- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Azok többségében mind informatikusok, meg sorosista, fideszes bértolnokok...kár h nincs bontva
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
🤷♂️
bértolnokok
Vagy iskolázottak, mert le tudják ezt helyesen írni ... következésképp, jó állásban vannak. A szó, amit keresel: bértollnok
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nah, nekem még elírni is úgy sikerül, h az értelmes maradjon (ráadásul többértelműen, szellemesen: tolnok - aki a szekeret tolja; bértolnok aki felsrófolja a bérét) - korai volt a grammar öröm!
Tudod, Hamvas Béla - a múlt század egyik legnagyobb koponyája - Tiszapalkonyán az épitkezésen dolgozott, mint raktáros. Bizony, vasárnap este érzékeny búcsút vett feleségétől Kemény Katalintól itt Budapesten, majd felült a vonatra és elrobogott vagy 250km-t az építkezésre. Ahonnan csak pénteken jött vissza, amikor letelt a műszak.
Pedig hát, elment ő Lukács Györgyhöz is egy könyvtárosi állásért esedezni, aki bíztatta és megígérte neki, majd ahogy kilépett az ajtón intézkedett, h még véletlenül se vegyék fel sehova.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leolvasva:
IQR: 260-500
med ~ 340
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt sikerült 13 év alatt elérni? ciki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel lennél elégedett?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Először meg kéne fejtenie, hogy miről szól a blogpost.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Segítenél kérlek?
Köszönöm!
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor majd visszanézek később, hátha valaki megfejti.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem inkább az érdekelne, hogy evone a 7%-ban van és ha
- igen
- akkor mit sír, mi a problémája a 13 évvel
- nem
- akkor csak ennyit sikerült összehoznia?
akkor mi a kotta?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ezt kellett volna megkérdezni tőle. Tudod, szóból ért az ember...
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdés költői. A válasz sem érdekel. Csak a kattintás. Mint az köztudott.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kettőt kattintottam
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Normalis ember mar nem kattint sehova. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az a baj, hogy te azt hiszed, hogy attól hogy a te utcádban minden szép és jó akkor már az egész országban fasza minden. sajnálom, hogy a saját buborékodnál tovább nem látsz :)
13 év teljhatalom után jobb eredményket vártam, miért baj ez? nem látom, hogy mivel jobb mint a gyurcsány korszakban, pedig folyamatosan azt hallom hogy minden mennyivel sokkal jobb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most miért baj, hogy ránézésre ~60% átlagot keres? Na ugye...
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem kevesebb bajom lenne ezekkel a számokkal, ha a politikusaink közben nem űznének gusztustalanul fényűző életet az ellopott pénzünkből. csak sajnos a pénz ami a népnek járt volna orbánék saját zsebében tűnt el. nagyon komolyan agyhalottnak kell lenni szerintem ahhoz hogy ez valakit ne zavarjon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Treynek erre korábban az volt a mondása erre, hogy a "Magyarországon "ellopott" pénz már a magyar gazdaságban kering, szóval jó helyre került".
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kapitalista elitre, mint minden tőkés országban a gazdaság működéséhez szükség van. Pont. - Hogy ez hogyan alakul ki, hogyan fog működni, az a kialakulásától eltelt idő függvénye. Van ahol 200 éve alakul, van ahol csak pár évtized alatt.
Annak van problémája, aki orbánozva itt erre állandóan lopást kiállt, - holott tudhatná, ez a szükséges rossz, mindenképpen kellenek, - akár a kormányzat által feltőkésített, - megbízhatónak és lojálisnak tartott nagyvállalkozók,
Holott, ha valaki meglopta az országunkat, akkor az éppen a nyugat. Kezdve Trianontól, folytatva máig a legkülönfélébb módokon. ( Csak egy rendszerváltáskori tényszerű eseménysor: https://www.youtube.com/watch?v=0e6JPXL5rVg )
És nyilván nem lehet kétségünk a felől, hogy bőven van-lehet hiányérzetünk a magyar megoldást illető minőséget tekintve. Sajnos! - De gyanítom, hogy a tőkeakkumuláció az elején, a nagy nyugati demokráciáknál sem volt másként.
Mit is olvastam valahol tegnap? - Hogy havonta az MNB-től 30 millió eurót "visznek" Brüsszelbe csak az "Alexéktől" felvett, uniós hiteltörlesztések fejében? (..talán éppen az ukrán államgépezet, - nekünk is nagyon hasznos, - pénzelésére szánva.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen hasznunk szarmazik abbol, hogy ok ertunk lopnak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lopott pénz a magyar GDP-t növeli, kering a gazdaságban.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, mint az adriai jachtozás.
Pont a nagy lopott vagyonok esetén ez nem igaz, mert a pénz jó része luxustermékekre, luxus-szolgáltatásokra megy el, amelyek jellemzően nem belföldi gazdaságba kerülnek.
Továbbá: a hátszeles vállalkozások jellemzően hátszél nélkül nem állnának meg, így ha a szél fordul, előbb-utóbb csődbe is mennek vagy legalábbis erőesen visszaesnek, ez még a kisebbik baj, viszont a hátszeles időszakban elveszik a lehetőségeket az egyébként versenyképesebb cégektől is, amelyeknek így esélyük sincs kifejlődni.
Szóval hívhatjuk ezeket lopásnak, meg a tőkésréteg megteremtésének, a hatása mindenképpen kontraproduktív.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Pont a nagy lopott vagyonok esetén ez nem igaz, mert a pénz jó része luxustermékekre, luxus-szolgáltatásokra megy el, amelyek jellemzően nem belföldi gazdaságba kerülnek."
Ez faszság. Ezek szerint lölö több mint 600mrd-t luxus cikkre költött? :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Piaci alapon még semmit nem tett le a NER az asztalra ezidáig! Meglévő cégek tulajdonjogát szerezték meg jelképes árom (Pl. Mátrai Erőmű), vagy közpénzből (pl. Vodafone). A hazai "tőkésosztály" piaci alapon életképtelen. Nem túl produktív a nemzeti tőke!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze. Semmit. Neked mi a piac? Piac \ állam?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha mas nem, nehany "Lölö Hotel" igencsak hianypotlo es magatol is nyereseges.
Az mas kerdes, hogy nem kicsit volt pofatlansag lockdownnal (ertsd: globalis lockdown jelenseg, de akkor is) visszaelve hozzajutni.
Persze majd mindjart jon willy es elmagyarazza, hogy azota mar senki nem is megy a Balatonra soha.
Aztan meg belinkeltek valami ujsag cikket: "Lehet, hogy 30 ev mulva se fog megterulni [X dolog] visszaallamositasa?" cimmel es kiveritek egymasnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár a turisztikai ágazatban nem volt titok, hogy a Kisfaludy-program keretében kiosztanak szállodafejlesztési támogatásokat, az már meglepetést okozott: az eredetileg tervezett 20 milliárd forint helyett annak több mint a négyszereséről döntöttek most. A nyertesek listájáról a 24.hu számolt be először. Mint kiderült, 17,7 milliárd forint támogatást kap a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Hunguest Hotels 14 szállodája. A legnagyobb egyösszegű támogatást, 8,6 milliárd forintot Csányi Sándor OTP Bank-vezér, Hernádi Zsolt MOL-elnök és Garancsi István oligarcha közös cége, a CDHT Hotel Projekt Kft. kapta a Tihanyi Kastélyszálló és Tréningközpont Hotel megépítésére. Nem maradt ki a pénzosztásból Szijj László szállodaipari érdekeltsége (4 milliárd forint), valamint a miniszterelnök vejének, Tiborcz Istvánnak több üzlettársa sem: Paár Attila 4 milliárdot, Jellinek Dániel és Balázs Attila érdekeltségei összesen 11,3 milliárdot kapnak az államtól szállodafejlesztésre.
...
Annyi biztos, hogy Mészáros Lőrinc Hunguest-lánca aligha kapott volna támogatást, ha a Kisfaludy-programban feltétel a munkahelyek megőrzése. Azt ugyanis lapunk már május elején megírta, hogy Hunguest minden második munkavállalóját, 800-850 embert elbocsát a fejlesztések idejére. Ezzel a 2018-as cégadatok szerint nagyjából 700 millió forint bérköltséget is megspórol. Igaz, a Hunguest lapunk korábbi érdeklődésére közölte, hogy a felújítások utáni megnyitáskor „ismét jelentős számú szakképzett munkaerő foglalkoztatására kerül majd sor”.
Innen: https://nepszava.hu/3079663_orban-viktor-lep-muller-cecilia-helyebe
Vajon ez a tortenet mekkora mertekben jarult hozza a nyereseghez?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen. Ez ma egy csunya ugy, de 5-10 ev mulva jo lesz nekunk, hogy van - az akkori munkahelyekkel egyutt.
Covid elott meg Lorinc nelkul is es felujitas nelkul is mukodott es megerte uzemeltetni. Azutan csak jobb lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyebkent kinek kellett volna adni? Nem koltoi kerdesnek szantam, nem vagyok kepben a horeca piaci szereplokkel. Van olyan, ahol jobb helyen lett volna 18 milliard forint?
Vagy ez trukkos kerdes, es az a valasz, hogy senkit nem kellett volna tamogatni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tamogatni azokat kellett volna szerintem, akik megtartjak a munkaerot. (Kesobb ilyen feltelek mellett adtak tamogatast.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én kaptam volna rá (jogosult voltam, de nem vette igénybe), pedig eszembe sem jutott volna elküldeni senkit.
Minél pontosabban céloz egy támogatás, annál nagyobb a bürokrácia és a költsége valamint a korrupció. Ha valamit jól csinál az Orbán kormány, akkor pont az, hogy egyszerűsítve osztja a pénzt. Megy szar helyre is, de még mindig jobb, mintha felélték volna. Így legalább bekerül a gazdaságba. Attól rettegek, hogy egy kormányváltás esetén ezt rakják át ostobába, ahogyan korábban is volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a celzott tamogatassal van a baj, hanem a cellal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Édes faszom! Bölcsész vagy? Melyik céllal van a baj?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo, ne adjunk a horecanak tamogatast, hoppacska, 187 ezer munkahely minusz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oregonnak is, meg neked is: Covid idejen a turizmus volt az egyik legnagyobb elszenvedoje a valsagnak, a masik pedig erintolegesen a vendeglatas. Ha a tamogatast arra adjak, hogy pl a munkaerot megtartsak es pl legyen lehetoseguk kiszallitast vegeznie az adott etteremnek (mondjuk ugy, hogy videken, tehat nem nagyvarosban/varosban), akkor ez a szektor egy kicsivel jobban jon ki a valsagbol. Hogy jellemzoen ezzel nem a kkv-kat, hanem a haveri cegeket tamogattak annak szerintem a piacszerzes volt az oka, legalabb is a kornyezetemben feltuoen sok helyen tuntek fel a narancs nyakkendos ficsurok miutan az adott helyek valahogy a kezukre kerultek. En ugy gondolom, hogy ez volt a cel, bar lehet, csak egyedi eset 7-8 etterem hirterlen tulajdonosvaltasa.
(Ezzel amugy nem lenne semmi baj adott esetben, de a valtas ota inkabb nem rendelek es nem ulok be hozzajuk ebedre/vacsorara, mert az egyre dragabb etelek egyre rosszabb minosegben kerulnek talalasra. "Szerencsere" a helyi onkormanyzat gondoskodott a barati cegekrol, sot, az orszaggyulesi kepviselo ur baratsaga is biztos sokat nyom a latba, mikor pogacsarendelesre kerul sor egy foldut murvas ut atadasahoz.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2 vendéglátóst köszönhetek a covidnak. Eszükbe sem jutna visszamenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismerek ilyet en is, az o esetukben a Covid felgyorsitotta a palyaelhagyast. Olyat is ismerek, akinek 1,5 evtizednyi munkaja ment karba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt el tudom fogadni, hogy nem volt aranyos, ahogy a penzt szetosztottak, mert nem latom at annyira ezt a piacot.
Az viszont szerintem nem realis elkepzeles, hogy random ettermek elkezdenek atallni kiszallitasra, plane videken. (Az sem mukodott persze, amikor boldog-boldogtalan kiszallitos konyhat nyitott.) El tudod kepzelni, hogy van egy vendeglod egy parazres kisvarosban, ami hetkoznap menuztet irodistaknak es melosoknak, hetvegen pedig eskuvot szervez? Eskuvok off, mert covid, irodistak off, mert home office, melosok off, mert megalltak az epitkezesek. Oke, kiszallitasz. De kinek? A Teletal 1500-1800 forintert kiviszi neked a kajat szinte barhova az orszagban. Otthon megfozod magadnak a kajat a felebol kb. Ezzel kene versenyezni ugy, hogy meg futarod sincs, mert eddig nem kellett.
Es a tobbseg hasonlo sztorit futott be a videki kisvendeglotol a fine dining helyekig. Volt pesti fine dining etterem, ahol szinten elkezdtek kiszallitani. Te jo eg! Van annak piaca, hogy befizetsz mondjuk 50-100 rugot, es kihozzak neked a falatnyi kajakat 8-10 muanyag dobozban, ne adj' Isten hozza a borparositast decinkent csomagolva? :)
En siman elhiszem, hogy volt benne piacszerzes, de az erintett cegek tobbsege siman csak tonkrement.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kiszallitas egy pelda volt, amugy szerintem helyi szinten lett volna ennek megfelelo lehetosege es tamogatottsaga. (Hallottam olyan tervrol, hogy csinalnak menzajaratot az ettermekkel, minden nap mas fozi meg a kajat, a kiszallitast meg elvegzi az onkori. Aztan elvetettek mert a tulaj eppen nem szereti elegge a narancsszinu bandat, csunyakat kommentelt Facebookon, stb.)
Egyedi esetekrol nehez megmondani, hogy mennyire mukodne altalanossagban, de mindenesetre szerintem joval tobbet tehettek volna legalabb azzal, hogy a celzott tamogatas tenyleg a kkv-k iranyaba megy ES van errol szakmai egyeztetes a tenyleges szereplokkel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Adóbevallásokat vettek alapul. Rábaszott aki korábban csalt. Felháborító!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vicc az, hogy ha az Orbán-gyűlülők összefognának az antivaxxerekkel, akkor a lockdown és a kísérleti vakcinák erőltetése illetve félrevezető marketingelése miatt akár valóban le lehetne ültetni Orbánt teljesen jogosan(véleményem szerint). Csak hát az Orbán gyűlölők ezen fajtája nem akar az anti-vaxxerekkel vegyülni, úgyhogy ez sajnos lehetetlen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az összes hülye a fideszre szavaz. Ezt én itt a hupon tudtam meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Baszki, durván nyomod... Nagyon beakadt nálad ez a fóbia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a lényeg. :DDDDDDDDDDD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Továbbá: a hátszeles vállalkozások jellemzően hátszél nélkül nem állnának meg, így ha a szél fordul, előbb-utóbb csődbe is mennek vagy legalábbis erőesen visszaesnek
Ez igy nem feltetlenul igaz. A hatszeles vallalkozasok felepitesenek az (lenne) a celja, hogy egy nemzetkozileg is versenykepes szereplot epitsenek fel, aminek ez az egyik lehetseges (es bevalt!) modja.
A milliard dollaros kerdes az, hogy sikerul-e.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kellő kitartással elkerülhetetlen, mert a belső állami piacon is versenytársakat hoznak létre. Egyre kevesebb lesz az egyszereplős verseny.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A versenytarsak az ar alapjan versenyeznek egymassal?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mással nem tudnak kormányzati beszállítás esetén. Kivéve titkosszolgálat, és más titkosított szerződések.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mar hogyne tudnanak: kihez tartozik az adott erdekeltseg. IT-n belul ez szerintem bevett szokas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ez a kérdés, és várhatóan nemleges a válasz. Nem egy-ké thavert kéne támogatni, hanem többeket egyenként kevesebb pénzzel, és már a támogatási időszakban versenyeztetni őket egymással.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem sok, de hosszu tavon minimalissal tobb, mint amikor eladjuk aron alul a vizkeszletunket egy francia cegnek.
Nagyjabol annyi, amennyi haszna szarmazik Texas-nak abbol, hogy ott talaltak ki a Dr Peppert. Nem sok, de merheto.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosítva: Mennyi hasznunk származik abból, hogy tőlünk lopnak, és Jachtokba fektetik az ellopott lóvét?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Árrést hívod lopásnak? Mire szabad költeni a megkeresett pénzt szerinted? Van ez valahol szabályozva?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet ezt így is hívni, a Mátrai Erőmű esetében is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pl a túlárazást, ami a megkeresett pénz :) Persze valódi érték sokkal kevesebb van mögötte, cserébe a fél világ rajtunk röhög mi mennyibe került, te pedig elégedett vagy mert megkeresett pénz :) win-win?
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fél világ tényleg rajtatok röhög.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak érdemben nem sikerül reagálni :)
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, sikerült.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát, ezzel a logikával nem csodálkozom semmin :D
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lep meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ugye? :)))
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pl a korrupció: balatoni jacht klub, fertődi betonozás… Autópálya üzemeltetés….
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Komplexus. Mindenhol van min röhögni. Van ahol egy demens elnökön, van ahol egy kurvázóson. Sorolhatnám...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pl a túlárazást
Az aktualis Hays guide szerint egy senior .NET fejleszto atlagosan 14k bruttoert adhato berbe egy orara piaci alapon. (Most ezt ne vitassuk, tfh ennyi.)
Most adj egy ajanlatot arra, hogy milyen oradijon szallitasz le nekem egy .NET-ben keszult rendszert 3 ev mulva (amikor megkapom a palyazati forrast), amit mindig utolag fogok kifizetni neked tobb honapos csuszassal, illetve ha valamiert nem tudsz szallitani, akkor satuba tesszuk a golyoid. Szerinted mekkora oradij a realis, amiert ezt bevallalod?
Na, laikusok kedveert igy mukodik a kozbeszerzes, es ez meg a "lopas" nelkul, termeszetesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konkretumot tudnal mondani, hogy ezt a penzt mire forditjak? Befektetik? Munkahelyet teremtenek belole? Elkurvazzak? Vagy mire gondoljak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne gondolj semmire. Ezzel kelsz és fekszel pedig annyi szép dolog van az életben. Majd lesz valami azzal a pénzzel, hidd el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az osszes altalad felsorolt megtortenik. Ezek kozul az egyetlen, ami egyertelmuen jo a lakossagnak, az a munkahelyteremtes. Foleg, hogy nem olyan buntetlenul epithet le, mint mondjuk egy amerikai vagy egy francia ceg igy orszagon belul, mert ez az orszag egy kozosseg is valahol (bar annak tulmeretezett).
Ezert mondtam: nagyon minimalis elony sok lopas melle.
De szemely szerint annak se orulnek, ha visszavennek olyanok a kormanyt, akik el akarjak jatszani olcson az MVM kezerol a magyar vizkeszletet. Annal mar eggyel kevesbe rossz ez a rendszer, ez csak a multban befizetett adomat teszi rosszabb helyre, a jovoben befizetendot nem kell borzalmas gazdasagi dontesek miatt megemelni. Orulni ennek se kell, de van precedensunk rosszabbra. :(
Az az europai valosag, hogy sok politikusnak annyira fontos a privatizacio utan zsebretett penz, hogy az se erdekli, hogy ha azt a penzt elteszi es utana ujra se valasztjak. Jelen autokratak a maguk modjan gondolnak a jovore, es barmilyen furcsa, ok a kevesbe rossz eset azzal, hogy 5 es 10 ev mulva is azt akarjak, hogy legyen mit szetosztani.
Ez az europai sajnos tenyleg europai szomoru valosag. USA-ban fergek a demokratak es a republikanusok is, de privatizacioban, plane kulfoldi kezre jatszott privatizacioban egyik se szokott tizedannyira se gondolkodni, mint egy atlagos europai politikus. :( Nekik mindket partjuknak eleg az unfair lobbi es a korrupcio. Es mar ez egy hatalmas elony.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy része elmegy rejtett pártfinanszírozásra… Hatalom kiépítésre. Pl. Plakátok, konzultáció, közvélemény kutatás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy demokrácia kellékei. Persze olcsóbb lenne, ha ezt a nyugat finanszírozná! :P hahahaha
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nemzeti bajnok" lesz a kifejezes, ahogy ezt a gazdasagpolitika hivja, es ahogy emlitetted is, szukseg van ra. A kerdes mindig az, hogy a kivitelezes hogy sikerul – a ket vegletkent az azsiai es a del-amerikai orszagokat szoktak peldanak hozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem az a bajom, hogy miközben itt a tagság túlnyomó többsége a 7%-ba tartozik, folyamatosan úgy rivákol, mintha éhezne. Vesd össze a képmutatást azzal a képmutatással, amiről te itt nagy duzzogva írtál.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy miközben itt a tagság túlnyomó többsége a 7%-ba tartozik
Érdekelne mire alapozod ?
Fedora 38, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra, hogy a Hup egy elit/prémium/felső 7%-os oldal. Te hova járnál br. 1 M bérrel? Tuti, hogy a Hupra. Na látod.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah bocs, ha nincsen akkor töröljem magam ? :D
Fedora 38, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Újévi fogadalom újra: balfasz kérdésekre idén (2024) nem válaszolok
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
BTW: ha nem oda tartozol, kapd össze magad! Br. 1M az kb. ~ 670E nettó.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyugi, ugyanolyan lesz mint a tavalyi fogadalom, amikor azt fogadta meg, hogy nem flamel :D
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább azt fogadnád meg, hogy balfasz kérdéseket nem teszel fel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak erre a topicra értettem.
Ja, egyébként: https://hup.hu/comment/3005775#comment-3005775
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minek? Azt írtad, hogy nem tettél fel kérdést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A költői kérdés az tudod mi? Ez egy költői kérdés volt.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te költő IS vagy!?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez meg egy köldői maszatolás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyerekes vagy. A te apukád úgyis erősebb, kár erőlködni gondolom.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most beszólsz megint, mert a fejedre koppintottam lejjebb, rámutatva az inkonzisztens érvelésetekre? Újfent?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az is megoldhatja a rendkívül bonyolult egyismeretlenes egyenletet, hogy ha a tagság túlnyomó többségét az ország sorsa is érdekli, nem csak a sajátja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az egyenlet egyismeretlenes?
Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. Miért rivákol a tagság túlnyomó többsége folyamatosan úgy, mintha éhezne, miközben a 7%-ba tartozik? = x
Trey megoldása: x = képmutatás.
Csak írtam egy alternatív lehetőséget x értékére.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha a tagság túlnyomó többségét az ország sorsa is érdekli
És ez kizárólag a HUP-on való kontrázásban merül ki ... 👏
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Honnan tudod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Újévi fogadalom újra: balfasz kérdésekre idén (2024) nem válaszolok
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondta a balfaszság gyár önelégült mosollyal az arcán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit szerényebben adnám elő a helyedben, ha 17 éve eszed azt a "balfaszságot", amit itt tőlem kapsz. 😉
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miből gondolod hogy azt eszem amit te adsz? Max ott eszem ahol te "kreatívkodsz", nem lehet?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó példája ennek ez a szál a blogomban levő tartalmam alatt 🙄
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
/tartalmam/balfaszságom/
Végülis igen, tényleg van benne valami.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokáig gondolkodtál, hogy hogyan vágd ki magad, de nem sikerült.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább igazat adtam neked.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Képes vagyok beismerni a tévedéseimet. Ilyenkor nem az a reakcióm, hogy kínosan maszatolok, meg terelek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj, hogy én rendkívül együttérző vagyok az emberekkel, de ha megmondom nekik, hogy mit kellene másképpen csinálniuk a boldogulásuk érdekében, akkor szimplán hülyének néznek :-). Úgyhogy leszoktam róla, hogy aggódjak másokért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tanácsokat szoktál adni embereknek, hogy mit kell tenniük, hogy abba a 7%ba tartozhassanak, ahová máshol munkásszálón elhelyezett szakmunkás melós is belefér? Nettó 670ezer Ft.
Kíváncsivá tettél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tanulni, tanulni, tanulni!
Mondjuk, ezt az iskolapadban kellett volna elkezdeni. Az osztályharc ugyanis ott veszi kezdetét.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát a munkalapú illiberális csodaországunkban, ahol a nagyformátumú bölcs vezető által vezetett kormány a bérek emeléséért és a tisztességes megélhetésért dolgozik immár sikeresnek mondható 13 éve, az a realitás, hogy tanulással, tanulással, tanulással a felső 7%ba lehet tartozni, ahová egyébként egy kicsit nyugatabbra dolgozó szakmunkás is belefér. Wow!
Hát mit lehet mondani erre? Szorgos népünk győzni fog! Előre a végtelenbe és tovább!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt lehet erre mondani, hogy matematika: ahhoz, hogy a felső 10% jól éljen, a 90%-nak szarabbul kell élnie. Hint: a Föld véges erőforrásai vs. az elosztás.
Igazságtalan? Lehet. Érdekel? Nem. Én már kb. 8 évesen felismertem, hogy úgy juthatok egyesek fölé, ha képezem magam. Nem, ennek nem sok köze volt a tanárokhoz. Szerencsére.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig szép. Arra felejtettetek el reagálni, hogy milyen fantasztikus eredmény az, hogy a magyar felső 7% belépője az a nyugati szakmunkás melós bérszínvonala. De a nagy elégedettség közepette, lehetne nézni cseh, szlovák, lengyel, román, szlovák, bolgár, stb országok hasonló kimutatásait is, csak hogy beárazzuk a nagy örömködés közepette, hogy milyen teljesítmény is ez valójában. Néztetek ilyet. Ja, nem. Mert ugye ha az ország sem érdekel, kit érdekel más ország.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
almát körtével
lásd.: GDP PPS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A GDP PPS/fő vs. bérek aránya is érdekes. Szerinted?
Pl. Országok GDP PPS/fő aránya az EU átlaghoz, mellé rakva az országok medián bérének arányát az EU átlaghoz.
Hogy teljesít az ország?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az baj a veled, hogy az országgal foglalkozol nem magaddal. Te teljesíts jobban, ne a többiek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Az baj a veled, hogy az országgal foglalkozol
Mikor a nemzeti-keresztény-illeberális-hazafi kifogyott a propaganda panelekből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Haha. Default ellenzéki beállítódottság, hogy a világ tehet mindenről ő maga ártatlan és elszenvedője annak.
Mit tettél azért idén, hogy ez egy jobb ország legyen? Mit tettél azért, hogy jobb életed legyen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennek a kimutatásnak a felső 7%-ból, azaz egy erős nyugati szakmunkás béréből mit tehetnék az országért? Az érdekesebb kérdés inkább az, hogy a 7%-os sáv felső 7%-a mit tesz, hogy ez egy jobb ország legyen? Ja semmit, mert el van foglalva saját magával. Helyben vagyunk.
Amúgy mikor egy eredményen örömködni kell, elsősorban tapsolsz, hogy ez micsoda kormány, így kell ezt. Aztán ha kiderül, hogy az az eredmény kicsit (mondom kicsit) távolabbról nézve nem is olyan lenyűgöző, akkor jössz azzal, hogy az egyén mit tesz az országért, meg saját életnek jobbá tételéért, amúgy sem az országgal kell foglalkozni. Tippre el kellene döntened, hogy kormánypárti, vagy pedig anarchista vagy. Bár, a kettő elég sok ponton fedi egymást, szóval lehet minden oké, nem kell tenned semmit, csak örülnöd magadnak és kárhoztatni azt aki nincs ott mint te.
Boldog és sikerekben gazdag Új Évet kívánok, innen a munkásszállóról, azaz a magyar felső 7%-ból. Kimondottan büszke vagyok rá, hogy egy OKJ tanfolyammal, nyugati üzemben szakmunkásként dolgozva a magyar 7%-ba küzdöttem fel magamat. Jó érzés ilyen elit társaságba tartozni, üzenem a 93 %-nak, hogy tanulni, tanulni, tanulni és meghozza a gyümölcsét a sok áldozat és küzdelem. Hajrá magyarok! Előre!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval te nem is Magyarországon élsz? Akkor neked nem mindegy?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De. Szemléltettem mennyit ér a munkám a felső 7%ban Sikerországban. Klimatizált irodában, diplomákkal, középvezetőként. Felemelő a tudat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszer majd nézz rá a háztartások megtakarítási rátájára is az EU27-ben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez EU egyik legalacsonyabb bérei társulnak az EU átlagánál valamivel magasabb megtakarítási rátával, ezzel az egyik legalacsonyabb fogyasztást eredményezve az EU-ban. Mindez abban az országban, amelyben az állam az EU leginkább fogyasztás alapú adórendszerét alakította ki. Rosszul tartom?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a kérdés, hogy miért gondolod azt, ha valaki többet fogyaszt az jobban él. Lásd telítettségi pont
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért gondolod azt, hogy az EU egyik legkisebb béreivel nálunk telítettségi pont van? Talán magadból indulsz ki.
Jó, jó. Tudom, az baj velem, hogy az országgal foglalkozok nem magammal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megtakarítási rátánkból.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre a rátára gondolsz ? https://www.ksh.hu/sdg/4-4-sdg-8.html
Fedora 38, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ettől a százalékos aránytól kell elájulni? Átlag fölött kicsivel. Mellé rakod a béreket is, vagy csak kiragadsz egy átlag fölötti mutatót és mindent mellőzve kapaszkodsz bele?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mellé tehetjük az alsó és felső jövedelmi dekád arányát is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fedora 38, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
whataboutism \o/
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még több amerikai álom:
https://www.arkansasonline.com/news/2023/may/22/trailer-park-razing-a-c…
Arányaiban nálunk 550.000 embernek kellene ilyenben laknia, az amerikai álom eléréséhez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre gondoltál:
Magyarországon 2017-ben több mint másfél millió fő (a teljes népesség 15,9%-a), a 18 éven aluliak 27,3%-a élt olyan túlzsúfolt lakásban, amelyben további minőségi probléma is fennállt: beázik a tető, nedvesek a falak, nincs WC és fürdőszoba vagy túl sötét a lakás (Eurostat 2018).
Magyar álom ...
Fedora 38, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, bőven mellé tehetjük. Nem nagyon kell hasra esni tőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hm, lehet az az 50% feketettt be akinek 3 havi megtakarítása sincsen ? Vagy az a másfél millió akiknek még WC sincsen a lakásában ? (Vagy ahogy az a lenni szokott a gazdag lett gazdagabb ...)
Fedora 38, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze. Miközben hazánkban sokkal kisebb különbségek vannak, mint nyugaton.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze. Miközben hazánkban a felső 7%ba kerül a nyugati szakmunkás. Nem érzed tényleg, hogy mi is a probléma?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De. Érzem. AZ, hogy nominálisan hasonlítgatsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Folyamatosan kevered az egyén és a kormány teljesítményét éppen úgy, ahogy a kedved tartja. Szerintem ezt engedd el!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, ezt hívják a "másért aggódok" kamuterelésnek. Nem aggódsz te senkiért! Belétek van programozva valami álterézanyaság, de ez kb. szavakban merül ki.
Rosszabb mintha semmit se tennétek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor miert nem megy ki mindenki segedmunkasnak nyugatra?
En pl. azert, mert sokkal jobban szeretek egy kenyelmes, legkondis irodaban szellemileg stimulalo munkat vegezni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor miert nem megy ki mindenki segedmunkasnak nyugatra?
Szerintem némelyik tényleg érezni akarja azt a szenvedést, amivel telesírja a netet. Vagy ha nem is érezni, de legalább ugyanabból az országból olvasni a Telexen.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a nyugaton feketemosogató csak a ballib szerint perspektíva mindenkinek. Az bántja a szemüket, hogy vannak, akik itthon is tudnak nyugati színvonalon élni heti 38 óra melóból.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bonusz kerdes, hogy vajon az itthoni top 7% es a nyugati bottom 7% eletszinvonala egyezik-e. Hiszen nominalisan egyforma! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
define nyugatország?
Az tudjuk, hogy alsó dekádnak lenni Amerikában szarabb. :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg barhol mashol is, imho.
Bokj ra barmelyik orszagra, es nezzuk meg, hogy az o also 7%-uk el-e jobban, vagy a mi felso 7%-unk. Meg lennek lepve, ha talalnank olyat, ahol ilyen lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké. Te nem játszhatsz! Te képzett vagy a témában nem csak egy sima telexes olvasó, felbaszott érzelmekkel. :)
NagyZ 10-15e chf fizuját én nyomornak látom, innen a budai hegyekből. 70 év hitel baszki! A környezetemben kifizettet villák vannak, zéró hitellel. Eközben NagyZ-ből rabszolgát csináltak, miközben hozzábasznak egy valag pénzt, majd ezernyi indokkal elveszik tőle.
Szabadság és gazdagság az, ha valaki n ideig elvan munka nélkül. Vajon mennyi n NagyZ esetében és mennyi trey esetén? És mennyi kiafasz esetén?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 70 eves hitel nekem sem tetszene, szerintem azt mar a bank is az orokjaradekos keplettel szamolja. :) Masfelol effektive ez a konstrukcio ugyanaz, mint egy alberlet, csak nincs landlord. Ha igy nezem, lehet, en is inkabb a banknak tartoznek, minthogy egy berbeado szubjektiv hulyeseget turjem azzal kapcsolatban, hogy atfesthetem-e a falat, meg hasonlok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én számolnék amortizációt, tőke költséget és szerintem az jönne ki, hogy vegyen a faszom. :) Sőt az jönne ki, hogy egy szegényebb országban jobb életem lehetne. Hamarabb lenne FIRE, ha már az cél. BTW, ha valaki azt csinálja amit imád és tenné akár ingyen is, annak a FIRE az büntetés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, ezt hívják terelésnek és maszatolásnak.
Inkább azt kellene megnézned, hogy élek-e olyan színvonalon, mint egy nyugati informatikus ... simán.
Innentől kezdve bukott a mutatványod.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem 70 évre vettél fel hitelt a lakhelyedre, sőt már ki is van fizetve, akkor jobban élsz, mint egy scájci googler. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmilyen hitelem nincs, ellenben én hitelezek az államnak. További is van, mondjam még? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényleg az.
- dolgozik
- megtakarít
- gyerekei lediplomáztak első generációs értelmiségiek
- tesz a közösségért (hup)
Ki a faszom építi a hazáját, ha nem a trey félék?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megtakarit
Te is tudod, hogy nem mukodne a gazdasag, ha tul sokan tudnanak megtakaritani. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
HA mindenki, akkor nem. DE!
Akkor sem, ha senki. Megtakarítások nélkül nem lenne hitel sem. És annak multiplikatív hatása sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De kisebbsegben "kell" lennie azoknak, akik meg tudnak takaritani az optimalis monetaris mukodeshez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem is tud másban lenni, mint kisebbségben, mert emelkednének az árak egyből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem magyar specialitás. Így működik a világ pénzügyi rendszere. Nem tetszik? Tessék Nobel-díjért jobbat kitalálni!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki nem?
Én spec nem kerestem borítékos fizetést 18 éves korom óta, inkább vállaltam, hogy kevesebbet kapjak, de legyen minden utalva. Közösséget is mindig támogattam, adakozás, társadalmi munka formájában. Megtakarítás szintén, volt mindig, még a válságok alatt is.
Tovább?
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyerekeid mennyivel vitték többre, mint te? (Társadalmi mobilitás)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnálom, ha nem saját döntés és azt is, ha az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te akartad:
- több 100%-ban saját tulajdonú lakóingatlan (0 hitel), egyiket sem lakom
- 100%-ban saját tulajdonú egyéb ingatlan (0 hitel)
- nagy értékű ingóságok (Rolex-ek stb.) (nem az a lényeg, hogy ez mennyi összegszerűen, hanem, hogy megengedhetem magamnak)
- jelentős kp befektetés
- évi 2-3x 2 heti külföldi nyaralás 5*/Luxury kategóriában
- évi 3-4-5-x (csak az éves szabadságkeret szab határt mennyi) hazai 5*/superior belfölfi pihenés / akár Michelin-csillagos fogyasztás
- új autó (5 évente cseréve), újonnan vásárolt motorkerékpár (eleve luxus katergória)
- a felső 7%-ba tartozom a táblázat szerint
- a boltban, szolgáltatásokban nem nézem az árat
- leszarom mennyi a benzin ára
- nem gond egy nagyobb váratlan kiadás
Most ha azt mondod, hogy kb. így él a nyugati szakmunkás, pofán röhöglek :D Eleve az többsége az első ponton elvérzik :D
BTW: a fenti mind saját erőből, 0-ról, 30 év alatt összerakva.
Emellett felnőtt egy gyerek, ki lett taníttatva, szakma lett a kezébe adva.
Mit kellene itt szégyellenem? Vagy mitől kellene szarul éreznem magam?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így a felső pár* százalék él itthon is, és Amerikában is.
*(3% alatt)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnálattal hallom :D
BTW: ha pedig így élek, akkor miért is kellene sírnom? Miért lenne az jó, hogy az itt óbégatókkal együtt (ahogy az itthon sokaknál szokás) együtt óbégassak?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Többet is tehetnél a hazádért egy svájci 70 éves hitellel! :P
Kimennél, megokosodnál és elmondanád, hogyan kell nekünk csinálnunk itthon a balkánon! :P
Ja. Nem!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, lehetnék paki szomszédja albérlőként a német kalifátus valamelyik auslander negyedében látástól mikulásig a legalja munkát végezve :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kiafasz pont ez nem számolja bele. Itthon 7%-ból kimenni az ottani alsó felébe az nem ugyanaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, hát ezt én hiába magyarázom nekik, eljátsszák, hogy nem értik :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tirolban jól megfizetik a magyar buszsofőrt, cserébe kutyába se veszik
Összefoglalva:
- jól keres (lol @ jól)
- szarba se veszik, lenézik
- nincs mire költenie, szar sincs ott
- magányos
Hölgyeim és uraim: a nyugati kánán 🤣
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az Ötztalban minden két-három család kezében van, így a közlekedési cégek is, szinte mindenre a családias hangulat a jellemző."
Ez ott nem gond. :)
„Bármennyire is szeretnénk, itt lehetetlen meghitt, baráti viszonyt kialakítani az utasokkal. Hamar kiderült, hogy minket, 90 százalékban vendégmunkássofőröket csak a busz tartozékának tekintenek, afféle bantuk vagyunk nekik, ahogy ezt egymás között mondjuk. De ez van, amikor kijön Nyugatra az ember dolgozni, sajnos ezzel számolni kell.”
Biztos van az a pénz amiért bárki alázható. Vajon az átlag ellenzéki - külföldre vágyó hupper hátára mennyiért lehet szarni? :P
„Magányos vagyok, messze vannak a lányaim, az édesapám, és az a helyzet, hogy itt ismerkedni nagyon nehéz, jóformán csak az interneten lehet. Mit szépítsem, itt mi csak papíron vagyunk egyenrangú állampolgárok, a helyiek, ha nem is lenéznek minket, de nem nagyon keverednek velünk. Van még tíz évem a nyugdíjig, azt valószínűleg kitöltöm itt, hacsak nem történik valami változás a magánéletemben. Hiszen azért a jó fizetés és a gyönyörű természeti környezet sok mindenért kárpótol.”
De jó lesz majd neki! Majd bepótolja ezt a 10 évet!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
itt mi csak papíron vagyunk egyenrangú állampolgárok
Ezen kar aggodni, mert meg papiron se.
DACH teruleten elo, anyanyelvi szinten nemetul beszelo ismeroseim meselnek neha olyat, hogy a ceges (nalunk is jelen levo multi) menzan bele van vesve a padba a horogkereszt. Volt kollegam meg olyat meselt, hogy 10+ evig volt kint (raadasul ugyanannal a cegnel), es ugy hivatkoztak ra a cegnel, hogy o az Auslander.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyenkor jut eszembe a mondás " Isten nem ver bottal".
Fogják még mondani, "milyen jó is volt az Imre(?) bezzeg ezek a ........."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt a másik "sikersztori":
https://index.hu/kulfold/2024/01/01/draga-cuccok-innsbruck-felso-kozepk…
Akár havi 500 EUR-t is félre tudna tenni! 🤣🤣🤣🤣 Ennek is bejött az élet!
Ja, nem ....
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már megint a dolgozó kisemberen röhögsz?
Az az 500 eur a fizetése 16%-a, itthon az átlagparaszt (nem a győri high life suttyó!) meg tudja ezt tenni?
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itthon az átlag 10%-ot rak félre. Nem mindenki, hanem az átlag. Megjegyzem: Gyurcsány alatt kevesebb volt. 3.5-4%.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem szeretek emberek kínján nevetni, de ha belegondolsz az van, hogy a "magas életszínvonal" amit kinn él, az teljesen üres:
"Ahogyan fogalmaz: jól él, de nem boldog." - magyarul nem él jól.
"Most vagyok negyvenéves, és úgy érzem, elszálltak fölöttem a legszebb éveim, harminc és negyven között." - szerintem ebben teljesen igaza van. Felmerülhet persze a kérdés, hogy mit csinált 30 éves koráig, hogy semmi nem jött össze addig itthon?
"Az építőiparban kezdte, kőművesek mellett segédmunkásként, majd a magas- és mélyépítésben folytatta. Szerencséje volt, mert a főnöke beiskolázta, pótkocsis teherautóra is megszerezte a vezetői engedélyt, ami azért nem olyan egyszerű." - A szövegkörnyezetből az derül ki, hogy mindezt már kinn csinálta, tehát itthon _semmi_ papírja nem lett 30 éves koráig? Mert ha mondjuk eljutott volna valamiből mester szintre, akkor nem segégmunkásként kezdte volna... A vezetői engedélyre is a főnöke iskolázta be, mert "szerencséje volt" Tehát zérő önállósága sem volt, az élete egy sodródás anélkül, hogy bármit tervezne az emberünk.
"Ha kicsit visszafogná magát, havi 500 eurót simán félre tudna tenni, de nem garasoskodik. A munkáscipőjét 110 euróért vette, a kabátját 120-ért, a nadrágja 90, a termopulóvere 60 eurós. De megveszi, mert szereti a jót, és el tudja számoltatni a következő adóbevallásnál." Tehát ezek a szép dolgok volnának a jó életszínvonal? A munkaruhája? Azért írhatja le az adóból, mert a munkához veszi.
És nem rak félre 500 Eurót sem, hanem csak rakhatna, ha nem "szórná el" a "jólét" tárgyaira. Ezért aztán igazán nem érdemes Ausztriában élni egyedül, hogy 500 Eurót _se_ rakjon félre valaki. Ha itthon mondjuk segédmunkás és a szüleivel él valaki, akkor többet is félre tud rakni. Mert megspórolja az osztrák árú albérletet. És nem tudom mi a módi, de a munkaruha itthon is kijön a fizuból.
Azt nem értem, hogy itthon most volt jó pár jó év az építőiparban iszonyatos munkaerőhiánnyal, teljesen biztos vagyok benne, hogy egy puritán életmód mellett itthon is lehet félrerakni segédmunkából is. "Tolna megyei szülővárosából": ott laknak svábok is, van ott pénz csak meg kell keresni, hogy hol. Nem a viharsarokból jött.
Hasonló sikersztorit hallottam annó Angliába kiment ismerősöktől: itthon szar, mert ha félre akarsz rakni, akkor nem tudsz egy saját albit se kivenni. És szórakozásra se jut. Megoldás: Anglia! Kiment, és odakinn többekkel együtt bérelt albiban lakott úgy, hogy még a szobáját is megosztotta valakivel. Munkán kívül nem ment sehová, mert rohadt drága lett volna. És mindezt úgy adta elő mintha sikersztori lett volna Magyarországhoz képest! Egyébként ha néhány ilyen év után valaki félre tud rakni egy magyar lakásra valót, akkor még lehet is sikersztori. De azért nem a kolbászból épült kerítés esete.
Véleményem szerint az van, hogy ha itthon valakinek jól megy, akkor az ellen megindul az áskálódás, hogy biztosan Mészáros Lőci haverja, vagy valami bűnöző. Ha meg kinn megy jól neki, akkor viszont odakinn az az alap. Aki itthon nyomorog, annak Lőci az oka. Aki meg kinn nyomorog, arról nem veszünk tudomást. Illetve úgy csinálunk, mintha a magányos élet úgy, hogy a fizuból az önnfenntartáson felül nem marad 500 EUR sem, az nem volna nyomorgás. De, az nyomorgás. Ha az ember felállítja az élete céljait és a fizuja sehogy sem elegendő a céljai elérésére, akkor azt értelmetlen csinálni, és váltani kell.
Viszont ha valakinek 30 éves korára - amikor is hősünk szerencsét próbálni indult - semmilyen tudása és papírja sincsen, amihez képest a pótkocsis jogsi is nagy dolog, akkor az bizony a saját hibája is. Itthon azért számtalan államilag finanszírozott képesítést van, csak keresni kellett volna valamit, ami a képességeihez és a vágyaihoz legjobban passzol és elvégezni.
Az általad kifogásolt "röhögés" szerintem onnan adódik, hogy itt sokan úgy csinálnak, mintha odakinn kolbászból lenne a kerítés. Ezzel szemben az igazság szerintem az, hogy akinek kinn jól megy, azok mind ambíciózus emberek, akiknek itthon is jól menne. Azt elismerem, hogy nominálisan valószínűleg kevesebbet keresnének, de egyáltalán nem biztos, hogy mindent összevetve rosszabb életet élnének. Ahogy a cikk hőse is még le is írta, hogy itthon jobban érezné magát, csak hát a "jólét" kinn tartja. Az a jólét, ami teljesen érthetetlen, mert a leírás alapján nekem inkább nyomornak tűnik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
100% +1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
magyarul nem él jól
Javítanám: nem él, vegetál
szerintem ebben teljesen igaza van. Felmerülhet persze a kérdés, hogy mit csinált 30 éves koráig, hogy semmi nem jött össze addig itthon?
Lébecolt, ahogy a szaktársai, majd látta, hogy külföldön feketemosogatásból meg lehet csinálni az életet. Most szembesült, hogy nem.
A szövegkörnyezetből az derül ki, hogy mindezt már kinn csinálta, tehát itthon _semmi_ papírja nem lett 30 éves koráig?
Magyarul: egy tróger volt.
Tehát ezek a szép dolgok volnának a jó életszínvonal? A munkaruhája? Azért írhatja le az adóból, mert a munkához veszi.
Hát, ez kurva messze van a jó életszínvonaltól :D Van munkaruhája? WOW! :D
Ezért aztán igazán nem érdemes Ausztriában élni egyedül, hogy 500 Eurót _se_ rakjon félre valaki.
Ez tipikusan az a prosztó, amelyik ha hazajön, megy a faluban a jaszkari, hogy ő Ausztriában dolgozik. Fizet két kör törkölypálinkát a kocsmában a haverjainak és úgy néz ki, mint az élet császára. Közben meg csak csőd az élete ... irigylésre méltó :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Hasonló sikersztorit hallottam annó Angliába kiment ismerősöktől: ...
Szerintem ennek faek egyszeru pszichologiaja van: ott kint, eleg messze az ismeroseidtol, olyan dolgokat is bevallalsz, amihez itt nincs pofad. Ha itthon elsz kozos alberletben negy-ot torok/lengyel/stb. melossal, akkor meg a sajat csaladod is suttyonak tart, ha viszont kint, arrol meg ugysem tud senki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ott kint, eleg messze az ismeroseidtol, olyan dolgokat is bevallalsz, amihez itt nincs pofad.
Ez igaz, de azért nagyon fontos a perspektíva. Mi azt számolgattuk, hogy itt Finnországban, egy fiatal pár, ha mindketten dolgoznak és nem élnek pazarló életet, akkor kb 5 év alatt tudnak összerakni egy 40-50 m2-es lakás árát (kölcsön nélkül). (Igen, világos, hogy ez egy sokismeretlenes egyenlet, de azt nézegettük anno a feleségemmel, hogy milyen lett volna az életünk, ha csak az más, hogy Magyarország helyett Finnországba születünk.)
Amikor kijöttünk (2004-ben, két gyerekkel), akkor mi is bevállaltuk, hogy az első három évben az egyetemi lakótelepen laktunk, nekünk ez egyértelműen életszínvonal esés volt (pilisi saját lakás vs lepukkant panel bérelt lakás). Viszont onnan már sajátba költöztünk jó környékre, és az addigra már négy gyerekünket olyan környéken nevelhettük fel, amihez hasonlóra Magyarországon nem sok esélyünk lett volna (két egyetemi kutatói fizetésből). Plusz, a kinti viszonyok 10 évvel később engem az akadémiából átirányítottak a vállalkozói szférába, ami akkor nagyon rossz volt, de utólag sűrűn hálát adok érte a Jóistennek. Ez is olyasmi, ami Magyarországon nagy valószínűséggel nem történt volna meg, szerintem.
A minap megpróbáltuk elképzelni, hogy milyen lenne az életünk, ha az elmúlt 20 évet nem Finnországban, hanem Magyarországon csináljuk végig, mert akkor úgy döntünk, hogy maradunk. Tettük ezt a volt évfolyamtársak, barátok életét látva. Nagyon máshová kerültünk, és nagyon nem bánom, hogy így alakult, ahogy. Nekünk simán megérte azt a három év alámerülést az elején.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A cikkre visszatérve, talán ő is megtehette volna, hogy minimálon él és mondjuk havi 1500-at félretesz, amivel már ér valamit hazajőve a végén. De neki a legfontosabb a "felső közép kategóriás" kocsi, amit baromi ésszerű egymagadnak fenntartani osztrák árakon miközben épphogy nem lóg ki a segged a gatyából...
Ha ésszerű kompromisszum egy kis visszalépés a jövő érdekében, akkor jó és dicséretes a kitartás. De ha nem tartozik hozzá jövőkép, akkor szimplán hülye az illető.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ésszerű kompromisszum egy kis visszalépés a jövő érdekében, akkor jó és dicséretes a kitartás. De ha nem tartozik hozzá jövőkép, akkor szimplán hülye az illető.
Node pont ezt próbálom mondani én is....
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Autó, miközben a buszgarázs felett laksz :) Jó lehet ott pihenni. kb 2-3 órát nincs forgalom per nap.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki buszsofőr annak minek autó? Faszom akarna autóba ülni napi 8 óra hivatásos autóvezetés után. Nekem az autó a kikapcsolódáshoz tartozik inkább. Hobbi.
Járjon nyugaton taxival! Az ilyen életcsászára :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Raadasul inkabb 14 az a 8, ugye. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem itt nem az a kerdes, hogy fontos-e a perspektiva, hanem hogy van-e.
Neked volt, mert nem trogernek mentel ki. Ha itthon nem ertesz semmihez, es kimesz, akkor kis szerencsevel, es a teljes mentalis egeszseged felaldozasaval osszeszedsz magadnak egy hasznalt premium kocsit, meg esetleg az onerot egy lepukkant hazhoz, ha hazajossz. En elfogadom, hogy ez "jobb", mint itthon, ha pl. az ehenhalas az alternativa.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A minap megpróbáltuk elképzelni, hogy milyen lenne az életünk, ha az elmúlt 20 évet nem Finnországban, hanem Magyarországon csináljuk végig, "
Gondolom a legrosszabbat elképzelted és ezzel is tudtad növelni az elégedettségedet. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom a legrosszabbat elképzelted és ezzel is tudtad növelni az elégedettségedet. :)
No igen, az ember úgy polírozza a mentális egészségét, ahogy tudja ;)
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azzal jöttetek eddig, hogy a külföldi segédmunkás annyit keres mint én. Erre kiderül, hogy annyit se keres, mint amit én havonta félreteszek. Amikor ezt szóvá teszem röhögve, elkezdesz nekem suttyózni. Elmész te öcsém a picsába :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Linkeld pls, hogy hol jöttem (én) a külföldi segédmunkás bérével hozzád viszonyítva. Köszi!
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azzal jöttetek
Többesszám. Ti. Akik állandóan fogást kerestek rajtam. Mondjuk, sikertelenül.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez esetben a névmás amit keresel az "ők".
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem itt az a lényeg, hogy az itthoni buszos bérhez képest 3x annyit keres ott. jöhetsz azzal, hogy de miért nem ment el 3 diplomás tanárnak nettó 160 ezerért hogy jobban éljen, de akkor ki legyen itthon busz sofőr? ki legyen az aki bevállalja hogy szarért hugyért végezzen egy elég nagy felelősséget igénylő munkát?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj veletek, hogy folyton változtatjátok a narratívát. Éppen hogyan jönne ki a duma. Kurva fárasztó.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
semmilyen narratívát nem változtattam, arról pofázok hogy annak is kényelmesen kellene élnie még ha egy albérletben is teszi ezt aki kukás vagy wc puculo. nem a mélyszegénységben kellene szopnia es nem kellene 6-7 honapot spórolnia hogy egy full low budget balatoni nyaralásra el tudjon menni. ebben egyet tudunk érteni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kik is lennének ezek? Melyik becsületes szakma dolgozó?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Treyék sose fognak egyetérteni másokkal. Ez élteti a személyiségét, a konfliktus és az ellentmondás. Tudod, #worksfortrey.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Segíthetsz neki te is. Melyik is a becsületes szakma, amelyiknek a dolgozója éhezik?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt vagod amugy, ha mar igy szoba kerult, hogy hanyszor tobbet keres nalunk egy buszsofor, mint egy tanar?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de miért keres többet itthon egy busz sofor mint egy 3 diplomás tanult pedagógus? nem úgy volt hogy aki akar és tanul az megél itthon is? :OOOOOOOOOOOOOOOOOO
egyébként nyilván tudom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ide tudnek rittyenteni valami fasza kis demagogiat, de megprobalom megtippelni a valodi okot.
Jobb az erdekervenyesito kepesseguk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3 pedagógus is van a családban (az egyik az édesanyám), majd szólok ha igaz lesz. mindegyik mesterfokozatu.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Treyék majd mindjárt jól megmondják neked, hogy a rokonaid hazudnak, és amúgy is kontárok akik nem csinálnak semmit.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Borsod az ilyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
miert lenne ilyen? ott nem épült a haza az elmúlt 13 évben?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ROTFL
3 év alatt se lesz elég, amit kapnak majd, a nyakam rá.
Nem elég, hogy emelt lóvéra kapják 3 éven keresztül a vaskos emeléseket, plusz eltörölték a kötelező minősítést, és könnyítettek az adminisztráción is, ezek továbbra is sírni fognak, a nyakam rá.
De, most, hogy nem kevés lóvét kapnak, nekem is lenne elvárásom: akkor most már neki kéne zuhanni dolgozni. Hogy az eredményeken is meglátsszon.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elhanyagolt gyerekkorod lehetett. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Istencsászárvagyöcsém! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alkalmazottként az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És annak is megvan a miértje, hogy miért nem akartam sose más lenni (pedig megvolt a lehetőségem rá). Ennek pedig az oka az, hogy a vállalkozó napi 365 napot dolgozik. Én meg nem szeretnék ennyit. Pont annyit szeretnék keresni mindig, hogy az aktuális, személyes igényemnek megfelelő jólét meglegyen, egy fillérrel sem több. Ugyanis a lóvét nem lehet a másvilágra átvinni. 🤷♂️
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nálam sem értik. Sok minden szarral foglalkozom, mert érdekel. Építhetnék nagyobb biznisz, de nem érdekel. Optimum élet. Mindenből egy kicsi, mert így teljes, színes és élvezetes.
Rendszeresen járnak hozzám nagyobb cégek "tanulmányútra". Elég megtudniuk, hogy 2-5 hónapot külföldön vagyok. Amúgy meg heti 1x megyek be a céghez pár órára, de van amikor akkor sem találkozom senkivel aki ott dolgozik. Az iroda és a gyár közötti (300 méter) távot évente max 10x teszem meg. Értsd ennyiszer megyek be a gyár területére.
Kulcsszó: lean, saját fejlesztésű erp /ami nem csak egy form/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont nem kéne 5 évig ugyan azon verdába fingani!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amugy miert ne?
3-5 eves ciklus, ez a standard, ha lizingeled a verdat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es ehhez kell tartalekban n haz meg m rolex? hogy szokak: ugye ez komoly, mert viccnek durva! :D
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. Össze van hangolva a jövedelem az igénnyel. Aki többet képes keresni, mint szükséglete és nem szenved hiányt, azt istencsászár. Nagyon sok milliárdos ismerek, akik erre képtelenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért jó a HUP. Az egyik szerint miller vagyok, a másik szerint meg egy nyomoronc :D :D :D
Ennyi balfaszt, amit ide összefújt a szél, te ... :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehát ha többet keres, akkor kijött volna 2 vagy 3 gyerek is. Így most az államnak ráfizetés volt tartania őt, mert alacsony a reprodukciós rátája.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi lett volna? Mi lett volna, ha Nobel-díjat kap? Mi lett volna, ha meghal fiatalon? Ne bassz már fel!
Értékeljük a valóságot, ne a végtelen számú párhuzamos világot. Köszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én gyerekeim be fognak segíteni a Mr. Micsko öregkori prosztataműtétjébe, csak azért mert Mr. Micsko kényelmes életvitelét optimalizálta? Lófaszt a seggébe!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ő nem alanyi jogon fog kapni semmit, hanem érdemi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez terelés! 2 TB befizető létrehozott 1 TB befizetőt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gyerekeid emlegetése az. :)
Többre fogják vinni mint te? Ha nem, akkor mit tettél hozzá az országhoz? :P Ha kimennek nyugatra, akkor mennyi a hozzájárulásuk trey nyugdíjához?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Többre fogják vinni mint te?
Számit ez? Egyébként a legnagyobb matematikus diplomával + Svácban szerzett MBA diplomával már most is az irt definiált 7%-ba tartozik, ennek megfelelő TB és SZJA befizetéssel. A másik 2 még készül tanuló, egy már svájci egyetemre készül a nővére nyomdokaiban, egy meg nég a magyar általános iskolát végzi. Szóval nem esek hasra Mr. Micsko nevelési teljesítményétől, ezt azért még sok általa lesajnált honfitársunk megugorja, úgy hogy nem veri a mellét hogy mekkora istencsászár!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legnagyobb itthon dolgozik már? Fizeti már trey nyugdíját? Vagy csak élősködött az oktatási rendszerünkön és trey pénzén 15++ évet?
Ne ess hasra, de fogadd el ez az a teljesítmény ami építi az országot. Pont elég lenne, ha a többség ezt tenné amit trey.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy percet nem élősködött, minden diplomáját Svájcban szerezte az én pénzemből, és igen 3 éve itthon dolgozik egy multinál. 3 nyelven beszél, angol, német, francia és a 2 diplomája egy a 7%-ba predesztinálta. Egyetlen gyerekem sem fog magyar egyetemen ‘elmagyarosodni’. Szóval erőlködj nyugodtan, bele futhatsz még néhány blamába!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a bajod a magyar egyetemmel? Te BME-re jártál nem?
Amúgy már csak azt kell megértenem, hogy mi a buli abban, ha valaki vállalkozóként nevel egy rabszolgát. Ebben még segíts nekem! Köszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a bajod a magyar egyetemmel?
Én még más rendszerben jártam egyetemre, pontosan akkor amikor Bokros úr ellen tüntikéztünk mai szófordulattal élve. Azóta felsőoktatás elvesztette erejét. Mi még szigorlatoztunk, ma már kreditrendszer van. Ha érdekel, Orosz László halála alkalmával született blogbejegyzésében minden benne van!
Szóval az elmúlt 33 oktatáspolitikája (benne 5 fideszkormány) oktatáspolitikája a magyar oktatási rendszert hazavágta. És ennek a treyfélék kimondottan örvendeznek.
Amúgy már csak azt kell megértenem, hogy mi a buli abban, ha valaki vállalkozóként nevel egy rabszolgát.
Egyrészt számtalan esetben leírtam, hogy nem vagyok permanens vállalkozó. Voltam 1500 fős multi leányvállalatának első embere, aztán egy másik multinacionális cég vezető fejlesztőmérnöke is… Másodállásban meg gazdálkodó, tervező meg miegymás…
Másodrészt pont olyan szabadembert nevelek a gyerekeimből, mint ami én is vagyok, aki képes egy sokmilliós állást felmondani bármiért, ha abban már nem talál kihívást. Sokmindent lehet rám mondani, de azt nem hogy rabszolga! Csak egy példa: 45 évesen csak kevesen mernek beülni egy külföldi posztgraduális képzésre, néhány Rolex áráért, és Németországba kiutazni konzultációkra, hetente, mert akkor már egy igazi derék magyar ember kényelmesen levezet. A gyerekeim a tanulás jelentőségét, a tudás jelentette szabadságot kapják örökül a bankbetétek mellé. Nyilván ez nem nerkompatibilis :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindezzel a hátad mögött, hogyan lehetsz annyira naiv, hogy a jelenlegi ellenzékben egy jobb alternatívát látsz? Értem, hogy Orbán fújj, na de kérlek, ezekben!?
Amúgy szerintem hasonló értékeket vallunk. A tudást és a pénzt azt hiszem méltósággal és prudens módon kezelem. Más véleménnyel vagyunk a jelenlegi oktatásról. Emiatt én nem szidnék senkit. Főleg nem bármely kormányt. Sőt! Kifejezetten jónak tartom, hogy bárki járhat egyetemre és lehet szakbarbár attól függetlenül, hogy elbaszott az oktatásban 12 évet közel feleslegesen. Legtöbb szakmához elég tudni számolni és olvasni + a szakmai ismeretek. A magyar oktatási rendszer rengeteg lehetőséget ad annak aki akar. A probléma inkább az, hogy az emberek nem akarnak. Ezt az általános nihilt sajnos az ellenzék teremti meg a szavaival folyamatosan. Ők teszik a fiatalok számára feleslegessé, értelmetlenné a jövőképet.
Amiben _MINDEN_ kormány hibázott, hogy nem tette értékké a tanulást. Most már nehéz is lesz, mert időközben a szakmunka felértékelődött az egész EU-ban. Az is hiba, hogy nem tanítanak arról, hogyan kell tanulni. Miután a saját gyerekeimnek ezt elmagyaráztam szárnyra kaptak. A célok sincsenek tisztázva. Az pedig soha nem ér oda, aki nem tudja hová tart.
Újabb probléma nálad a NER/Fideszesek lenézése kulturális vagy szellemi alapon. Na ki építi a legnagyobb házi könyvtárat Hatvanpusztán? :) Hát nem a Gyurcsány Feri! :P Bármilyen fura, de ma a legtöbb értelmes embert már a fidesz udvarában találod. Nem azért, mert hívők lennének, hanem a fidesznek pont annyira fontos a tudás, mint neked. Nézd meg mennyi pénzt raknak az MCC-be vagy az egyetemekbe. Tudom:ellopják! A CEU ne tévesszen meg, mert az egy keltető volt az ideológia importnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor hozzám jönnek kooperatív képzésben BME-s hallgatók, és pl egy mérőgép HW és SW fejlesztésén dolgozunk, és a működési módot nem tudom nekik elmondani 2 nap alatt sem, mert a BLDC motor mágneses visszahatását sem ismerik, akkor nagyon szkeptikus tudok lenni a BME jelenlegi színvonalával kapcsolatában. Gyakorlatilag amikor nyakamba kapok 2-3 diákot, le is jelenthetem a projekt csúszását, mert onnantól óvóbácsiba megy át a csapatunk számos tagja! Kint voltam az USA-ban és Kínában is ugyan ezzel a projekttel, és megalázóan jobbak az ottani kezdő mérnökök a mieinkhez képest!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem hiba hiányolni dolgokat 30 év távlatából. Az oktatás ott úgy döntött, hogy vannak más fontosabb dolgok amiket meg akarnak a tanítani. Azokat tanulják most. Biztos vagyok benne, hogy bizonyos témákban meg te lesel rájuk, hogy az mi.
BME, OE rendszeresen egyeztet az iparral, hogy mire van igény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
BME, OE rendszeresen egyeztet az iparral, hogy mire van igény.
Persze kaptak Nokia, Oracle, Microsoft, Siemens stb kompetencia központot, cserébe képeztek devopsokat, meg utazó területi képviselőket… De semmi közöm hozzá, a lényeg akik most jönnek ki azok nagyaon gyengék!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak azt. A vállalatok aktívan vesznek részt, így akár előadnak, vagy beleszólnak tantervi hálókba.
Továbbá minden végzett elkel. A többség már tanulmányai alatt több ajánlattal rendelkezik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi is ott vagyunk/voltunk az OE/BME és a Miskolci Egyetemen is, de akik most kikerülnek azok egy technikusi szinten vannak. És technikusi munkakörbe is kerülnek. És nem a fiatalokon múlik, mert ők szeretnének fejlődni, de eltúrtak egy csomó időt felesleges tárgyakra. A BME-n talán Orosz László mondta, hogy a mai BME diploma pont akkor avul el amikor megszáradt rajta a tinta. És nem a hallgatók hibája, hanem a rendszeré. Pl az hogy jön valaki beleszól a tantervi hálóba! Az egyetemnek nem az ipart, hanem a tudományt kéne kiszolgálnia. Iparnak üzemmérnökre van szüksége. Ja hogy átálltak az egyetemek ipari mérnököt képezni, míg minden főiskola átment egyetembe…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tevékenységi körömben (vegyipar) a szakipari egyetemi végzettség laborismeretet és közös szókincset garantált, de semmi speciális munkához tartozó ismeretet nem. Ez azzal jár, hogy a standup hosszú.
Szerintem a mérnöki munka is nagyon szerteágazó lett. Egy tárgyam és a szakdolgozatom van hátra az OE-n estin. Mondhatni tanulmányaim alatt nem találkoztam két egyforma érdeklődésű emberrel. Mindegyik egy kicsit mást csinált, de pont annyira, hogy meg kellene tanulniuk a másik dolgát/munkáját, mert automatikusan nem tudnák elvégezni. A jelenünkben ez a sokszínűséget próbálja az egyetem pár osztályba sorolni. Nem sikerül nekik. A többség a szükséges szakmai ismereteit nem az egyetemen szerezte. Szerintem ez az ami nagyon megváltozott azóta, hogy te elvégezted a BME-t. (Ismerem Orosz véleményét a témában, és igazat adok neki.) Mindemellett olyan dolgokat készített több társam, vagy olyan projekt részese volt az egyetem mellett, hogy levegőt nem kaptam tőle. Legtöbb nagyon speciális dologgal foglalkozott, ami mögött több év tanulás volt. Nem írnám le azokat akik most jönnek ki. Mást tudnak és más fontos nekik. A többség a vizsgáit megússza és foglalkozik azzal az informatikában ami érdekli. Meg kell nézni azt amit szenvedéllyel csináltak az iskola mellett. Sokat elárul róluk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagy Gabi még ott van? (Szoftvertervezés intézet) Anno doktorandusz hallgató és tanársegédnek maradt ott.
A BME villamosmérnökire jártam, aztán diploma után átnyergeltem fizikus szakra is Debrecenbe. A BMF-en óraadó voltam csak, de aztán rendes munkát vállaltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ő nőnemű, akkor igen. Meglepően korrekt volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. Simon Gabriella. Szorgalmas és okos hallgató volt, a fiúkat simán verte IQ-ban. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3 éve itthon dolgozik egy multinál
Uh, sajnalom. Es miert? Allitolag ez az orszag egy rakas szar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na megint egy okostojás!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig nem koltoi kerdesnek szantam, a szarkasztikus hang ellenere sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyan semmi közöd hozzá, de csak neked elmondom: családi okok miatt.
Amikor a feleségem COVID-ban meghalt, én itt maradtam egy 8 és 14 éves gyerekkel, és 4 fő 75+-os nagyszülővel, ezért a nagyobbik lányom hazaköltözött, itt akar családot alapítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnálom! Sok mindenben nem értünk egyet, de elkezdtelek kedvelni, úgyhogy sajnálattal hallom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Reszvetem, szomoru.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, ahelyett, hogy a kölkei 18 évesen elmentek volna itthon az Aldi-ba dolgozni és fizetnék befele a lóvét az államkasszába, elmentek lébecolni külföldre az apjuk pénzén (kifele lapátolta a lóvét az országból), majd amikor nagy kegyesen hazaszédölög egy gazdasági szempontból lófaszt se érő diplomával és nagy kegyesen nekiáll (ha áll) dolgozni 30 évesen, akkor mindenki álljon vigyázzba, mert itthon van :D
A másik meg követi. Remélem, az valami rendes szakmát tanul, mert matematika professzorokból nehéz egy országot fenntartani.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez már művészet :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy gazdasági szempontból lófaszt se érő diplomával
A top 7%-hoz / magyarorszagi brutto 1M HUF-hoz gazdasagi szempontbol valamit ero diploma kell. Legalabb ezt az egyet ne tagadjuk.
Ne erts felre, en szoktam a legjobban ezt a dragan kulfoldon tanittatas dolgot legtobbszor feleslegeskent definialni, es vadkapitalista diplomaiparrol beszelni, melyben valoban egyre tobb (messze nem osszes) diploma gazdasági szempontból lófaszt se ér, de ne tagadjuk, hogy amit o fizetett, talan valoban irrealisan dragan (tenyleg annyira Svajc kellett ehhez?), az gazdasagi szempontbol is ertekes papir a lanya egyeb kepessegei es hozzaallasa melle, ha a top 7%-hoz eleg volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A top 7%-hoz / magyarorszagi brutto 1M HUF-hoz gazdasagi szempontbol valamit ero diploma kell.
Dehogy kell!
de ne tagadjuk, hogy amit o fizetett, talan valoban irrealisan dragan (tenyleg annyira Svajc kellett ehhez?), az gazdasagi szempontbol is ertekes papir a lanya egyeb kepessegei es hozzaallasa melle, ha a top 7%-hoz eleg volt
Honnan tudjuk, hogy nem a Lidl-be ment boltvezetőnek 1,2 M bruttóért? Mi lenne az az állás, amihez a svájci matematikusi plecsni kellett?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugy ertem svajci/francia egyetem szabadbolcsesz diplomajaval nem lesz meg az 1M brutto HUF. Ha megvan neki, es diplomazott, velhetoen nem zabhegyezo buferuhatar szakon tette, hanem olyan science iranyban, amire piaci igeny is volt (vilagszerte egyre ritkabb, hogy ilyen jellegu diplomat adnak, de meg letezo jelenseg).
Az, hogy kozben szakmunkaskepzos villanyszerelessel is ossze lehet vallalkozni 1M HUF-ot, az egy masik teny. Ahogy az is, hogy ha valaki ma iratja svajci egyetemre a gyereket, nem olyan eselyei es kotlsegei lesznek, mint annak idejen Jakubovicsnak es a lanyanak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Honnan tudjuk, hogy nem a Lidl-be ment boltvezetőnek 1,2 M bruttóért?
Tévedtem ... már 1,5M:
Nem kell ehhez nyugatra menni! Csak dolgozni!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyit fizetett be o? Mennyit a te gyerekeid?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Többet mint az ő gyereke 2 őse után!
2 szülő 1 gyerek -> veszteség
2 szülő 2 gyerek nullszaldó
2 szülő 2+ gyerek -> nyereség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A probléma ezzel az, hogy mindenki elfelejtette, hogy saját magának kezdte el befizetni a pénzt. Persze ez a kollektív felejtés szándékos volt, hogy meg lehessen majd magyarázni miért lesz kevesebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szegény gyerektelen neutrino-t (és társait) így lealázni, ahogy ez a kretén ebben a szálban teszi! Nem is mer már hozzászólni!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérlek fejtsd ki, hogy mi az alázás benne? Fentebb leírtam, hogy minden bérem legális, adózott. És erre büszke is vagyok, hogy viselem a közterhetek (ezáltal van jogom szidni az aktuális kormányt, hogy mire bassza el azt).
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csináltál legalább 2 gyereket, jaku haverod szerint masszív élősködő vagy a társadalom nyakán.
Mondjuk arról nem szól a jaku-fáma, hogy aki csinál 2 vagy több SNI-s, Waldorfos, BTM-es, düddő, nyomorék, munkakerülő, segélyváró, osztrákoknál dolgozó, de a magyar EÜ-rendszeren potyautaskodó stb. kölköt, amelyik csak potyautas lesz a rendszeren, az mit tett hozzá (vagy éppen vett el).
Szóval van még remény(ed), az teljesen fals elmélete még csiszolásra szorul :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is azért csináltok gyereket, hogy bármilyen rátának megfeleljek. :D :D :D Befizetek én itt annyit, hogy masszív plusz bennhagyással koccolok le a rendszerből, az ilyen bohóckodásokkal kérlek kíméljetek!
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ezt ne nekem írd, hanem a jaku haverodnak!
Mi itt éppen egyetértünk! :D :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Befizetek én itt annyit, hogy masszív plusz bennhagyással koccolok le a rendszerből
Ahogy a bölcs magyar mondás tartja: Nyugtával dicsérd a napot!
Aki nem vigyáz, arra a világ összes pénzét is rákölti a TAJ, mielőtt távozhatna az árnyékvilágból! Az durván el tudja tolni a számadást a mínusz számok felé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Túl hamar írtam rá az előzőre, hogy művészet! Ez még azt is túlszárnyalja! Óriási! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak pénzügyi kérdésekben tudok tanácsot adni, másban is, de ott is hülyének néznek :-). De a pénzügyre visszatérve: teljesen mindegy, hogy máshol mi van. Itthon kb 7% van a bruttó 1M jövedelem felett, ez beárazza, hogy mennyire nehéz vagy könnyű oda bejutni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:DDDDDDDDDDD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tagság túlnyomó többsége a 7%-ba tartozik, folyamatosan úgy rivákol, mintha éhezne
lelkiismeret, társadalmi felelősség vállalás, szolidaritás… Ezek azok a dologok amik a hangos és agresszív kevésnek nincs. Amiből még egy ‘Mi hazánknak’ is több van. A fajtádnak az fáj a legjobban, ha a katona, a rendőr, a tűzoltó, a mentő orvos, és a tanár is anyagilag és erkölcsileg is megbecsült.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lelkiismeret, társadalmi felelősség vállalás, szolidaritás…
Treyék ezeket csak hallomásból ismerik. Többször hangoztatta, hogy ő leszarja a munkásokat, szarul keresőket, tanárokat, EÜ dolgozókat.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te ne ugass itt, gyerektelen, a haverod logikája szerint a te mulasztásod (gyerek nem csinálás) miatt tartunk itt, ahol :D Ha csináltál volna, azok befizetéseiből mehetne a szolidaritásra!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az 1 gyereked (javíts ki ha tévedek), sem viszi feljebb a termékenységi rátát!
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is azért csináltam gyereket, hogy bármilyen rátának megfeleljek. :D :D :D Befizetek én itt annyit, hogy masszív plusz bennhagyással koccolok le a rendszerből, az ilyen bohóckodásokkal kérlek kíméljetek!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hehehe, ti fizettétek a Daciám felét! :-PPP
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én annak örülnék, ha a "haladó" ill. "kormánykritikus" állampolgárok nem térdelnének.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért?
Nem elég eredmény, hogy "most először öt magyar is lesz a Forbes nemzetközi (dollár)milliárdoslistáján" ?
Tudom, kevés az öt. :(
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj, hogy téged és a többi fóbiást is csak a mindenszarizmus élteti. Nektek kb. semmi nem lesz jó.
Gyurcsány idején valószínű még kölyök lehettél, ha tényleg nem tudod most mennyivel jobb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
13 év teljhatalom után jobb eredményket vártam, miért baj ez?
gondolták így 8 év után is. Baj?
Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit kellene latni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fusd át a cikket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
milyen érdekes "véletlenül" pont a garantált bérminimumon és a minimálbéren vannak a legtöbben
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Középszintű érettségi statisztikákban is kiugróak a százalékhatárok (25-40-60-80 százaléktól van 2-3-4-5-ös érdemjegy).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Senki nem keres egy guriganal tobbet, vagy az olyan gyujto ? Ha igen, miert ?
Szerintem ma magyarorszagon egy fonek netto 150k a szegenysegi kuszob, ez alatt nyomorgas van.
Budapesti es nagyvarosi viszonylatban x2
Nezzuk ugy, hogy akkor az hogyan aranylik a 7% ertekhez.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az árnyoldal: A top 7%-ba kerüléshez elég bruttó 1M-t keresni, vagy a top 10%-ba nem lehet bekerülni bruttó 1M-val.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Segíts, mert ezt nem értem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vagy itt vs.
Arra akar utalni, hogy felsobb rendu szerinte az a nyugati orszag, ahol a brutto 1M-es fizu nem eleg a top 10%-hoz. Itt meg a top 7%-hoz is eleg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem. Már megint ez a fránya nominális összehasonlítás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A TOP 7% jövedelemmel, nem lehet bekerülni a TOP 10% vagyonosok közé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ez jó vagy rossz?
Amúgy define jövedelem? Itt a fizetésekről van szó vagyis bérjövedelemről ami nem egyenlő jövedelemmel, mert az nagyobb halmaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak ez rossz, aki oda vágyik. Ahogy mondani szokták Zukerberg sem az $1- os fizetéséből vált gazdaggá. A szilóstrey hibába veri a mellét, bérből és fizetésből egy névtelen nulla marad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mintha trey jövedelme sem a bérjövedelemböl állna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ha csak nem Lőlő Gattyán Gyuri haverja, nagyon sokat nem tennék arra, hogy ha még az én szerény anyagi képességeimet 1000x meghaladó gazdasági erővel is rendelkezik, beférhetne a top 10%-ba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mekkora a belépési limit szerinted 2023-ban? 100milla?
Magyar top 10%?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem eliras az a top 10%? A KSH szerint 2020-ban 540 ezer haztartas tartozott ide. Az nem olyan keves, mert osszesen van vagy 4.1 millio.
szerk: jovedelem szerint, persze, de ebben mar nem csak a munkaber van benne
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eküszöm nem értem ki miről beszél.
2023-ban mekkora az átlag vagyona a top 10%-nak? Nem a belépési küszöb!
2023-ban mekkora az átlag éves nettó jövedelme a top 10%-nak? Nem a belépési küszöb!
Trey posztja a 7% belépési küszöbről szólt ami munkabérben havi bruttó 1 milla.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismerjük meg jobban a leggazdagabb egymillió magyart
Ha azt halljuk, felső tíz százalék, hajlamosak vagyunk egy kicsi, szupergazdag csoportot odaképzelni, aminek a tagjai talán még kapcsolatban is állnak egymással. Hát nem. Majdnem minden elemében hibás ez az az elképzelés.
Először is, ez a kategória nem kicsi. Magyarországon a felső tíz százalékba egymillió ember, körülbelül négyszázezer háztartás tartozik. Bár ebbe a csoportba tartoznak szupergazdagok is, a bekerülési küszöb nem annyira magas, mint gondolnánk. Sőt, e cikk tipikus olvasójának jövedelmi helyzete alapján nincs messze a bekerülési küszöbtől. Vagy maga is fölötte van,
[...]
Nézzük most alulról. Ahhoz, hogy valaki bekerüljön a felső tíz százalékba, az empirikus szociológiai vizsgálatok és az adóbevallások adatainak elemzése szerint 2014-ben elég volt mintegy 5-6 millió forint éves nettó háztartási jövedelem – még azzal a feltételezéssel is, hogy empirikus szociológiai vizsgálatok nem tudják befogni a teljes eloszlást, abból 5-7 százaléknyian kimaradnak. Meg kell jegyeznünk, hogy az empirikus adatfelvételek horizontja a tapasztalatok szerint valahol 50-70 millió forintos vagyon és nagyjából évi 10-15 millió forintos nettó háztartási jövedelemnél ér véget.
[...]
LOL
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez mi a faszom (?): "empirikus adatfelvételek horizontja "
Csinál valaki egy gazdasági/szociológiai elemzés költői képekkel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
G7 írta, az ország egyik agytrösztje! Valami olyasmi lehet, amit a parasztok nem tudnak ésszel feléri!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beszállási küszöb? Mert ugye a horizont alatti rész nem látszik. Esküszöm nem tudom mire gondol.
Viszont ha van minimum 50 milla vagyonod és a családnak évi 10 millája, akkor benne vagy. Nem értem miért mondta a kolléga, hogy nem. Vagyis 2018-ban ez elég volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, de most kimegyek kutyát sétáltatni, mire visszajövök, remélem, hogy meglesz, hogy akkor most vagyonos vagyok-e vagy földönfutó. Izgulok miatta! :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kimegyek kutyát sétáltatni
Beteg az a jószág? Az enyém önállóan is tud. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem unatkozik az a kutya a kertben, ha sosem viszed ki?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van neki játékszere, na meg 200ha kifutója. Szerintem még be sem járta az egészet. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért ez a fajta?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert ezt találtam az országúton. Valaki kidobta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
empirikus -> tapasztalati
adatfelvétel -> adatfelvétel
horizont -> alapsík
Összeolvasva meg azt jelenti, a NAV lefuttat az SZJA2022 táblán egy SELECT * lekérdezést...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem egészen, mert a nav látja a teljes eloszlást, aki a cikket írta az meg nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom a cikkíró is hivatalos adatokból dolgozik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mekkora a belépési limit szerinted 2023-ban? 100milla?
A panel lakásokba befagyasztott és elképzelt 100milla, az fizikailag nem is létezik. Ha így nézzük Julcsinéni milliomos a top 10%-ban, mert a XIII. kerületi panelját felteszi az ingatlan.com-ra 60 misiért, aztán lemegy a CBA-ba akciós csirkefarrhátért... Magyarországon mindenki saját ingatlanban tesped, vagyonos embernek hiszi magát, aztán egy vállalkozásba nem tud beletolni 100misi tőkét, amiből aztán kőkemény munkával csinálhatna 100mrd-ot vagy nullát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a szerencse abban, hogy a lakosság nagy része nem rendelkezik likvid vagyonnal. Ahogyan a világon sehol sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyok abban biztos, hogy valóban szerencsés ez a helyzet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megfogja az inflációt. Nem mindenki prudens pénzügyekben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a balfasz hiszi csak azt, hogy abból áll. :D
Névtelen ... :D Ilyenkor eszembe jut, hogy hányan köszönnek rám az utcán, a szakmában stb. ismeretlenül, hogy "de jó, te vagy trey"? LOL
Mondja ezt egy jakubovics, akit csak az internet nagyot mondó bolondjaként ismernek. :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy hányan köszönnek rám az utcán
Hányan?
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Többen mint szeretném. Majd sztorizgatok ha nyugger leszek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
celeb trey :)
A műmájer sznobságával, mert ő 30 év alatt eljutott majdnem oda ahova másik 4,5millió sorskortársa is. Húbazdmeg, ettől aztán beszarunk! Istenvagytrey, és mostmár befektető állampapírvásárló is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kéne ennek a megértéséhez egy Svájcban szerzett matematikusi diploma :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy egy sufniban megtanulgatott Zsiguli szerelő szakma. Most hogy jönnek az EV-k biztosan sok olajcserére lesz szükség! A jövő kölkei, a letűnt múlt szakmájával! Muhahaha! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni