy hogyan lett 100 ezerből egy milliós éves KGBF két autó összetörésével (BP-i fiatal, kezdő sofőr, nem figyelt parkolóból elinduláskor, két kocsi sárvédője bánta), és hogyan lehet ettől egyszerűen megszabadulni gyakorlatilag azonnal (üzembentartót kell váltani, a KGBF-t az üzemben tartó köti, nem a tulaj, és a vidéki nagymamának bőven 100 ezer alatt lesz a kötelezője, aztán két év múlva visszaveheti az üzembentartást a tulaj, mert elévül a KGFB előélet).

hogyan lett 100 ezerből egy milliós éves KGBF két autó összetörésével

Ez erdekes kerdes. Kitoltottem a netrisket, mintha 20 eves pesti hulyegyerek lennek. Egy tizeves Astrat "veszek", es bar tavaly szereztem a jogsimat, de mar M4-ben vagyok, mert lezuztam mindent, ami a kozelemben volt. Kedvezmenyem nincs, kart nem fizettem meg a biztositonak, minden kerdesre a leheto legrosszabb valaszt adtam.

A legolcsobb 400k per ev, negyedeves fizetessel. (Jo persze, volt 3 millas ajanlat is, de az minket nem erdekel.) Nem tudom, hogy az egymillas kotelezohoz mit kellene meg csinalnom.

A cikkben egy meglévő kötelező díjváltozásáról volt szó, nem új kötésről. Valószínű nem annál a biztosítónál, aki Neked a 400 ezret ajánlotta ilyen paraméterekre. Meg az alany is átmehet az 1 milliós biztosítótól a 400 ezreshez. De az üzemben tartó váltással még a 400 ezernél is jóval kedvezőbb éves díjat tud elérni, ráadásul azonnal, nem kell várni semmilyen fordulóra.

" „Ez a költségeket is megduplázná” – jegyezte meg. "

Ez úgy hangzik mintha a kispályás sarcolás szokását átvenné az EU Kelet-Európától. Csak nem odaát is fogy a lóvé, hogy ilyenekhez kell folyamodni? Kérdezem én, mégis miből kellene vizsgázni? Más a KRESZ a nagyobb tömegű személyautókra? Máshogy kell felengedni a kupplungot?

Ha a munkában el kell szállítani néhány szervert egy kisteherrel, akkor ahhoz hivatásos sofőrt fognak hívni? Mert a mezitlábas programozónak csak 1.8t-ra van meg a jogsija?

Ez megint egy marhaság, köszi EU! Görbe uborkát fogok orosz vodkával fogyasztani vacsorára!

Szerkesztve: 2023. 09. 19., k – 21:12

s ha csak B van, de van C+E? azzal lehet-e teslát vezetni? 🙄

Szerkesztve: 2023. 09. 19., k – 22:14

Én csak üdvözlöm a 110km/h-es sebességhatárt, és simán le is venném 100-ra. Tök jó lesz, mert az EV-k mehetnek majd kényelmesen a belső sávban is 110-el. :)

Az olyanoknak meg akik csak évi 4000km-ert mennek a csilivili A1...A6-al, azoknak be is vonnám a jogosítványát, mondván nincs elegendő igazolható gyakorlatuk. Ezeket a hétvégi balesetveszélyes sofőröket átszoktatnám a tömegközlekedésre...

Azért, mert te egy tudatlan balfasz vagy, van erre egy sokkal jobb mérőszám. Úgy hívják, bonus-malus rendszer. Nem kilométerfüggő az, hogy ki mennyire balfasz, ráadásul mérni sem lehet. Évi 4000 kilométeren is lehet csinálni akár évi 5 balesetet is.

B10-ben vagyok minden járművemmel évtized+ óta. B5 alatt mehetne mindenki a lamejogsira, B0 alatt meg fél-egy év pihenőre.

trey @ gépház

B10-ben vagyok minden járművemmel évtized+ óta.

Ha nem vezetsz, és csak tartod a garázsban a verdát, akkor nem is érhet baj, de a gyakorlatod is megkopik. Aztán előbújsz egy szép napon a garázs árnyékából, és csak pislogsz mint hal a szatyorban az utakon...

Amikor egy pilóta nem repül megadott óraszámot egy bizonyos ideig, akkor elveszti a jogosultságát. Szerinted azok a hülyék akik kitalálták ezt a rendszert? A vezetési képesség, nincs arányban a gyakorlattal?

Hogyan méred a vezetett kilométert? Hmm?

Pl. saját autóval megyek évente 4-5000 ezret. Mellette vezetek számos autót, nagymotort egy évben. Nem csak itthon, de számos másik országban, kultúrában. Külföldön bérautókat, kistehert. Az ország különböző városaiban.

Vagyis egy egy típusú autóval ingázóhoz képest sokkal szélesebb tapasztalatom van járművek kezelése terén, kilométerben sem biztos, hogy kevesebbet megyek. 

Hogy adod össze ezeket?

Az egyedüli mérőszám, ami megfogható, hogy mennyi balesetet okozott.

Megint olyan vad dolgokat beszélsz, hogy az ember csak néz. Csak a cégnél van 10 féle személyautó, amit vezetünk, ha szükséges. Hol van ehhez rutinban mondjuk aki egy darab autót vezet? Beletennéd egy zárt dobozos teherbe, talán még tolatni se tudna vele :D Múltkor kiderült itt, hogy van olyan matador, amelyik nem tud tolatni, ha nincs tolatókamerája :D :D :D

trey @ gépház

Alapvetően nem rólad van szó valszin, aki folyamatosan jön megy bizsereg vezetve valamit. Azokkal viszont igen, akik néha hétvégén előbújnak, esetleg hetekig nem, és az esetleges KRESZ változásokat se nagyon követték, vagy csak kósza hír volt, de nincs beivódva. Hacsak nincs valamilyen hivatásos kilométer elszámolás, akkor sehogy. Régen ugye voltak a bronz plecsnik az 500 000 baleset mentes és mégtöbb kilóméterekről. :)

A baleset okozást perpill rendszámhoz kötik, és nem emberhez-jogsihoz, mert én nem gondolom, hogy az autónak kéne bonusának lennie.

Jaja, te mikor voltál utoljára KRESZ és forgalmi vizsgán? 🤔

Lehet, hogy valami őskövület vizsgád van mindegyikből? Én értelmezhető időn belül vizsgáztam KRESZ-ből, rutinból és forgalmiból is tesókám ... neked mikori a flepnid?

trey @ gépház

Ja, amikor kiderül, hogy megint nyitott szájjal a faszerdőbe, akkor megy a terelés? :D

Hallod, majd az ugasson nekem itt közlekedésről, amelyik adott esetben egy 200+ kilós motort végigterel egy rutinpályán. Nem négy keréken kell itt jammerkedni, 4 keréken az öreganyám is tud "vezetni". Nagy részetek itt kocaközlekedő, de azért osztjátok :D

trey @ gépház

Engem aztán rohadtul frusztrál, hogy felszoptad magad a teherfuvarozók kiemelt társadalmi kasztjába, aki félévente (állítólag) megkapja a kommunista időszak "500 ezer kilométer balesetmentesen" plecsnijét :D

:D, mindezt úgy, hogy több időt tölt a HUP-on mint én (vagyis nem jön ki a matek -> kamu ez is)

én meg ennél többre vittem.

Az biztos! Lehetsz még pályaelhagyó buszsofőr, ahogy az most az érelmiségieknél dívik!

trey @ gépház

Mennyi km gyakorlatod van akkor? Számolok: 2012 óta motorral mondjuk nem mentél annyit mint autóval, akkor legyen pl évi 1000km… Ez kőkemény 11000km. Hát pajtikám elég zöldfülű vagy még!

Tegyük fel hogy B kat úrvezető vagy 20 éve. 20*4000 az 80000km. Az sem túl sok gyakorlat!

Nem értem mi alapján osztod az észt nálad tapasztaltabbaknak!?

Jaja, a hozzád hasonló balfaszok szerint, akik kilométerben vezetik a gyakorlatot. Ezek a balfaszok azok, akik 500 e balesetmentes plecsnivel alszanak el a volán mögött és ölnek meg maguk mögött 30 embert :D

Egyébként a számaid sem stimmelnek, a két legutóbbi autómban több kilométer volt összesen, amit itt összevergődtél.

trey @ gépház

Te hazudtad hogy évi 4000-t mész…

Megint hazudozol, chatbot. Arra nem emlékszel már, hogy itt mit írtam? Én azt állítottam, hogy a saját autómmal megyek ennyit. Ki is fejtettem.

Szóval akkor nem a papír,

Papír hogy számítana? Olvasni nem tudók is kapnak jogosítványt. Szerinted a papír számít?

nem a vizsgák száma

Szerinted a vizsgák száma számít? Veronai buszbalesetben az számított? :D 

nem a megtett km-ek számítanakű

Szerinted a megtett kilométerek számítanak? Veronai buszbalesetben az számított? :D 

trey @ gépház

De, hogy válasz is legyen a kérdésedre. Mi számít?

  • legfontosabb a jó egészségi állapot
    • látás
    • reakcióidő
    • betegségmentes állapot (alvási apnoé -> elalszik)
  • ügyesség
  • józanság (nem a pillanatnyi, hanem a hozzáállás, hogy italosan nem ül volán, kormány mögé)
  • jó idegrendszer
  • a KRESZ ismerete
  • eszközök széles során szerzett valós tapasztalat
  • több országban és közlekedési kultúrában szerzett tapasztalat

Ez mind, mind fontosabb annál, amit te itt felsoroltál. Nem a kilométer, nem a papír, nem a vizsgák száma.

trey @ gépház

BTW: előttem van, ahogy a Jaku nevű chatbot jogsija lejár, megy megújíttatni a hivatalba és lobogtatja

Jaku chatbot: - "500 billió kilométert vezettem eddig, egyébként is 567 kategóriára van vizsgám - köztük űrhajóra is - és papírom is van minderről!!!! Miezmá!!! Hogy kevesebb mint 10 évre kapom!!!!"

Okmányos asszonyság: - Jaaa, elnézést Jaku chatbot úr, ezeket nem tudtuk, itt is van a friss jogsija 300 évre meghosszabbítva, orvosi vizsgálat nélkül, hiszen maga olyan PRO, hogy a HOLDRÓL is látszik!!!!!"

trey @ gépház

Jakukám, sikerült megnézni a flepnidben, hogy akkor most hány évre szól a jogsid? 10-re vagy már csak ilyen obsitos licenced van? :D

Tudod miért vannak az életkori meghatározások ... meg nem a kilométerek számítanak, hanem a szellemi és fizikai képességek :D

  • jogosítvány 50 éves korig 10 évig érvényes.
  • jogosítvány érvényessége 50 év felett de 60 év alatt: 5 év.
  • jogosítvány érvényessége 60 év felett de 70 év alatt: 3 év.
  • jogosítvány érvényessége 70 év felett: 2 év.

trey @ gépház

Ja, hogy a bérfuvarozóknak amúgy is csak féljogsit adnak? Helyes!

BTW: megint az a fránya mobitelefon izgalmadban, mi? :D :D :D

Látod, látod. Meg is van, hogy mi a legfontosabb a közlekedésben: az egészségi állapot, nem a megtett kilométer 🤷‍♂️

🤣

trey @ gépház

van erre egy sokkal jobb mérőszám. Úgy hívják, bonus-malus rendszer

Jaja, aztan ha veszel meg egy autot, sutba vagjak a 10+ ev balesetmentes eloeletedet, es kezdheted A0-bol a mazsolakkal. Cserebe ha malus-ba kerulsz, eleg atirni az uzembentartot, es maris sporoltal egy valag penzt.

Tenyleg jo meroszam! :)

Jaja, aztan ha veszel meg egy autot, sutba vagjak a 10+ ev

Hogy mit csinálnak? :D :D :D

Tudatlan vagy. Az új motoromra is csont nélkül átírták, meg az új autómra is. Egy papírt kell a biztosítónak elküldeni kb. De új autónál/motornál ezt vételkor intézik 🤷‍♂️

Lehet, hogy mégis érdemes lenned új autónál bemenned, nem kihozatnod házhoz, a fele papírmunkát nem elvégezve "okosban".

trey @ gépház

Mivel egyszerre nem tudsz két autót vezetni, viszont át tudod iratni másra, ha basztatnak büntetőadóval, így a plusz terhet nem látom igazolv,a talán  a közparkolókat leszámolva, de akinek két autója van, az nem közparkolót használ napi leállásra. 

Persze ha akarunk egy újabb szabályozást, amit ki kell játszani, akkor csak hajrá.

Te olvasd el, amit en irtam. :)

Senki nem vitatta, hogy at lehet vinni a besorolast A autorol B autora. A kerdes az, hogy mi lesz ezzel az uberfasza csoda-meroszammal, ha veszel egy masodik autot. Mert jelenleg az, hogy a masodik autodra A0 lesz a besorolas, akkor is, ha a masik autoddal szazmillio km-t levezettel balesetmentesen.

Erre jott trey, hogy tudatlan vagyok, meg te azzal, hogy at lehet vinni. Ja, hat at lehet vinni, es akkor az uj auton lesz a B10, a regin meg az A0, szoval a problemat nem oldottuk meg, igaz?

Szerintem ott kellene kezdeni, hogy a jelenlegi szabályokat BETARTATNI. Ha ebben már elértük mondjuk a svájci szintet, akkor utána lehet esetleg további szigorításról beszélni.

(pszt! pssszt! Igen, neked suttogok! Ha tényleg érdekel a téma, mert EU-ban élsz és van jogsid, akkor érdemes elfelejtened amit eddig olvastál. Sajnos újságíróra a csóró indexnek nem futja, ezért az cikk írója kénytelen volt megkérdezni *egy képviselőt aki részt vett a vitában arról hogy mi volt a vitában* - komolyan, nem vicc, nem én találom ki, olvasd el!

Szerencsére ha tudsz magyarul, angolul vagy az EU akármelyik nyelvén, elolvashatod [1,2], hogy mi hangzott el így újságíró híján is. Várok....

Igen, ez van, nem 110-et mondott (azt az B-nél kisebb bármilyen jogsira mondta), hanem a B-re 130-at (ugye az Autobahn miatt van ennek egyáltalán értelme). Dehát egy kis csalás csak belefér amikor jönnek az EP választások nem?! Majd az újságíró úgyis fact-checkeli... oh, wait.

Ha látsz tech-es újságírót, kérlek küldd el neki:
- a titokzatos szakmai szervezet (khm lobbicsoport khm) nyilatkozatát [3] látni fogod, hogy ők azért nem álltak bele a 110-be :) [3]
- magát a proposalt amit most akarnak finomhangolni [4]. Ha van elektromos autós ismerősöd neki is szólj (e szerint még +750 kiló az akksi miatt a jogsira, max 4250-et vezethetsz!)
- de főleg, a háttértanulmányt az egészhez [5], kvíz: benne vannak-e a magyarok a top 3 külföldön gyorshajtó nemzetben?

bocs, és kösz, hogy rám szántál egy percet az itt folyó műsor közben)

[1] https://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2014_2019/plmrep/COMMITTEES/TRA…
[2] https://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2014_2019/plmrep/COMMITTEES/TRA…
[3] https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/BRIE/2023/749788/EPRS_BRI…
[4] https://transport.ec.europa.eu/system/files/2023-03/COM_2023_127.pdf
[5] https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:52023SC0…

aucs. kár, hogy betettem a magyar linket, bocsánat.

angolul

"maximum allowed speed by Member States for drivers under category B+ shall not exceed 130 km/h" (p39)

vs magyarul

"az (sic) B+ kategóriájú járművezetők számára engedélyezett abszolút legnagyobb sebesség nem haladhatja meg a 130 km/h-t" (p42)

a képviselőnek pedig szive joga az írásos anyagot olvasni nem és nem külföldiül követni. Ezúttal tehát a fordító a ludas de fenntartom, hogy ezt a hibát csak súlyosan előhergelt elmeállapotban nem lehet kiszúrni. minimum az red flag, hogy a lobbista anyagban nincs benne, mert akkora ziccer lenne ha igaz lenne

>> a képviselőnek pedig szive joga az írásos anyagot olvasni nem és nem külföldiül követni. Ezúttal tehát a fordító a ludas de fenntartom, hogy ezt a hibát csak súlyosan előhergelt elmeállapotban nem lehet kiszúrni. minimum az red flag, hogy a lobbista anyagban nincs benne, mert akkora ziccer lenne ha igaz lenne

 

miért, szerinted "külföldiül" ez mit jelent? hol a fordítói hiba? mit kell kiszúrni?

Bocsánat, én kavartam el a copy-paste-et, ezt akartam:
 

M57 - 6-1-c-ii-1 -es diff

"States for drivers under category B shall not exceed 110 km/h;"

magyarul

"B kategóriájú járművezetők számára engedélyezett abszolút legnagyobb sebesség nem haladhatja meg a 110 km/h"

Aki úgy olvassa, hogy a "driving under a licence" az olyan mint "sailing under a banner" annak ez a kettő ugyanazt jelenti. Tapasztalataim szerint az angolul beszélő mindig with/without valamilyen licence vezet, ezért én úgy olvastam, hogy ez nem ugyanezt jelenti. Ebben erősít, hogy ahol a szöveg is licence holderekről beszél ahol erről akar, illetve hogy akkor ezzel az értelmezéssel 130+-os jogsi nem maradna és a legutóbb az Autobahn kérdése még vörös posztó volt. De tévedhetek is.

Ezek nagyon nem normálisak. Akkor most az EU B-kategóriás jogosítvánnyal bíró lakosságának a jó része tumultusban levizsgázik B+-ra (idő, bürokráció, extra anyagi teher), ha nem akar korlátozást? Abból akkora káosz lesz, hogy nem igaz. Inkább a pöcsükkel játsszanak, ha annyira unatkoznak, ne ilyen hülyeségen törpöljenek.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Lakott területen kellene már a max 30-at bevezetni. Annyira közel vannak az utak a házakhoz, hogy sok helyen már nem értem hogy tudnak élni emberek mert kb akkora a zaj. Lassan is odalehet érni mindenhová. Ezt az idegbeteg sietést kellene kiszedni az emberek életéből. Sok nyugodtabb hely lenne a világ.

Elég lenne, ha az 50-et be is tartaná mindenki. 

Amúgy fogadjunk nincs vagy nem használod a jogsid. Nyugodt típus vagyok, kocsival gyorsan sem hajtok, de 30-nál vagy elaludnék vagy szétizélne az ideg hogy mennyire nem haladok. Közben mivel ez nem javítaná az elfogási arányt, még nagyobb különbséggel húzna el mellettem az a sok, aki az ötvenet is letojja

40. év alatt én is siettem, nem értettem az 50-et, nem tartottam a 130-at. Mostanra megnyugodtam, simán megy a 110 is pályán, de néhol meg 160, mert szép az út, kicsit kitolom a szemét... de alapvetően az átlag bőven 130 alatti. Ehhez kell az, hogy ne legyen semmilyen időnyomás. Akkor érsz oda, amikor elfogy az út. Ebbe a képletbe a munkaidő, becsengetés, háziorvos rendelési idő, nyitvatartás értelmezhetetlen fogalmak. (Ezen még kicsit dolgoznom kell).

évi 15 000 kilométert vezetek kb. Nem sok az biztos. Ellenben városban lakom és őszintén mondom neked jelentősen kisebb a zajterhelés 30 kilométer / óránál. Az utcában ahol laktam évekig volt az utca elején fekvőrendőr meg egy 20-as tábla. Idővel felszedték a fekvőrendőrt maradt a 20-as tábla csak onnantól mindenki letojta. Jelentősen nagyobb zajterhelés ért mindenkit az utcában indult is aláírásgyűjtés, hogy tegyék vissza a fekvőrendőrt. Igen ez lassú tempó. Tervezd majd úgy az életed, hogy így is mindenhová odaérj. Lakott terület nem azért van, hogy az autósok frankón érezzék magukat. 

Apró probléma, hogy a belsőégésű motorral rendelkező járművek hajtáslánca, motorvezérlése jellemzően 50/90/130 km/ó sebességekre van optimalizálva, úgy fogyasztás, mint károsanyag-kibocsátás szempontból. A 30-as tempónál magasabb fogyasztás, időegység alatt több elégetett üzemanyag és hosszabb menetidő a következmény - azaz jóval több kipufogógázt kell elviselni azonos forgalom mellett...

Apró probléma, hogy a belsőégésű motorral rendelkező járművek hajtáslánca, motorvezérlése jellemzően 50/90/130 km/ó sebességekre van optimalizálva, úgy fogyasztás, mint károsanyag-kibocsátás szempontból.

Svájcban autópályán 120km/h az autópálya sebesség határ. Franciaországban meg városban 30km/h. Azokra a piacokra más tipusokat gyártanak!?

A nagyobb sebességnél (mondjuk 100 km/h felett) a légellenállás erősen növekszik, ahogy gyorsabban mész, nem nagyon úszod meg a nagyobb fogyasztást. A városi forgalomban meg fogyasztás szempontjából a sebességnél sokkal többet számít a megállás, gyorsítás, lassítás. Aztán lehet azon gondolkozni, hogy ha a gyorsítás számít, akkor vajon mikor fogyaszt többet az autó, ha öt percenként 0-ról 30-ra vagy 0-ról 50-re gyorsítasz.

A nagyobb sebességnél (mondjuk 100 km/h felett) a légellenállás erősen növekszik, ahogy gyorsabban mész, nem nagyon úszod meg a nagyobb fogyasztást.

Így igaz.

A városi forgalomban meg fogyasztás szempontjából a sebességnél sokkal többet számít a megállás, gyorsítás, lassítás.

Pontosan.

Aztán lehet azon gondolkozni, hogy ha a gyorsítás számít, akkor vajon mikor fogyaszt többet az autó, ha öt percenként 0-ról 30-ra vagy 0-ról 50-re gyorsítasz.

Természetesen, ha 50-re gyorsítasz, akkor többet fogyaszt a gyorsítás során, de nagyobb távolságot is megtesz ugyanannyi idő alatt, mint 30-nál. Lásd pl. a végletet, dugóban araszolásnál a legnagyobb a fogyasztás 100 km-re vetítve, pedig ott a legkisebb a sebesség. Tapasztalatom szerint olyan 70-90 km/h között a legjobb a hagyományos autók fogyasztása 100 km-re vetítve. Alatta a belsőégésű motorok rossz hatásfoka miatt rosszabb, fölötte meg a megnövekedett légellenállás miatt.

Az elektromos autóknál, mivel nagyon jó a hatásfok, ezért olyan 20-40 km/h között van a legjobb fogyasztás.

Szerkesztve: 2023. 09. 20., sze – 08:19

Nem ment át a másik hsz-em [1] üzenete: fordítási hiba ide vagy oda, még mindig egy agitprop anyagot tekintesz valóságosnak és most pocsékba mennek a felhaborodásra használható érzelmi energiáid. Pedig arra másutt nagy szükség lenne.

Ami a javaslatban van:

- B-s jogsi már 17 éves kortól (de 1 évig felügyelettel), max 130kmh, max nettó tömeg 1800kg. Tehát magyar utakon csak a tömeg a korlát. Leírja azt is, hogy üresen még az elektromos autók közül is belefér sok népszerű típus (amit én tudok pl alap tesla 3, konák, stb, stb)

- A B jogsi B+ jogsira upgrade-elhető 21 éves kortól és legalább 2 év tapasztalattal, és csak egyetlen egy tényező vizsgálatát kéri a javaslat: 3 tonnás, legalább 120kmh-ra képes jármű biztonságos vezetését.

Ennyi. Mindezt azért próbálják, mert a háttérttanulmányból [1, ref 5] tudjuk, hogy a tapasztalatlan vezető kombinációja a tömeggel a legnagyobb úti gyilkos.

Azért töri magát ez a bizottság, hogy ne halj meg egy nagykamasz miatt aki kapott egy x5-öt érettségire. De mit kell tennie ennek a parlamenti csoportnak, hogy Raynes mércéje szerint legyen normális?

[1] https://hup.hu/comment/2967201#comment-2967201

Mondjuk, nem nagyon kell aggódni, Jaku haverjai az EP/EB/kutyafaszában egy óraállítást nem tudnak levezényelni évek óta ... szóval ... 🤣

Apropó, óraállítás! Már készülök rá! :D :D :D

- B-s jogsi már 17 éves kortól (de 1 évig felügyelettel), max 130kmh, max nettó tömeg 1800kg

Ja, meg egy csomó 2300+ kilós plug-in hibrid már nem :D :D 

trey @ gépház

Orbán nem haverom, meg a többi sem. Szóval megint hazudtál! :D :D :D

Ó, nem, te csüngsz az EU faszán, nem én. A te haverjaid a mostani garnitúra. :D

Mi van a szilós témával?

Ezt kérdezem én is! Mi van vele? Tart még a sziló az autódban? :D 50 millióért kihúzták a hézagot egy Mester szilóval?

trey @ gépház

Ó, nem, te csüngsz az EU faszán, nem én. A te haverjaid a mostani garnitúra.

Pont annyira amennyire te is, hiszen te is az EU-ban élsz.

Ezt kérdezem én is! Mi van vele? Tart még a sziló az autódban? :D 50 millióért kihúzták a hézagot egy Mester szilóval?

Hosszú évek iskolakerülése vezetett nálad teljes fogalmatlansághoz? :D

  • Amit mutattál képet az egy használt Model 3
  • Model 3 bem kerül 50M-ba
  • Az autóipar nem használ szilikon alapú tömítéséket
  • Nem lehet mikrométerrel Lada kúpfogaskerék hézagot állítani, max. mérőórával

Szívesen, hogy ezt is megtaníthattam neked, és nem kell a googleval vesződnöd...

Már megint terelsz és összemosol 8-10 kommentet?  🍿

Nincs a HUP-on lassan ember már, aki nem kamugépnek tart téged, ezen kéne elgondolkoznod. Amikor kezd kellemetlenné válni az ontopik beszélgetés, akkor nekiállsz csapkodni?

Szedd össze magad és húzd ki a fejed az EU vezetés seggéből.

trey @ gépház

Gondolom tudod, hogy egy óraállítás az Európai Bizottságos ügy, ami nem levezényel, hanem egyeztet, és 100%-os egyetértésben hoz döntést, amit utána adott határidőig a nemzeti parlamenteknek is át kell ültetni a saját jogba. Az EP meg hát hogyismondjam, szeret néha túlpörögni, és sok esetben csak ilyen irányelv, meg jó lenne ha döntéseket hoz, amit aztán a Bizottságnak még jóvá kell hagynia.

Az óraállítás valszin ott jár, hogy "még egyeztetnek", és valszin egyébként sem volt túl fontos az elmúlt években a covid, és háborús dolgok miatt.

Megint értelmetlen a max nettó tömeg, mert akkor az 1500 kilós furgont/kisbuszt most pakolhatja végülis 3499 kilóig? Vagy mire gondolt a költő a nettó tömeg alatt? Van egy önsúly, ami öntömeg, és a jármű megengedett maximális tömege, meg van a jogosítvány szerint vezethető jármű vagy járműszerelvény össztömege. Erre már itt kettő hsz született, amiben elírás a 110, és ott a teljes EU-s munkaanyag, tehát munkaanyag, nincs bevezetve. Bár ott ahol tiktok videjóban jön a bejelentés, és facsén a visszavonás, azért ott bármit is könnyű elhinni, ez oké.

Gondolom tudod, hogy egy óraállítás az Európai Bizottságos ügy, ami nem levezényel, hanem egyeztet, és 100%-os egyetértésben hoz döntést, amit utána adott határidőig a nemzeti parlamenteknek is át kell ültetni a saját jogba. Az EP meg hát hogyismondjam, szeret néha túlpörögni, és sok esetben csak ilyen irányelv, meg jó lenne ha döntéseket hoz, amit aztán a Bizottságnak még jóvá kell hagynia.

Igen, ezt a tereléseteket hallgatom lassan 4-5 éve. Majd elővesszük úgyis újra a témát, hogy az EU, amelyik megszavaztatta a kérdést, mit teszetoszáskodik a szavazópolgárok kérésének betartatásával.

Megint értelmetlen a max nettó tömeg, mert akkor az 1500 kilós furgont/kisbuszt most pakolhatja végülis 3499 kilóig?

Ez is az EU-tól jön, én bármit el tudok képzelni :D :D :D

trey @ gépház

Ezeken 100x végigmentünk, de értelmes válasz nem jött erre a kérdésre:

az EU, amelyik megszavaztatta a kérdést, mit teszetoszáskodik a szavazópolgárok kérésének betartatásával.

Hátha te majd most jól megmondod, hogy a von Leyen-féle katasztrófagyár (kb. nincs ember már, aki ne látná ezt, egy-két itteni EU-fag kivételével) hogyan nem csinál ez ügybe se semmit :D

trey @ gépház

Újból. A főnövér, vagy bármelyik ilyen EU-s aktamágus, az egy dolog mit kavarog. Az Európai Bizottság dönt, ahol mindenkinek 1 azaz egy szavazata van, és 100%-os egyetértés kell. Már abban is, hogy épp mi kerül napirendre.

https://www.euronews.com/my-europe/2022/10/28/when-will-the-eu-end-seas…

"2018 following a public consultation in which an overwhelming majority of the 4.6 million European citizens who took part called for the practice to be brought to an end."

Ez nem népszavazás volt, hanem társadalmi egyeztetés, ahol a bő 500 milliós euból alig 1% szólt hozzá. Te voltál népszavazni ezügyben? Ráadásul ha megnézed a cikket, akkor jóval többről van szó, mint az óratekerés végéről. Azóta pedig volt brexit, és még 2018-ban indult, amikor még nem is Vondeyleyen volt. Picit néha még a valósággal kéne közelebbileg ismerkedned.

In order for discussions to resume, the topic needs to be put on the agenda by the country that holds the rotating presidency of the European Council. The last time the topic was discussed was during the Finnish presidency in the second half of 2019.

Pláne nincs köze a főbürökratához. :) Óriási lehetőség a Fidesznek, hogy bevegye a témák közé, hiszen hamarosan EU-s elnökséget adunk. Tessék lobbizni, ha ez fontos.

ROTFL és kimagyarázza!

Pláne nincs köze a főbürökratához. :)

Nincs. Neki semmihez. Kb. mintha a cégetekben egy kibaszott kupleráj lenne, mindent mindenki csak tologatna-halasztgatna a vezérigazgató meg csak legyintene: "nekem ehhez semmi közöm, amúgy is a csőd felé robogunk"

Nincs.

trey @ gépház

Olvastad is amit írtam, vagy ilyen reflexválasz jött? Tagállamok a soros elnökség esetén tudják napirendre tűzni, mert az Európai Bizottság is kell hozzá. Kiváló csodálatos alkalom lenne a Fidesznek, hogy végre ezt betolja, hogy ha ez ennyire fontos. Ha pedig nem fontos, akkor pedig nem mind1? Itthon is jönnek és mennek mindenféle ötletek, meg vizsgálódnak, aztán nem úgy lesz. Csak Hofit lehet idézni: "Te, mi már annyi felé mentünk, hogy ha elindulnánk valamerre, már jönnénk szemben". Nem biztos, hogy állandóan "Brüsszelt" kell ám ekézni.

Ja, Ursula nem vezérigazgató, hanem az Európai Bizottság elnöke. Van valamennyi politikai funkciója, súlya, de valójában a tagállamok szavaznak (fantasztikus, hogy nem érted meg), azokról a dolgokról, amiről már előre a háttérdiplomaták egyeztetnek. Esetünkben a mindenkori Miniszterelnök képviseli az országot, a franciáknál az Elnökük, a németeknél pedig a Kancellárjuk, de ugyanúgy 1-et érnek a szavazatok. Gondold el, hogy 27 igencsak eltérő indulású és érdekű csapatot kell közös nevezőre hozni, és olyan témát érdektelen napirendre tűzni, amire akár csak egy résztvevő közli, hogy hát izé, de valszin az órás kérdéssel senki se akar foglalkozni. Ha már cég, akkor sokkal inkább egy igazgatótanácsi elnöki poszthoz lehet hasonlítani, azzal súlyosbítva, hogy kizárólag 100%-os egyetértésben mehet a döntés, még csak kétharmados, meg háromnegyedes szabály sincs. Ezért kimondottan vicces, amikor azzal jönnek egyesek, hogy "Brüsszelben döntöttek", háááát az úgy volt...

Valóban bazira bürökratikus, és csigatempójú az EU-s döntéshozás, ez nem vitás, de inkább érdeklődve javasolt tanulmányozni, hogy miért és mennyire olyan, és hogy esetleg a magyar EP képviselők a figyelmébe ajánlod, hogy foglalkozni kéne egy adott üggyel.

Uh, és még azt hittem, hogy én vagyok kritikus a hergelő képviselővel meg az indexszel szemben... Már ha arra akarsz utalni, hogy mindenki nyugodjon le, várjuk meg lesz-e belőle valami egyáltalán mint az óraátállításból? (ha nem erre akarsz utalni akkor bocs és passz)

Az intellektuális tisztesség miatt úgy illik, hogy most viszont megvédjem őket: habár a tények felét sikerült csak eltalálni (fordítási hiba miatt részben önhibán kívül), valamint sikerült hozzákölteni egy disztopikus dupla jogsis víziót is, a javaslatban foglalt pozitívumokról pedig nem említést tenni, azt azért nem tagadtam még én se, hogy most kellene ütni a vasat (ha kellene) meg tárcsázni az indexes tollnokot.

Szóval Deli Andornak igenis most kell lépnie ha ügyet akar, mert az egységes EU-s (pontosabban EEA-s) jogosítvány nem jövő, 2006-ban szavazták meg és 2013 január óta érvényben van. Ha van jogsid ellenőrizheted, van rajta egy kis EU-s zászló, az adatelemek be vannak számozva és a hátoldalán nyelvfüggetlen táblázat van piktogramokkal. (Volt is nagy öröm, mert előtte 110 féle jogsi verzió volt az EEA országokban). Persze nem a plasztik layout a harmonizáció lényege, hanem az, hogy ezek a kategóriák ugyanazt jelentsék. Aki vezet külföldön annak nagy áldás ez.

Na ezt a jogi keretrendszert akarják frissíteni. Hétfőn beszámolt a parlamentnek Delli, adott ideig vitatják, betáblázzák a szavazást és ha átmegy akkor kalap, kabát bevezetik felmenő rendszerben. Szerintem a rendőrt nem hatja majd meg, hogy "na, de akkor hol az óraátállítás?"

Hibrid: így. Ha az a cél, hogy a kinetika realitása miatt ne legyen olyan, hogy az 1200 kilós autóban mindenki meghal, a 2400 kilósban pedig hajuk szála se görbül akkor elég fura lenne a hibridnek felmentést adni, mert az zöld.

Szerkesztve: 2023. 09. 20., sze – 08:57

Nem is érint, és nem is értem én ezt a hisztit, de nem is nagyon érdekel.

Szóval az EU el akarja venni a szerzett jogokat? :P
És ki fasz fogja leoktatni a népet? :)
Mindezt úgy, hogy az elektormos autózás sem kedvez a súlycsökkenésnek.

Serintem csak hiszti, gumicsont.

Előfordul, hogy nagyobb családi kirándulásokhoz 9 fős kisbuszt bérelek. Vagy nemrég kértek meg, hogy esküvőre menet legyek én a sofőr, (én nem alkoholizálok) szintén nagyobb jármű volt, sokan voltunk benne. Vagy utánfutózok a 7 személyes galaxyval. Ezek eddig mindennapos rutinnak számítottak. Mint az autópályán a 130km/h. Most ezek szerint fizetnem kellene, hogy ezeket jogszerűen megtehessem? Nem hiszem. Vagy a nagycsaládos barátaim, akik szintén kisbusszal fuvarozzák a családot... Ez nem életszerű. Nagyon nem az.

Nem csak nálatok. Már tíz éve feltűnt. Akkor sokat kellett járni Budakeszi, Solymár, Pilisvörösvár vonalon. Általában délelőtt. Már akkor feltűnt, hogy a böhöncökben 90% hausfrauk, és versenytyúkok ülnek. Az időpont is fontos, addigra sikerült kisminkelni magukat.

Régebben a csajok kispolszkiban ültek. (alsó véglet)

Most Volvo vagy Merci böhönc. (felső véglet) Változnak az idők.

Kedvencem az az anyuka, néni, aki a lósuvban még a kormány mögül is alig lát ki, és 40 kiló vasággyal. Ilyenkor bennem felmerül, hogy az egyetlen családi ékszert hozta el, vagy tényleg mint BTR jelleggel kapta meg, hogy vigyázzon rá lesz ami lesz alapon. Mármint az autó a söfőrre. Egyébként ettől még akár jól is vezethet, pláne olyan autót, amiből kilát rendesen. :)

Szerkesztve: 2023. 09. 20., sze – 19:19

900 kiló a Suzuki, a 110-et is betartom autópályán, autóúton, városban 70, földúton csak 80, tehát a 110-be mindenhol beleférek. ;)

Szerkesztve: 2023. 09. 21., cs – 10:05

Most trolkodás nélkül.

Valaki elmagyarázná, hogy miért? Miért gondolta akárki, aki kitalálta, felkarolta, s támogatta(hogy eljuthasson a tervezett szintig, gondolom kellett pár igen)hogy ez egy jó ötlet. Mi a cél amit el akartak vele érni? Mert a látszat keltés igénye, hogy valamit csinálnak, az ehhez kevés.

Szerintem ésszerű cél volna csökkenteni az autók tömegét mind biztonsági, mind pedig környezetvédelmi okokból is. Úgyhogy akár jónak is nevezhetjük az alapötletet.

Csakhogy már a SUV őrületet is szabályozás hívta életre, mert a nagyobb tömegű kocsikkal megengedőbb volt a környezetvédelmi norma. Ezért a gyárak a nagyobb kocsikat kezdték reklámozni, hogy az eladásaik javítsák az átlagpontjukat (javítsatok ki, ha nem így volt...). Azon meg nem kell csodálkozni, hogy az emberek azzal járnak, ami divatos! Most pedig szabályozással próbálják megfékezni az autóipar értelmetlen irányba való elmozdulását. Az tényleg nonszensz, hogy pont miközben mindenki a zöldségről beszél, aközben nőttek a homlokfelületek óriásira és fogyasztanak 10l körül (állítólag) a zöld rendszámos SUV-ok. Csinálnak egy ilyen új szabályt és azt várják tőle, hogy lassanként visszafogyasztja a kocsikat?

Először ugye alig lesz a piacon 1800kg össztömeg alatti kocsi. Aki továbbra is vezetni akar, az meg fogja csinálni a B+ jogsit. Utána meg már mindegy lesz neki és marad a nagy autónál. De a fiatalok lassanként már könnyebb kocsikkal fogják csapatni, mert akinek friss jogsis gyereke lesz, az kisautót fog venni neki. És végülis talán ez a jogalkotó célja. Akár működhet is.

Lehet hogy egy adókedvezményes, kisebb autókategória előkészítése a japán Kei kategória mintájára.

Gondolom azoknál azért valamelyest nagyobbak lesznek az európai igények alapján, mondjuk négyötödös méretűek egy mai személyautóhoz képest.

"Everything fails, all the time."

Szerintem sok idióta tapossa neki, akkor is, ha nehezebb járművel van, és sok lehet a baleset. Meg biztosan benne van az is, hogy valami hájfejű bürokrata, akinek nincs élete, unatkozgatott, vagy valaki idióta lobbizgatott nála, és most elővették ezt a témát, és fetrengenek rajta, akkor is, ha nettó semmi értelme nincs. Semmit nem oldanak meg ezzel, nem nő az utak biztonsága, csak +1 bürokratikus hercehurcával jól megszopatnak egy csomó embert, hogy nehogy már könnyű legyen az élet, ahogy rég.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Egyszerű a megoldás:

 

Akinek már van B jogsija, annak már van 3500 kg-ig terjedő engedélye, így megkapja automatikusan a B+-ot is.

Akinek még nincs semmije, az választhat, hogy melyiket csinálja.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

A motorjogsinál is így volt. Amikor bevezették az A különböző alverzióit, akkor sem kellett újravizsgázni, ha volt A kategória.

Amikor emelték a korhatárt, akkor sem vették el, ha már megvolt a jogsid rá és még nem érted el az új határt.

 

Amúgy meg a vontatható tömeg beleszámít?
Tehát ha modjuk van egy 1790 kg össztömegű jármű, amire akasztok még 500 kg-ot, akkor az úgy jó?

Mert erre most az a szabályozás, hogy 2 évig nem húzhatsz semmit.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Semmi jelentősége. 15 éve nem ellenőrzött rendőr és nem kaptam szabálysértést se, nincs ellenőrzés és ha valaki esetleg jogosítvány nélkül vezet, annak sincsen valós következménye.

A faluban van olyan alak, aki részegen 4-szer tört már össze parkoló autót és azóta is vezet és minden alkalommal volt rendőrségi ügy is belőle, a kocsma előtt esténként nem azért parkolnak autók, mert ott őrzik ... stb. Egy romokban heverő rendőrség, ezeréves módszerek és eszközök mellett teljesen mindegy milyen jogszabályok érvényesek. Amíg nem mészáros, tiborcz orbána vagy a párt valamely tagja ellen történik cselekmény, addig legfeljebb papíron lesz eredménye.

ha valaki esetleg jogosítvány nélkül vezet, annak sincsen valós következménye

Január 1-től nem kell hogy nálad legyen a jogsi.