"Hivatalos hozzáférést kapnak a Teslákhoz a fejlesztők"

A Tesla hivatalosan is megnyitotta harmadik fél, azaz külső fejlesztők számára az autók adataihoz való valósidejű hozzáférést engedő API-t, így fehérítve kicsit azt a szürkezónát, ahol eddig ezek a külső szolgáltatások mozogtak.

Még csak korlátozott tesztverzióról beszélünk, de jövőre továbbfejlesztik.

Szürkezóna helyett

A Tesla hivatalosan is elérhetővé tette a hozzáférést biztosító API-t, amelyeket egyelőre teszt üzemmódban érhetünk el. A Discovery névre keresztelt jelenlegi csomag most még ingyenes, de legfeljebb ötpercenként engedi az adatok kiolvasását a kocsiból. A vállalat 2024-ben azonban tovább kívánja ezt fejleszteni és valószínűleg fizetős formában több szint lesz elérhető.

[...]

Link: Forrás: https://villanyautosok.hu/2023/10/19/vege-a-barkacsolasnak-hivatalos-ho…

Hozzászólások

Kérlek teljes cikket másik oldalról teljes terjedelmében nem másolj ide be, mert az szerzői jogi problémákat okozhat. Elég egy teaser, meg egy link az eredeti oldalra.

Ennek megfelelően módosítottam a beküldött tartalmat.

Thx!

trey @ gépház

Egyrészt ez tök jó, mert ha mindenki teslával járna, akkor a rendőrök csak írnának egy cron jobot ami 10 percenként kigreppeli az összes autó logjából a helyzetét és a sebességét, és ha az adott úton engedélyezettnél többel ment, akkor már mehet is neki a sárga csekk. Tíz perc múlva meg a következő, mert miért is ne. :-)

Másrészt ez tök para, mert nem az a kérdés, hogy mikor lesz ebből durva visszaélés, hanem hogy hogyan. Remélhetőleg nem egy olyan hekkeléssel, ami a RO hozzáférést RW -ra módosítja, és néhány bit átírásával kikapcsolja a féket,vagy megrángatja a kormányt. De egy zsarolóvírus frankón kinéz belőle, de jól lehetne aratni, fizess, hogy elinduljon az autód, vagy külön fizess minden megtett 100 km után, gyakorlatilag szolgáltatásként lehetne árulni, hogy működjön az autó.

Kétlem, hogy a Tesla feltalálta volna a tökéletes, hibamentes kódot.

Úgy olvastam, hogy amcsiknál most is elterjedt az, hogy olcsóbb a biztosítás, ha az autóra rá van dugva a biztosító ODB olvasója, ami mobilneten beküldi a központba a szokásaidat és vezetési stílusodat.

EU-ban meg újabb autókban már kötelező az https://e-call.hu/  ,nem? Hát az honnan tudja, hogy kinyílt a légzsák, csak nem rá van kötve az adatbuszra és mobilneten át tud kapcsolódni a központhoz?

az ODB arra az adatbuszra kapcsolódik, amin az autó összes vezérlője is van, nem?
https://www.youtube.com/watch?v=Q5p2LZAIZnI

https://www.youtube.com/watch?v=f19_BNgVrWQ

Szóval már régen el van késve azzal a megrettenéssel, hogy majd meghekkelik az autót, mert rákapcsolódhatnak. Ez már ma is olyan, mint attól rettegni, hogy valaki majd követ, közben meg a wc-re is mobiltelefonnal megyünk, ami folyamatosan követve van.

Nekem nem rémlik, hogy lenne olyan kütyü a kocsiban, amiben SIM kártya van. Hacsak nincs benne gyárilag, ami egy e-SIM -el vegulis megoldhato. De ki fizeti a forgalmi díjat? És ha nem fizeti be, akkor mi van?

Amúgy az összes autó nyomon követeket abszolút támogatom, mert a privacy nem lehet fontosabb, mint például egy buntetofekezesbol adódó veszelyeztetes.