I arrived in Boston recently and Hertz was out of cars … except electrics. No one wanted them. People waited +3 hours (me included) for a gas powered car. https://t.co/qn9rgBHYbU
— Marc Thiessen 🇺🇸❤️🇺🇦🇹🇼🇮🇱 (@marcthiessen) January 13, 2024
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
napi EV fikazos poszt pipa
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sose értettem, hogy miért veszik a hozzád hasonlók fikának a tényeket. Gondolom ebbe belejátszik, hogy ilyenkor sérül picit a lelked. Vagy nem tudom :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> ilyenkor sérül picit a lelked
az enyem ugyan nem, nem erdekelnek a kocsik, se az ev se a tobbi.
csak mar nagyon uncsi hogy a hup content fele egy ideje az ev fikazas tenyek kozlese post (a masik fele meg ugyanez apple-vel)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de, lasd utolso komment :)
>
Elektromos autó témák | Nagyon beakadt neked! |
ez mar 2021-be is? nekem csak az utobbi idobe tunt fel...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, hogy beakadt. Minden beakad, amivel kapcsolatban hazugságokat terjesztenek. Ilyen a Apple által összevissza hazudozott iPhone biztonság is.
Amíg itt leszek, nyugodtan számolhatsz azzal, hogy ezek rendre meg lesznek énekelve.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden beakad, amivel kapcsolatban hazugságokat terjesztenek
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ember ő is, nincs kapacitása fact checkelni a világ minden állitását.
Puszta véletlen hogy kizárólag az EV-kel és iPhone-okkal kapcsolatos hazugságokat deriti fel nekünk. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogy! Vegyük például az
- ukránok mindjárt győznek
- leszállunk mindjárt a Holdra
- nem jól fizet a PMÁP
- tanárok tüntetnek
- szankciók működnek
- <random kormányellenes szólamok>
- 70%-os inflció
- stb.
Igazságaitokat is :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérhetek egy gyors fact-checket, Tényellenörző Úr?
„Ha komolyan vesszük a klímaváltozás elleni küzdelmet, akkor tudnunk kell, hogy mindez lehetetlen az elektromos autózás nélkül” - mondta a külügyminiszter.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval csak adatokat vagy hajlandó kiigazítani?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez megvan, hogy a tényellenőröket ki fizeti? Amolyan önigazolás pr, és az ellenfél lejáratása. Nézz utánna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne mar, hetek ota varom, hogy legyen valami EV flame, ez tok jo! :-)
Mindjart bele is szolok, csak meg vegigolvasom, hogy... hulye vagyok, ehhez nem kell tudni semmit a temarol, az az amatoroknek valo. Az egyeduli amit el kell dontenem, hogy mit akarok mondani, es higy csavarjam a tenyeket ugy, hogy azok alatamasszak a dolgot.
Szoval... Szerintem ez a dolog pont az EV elotoreset jelzi, mert egy ekkora volumenu adasvetel rengeteg elektromos autot tol a hasznaltpiacra, ahonnan a kispenzuek is meg tudjak venni, vagyis ez egy gyikemberes hatterhatalmas osszeeskuves, hogy 20 ezer atlagembert beetessenek, akik pszichologiai okokbol (olcson vettem, ezt hasznalom ha beledoglok is, es mindenkinek ajnarozom, kulonben kinevetnek hogy mit vettem) sokkal meggyozobben fogjak reklamozni az EV josagat mint barmilyen FB reklamkampany.
Ennyi, megfejtettem nektek, szivesen. Na, most mar elolvashatom, hogy mirol szol ez a topic...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, tele a HAHU lepukkant Teslakkal, fuss venni. Szólj, ha megvan! Felírtam a dátumot 😭😭😭
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogos, lemaradt a smiley, legkozelebb rajzolok szarkazmus tablat. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem baj. Fogd föl tudományos ismeretterjesztésnek! A fősodratú sajtóban mindig csak az EV-k előnyeiről írnak. Nem árt, ha mindenki értesül a hátrányokról is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt honnan veszed? Én csak azt látom, hogy minden kigyulladt EVről van cikk. Autós újságírók jó része nem tartja autóknak ezért az EV újságírás kb külön vonult. stb...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezért az EV újságírás kb külön vonult
A fanboyságot érted gondolom ez alatt.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van az is persze, de az mindenhol van a benzineseknél is.
Nincs is hangja nem is autó. höhöhöhö... :)
Egy ilyen átállásnál természetes, hogy a változás ellen vannak sokan: https://hbr.org/1969/01/how-to-deal-with-resistance-to-change
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért vagyunk a változás ellen, mert nem hagytok választási lehetőséget. Talán nem ész nélkül, fenyegetésekkel és tarthatatlan határidők lebegtetésével kéne csinálni. Kisebb lenne az ellenállás.
A változásnak pedig természetesnek kellene lennie és nem mindenféle állami ösztönzők általi mesterségesnek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A változásnak pedig természetesnek kellene lennie és nem mindenféle állami ösztönzők általi mesterségesnek.
Ahogy a viccben: "Na akkor ezt kérjük jegyzőkönyvbe venni!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ROTFL mondod ezt Magyarországon az EUban. Ahol nemrég még üzemanyag ársapka volt a német gazdák meg a dízel támogatások eltörlése miatt (is) tüntetnek. A rezsicsökkentésről nem is beszélve ahol súlyos pénzek mennek/mentek a földgáz felhasználás támogatására... Még azért ilyen is van ám: https://ifka.hu/hu/article/1064
Nem is értem milyen természetes dologról beszélsz...
A tarthatatlan határidőkről meg annyit, hogy a 90es évek elejétől kb kiszámítható módon fejlődnek a kibocsátási normák.
A vállalatoknak mi érdekük lenne drágább de kevésbé szennyező technológiákat használni? Az ólmozott benzint is visszakívánod? Természetesen szűnt meg? https://index.hu/techtud/2022/03/13/olmozott-benzin-alacsony-intelligencia-autozas-robbanomotor-szociologia-epidemiologia/
Ez a természetes? https://24.hu/tudomany/2019/04/22/benzin-mereg-olom-kornyezetszennyezes/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs flottas kedvezmeny a kartyaddal? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Többihez hozzáfűznivaló? 😊
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A klímaparád nem érdekel. Főleg - megvitattuk máshol - a "máshol szennyez" elképzelésed még mindig nem bizonyított, hogy oszt vagy szoroz a témában.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Londoni LEZ/ULEZ tanulmány? Semmit nem csináltak csak nem engednek be bizonyos kibocsátási normáknak nem megfelelő autókat. Kimutatható a hatás több éves idősoron vizsgálva. NOX hatásai bizonyítottak. Mi kell még?
És ez 0 klímapara, sima egészségügyi kérdés.
Amúgy ebben a szálban a támogatások voltak a téma ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neki nem bizonyitekok a szamok. Kuldd be a mandinernek vagy origonak. Ha azok lehozzak, akkor elhiszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A KSH hazudik, a londoni hivatalok minden szavát elhisszük. :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A KSH sem hazudik annál profibbak ;-) (Nyíltan kozmetikázzák az adatokat)
A londoni hivatal kért peer review-t tőle: https://www.imperial.ac.uk/people/g.fuller
És nagyon más tészta összeszedni a nyilvános mért adatokat (mind az egészségügyi nyilvántartást, mind a levegőminőség méréseket) mint olyan bonyolult közgazdasági (nem egzakt) dolgot meghatározni mint az infláció pl.
Azért sem értelek, mert pont azt csinálták amit szoktál említeni: kitiltották a bontószökevényeket körzetekből.
Erre a mérőhálózat adatai mutatták a hatást... (azt szerintem előre ők sem tudták pontosan ez mennyit jelent)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hagyjad már ezeket a peer review-öket, mintha Karácsony a CEU-tól kérne :D
A nyilvános adatokat ki biztosította?
Te tényleg nem hallottál még lobby-król? Politikai haszonszerzésből tolt zöld propagandáról?
Én nem állítom, hogy nem igazak az állításaik, azt firtatom, hogy te miért hiszed el vakon.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért mert ez nekik is macera. (igaz bevételi forrás is) Sokkal könyebb egy városverzetésnek hagyni az egészet a francba. (lásd budapesti dugódíj)
A nyilvános adatokat nem ők biztosították és nem egy forrásból vannak. Utólag ezeket módosítani nehéz. (sok évre visszatekintő tanulmány - beleértve a bevezetés előtti éveket is)
Ilyen esetben a tanulmányban kell "okosan" értelmezni azokat az adatokat hogy lobbistáknak kedvező eredmény jöjjön ki, de ez itt eléggé egyértelmű.
A "zöld propaganda" általában az ellenpropaganda definíciója. Rengeteg példát lehet, hozni hogyan nyomták el az egészséges életkörülményekhez való hozzáférést és a környezetvédelmet - lásd az ólmozott benzin sztorit. Az ellenpropaganda oldalán sokszoros pénz van. (hiszen a jelenlegi rendszer fő haszonélvezői)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, akkor semmi konkrét. A sok éves tanulmányokkal kérlek hagyj. Sok éves tanulmányok vannak mindenre és az ellenkezőjére is. Olyanra is volt példa, hogy nagynevű szakértő tanulmányáról kiderült, hogy hamis, az egész egy lózung.
Majd hosszútávon kiderül, hogy minek milyen hatása lesz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez full konkrét. Ha el sem olvasod a tanulmányt csak az adatokat nézed akkor nyilvánvaló az összefüggés. Azért mert vannak extrém példák tanulmányok hamisítására attól még nem az összes hazugság ;-)
Ráadásul amit vizsgál más szakterületek más megközelítésből is kimutatták. (pl NOx és a tüdőbetegségek - nem most hanem már 50 éve is...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanezt az egészséges szkepszist kellene fenntartanod minden irányba. :)
Mondjuk akkor nem tudom, hogyan tudnál elhinni bármit is, a végén a saját létezésed is kétségbe kellene vond.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a végén a saját létezésed is kétségbe kellene vond
Már rég megtörtént. #thematrix
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miert kellene csak a londoni statokat elhinni? Csomo nagyvarosbol van covid lezarasrol stat, majd abbol "tanulmany". Keress ra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt ott már a tanulmányokból is készült tanulmány: https://academic.oup.com/eurpub/article/32/6/962/6694086 :)
One hundred nine studies were identified and analyzed.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Linkeltem, hogy az állandó példátokban szereplő norvég Oslo-ban nem tudták tetten érni a naaaagy javulást. Azt lesöpörtétek, hogy hülyeség.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor az osloi (nyers) adatok. pl NO2: https://statistikkbanken.oslo.kommune.no/webview/index.jsp?headers=r&virtualsubset=gm3_value&stubs=Lokalitet&measure=common&virtualslice=gm3_value&rsubset=1999+-+2020&layers=virtual&measuretype=4&Lokalitetsubset=1+-+12&cube=http%3A%2F%2F10.134.180.90%3A80%2Fobj%2FfCube%2FTL-nitrogendioksid-arsgrenseverdi_C1&mode=cube&top=yes
Olvasmányosan ékes norvég nyelven: https://www.oslo.kommune.no/statistikk/miljostatus/luftkvalitet/ (PM2.5 és NO2 grafikonokat nézd)
Hihetetlen számomra, hogy nem látod a különbséget politikusi nagyotmondás, meg mért adatsorok között...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akit érdekel a szósz:
https://www.london.gov.uk/programmes-strategies/environment-and-climate…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkáb a szponzorációról van szó. Aki hirdet és fizet nekik, arról csak óvatosan lehet rosszat írni, különben nem dől a lé. Miről írjanak, hát semmi érdekes nem tőrténik a benzintemetőknél, az ezredik bőrt húzzák le ugyanarról. A kamu környezetvédelmükről és veszteséges ev részlegeikről is úgy írnak, mintha az a tesláé lenne :D
Ugyanez az amcsi politikusoknál is látható. Miközben megy a rizsa az ev támogatásáról, mégis beszólogatnak a legynagyobb amcsi ev gyártónak, mert tőlük nem kapnak lobbi pénzeket, ellenben a dealership maffiától, akik létét sok államban törvény szavatolja a sok politikusba tolt pénzzért cserében már.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy gondolod, hogy akik beleöltek 100 milliárdokat az EV-be, már nincs pár 10 milliójuk egy kis hype-ra? Vagy ők oly szűzies kisfiuk, hogy nem tudják mit kell csinálni? (csak az autónkénti 7500 $ tudták kilobbizni, meg az átállási határidőket, aztán elfogyott az erejük. ). Megint csak azt tudom mondani: na ne már !
"mert tőlük nem kapnak lobbi pénzeket," LOL
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kevered a dolgokat. Az ev-t is gyártogató, de eladni nem annyira akaró olajos balfasz cégek kenik rendesen a politikusokat, csak nem azért, hogy haladjon az ev-re váltás. A médiát is kenik rendesen, hogy írják a cuki füstölős életélmény cikkeiket.
Minden baromságot összehordanak a teslák kapcsán, aminek se füle se farka, csak mert ők nem fizetnek kenőpénzt. A többi ev-ről nem nagyon hallani a szenszációs apokalipszis híreket, hanem csak az olajfüst árnyékából megy a mese, hogy jaj ha már ev, akkor a régi jó gyártók mekkora királyok. Bár fw frissítéshez be kell vinni az autót a szervibe, mert lefagy a gyenge 12v-os akku miatt meg hasonlók :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.hertz.com/us/en/vehicles/tesla/faq/your-first-drive
- ugyanúgy feltöltve kell visszaadni, mint a benzines kocsit (szerintem ez okozza a legtöbb problémát)
- idegen városban töltőt keresni kb. senkinek nincs kedve -> erre vmi megoldást kellett volna nyújtani
- csak akkor kezdték visszafogni a teljesítményt, amikor már tömegével törték meg a Teslákat a gyakorlatlan sofőrök (virágnyelven ezt írják).
- ugyanazon az áron nagyobb benzines autót lehet bérelni (San Francisco repteret néztem). Ráadásul ezen az áron csak a "Standard Range" -es Teslák vannak, amikre hatványozottan igaz, hogy szenvedni kell a töltéssel.
Ez így egy rossz termék (a Hertz EV autóbérlés), nem csoda, hogy megbukott. Ilyen feltételekkel én is benzinest választanék, pedig szeretem az EV-ket.
Példa jó EV bérlésre (illetve ez inkább carshare): Mywheels.nl
- olcsóbb volt az elektromos autó mint a benzines
- a felvételi / leadási hely környékén volt töltő (már ahol mi használtuk), amihez könnyen oda lehetett állni. De ha épp foglalt volt a töltő, csak jelezni kellett az appban, és ott lehetett hagyni, nem kellett küzdeni vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> csak a "Standard Range" -es Teslák vannak
raadasul az usa-ban ahol a szomszed falu is sok100 km-re van, 2 varos kozott meg 1000-ek... bar vszinu tolto is tobb van mint az eu-ban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy nincs. Az USA nagyvárosok túli részi döbbenetesen elmaradottak tudnak lenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor a kies Nevadában poroszkáltunk, elég idegesen nézegettem a "no gas for xxx miles" táblákat, ráadásul egy ilyen nagy számos tábla melletti "utolsó" benzinkútnál négy órát kellett várnunk, mire megjött a tanker, mert elfogyott a benzin. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy ilyen Mad Max turara inkabb mennek benzinessel mint villannyal, mert egy plusz kanna benzint egyszerubb bedobni hatra, mint felrakni a tetore egy plusz akkupakkot.
Vagy ket kanna benzint, hogy vegig maxon mehessen a klima es az elektromos kavefozo is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy mint Mark Watney a Marsi-ban cipelni a napelemeket, nappal kinyitogatni és aludni töltés közben, éjszaka meg autózni..
Amúgy nem jó ötlet, én is autóztam arrafelé, nappal a Death Valley-ben közel 50 fok volt, mi azon is drukkoltunk, hogy a klíma ne adja meg magát, mert akkor 5 perc alatt elpárolgunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jajj! A Marsi baromi jo konyv! Imadom! :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ez így egy rossz termék (a Hertz EV autóbérlés), nem csoda, hogy megbukott."
Szólhattál volna nekik hamarabb. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre szokás piackutatást végezni.
Az biztos, hogy valaki, valamit nagyon elkúrt. Bevásároltak, mert milyen jó lesz, aztán az emberek nem ezeket az autókat bérelték. Itt valaki vagy nem végezte a dolgát, vagy rosszul csinált valamit.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyit azért át kell gondolni, hogy számukra ismeretlen területre tévedtek. Az EVk kapcsán a legnagyobb hiba amit el szokták követni az az, hogy "benzineseként" kezelik.
Ez meglátszik a termék ajánlatban, meglátszik abban, hogy feltételezték a felhasználók értenek hozzá és arra meg végképp nem számíthatnak, hogy politikailag is támadják az EVket.
Az Uber bérlés rész (már) remekül működik az elektromosokkal (Teslakkal).
Azt ne felejtsétek, hogy a Hertz csődközeli helyzetben volt amikor ezt meglépte. (2020/2021 - COVID-19) Húzni kellett egy "nagy és bátor lépést", hogy a piac elhiggye a feltámadásukat - abban az időben a Tesla szárnyra kapott - felületek rá.
Az, hogy nem dobják el teljesen a programot mutatja, hogy nem volt teljesen sikertelen. (Meg az is, hogy nem mentek csődbe)
Olvasnivaló: https://cleantechnica.com/2023/12/30/hertz-not-enough-teslas-are-getting-rented/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A félsiker az siker? Mikortól bukás?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ezzel elkerülték a csődöt akkor bármennyire is képtelenek voltak kivitelezni nem volt ez rossz döntés. Ez akkor bukás, ha csődbe mennek és ma már nincs Hertz. Vagy esetleg akkor ha teljesen leállítják a programot.
Az bebizonyosodott, hogy előtte sem véletlenül voltak a csőd szélén...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
politikailag is támadják az EVket.
Na ne már. Legalább röhögtél mikor leírtad. A 7500 $ támogatás mint politikai támadás. Támadjon már valaki!
Kíváncsi lennék mekkora támogatás lenne elég neked ahhoz, hogy ne politikai támadásnak nevezd.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit továbbgondolva, rá kellett jönnöm, tévedtem. Van ez a trey által üzemeltetett HUP.hu, ami "tele van EV-t fikázó" topikokkal. Ezt érezte politikai támadásnak a Hertz, és ezért inkább eladott 20eTeslát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ami "tele van EV-t fikázó" topikokkal
Tele bizony! Kb. a tartalom 0,00000000001%-a lehet a HUP-on EV-"fikázó*" post.
(* fikázó = árnyoldalairól tényszerűen beszámoló)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi köze van a támogatásnak a Hertz problémájához???
Itt arra gondoltam, hogy akkora FUD megy az EVk ellen, hogy adott politikai táborban nullázz(t)a a minimális nyitottságot az EV technika felé ami közvetlen hatással lehet a bérlési kedvre. (még alacsonyabbra viszi)
Egyszerűen:
Jó republikánus nem bérel woke EVt ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a baj a hype-al? Ha nem lenne nem haladt volna a technológiában semmi sem előre.
A FUD csak rombol, a hype előre szeretne vinni.
Az más kérdés, hogy a hype-ot helyén kell kezelni ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel a hype-pal pont az a baj, mint a FUD-dal. Hamis dolgokon alapul.
FYI: az nem FUD, hogy a Hertz-nek nem jött be, az tény.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk egy ilyen karácsonyi üzenet? https://cleantechnica.com/2023/12/27/trumps-recent-tirade-lands-again-on-ev-supporters-rot-in-hell/
(Nem ez volt az első ilyen, ez csak a tetőpont a szeretet ünnepén...)
Én nagyon nem szeretem a támogatásokat úgy általában, de el tudom fogadni ha látok benne rációt. Ehhez pedig valamiféle megtérülés kell kapcsolódjon...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>ugyanúgy feltöltve kell visszaadni, mint a benzines kocsit (szerintem ez okozza a legtöbb problémát)
Ez komoly? Viccnek abszurd lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Az, hogy benzinkutat nem tud üzemeltetni a telephelyén egy bérautó flottakezelő, az rendben van.
De az, hogy töltőinfrastruktúrát nem épit ki, ha elektromos autókat ad bérbe, az vicc kategória.
Elszámolás sem lehet ok, mert mig a benzinesből nehezen kiolvasható, hogy pontosan hány liter hiányzik teletankhoz, elektromosnál ez triviális.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemrég béreltünk autót egy nem is annyira kicsi helyen (Európa). Mondtuk, hogy éjjel 11 körül hozzuk vissza, mi a teendő. Pasi közölte, hogy semmi gond, hagyjuk a parkolóban, kulcsot dobjuk be a postaládába (nincs ott senki), de előtte még tankoljuk meg.
Kérdeztük hol, válasz (kicsit hülyén nézve ránk): pld. a szemben lévő benzinkúton, vagy a városban lévő akármelyik (10+) másikon.
Elmentünk autókázni 600+ km-t, majd visszaértünk éjjel. Végigjártuk 40 km-es körzetben az összes benzinkutat, mindegyik bezárt legkésőbb 10-kor. Anyád. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Benzinest is visszavihetsz üresen, csak rád terhelik a tankolás díját + kezelési költség. Ugyanez van elektromosnál is. Tehát van töltésre infrastruktúrájuk, csak extrában kell érte fizetni. Erre írtam, hogy ugyanúgy, mint a benzinesnél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kiderült - meglepetés - az EV egy inferior tech az ICE-hoz képest. Egyáltalán nem helyettesítője.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem inferior, hanem más. Ha benzint akarsz tankolni bele nem fog működni ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, mint amikor valakinek düddő a gyereke:
- Ne sírj Ödönke, te nem düddő vagy, hanem ...ő ... ő más! Máshogy vagy ... ő .... ő különleges!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. Ez olyan mint aki vissza akarja tekerni a DVD-t, mert a VHS-nél azt szokta meg. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi azzal a gond? En meg a torrentes filmeket is visszatekerve seedelem vissza, mert uriember vagyok! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. Ford Focus árban van a Tesla Model 3 bérlése kint. EV-t kizárólag a gyorsulás és a lóerők miatt választanék. Ekkora flotta esetén az EV-k áresése már százmilliós dolláros nagyságrend.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ekkora flotta esetén az EV-k áresése már százmilliós dolláros nagyságrend.
Ha csak ez a problema, nem biztos, hogy realizalni kellett volna a veszteseget. Vagy ez ilyen buy high, sell low strategia? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy további árversenyre és nagyobb amortizációra számítottak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plusz akinek alapbol nincs tapasztalata EV-vel, az szvsz nem fog berelni sem, mert nem ott akarja megtanulni hasznalni (hol van tolto, hogy mukodik, stb.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem van tapasztalatom EV-vel. De igy foleg nem berelnek EV-t. Kizaloag varosba kicsi benzinest. (Kicsi EV lenne alternativa, de Teslabol nincs kicsi. Minden mas toltohalozat meg lutri). Repterrol videkre meg nagy ICE-t, ha feltoltve kell visszaadni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- ugyanúgy feltöltve kell visszaadni, mint a benzines kocsit (szerintem ez okozza a legtöbb problémát)
Ezzel minek szivatjak a berlot? Miurtan visszaadom, ott fogja varni a kovetkezo berlot a telephelyen, nem egyszerubb ott tolteni? A felhasznalt aramot siman fel lehet szamolni plusz koltsegkent, vagy barmi. Siman eleg lenne az, ha nem csutkara meritve adjak le.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért mert 100 darab villanyautó egyidejű töltése egy telephelyen nem gyerekjáték. Elég komoly infrát kell hozzá kiépíteni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekunk szintenkent vagy 30 toltofej van pedig nem is vagyunk autokolcsonzo. Valahogy megoldottak ezek a nyugati alkalmatlan tesibol felmentett kokainozo hipszterbuzik is. Szoval jo nagy extra balfasznak kell lenni, hogy egy kolcsonzessel foglalkozo cegnek ne sikeruljon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudták a Hertznél, hogy akinek van pénze majomra, annak legyen banánra is!
Szerintem még jobban jártak, hogy nem építettek töltő infrát: csak a veszteségeiket növelte volna még az is, mert úgy sem lett volna rentábilis a vellanyautó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a Hertz-nek Musk hazudott. A hibájuk: hiszékenyek voltak.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehat itt, ahol semmi haszna nem szarmazik a cegnek belole, itt futja toltore. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ismerjük a részleteket. Ki fizeti a töltést? Juttatásként kapod? Állami dotáció van/volt benne? Stb. stb.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A ceg fizeti. Allami tamogatas mar van valamilyen, de az inkabb arra vonatkozik, hogy az EV toltesre hasznalt energiat nem szamoljak bele az iroda fenntartasahoz szukseges energiaba, igy zold besorolasu maradhat. Tehat nem feltetlen tamogatas, hanem nem buntetik EV toltos irodahazakat az extra energiaigeny miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A ceg fizeti.
Jaja, tudod mit szoktak itt erre mondani: inkább adtak volna rendes bért (te fizeted)
:D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Micsoda fordulat! Micsoda meglepetes! :D
Mindjart mennek is tuntetni a munkavallalok, hogy adjak oda penzben a napi 1.8 euronyi toltest :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na de nincs mind a 100 auto egyszerre ott, es nem is kell egyszerre toltodnie mindegyiknek, lehet automatikusan, egyszerre max 5-ot valtogatva, vagy barmi. Ha autokolcsonzot nyit valaki, akkor nem varhatja el, hogy a kornyek toltoinfrastrukturaja ellassa az o flottajat, ez benne van a pakliban az elektromosnal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az osszes auto tolthet egyszerre. Alapbol igy lett megcsinalva :) Aram az van, mivel csomo irodahaz van a kornyeken.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, ugye érted, hogy mi az az autókölcsönző? Meg, hogy milyen teljesítményt kéne kérni egy ilyen telephelyre, hogy tudnak-e ilyet ott adni, ha igen, akkor mennyiért stb. ... Elvégre, ők ezzel spórolni akartak, nem többet fizetni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kiszamlazzak majd szepen a berlonek a telephelyi toltest, de legalabb nem szopatjak azzal, hogy neki kell 100%-ra tolteni.
Tehat pl videkrol visszamesz telephelyre leadni autot, mert indul a repulo. Aztan meg tolts idot toltessel elegge abszurd. Raadasul, ha nincs sajat toltojuk, akkor keresgess is. Ez igy ebben a formaban alkalmatlan kolcsonzesre es en sem vennem igenybe, mint ahogy mar irtam. Oldjak meg telephelyi toltest. Ha nem tudjak, akkor kar is volt belekezdeni ebbe az EV temaba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ez a probléma, hanem az, hogy nem tudnak minden telephelyre korlátlan villamosigényt kielégíteni. Vagy ha igen, kurva drágán.
V.ö.: saját üzemanyagtöltő állomás üzemeltetése, amit heti egyszer a tartálykocsi telehord üzemanyaggal.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehat alkalmatlanok. Buta dontes volt EV-ket hasznalni infra nelkul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Buta dontes volt EV-ket hasznalni infra nelkul.
Igen, erről beszélek 2 éve. Buta döntés EV-t venni, mert szar az infra :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igy van. Akinek nincs otthon vagy cegnel konnektor amibe be tudja dugni toltot, annak extraszopas ICE-hoz kepest. Raadasul hosszabb utakra, akiknek nincs supercharger hozzaferese, az szopni fog. De ez nem az EV hibaja. Ez siman allami tamogatasbol epult, nem piaci alapu epitkezes rakfeneje, de ettol meg nincs kisegitve tulaj, akinek igert a Merci, Audi, VW, stb fut-fat sajat halozat nelkul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha olyan EV-t arusitanak, amihez nem biztositanak toltot, pl Nemet, Francia, Kinai gyarak, akkor a gyarake. Az allami/eus penzt bezzeg eltettek epitesre, karbantartasra. Aztan kb pont addig mukodott az egesz, amig megepitettek es elso karbantartasi munkara szukseg lett volna. Raadasul meg sajat ugyfeleiknek is elo kell fizetni ezekre, hogy olcson tudjanak tolteni. Tiszta szegyen, amit muvelnek.
Pedig ez lenne minimum mielott elkezdik gyartani szarjaikat, hogy biztositsak, hogy hasznalni is lehessen oket :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez kinek a hibája?
A tiéd?
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érthető... Hány kuncsaftnak van ideje egy bérelt autó töltésére várni mikor ő csak be szeretne ülni és elvégezni a dolgát?
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha! Lehet, hogy pont ez volt a gond, hogy masok is igy gondoltak ahogy te, vagyis az elso ember beult es szepen elvegezte el a dolgat, csak aztan jott a masodik berlo, es kikerte maganak, hogy mi ez a 💩 az utasterben? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Márpedig aki rendszeresen kölcsönöz autót, az tudja, hogy a legtöbb esetben tele tankkal kell visszavinni. Aki nem úgy viszi vissza, az pótdíjat fizet.
Tudod, mint a videótékákban. Visszatekerve kellett a VHS kazettát visszavinni, különben jött a visszatekerési díj. 😆
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Márpedig aki rendszeresen kölcsönöz autót, az tudja, hogy a legtöbb esetben tele tankkal kell visszavinni.
Hát, ha megnézel bármilyen EV bérelhető flottát vagy carsharing megoldást, ott nem kell töltve visszaadni, jó példa erre a GreenGo és a MolLimo is; vagy például autóház esetén: https://www.ivanics.hu/hyundai-kona-electric-berles
Amikor két éve béreltem plug-in hibridet pár napra csereautónak, ott se kellett az akkut feltöltve visszaadni az autót. Értelmesen is hozzá lehet állni, mert lehet balfasz a cég, mint a Hertz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem nézek meg semmit. Nem kell autónak csúfolni az EV-ket, hanem városi villamos guruló esernyőnek és akkor nincs félreértés.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg tudnád indokolni, hogy miért fontos teletöltve visszaadni egy EV-t, amikor az értelmes bérbeadó cégek ezt nem követelik meg?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valószínűleg az EV-ket kiszolgáló fostalicska infrára vezethető vissza.
Ivancsi.hu (mi a faszom ez bazmeg :) vs. Hertz :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valószínűleg az EV-ket kiszolgáló fostalicska infrára vezethető vissza.
Nem, ez valószínűleg arra vezethető vissza, hogy balfaszok. Egyrészt azért, mert nem gondolkodnak, másrészt azért, hogy ha már nem gondolkodnak, akkor próbálják ki egy 20-50 autóval a dolgot, hogy tud-e működni az, amit nem gondoltak át teljesen. De nem, a hülyeség szorgalommal párosult.
Ivancsi.hu (mi a faszom ez bazmeg :) vs. Hertz :D :D :D
Ez egy valós példa volt csak, hogy nem kérik vissza feltöltve. Ahogy a többi EV-t kölcsönző cég se, se a GreenGo, se a MolLimo, satöbbi. A Hertz-nél balfaszok voltak. Ennyi a történet.
De nézzük a legnagyobb konkurenciát - Sixt, mit ír: "You may purchase the full tank of fuel/battery charge at the time of reservation or at the time of rental. The price quoted at reservation or rental will lock in your fuel/battery charging price at a competitive price with local fuel/recharging stations. If you purchase the tank/battery charge upfront, do not refuel/recharge (however, you must ensure the vehicle is returned with at least a 20% charge). No refunds will be given for unused fuel/battery."
Meglepődött villámnyúl.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lt;dr
Biztosan a világ legnagyobb repterein üzemelő autókölcsönző az ugyanaz, mint az Invacsi (vagy akármi) faszom lerobbant telephelyéről heti egy alkalommal brahiból elvitt villanyautó. :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel azt akarod mondani, hogy fura modon az Ivancsi csinalja jobban?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt akarom mondani, hogy almát hasonlítotok a lófaszhoz. Ahogy szoktatok.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztosan a világ legnagyobb repterein üzemelő autókölcsönző az ugyanaz, mint az Invacsi (vagy akármi) faszom lerobbant telephelyéről heti egy alkalommal brahiból elvitt villanyautó. :D
Ahogy a Sixt esetén is, ami szintén a világ legnagyobb repterein üzemelő autókölcsönző, igen, rájöttek, hogy az ügyfél seggét ki kell nyalni, ha verseny van a piacon. A Hertz-nél nem jöttek rá arra az egyszerű összefüggésre, hogy az ügyfél elmegy máshova, mondjuk a szomszéd boxban a Sixt-hez autót bérelni, ha szopatják. Érdekes módon a Sixt nem is volt csőd szélén pedig van náluk is bőven bérelhető EV. Véletlen egybeesés lenne tán?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom hogy mit az a Hertz (vagy bármelyik másik kölcsönző) applikációja de azt tudom hogy egy villanyautóhoz nem elég egy hitelkártya. Faszom applikáció(k) kell(enek). Kicsike esze van a bérbeadó cégnek akkor mint "integrátor" lép fel hogy a villanyautót kb bárhol lehessen tölteni - mint ahogy benzinkút is van bárhol.
Az üffél valszeg azért választja inkább a benzinest mert azzal tudja h nincs szopodáré, beáll bármelyik kútra és 5p alatt megtölti.
Nincs "kedve" villanyossal "újat tanulni / szopkodni".
Nekem legalábbis nem lenne.
Ha a kölcsönző azzal kezdi h - nézd, itt az app, ezzel bárhol tölthetsz jó áron - akkor már egy fontos majré pontot megoldott.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[...]
A fenti problémákon túl valószínűleg azért az sem segített, hogy a téma kapcsán olvasott közösségi média bejegyzésekben elég vegyes kép alakult ki a felhasználókban a Hertz villanyautós szolgáltatásáról. Mint ilyenkor mindig, most is érdemes aláhúzni, hogy ez nem valami reprezentatív minta, a fórumokon véleményt megosztók között minden termék és szolgáltatás kapcsán túlsúlyban vannak azok, akiknek valami problémájuk, negatív tapasztalatuk volt.
Ezzel együtt sok helyen olvastunk olyan történeteket, amelyek kapcsán úgy tűnik, talán a Hertz, vagy az autógyártók is tehettek volna többet a helyzet javításáért.
Többen számoltak be arról, hogy a lefoglalt autót közel 100 százalékra töltöttnek ígérték, ám az idegen városba megérkezve, a reptér parkolójában 50 százalékra töltött kocsit találtak. Ezután töltőt kellett keresniük az ismeretlen környéken, miközben sokan azt sem tudták, hogy sok típus navigációs rendszere ezt magától megoldja, betervezi a töltést az úti célhoz vezető úton. De visszatérő elem volt az is, hogy nagyon magas töltési költséget számoltak fel, ha nem legalább 80 százalékkal vitte vissza az autót. (Ez egyébként benzineseknél is pont így van, nem éri meg a kölcsönzővel tankoltatni, hisz az alkalmazottjuk idejét is kifizetjük).
[...]
Link: https://villanyautosok.hu/2024/01/12/harmadaval-csokkenti-villanyautona…
Tehát, ahogy mondtam. Azért kell visszavinni 100%-ra töltötten, mert a töltés a Hertz-nek időbe és pénzbe kerül. Ezt pedig kiszámlázza, ha nem úgy viszed vissza.
Nézzük a kölcsönzést. Kikölcsönzök egy villanyautót, mielőtt viszem vissza, akár egy-két órát arra szánok, hogy 100%-ra töltsem (igen, igen ... minél jobban haladunk a 100% felé a töltéssel, az annál lassabb ....)? Ezzel szemben egy tankolás 5 perc? Ráadásul, reptérre visszafele menet keressek a repülőtérhez közel töltőt? Biztos nem lesz fullon az összes, mert mindenki ott akarja a kölcsönautót visszatölteni. :D A villanyautó töltögetése a kölcsönzési időből (ami kurván nem olcsó) jön le. Ezeket ki akarja magának nyűgnek? :D
Az egész egy vicc.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egész egy vicc.
Jah, a Hertz egy vicc. Lefoglalsz egy teli tank autót és kapsz féltankosat? Hát tényleg kurva anyját az autónak, nem? :D
Ezeket ki akarja magának nyűgnek? :D
Ezért mennek legközelebb más kölcsönzőhöz. Nem véletlen, hogy a Hertz majdnem csődbe ment három éve...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát tényleg kurva anyját az autónak, nem? :D
Nem. Kurva anyját a technológiának (kb. félkész), kurva anyját az infrának (kb. félkész) és kurva anyját a hazudozó EV-gyártóknak.
Gondolom, a Hertz úgy kötött szerződést, hogy Musk cége a hatótávokat kétszeres szorzóval ígérte, a töltési időt felének, az akkuélettartamot 3-szorosnak, a költségeket pedig töredékének (sose kell szervizelni) hazudta, ahogy szokta és amit már számtalan oknyomozó riport leplezett le, de ezeket az EV-buzik mindig figyelmen kívül hagyják.
Ismerem az ilyen üzleteket. Az eladó a nagy üzlet reményében szeret olyan ígéretek tenni, hogy a fent említett számok lehet, hogy nem lesznek meg azonnal, de istenbizony' évközbeni fejlesztésekkel meg mit tudom mikkel meglesznek.
Nem lettek a számok meggyőzőek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lófaszt mama... a hertz volt akkora balfasz, hogy odaadta őket az ubernek fix díjért, azok meg éjjel nappal hajtják őket. Sokkal többet mennek az ev autóik, mint a benzinesek és így a sokkal több használattól jobban kopnak és persze arányosan több balesetben is vesznek részt. Az uber marha jól járt ezzel, a herzt meg nem, mert hülye volt :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lettek a számok meggyőzőek.
Úgy érted, a kitalált számaid nem lettek meggyőzőek? :D
(sose kell szervizelni)
Ha megtörik a kocsit az ügyfelek, akkor kell szervizelni, ami pénzbe kerül. És ahogy írva volt, a fő forrása a szervizigénynek az volt, hogy a bérlők megtörték a kocsikat.
Nem. Kurva anyját a technológiának (kb. félkész), kurva anyját az infrának (kb. félkész) és kurva anyját a hazudozó EV-gyártóknak.
Más kölcsönzőknél - például Sixt - miért tud mégis működni? Egyszerűen annyi a különbség a Hertz és a Sixt között szolgáltatási színvonalban, mint mondjuk egy Coop és egy Lidl között.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne magyarázd a bizonyítványt, ami megbukott :D Itt volt egy éles teszt, ami lehetett volna sikersztori is, de eddig inkább negatív PR, mint pozitív.
Sehol nem vagyunk még az EV-k elterjedésében, az early adapter / tech. buzi szintnél vagyunk és most látszik, hogy problémás az egész. A nagyobb baj az, hogy senkinek sincs válasza a problémákra, azon kívül, hogy "tarts mellette egy ICE autót" ... :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- Why Sixt is dropping Tesla electric cars from its rental fleet
- Rental Company Sixt Phases Out Tesla EVs From Fleet
- Sixt to Phase Out Teslas From Rental Car Fleet on Poor Resale Value
^ a Sixt EV-sikersztori :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te is csak a címet olvasod el... :D
Kezdjük: EV != Tesla.
Ez le is van írva: "it’s phasing out Tesla electric rental cars from its fleets because of reduced resale costs"; "Sixt says that it still plans to electrify 90% of its fleet by the end of the decade, but at least for the foreseeable future, it probably won’t include new Tesla vehicles."
A fő probléma nem az EV, hanem a Tesla és az, hogy az ügyfelek megtörik a Teslát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha megtörik a kocsit az ügyfelek, akkor kell szervizelni, ami pénzbe kerül.
En ezért vagyok különösen merges a Teslara, ami miatt ezt a szart meghonositottak az autogyartok koreben.
Konkretan nincs konkret tipus (pl model S, vagy model 3), mert random, egy heten belul akar tobbszor is, hozzanyulnak a kocsihoz.
Megtehetik, mert sok a darabszam es keves a model(cyber-s3xy)
Viszont igy nem egy model 3 birtokosa vagy, hanem egy model 3 2021.34b (2021. 34. heten beluli b verzio).
Ebbol a folyamatos public beta test-bol egyetlen egy dolog következik:
Nincs potalkatresz, mert csak a Tesla tud adni, ha van neki meg belole (retoolingrol ne is almodjunk).
Konkretan megcsinaltak a luxusautok limitalt darabszamat egy valoban tomeggyartott evi felmillios darabszamra eladott modellre.
Es akkor olyat olvasol, hogy megkoccan elol, komolyabb szerkezeti elem nem is karosul es a biztosito inkabb gazdasagi totalkarra leirja.
A legkirivobb esett az volt amikor parkolas kozben sikerült az emberunknek eloadni egy gazdasagi totalkart.
A tobbi autogyarto oromkodve koveti a Teslat ebbe a throw away sociatybe: egy auto *tervezesi* eletciklusa lerovidult 18-24 honapra (a korabbi 5 evrol).
Az eddig se ugy volt hogy a maradek 3-3.5evben sorozni meg sakkozni jartak be... Valahol ebbe a szoftveriparbol atemelt publikus beta tesztnek le kell csapodnia...
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legkirivobb esett az volt amikor parkolas kozben sikerült az emberunknek eloadni egy gazdasagi totalkart.
Lassan megy ez a többieknek is, parkolóban sporttárs lehúzta ~1 éves céges (Mazda 6, nyilván semmi hű de extra kocsi, de azért nem teljesen olcsójános kategória) járgány elejét. Lófasz sérülés, semmi nem tört, semmi nem mozdult, lökhárítót és az egyik lámpaburát festékezte össze, le kellett fényezni, meg a lámpát kicserélték (ha nem gari/casco, simán kipolírozzák valahol). A kocsi árának oly ~13%-a volt a számla vége. Kicsit még szarabbra veszi emberünk az ívet, és mondjuk a sárhányó lemezt meg a motorháztető sarkát is meghajtja, akkor már közelítünk is ahhoz a GTKhoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah. Sajnos minden uj cucc fixalasa gecidraga. Csak a magyar ahhoz van szokva, hogy 30 eves suzukihoz bontobol palinkaert kap alkatreszt. Vagy wartburgban fillerekert kicsereli gyertat egy masikra, amit a piacrol bugazott, ha eltunik az egyik henger.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt ne idézd meg Hevit, másrészt nem hiszem, hogy ez user sajátosság volna. Az nem normális, hogy sok milliós eszközön egy minimális javítás az eszköz több mint 10%-ba kerüljön. Ebben a konkrét esetben a tragédián sokat dobott, hogy a lámpát kicserélték, ami ugye iszonyat drága, mivel ugye állítgatja magát menet közben. Miközben ha nem ennyire elcseszett tervezés mellett maximum a lámpaburát kellett volna cserélni, mert egyébként semmi baja nem volt annak a lámpának. De ha ezt leszámítom, akkor is ott van, hogy egy lökhárító festése is egy szemmel látható elem a listában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennél is viccesebb, ahogy a neten írják, hogy már eladott autókat is simán kiadnak még bérbe. Aztán a bérlő pisloghat, ahogy viszik az autót vagy be kell vigye és másikra cserélnie. A jó szervezettség a siker titka :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De a kurva anyját az EV autóknak, nyilván azok tehetnek róla, hogy a Hertz balfasz. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanígy nem bérelnék külföldi utakra John Deere traktort, még akkor sem, ha néhány lilahajú azt mondaná, hogy csak azzal az igazi megnézni a Colossuemot!
hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oszt ez hogy jön ide? Szerintem neked nagyon félrement valami a fejedben, és nem lehet már helyrehozni. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, csak ismer egy pár JD horror sztorit, amire a fentiekből asszociált.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megertelek, a traktor elavult mint a ket CD -s divx, nem trendi, en is inkabb kombajnnal mennnek, mert annak nagyobb a savszelessege, ugyhogy biztos jobb. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyi kiegészítés, hogy a kölcsönzők 20 - 80% között szeretik járatni az akksit, mert akkor bírja a legtovább. Tehát valójában azt akarják, hogy ~80%-on vidd vissza. Sőt, vannak olyan töltők a Hertz szerint (lásd amit linkeltem), ahol extrát kell fizetni, ha rajtahagyod a kocsit úgy, hogy elérte a 80%-ot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyi kiegészítés, hogy a kölcsönzők 20 - 80% között szeretik járatni az akksit, mert akkor bírja a legtovább. Tehát valójában azt akarják, hogy ~80%-on vidd vissza.
Mi értelme, ha maga az autó is így tartja a töltöttséget, sose meríti le fizikailag teljesen és sose tölti fel fizikailag teljesen? :)
Sőt, vannak olyan töltők a Hertz szerint (lásd amit linkeltem), ahol extrát kell fizetni, ha rajtahagyod a kocsit úgy, hogy elérte a 80%-ot.
Ez leginkább azért van, mert valamekkora töltöttség felett az autó átvált a gyors töltésről lassú töltésre és foglalod a töltőt feleslegesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tesla ebben nagyon "liberális". Úgy lemeríti mint a pinty.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Túrót. Te azt látod, az oké. De pl amikor Amerikában katasztrófahelyzet miatt kellett azonnal range, akkor távolról szoftveresen oldották fel azt amihez normál esetben nem férsz hozzá
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
TESLA BATTERYGATE !! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell autónak csúfolni az EV-ket, hanem városi villamos guruló esernyőnek
Bárcsak azok lennének, de jelen pillanatban inkább 2 tonnás tankok.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tavaly az e-Berlingóval voltam Ellmauban (kicsit van csak messzebb mint Salzburg), aztán Primostenben (Sibeniken túl) és év végén még Zakopaneban.
Városi esernyő jah... :-)
Szerk: keletre tavaly előtt voltam Vehécben (Vechec - Kassán túl).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...és te is úgy utaztál, mint az átlag i3-as os csodapók az M5-ön nyáron (nagyon kevés kivétel ami nem így megy és tisztán elektromos)? Kamion szélárnyékban, lehúzott ablakkal, hogy a klíma se fogyasszon?
Másrészt meg hogy nem azzal, hogy kerülök itt-ott 20-40-60 km-t és tartok egy 3/4 órás "pihenőt" mert "jól esik"? Mint a Totalcaros szerencsétlenek, akik elmentek dél horvátországva, hogy bírja az e-autó :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem én 115 tempomat-al mentem mindenhova. (Ausztriában voltak 120-125ös szakaszok is). A Berlingónak nagy a légellenállása :)
Ausztriába 6 személlyel mentem, Primostenbe is 6 személy plusz full kempingfelszerelés, 530L tetőbox (Hapro Traxer 8.6), hátul bicikliszállító SUP szállítóvá átalakítva és rajta 2db bazi nagy SUP.
Ha kamiont kell előzni felgyorsulok 130-ra is ;-) (de aztán nincs tovább mert annyit bír max óra szerint 137km/ó)
Ausztriában semmi kerülő és semmi szívás nem volt. (kivéve, hogy egy helyen eltévedtem és lett egy 15km plusz kanyarom - nem jó pályára hajtottam fel) Horvátoknál ott volt szívás a hazaúton IONITY töltőn mert le kellett jönni a pályáról kb 5km-t és fizetőkapu oda-vissza + ott volt sor is. (de a pálya meg be volt állva mint a szög később meg egész Zágrábot meg kellett kerülnöm nyugatról mert annyira elsett a pálya a fizetőkapus dugó és egy baleset miatt) - az durva nap volt mert a meki is elesett Vukova Gorica-nal annyian voltak)
Töltögetés miatt meg kellett állni folyamatosan
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem teljesen erre, de ilyen válaszra számítottam. De ez még így is jobb, mint az itthoni átlag, ám sokkal rosszabb mint a hagyományos autó. (Ismerős Toyota priusának a 29 km/h-s átlagsebességén konkrétan zokogtam).
Ausztriában "igazi távolságra" nem voltam 15+ éve, így arról nem tudok nyilatkozni, a horvát oldalról igen. (Elektromossal nem mernék neki indulni, csak ha SOKAT fizetnének érte.) Az idei nyáron az út:
- Varazdin-ban (Letenye) megtankoltam, megtehető táv: 950 km.
- Dobra -nál (Zágráb után 80 km) megállni mert isteni a krémes ott meg hát egészségügyi pihenő is kell
- Ston-nál megállni kagylót enni
- Korculaban megállni bevásárolni és tankolni.
Ekkor még kb 200-250 km megtehető, összes utazási idő 8 óra autózás, plusz 1 óra pihenő idő (jellemzően kajálással töltve).
Ugyanezt az utat a Totalcarosok (Nissan leaf-al) nem tették meg, hanem megálltak Splitnél - mert ott van egy komp, ami átvisz a szigetre (3 óra utazás, ám spóroltak kb 150 km vezetési távot úgy, hogy jó eséllyel nincs töltés lehetőség arra, amerre dízellel simán mehetek). Ők a töltéssel és a komppal utaztak 13 órát + vártak a kompra 2,5 további órát (a határtól számolva, tapolcától nézve további 2 óra út), azaz összesen az indulástól - a szigetre érkezésig 15,5 (17,5) órát. Ugyanez nem elektromossal 9 (+ 2 óra BP-Letenye)
Anyagi oldalt nézve kicsit olcsóbb a nem EV - de kb 10% eltérés a teljes útiköltséget tekintve, mert a 150 km többlet út (pálya matrica, de rövidebb komp) kb 8000 ft, nekik nekik akkor 22-23000 Ft-ba került a komp.
Nekem az utazási költség eltérés nem nagy nyereség, de ez a 6 óra utazási idő eltérés továbbra sem az elfogadható kompromisszum az autózás terén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem teljesen erre, de ilyen válaszra számítottam. De ez még így is jobb, mint az itthoni átlag, ám sokkal rosszabb mint a hagyományos autó. (Ismerős Toyota priusának a 29 km/h-s átlagsebességén konkrétan zokogtam).
Annyit hagy tegyek hozzá, hogy ez sokszor a sofőrtől függ, és nem elektromos vagy hagyományos kérdés.
Amikor pl. dízel egyterűm volt, tipikusan 110km/h sebességgel mentem Magyarországon belül az autópályákon. Semmi hatótáv para nem játszott szerepet (vegyes üzemben 1300km-enként tankoltam, csak országút és autópálya esetén 1500km-enként), viszont ahogy nss esetében is, nekem is a nagy légellenállás sokat számított. A 110-es 3,8l/100-ról felment 130-as tempónál kb. 6l/100-ra a fogyasztás + erős szélzaj. Menetidőben meg nincs jelentős eltérés a 110-es és a 130-as pályázás között. Azért, hogy 5 perccel hamarabb érjek le a Balatonhoz, nem fogom a szelet hallgatni a rádió helyett és dupla annyit tankolni.
A 29 km/h átlagsebesség vegyes üzemben szerintem teljesen normális. Országúton persze nem :-D
Vegyes üzemben nekem is huszonakármennyi körül szokott lenni a benzines autómmal. Talán még alacsonyabb is. Nem azért, mert direkt lassan megyek (a sebességhatáron szoktam városban is és országúton is autózni), hanem sokszor van, főleg városban, hogy a forgalom tempója lassú.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Leaf városi autó korlátozottan alkalmas nagy távok megtételére mert nincs aktív akku hőmenedzsment.
Én csak Primostenbe mentem ami oda kb 11 óra vissza 13 óra volt. Ez Google maps szerint 6:40 tőlünk benzinessel. Ha megállunk 1:20ra (kb ez reális) akkor 8 óra benzinessel. +3 óra plusz volt az elektromos.
Úgy indultam, hogy odaérjünk a legkorábbi időpontra ahogy a kemping fogadni tud. Odaértünk 😀 (délután egyre)
Az én e-Berlingóm is határeset hosszú utakra (280km WLTP) de ez kb az EVk minimuma amivel azért ki lehet mozdulni.
Ami engem lassított az, hogy 100kW-al tudnék tölteni de több megállónál is csak 50es oszlopok voltak. Most, hogy lett Sormáson meg Gospicban is IONITY az ABRP szerint a 11 óra lerövidül 9 óra 42 percre.
Szóval Velencei tó Primosten: (zárójelben a töltések száma) ABRP mostani (január végi) időjárással számolt.
Google maps+1:20 pihenő | 08:00 |
e-Berlingo Valós út 2023 (5) | 11:00 |
e-Berlingo ABRP 2024 (5) | 09:42 |
Tesla Model 3 SR ABRP (3) | 07:31 |
Tesla Model 3 LR ABRP (2) | 06:55 |
WLTP hatótávok:
e-Berlingo | 280 km |
Tesla Model 3 SR | 513 km |
Tesla Model 3 LR | 629 km |
500+km WLTP hatótávú autóval már jelentéktelen az időbeni különbség egy horvát útnál a benzineshez képest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ivanicsot inkább hagyjuk. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó a példád.
Benzines = VHS, EV = DVD/Blu-ray ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem mindig jók a példáim. Ahol fontosak az adatok (feladat), még mindig szalagon tárolják (mert megbízható tech).
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jajj, változott a példa, mert kiderült, hogy mekkora faszságot írtál példának... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, mert nem tudsz vitatkozni a tartalmával. Megint jött egy szar reply, amit belebasztam a földbe egy kommentel :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tökéletes példa volt, hogy a DVD-t is visszatekerve kellene visszaadni... sőt, a streamet is vissza kellene tölteni, ha letöltöttem és megnéztem. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, tökéletes példa arra, hogy mi a megbízható tech. még 2024-ben is, meg mi a balfasz kompromisszumosság.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mért, melyik videókölcsönzőben megy még a VHS bíznisz? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
IT-ban az összes komoly helyen. Jah, a tape archiválás / backup / restore része a visszacsévélés is. HTH
Tudod miért létezik 2024-ben még mindig a tape archiválás? Gondolkodj el rajta.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te VHS-t írtál... aztán rájöttél, hogy mekkora faszság. Hol vannak még VHS-ek? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, tudod, mint a videótékákban, ott szoktunk szalagos mentéseket végezni... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt igazából magadnak kellene feltenni... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyire nem akarod megérteni Trey-t? Nem védeni akarom, de ez már szánalmas amit művelsz :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Márpedig aki rendszeresen kölcsönöz autót, az tudja, hogy a legtöbb esetben tele tankkal kell visszavinni.
Ja, ha véletlenül 300+ km-t kell megtenni, akkor nem kell tölteni? Nem csak akkor töltsük ám mikor vissza kell adni.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet olcsón használt bevásárlós kocsit újítani az asszonynak? Mennyiér adják őket?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itthon Handrás szerint 2 millióval drágábban, mint amit érnek 😭
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Környékemen több mint 400 db. Teslát árulnak. Nagy részük 5-7 éves, átlag ár 30 ezer euró. Kell a francnak. Ezért a pénzért kettő darab Octaviát vesz az ember, ugyanabból az évjáratból, ami még sokáig autó marad.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Addig marad autó, amíg az elvtársak az EU parlamentben úgy nem látják, hogy a le kell számolni a belsőégésű motoros autók kiszolgáló infrastruktúrájával is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen...és az még lesz legalább 15-20 év, tehát sokszorosan túlszárnyalja az élettartama az EV-jét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem fogok meglepődni, ha a jelzett időpontnak a felénél is korábban ki fogják tiltani a belsőégésűeket a "bel"városokból, itthon is.
Tehát simán lehet, hogy még 5 évig árulhatnak zsirúj belsőégésűt, csak már nem közlekedhetsz vele sok helyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg meg fogok lepődni egy kicsit. De ha csak a "bel"városból tiltják ki, akkor még mindig jobban használható marad a dízel mint az EV, mert a belvárosba metróval vagy taxival érdemes már most is menni, messzire viszont még mindig jobb lesz a dízel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igencsak Hertz specifikus probléma, nem EV specifikus, tipikus PEBKAC, mondanánk, ha IT cég lenne. :D
Vettek kurva drágán egy csomó Teslát, amit a bérlők tipikusan megtörtek és a bérlési folyamataikat nem igazították hozzá az EV működéshez, például milyen faszság már a kocsit teletöltve visszaadni? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Benzinest sem muszáj, leadhatod üres tankkal is, majd a cég megtankolja és kiszámlázza neked dupla áron: benzin + munkadíj. Utóbbi kb. ugyan annyi mint a beletankolt benzin értéke. Nem is értesítenek róla, csak mikor a bankszámládra nézel veszed észre, hogy az autó bérleti díja több volt ;)
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, minden egyes perc, ami egy rendes autókölcsönzőnél kiesik, pénz. Meglepetés.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
S mily meglepetés a munkadíj EV esetén jelentősen több lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagy csodák nem lesznek, ha vége a beetetési időszaknak. Nagyobb szervizintervallumok, drágább eladási ár, vagy drágább szervizköltség.
Ingyen vacsi itt sem lesz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem általánosságban, hanem konkrétan értettem.
Találós kérdés: Ha egy kölcsönzős droid 10 benzines autót x idő alatt tölt tele(ellenőrzi a mennyiséget és korrigál), mennyi idő alatt teszi ezt meg 10 EV-vel. Főleg ha ugyanannyi kútoszlop van EV- mint benzines. A kiszámlázott munkadíj meg idő * órabér.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
EV töltő lehet épületen belül ott ahová visszaviszik a kocsikat. Benzinkúthoz ki kell gurulni tölteni és visszajönni. Az ügyfeleket is meg lehet kérni, ha nem akarnak pótdíjat dugják be a kábelt. A visszavételi helyen. Töltöttséget EVk esetében ha van központi rendszer 1 pillanat alatt meg lehet nézni mondjuk 1 tabletről akár több kocsira vonatkozóan is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kivéve ha megjelennek új szereplők ;-)
(A régiektől én sem várnék mást)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen új szereplők? Az autógyárak eddig sem az új autók eladásán fogták a hasznukat. Gondolod, hogy amikor a Tesla-nak már a 34. kínai autógyárral kell versenyeznie és vérre menő árversenyben kell az eladási árait meghatároznia, akkor nem az alkatrészeken meg a kiegészítő szolgáltatásokon akarna majd profitot termelni?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah csak a Tesla nem egy "hagyományos" autógyár. Eleve úgy építi az autókat, hogy ne romoljanak el és minél kevesebb szervizelés kelljen. (Az más kérdés, hogy ez mennyire sikeres). Ebben is ha követik a kínaiak akkor lesz gondolkodnivaló a régi gyártóknál. Ezért nem fektetett nagy hangsúlyt a Tesla a szervizhálózatra. (Arra nem számítottak, hogy a Hertz halomra töreti az ügyfelekkel a kocsikat, mert nem vették vissza a teljesítményt)
A kiegészítő szolgáltatások mindig is a Tesla stratégiájának a része volt, csak ezek náluk másként néznek ki mint a régi gyártóknál. Ott a Supercharger hálózat és az FSD. (Plusz otthoni töltő és powerwall)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abban azért döntésre kéne jutnod, hogy azzal támadod a Teslát, hogy javíthatatlna kocsikat gyárt vagy azzal, hogy rá fognak kényszerülni hogy a szervizelésből (ami egy rohadt nagy macera de az ICE autük velejárója) akar megélni ;-)
54000km van az autómban. 1db pollenszűrőt cseréltek a kötelező szervíz alkalmával. (+ az AC töltő comm modulját cserélték garanciában - úgy néz ki gagyit épít be a gyár mert kb szériahiba - az új pöpecül működik)
Ez annak az autógyárnak az első komoly elektromos platformjára épül ahol a benzinesek sorra halnak... (emlékeztetőül: https://telex.hu/belfold/2023/12/16/opel-citroen-benzinmotor-puretech-motorhiba-motorjavitas-auto-garancia-meltanyossag)
Mi lesz itt ha megtanulnak elektromos autót építeni???
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen autó?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hasonló mint a telex cikkben csak elektromos. Citroen e-Berlingo M.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
így. Sőt. A flotta ~felét tán fix díjért adják bérbe az ubernek.
Az ubernél az ev-k népszerűbbek, folyamatosan mennek, kisebb az állási idejük a benzinesekhez képest.
Az uber köszöni szépen a sok pénzt, amit keresnek vele.
(nem biztos, hogy összefügg, de egy év alatt duplázódott az uber stock, a hertz meg feleződött)
Szóval a mostani hírnél nem látom azt a fontos részletet, hogy az ubertől visszaviszik-e a náluk lévő ev-ket és azokat adják-e el.
Hiányoznak a számok, hogy mennyi futással, hogyan jön ki a magasabb fenntartási díj. És tényleg ráfizetés-e vagy csak hülye a management és nem nézi azt, hogy a bevétel is több velük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Linkek, számok, tények hiányoznak már csak innen.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az újságírók sajnos ezekkel nem foglalkoznak, ahogy te sem. Gondolom azt is kitetted, csak mindig elfelejtitek a korábbi bulvárszemét alatti helyreigazításokat, mert minden nap újra üres fejjel ébredtek. Vagy hazudtok.
De pár hónapja is ezért sírt a hertz.
https://www.theverge.com/2023/10/27/23934691/hertz-tesla-uber-ev-plans-…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztosan nem olvastad el a nyitót (se). Ahogy szoktátok. Benne van az "Előzmények itt."
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor miért nem jegyzed meg a fud hülyeséged kijavítását is? Mindig újrakezded a faszakodást a többi benzingőzős balfasszal együtt :D
Persze, hogy tudom miért: mert a faszakdosással pörgetitek az oldalt és mi vagyunk a hülyék, hogy egyáltalán hozzászólunk még, mert nem tudjuk megállni, hogy ne szóljuk: ne légy hülye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ROTFL :D
Most nem arról van szó, hogy a Hertz villanyautók helyett ICE autókat vesz?
🍿
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Néhány gondolat -- nem az EV-hez inkább a storyhoz:
- 20ezer db az nem kis mennyiség - nem volt pl. 1000 darabbal teszt időszak és ha akkor jelentkeznek a problémák át lehet tevezni a használatot/szervíz költségeket - akkor újra lehet számolni a megtérülést stb..
vagy teszt időszak alatt nem jelentkezett semmi probléma és azért kapott zöldutat ?
- Ha a Hertz visszakozik, akkor tényleg nagy a baj - egy nagy cég felelősségi láncában az ilyen fiaskót simán el tudná kenni - user error, rosszul fogod stb..
- Miért nem kértek gyártói támogatást ? 20e darab az nem kis mennyiség nem érte volna meg magasabb szintű support ?
szerintem a Hertz valamit még elhallgat..
erre a hírre mozdult a Tesla árfolyama ?
For Whites Only meeting room!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
TSLA Jan1hez - 12.5%-on van, HTZ -19,73%-on.
Annyit hozzátennék, hogy a chiphiány is szerepet játszhatott. Abban az időszakban sok autógyártó nem tudott szállítani míg a Tesla tudott.
Ez az egész eseménysor egy nagy autópiaci turbulencia közepén történt.
A Hertz bebizonyította, hogy dinoszaurusz :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Hertz bebizonyította, hogy dinoszaurusz :(
Jaja, nincs ~ 2 éve, amikor még a Hertz-et az EV-világ a leghaladóbbak egyikeként ünneplte :D :D :D Pont azért, amiért most szidod: hogy bevásárolt EV-ből :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. A világ belehitt a történetükbe amit a csőd elkerülésére találtak ki. Ahhoz, hogy ezt sikerre vigyék fel kellett volna nőniük a feladathoz. Mondhatod, hogy lehetetlen lett volna szerinted ezt sikerre vinni.
Szerintem lehetett volna ezt okosabban is csinálni, lásd a példákat a hülyeségeikre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha adsz linket. ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
erre a hírre mozdult a Tesla árfolyama ?
Tesla reduces driving ranges as EPA strengthens testing rules
Tesla launches upgraded Model 3 in North America at unchanged prices
Tesla slips again on Berlin halt
Tesla hikes pay at US factories following union efforts
Tesla shutters German factory as Red Sea conflict disrupts supply chain
nincs aláírásom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az - nyilván TELJESEN véletlenül - kimaradt a posztból, ami a cikkben már szerepel: valójában az a fő probléma hogy a Teslak ereje túl nagy volt annak aki nem volt hozzászokva, és gyakorlatilag folyton törték őket azok akik a sima kis benzinmotorokhoz és azok nyomatekahoz/teljesitmenyleadasahoz voltak szokva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert az also tweet se maradjon ki teneked: inkabb vartak az ugyfelek, hogy visszaerjenek az elozo berlok a belsoegesuekkel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elhiszem hogy ilyen is van, egyrészt vannak meg treyek akik hisztizve gyűlölik/rettegnek tőle, másrészt erősen felhaszanalasi területtől/modtol függ hogy mennyire jó választás a villanyjargany.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de a legtobb ember berlesi igenyenek (joval arrebb elvezetni) nem megfelelo. Plane, ha feltoltve kene visszaadni.
Fentebb Teslat tulajdonlo emberek ismertek el kommentben, hogy berelve ok is belsoegesut keresnek tobbnyire.
Azert jarjunk mar a foldon!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel egyetertek, en utoljara europai tobborszagos kirandulasra bereltem autot, arra most sem valasztanek elektromost. Attol meg van akinek ez is tok jo lehet.
A problemam nekem ezzel az egesszel az, hogy van a Hertz aki odaadta a nagyon eros, nyomatekos autot azoknak akik sokkal gyengebbhez vannak szokva, akik aztan tortek is oket, ami meg nyilvan sok penzbe kerult. Erre szuletik egy poszt ami arrol beszel hogy milyen dragak a koltsegeik meg nem kell senkinek :D Mintha ket teljesen kulonbozo dologrol lenne szo.
Igen, a "feltoltve hozd vissza" elektromosnal baromsag, ez is csak azt jelenti hogy a Hertz teljesen idiotan allt az egesz temahoz. Nem veletlen hogy mas autokolcsonzoknel en nem lattam ilyen problemakat (bar hogy ott mi hogy mukodik pontosan azt nem tudom, amikor utoljara bereltem akkor meg nem volt opcio az EV)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
treyek akik hisztizve gyűlölik/rettegnek tőle,
Ilyenről szó nincs, csak a hype-otokat vizsgálom kritikus szemmel, ahogy mindig is szoktam. 🤷♂️
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen hype-om van nekem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fene tudja. 2 hétig használtam aktívan elektromos autót. Először lelkes voltam, 24 órával később már nem annyira, majd végül gyűlöltem minden percét. Pláne amikor töltenem kellett, mert napközben vinnyogott, hogy 10 km megtehető.
Oké, hogy este fenn volt töltőn, de akkor is hánytam tőle, hogy 2342342 méterre a lámpától motor fékezni kellett (sic. javasolt volt), hogy ha beüzemeltem a kocsit úgy, ahogy egy autónak normálisan kell működnie (fűtés, ablakfűtés, rádio/zene, stb. kormány-, ülés fűtésről ne is álmodjak, és máris szemmel láthatóan visszaesett a megtehető távolság.
Emellett meg jött az összes EV-s kretén, aki reggel beállt a töltőre és este mikor hazament - kiállt... majd jött hőböröve keresni - mert a s...fej Pugeot-os (én) beállt elé keresztbe a 3. nap után. De nem csak a munkahelyemnél tapasztaltam ezt, hanem kb mindenhol. Amikor van 3 töltőoszlop egy helyen és mindegyiknél azt mutatja, hogy már feltöltött... imádtam ezeket a gyökereket. Próbáltam városban, városon kívül - ez nem autó, hanem valami pótlék. Egy 5 éves e-szappantartó.
Másik oldalt (közel új autó) is nézve, hogy új Hyundai Ioniq -al volt "szerencsém" menni BP-ről Szegedre. Hogy történt?
- Elindultunk, megtehető távolság: 490 km (+- pár km). Beültünk összesen négyen. Bekapcsoltuk mindazt, ami egy autózáshoz kell ÉS rááltunk az autópályán a 135 km/h -re. (Meg néha némi dinamikus előzgetés) Mit tapasztaltunk? Megtehető távolság a célban: 140 km (+- kicsi)
- 1-2 héttel később ugyanez egy 1/3 árú (újonnan fele) Hyundai i30-al (diesel, 1,6L) az út, hasonló paraméterekkel. Induláskor megtehető távolság: 940 km, érkezéskor 750 (+- kicsi)
Ezek után - számomra - nem tartozik az autó kategóriába ez a túlhype-olt lom csoport.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, buzi nehéz lenne ezt szoftverből orvosolni :D Ha csak ennyi lenne a baj.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
plusz 3-4 hét múlva jön az ionitytől egy levél, hogy tartozol nekik és még azzal is baszakodhatsz https://www.facebook.com/varkonyi.gabor.hivatalos/posts/pfbid0TaTmprxs7…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[...]
Többször írtam már a jóindulatú és a villanyautókba szerelmes kollégáknak és kommentelőknek, hogy a saját ügyüknek ártanak azzal, hogy széppé számolják a valóságot. Hús-vér átlag vevő meglátja az 500 kilométeres ígért hatótávot, és amikor 280-320 kilométernél a pályán elfogy a szufla, akkor nem érti, hogy mi a fene történt. Halál komolyan beírta itt valaki múltkor is, hogy az ő nagy villanyautója néha elmegy 8 kWh-val. Minek ilyen baromságokat terjeszteni?
Azért posztolok időnként fogyasztási adatokat a való életből, hogy látható legyen, mi a realitás. Nem párás ablakkal a kamion mögött lődörögve, mert erre a többségnek nem lesz se türelme, se kedve.
Visszatérve az Ionity-ra: tavaly év végén a szokásos módon, az appot használva töltöttem az elektromos autót, pont annyira, hogy kényelmesen hazaérjek, hisz otthon van időm tölteni, és jelentősen olcsóbb is. A héten kaptam a mellékelt levelet az ügyfélszolgálattól, mi szerint tartozom nekik. Nem kapták meg az összeget, amit az én számlámról bizony leemeltek. Mellékelve az igazolás erről.
Nem azt mondom, hogy ilyen hiba nem fordulhat elő máshol is, vagy ettől rossz a villanyautózás, vagy elégedetlen vagyok az Ionity-vel. Azt mondom, hogy nekem erre se időm, se kedvem.
Odaálltam egy oszlophoz, használtam a nyomorult applikációjukat, ahogy korábban számtalanszor, levették a számlámról a pénzt, és hetekkel később küldenek egy mailt, mely szerint én tartozom, és fizessek. Hogy? Hogy gondolják? Kinek van erre ideje, idege, kedve?
Írtam levelet, csatoltam az igazolást. Kaptam választ, mely szerint tartozom. Hívtam az ügyfélszolgálatot, szerencsére sokat nem kellett várnom, hogy kapcsoljanak valakit, de nyilván nem magyarul kellett mindezt elmesélni, arra nincs lehetőség. Nekem nem baj, de ha valaki nem beszél idegen nyelvet, az kétszer fizet?
[...]
🤷♂️
Tegyük hozzá, hogy a Tesla is megszépíti a töltési élményét sokszor. Emlékszünk még Handrás szopására a horvátországi töltőn, amikor nem zubogott befele az elektron, hanem éppen csak vánszorgott, mert az összes töltőfej foglalt volt ... Igen, igen! Persze, tudom ... ilyen már nincs, csak a Balkánon!
:D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nagyon jó írás, pedig nem barátja az elektromos autóknak. A Teslanál az adott esetben kapacitás probléma volt a többieknél meg az amit leírt: még a kérdés sem értik (vagy akarják érteni). A nyilvános töltés rákfenéje a sok igen rosszul működő applikáció.
Nem véletlen, hogy az amerikai cég hitelesebb a hardcore villanyosok körében, mint a többiek, akik még mindig nem értik, hogy az "új" világban a jó autó csak az egyik eleme az ökoszisztémának. Átlag felhasználó nem akar szórakozni ezer és egy appal, nem akar minden egyes oszlopnál más rendszerrel, más elszámolással, más sebességgel, más működési elvvel találkozni. Be akarja dugni azt a nyomorult kábelt, várni akar egy keveset, és haladni akar, anélkül, hogy az elszámolással kellene foglalkozni. Azt, hogy ezt miért nem értik a gyártók, hogy 2024-ben miért nem képesek ezt megoldani, számomra egy rejtély.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hiába hitelesebb, ha a töltési mizéria annál is jelen van. Mit nem értesz? Hogy a Tesla a vakok közt a félszemű?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ég és föld a különbség. Ezt még ő is elismeri.
Ezért írtam én is régebben, hogy nem az autók a fő probléma az elektromos autózásban (sőt) hanem az infrastruktúra. És most azt is láthatod, hogy nem is az a fő gond, hogy kevés az oszlop, hanem az, hogy nagyon durván el van bonyolítva és ezer sebből vérzik a nyilvános töltés főleg ha külföldre merészkedsz (kivéve a Tesla). Én itt szabályozói oldalról is látok hiányosságot nem csak a gyártók oldaláról.
Még mindig a hollandokat tudom jó példaként felhozni: https://villanyautosok.hu/2023/02/16/az-elektromos-autok-szamanak-gyors-novekedese-nem-a-problema-hanem-a-megoldas-resze/
Valóban, nálunk ma már gyakorlatilag bárhol található töltő, a rendszer motorja pedig az, hogy interoperábilis, vagyis átjárható, mert a különböző töltőhálózatok közös platformon futnak, és az ügyfél egyetlen RFID kártyával bármelyik szolgáltató oszlopát el tudja indítani.
Ennyi... (amúgy kísértetiesen hasonlít a mobil roaming problémára)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudod, hogy nem azzal járok. :) Nem volt olyan a kínálatukban ami nekem megfelelt volna. Sajnos MPV-t még benzinesben is nehéz találni nem hogy elektromosban. (A Tesla Model X-et akkor nem lehetett kapni, de amúgy sem az az árkategória ami belefért) Ott kezdődött, hogy nekem 7 személyes autó kellett.
Az e-Berlingo amit hajtok teljesen megbízhatóan teszi a dolgát, még a hosszú úton töltés miatti megállások is beleférnek. Amit viszont első képzből így megtapasztaltam az a töltőszolgáltató/applikáció káosz. A Tesla stratégiája, hogy az infrastruktúrát is adja a kocsik mellé ezen a területen egy jó stratégia. Az se olyan rossz ha adnak márkakártyát és romaingba leszerződik a gyártó sok szolgáltatóval. Ezzel amúgy növelik a tumultust is a töltőknél. (ami a töltőszolgáltatónak jó, de az autósoknak nem). Én tavaly ugyanúgy belefutottam tumultusba töltőnél (Tesla SC és IONITY) miközben a pálya melletti ELEN (50kW & 178kW) töltőkön senki sem volt... (igaz a pálya is be volt állva)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, hogy nem azzal jársz, pont ezért hiteltelen, amit itt előadsz. Mármint, hogy csak az a baj az EV-zéssel, hogy nem olyan "egyszerű" a töltése, mint a Tesla-knak.
Nem, nem csak ez. Nagyon sok minden más is.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha figyelted a válaszaimat én mindig ezt tartottam a legnagyobb problémának az elektromos autózással kapcsolatban, mert ezt tapasztaltam. Nagyon sok félinformáció (és érthetetlen hülyeség) van az elektromos autózás kölül amivel a használhatatlanságát bizonygatják, de mint a "szakértő" is mondja ez a legérthetetlenebb (és ez valós probléma). Ráadásul ez a legbosszantóbb IT szempontból is.
Csak egy példa: IONITY mint európai egész kontinensen (köztük magyarországon is) jelen levő töltőszolgáltató nem tud magyar áfás számlát kiállítani. :( (Tesla pl tud a supercharger töltésekért nem teslásoknak is)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Találtam ott mást is:
A bejegyzést még októberben írtam, ahol már látható volt, hogy nem lesz hosszú a szerelem az autókölcsönzők és a Tesla között. Korábban a jóval profibban működő Sixt szállt ki a buliból, de a Hertznél is tarthatatlanná vált a helyzet.
Mint úgy pár tucatnyi témánál az elmúlt évekből, akkor is nagy mellénnyel hülyéztek le az egy szent megoldás hívei, Igazmondó Elon apostolai, amikor felhívtam rá a figyelmet, hogy flottát üzemeltetni, különösen autókölcsönzőt üzemeltetni egy rendkívül összetett feladat. Egy külön szakma, aminek vannak alapvető szabályai. Tervezhető árazás, és nagyon gyorsan reagáló gyártói szerviz háttér elengedhetetlen. Voltak, akik alapvetően PR okokból belekóstoltak abba, hogy milyen üzemeltetni komolyabb autóparkokat Teslákból, de összességében a klasszikus szereplői a piacnak elég visszafogottan reagáltak az új szereplő üzletpolitikájára.
Ahogy látható, nekik lett igazuk. Sőt, a flottakezelői világ híreiből arra következtetek, hogy ez a jövőben nem javulni fog, hanem romlani. Maradványérték, alkatrész hiány miatti állásidő, hiányzó ügyfélszolgálat, ad hoc működő szervizek, rejtett költségek jellemzik továbbra is a márkát, ez pedig nem fér bele a "nagy darabszám/vékony profit" üzleti modellbe, mint a megélhetést biztosító eszköz.
Akkor sem, és most sem állítom, hogy ez mindig így lesz. Amit állítok, és ezt fenntartom, hogy a jelenlegi üzleti modell a volumen vásárlókat inkább elriasztja, mint vonzza. Ez pedig, látva a közületi/flottás vásárlások arányát Európában, valamint a kifutó támogatásokat, egy jelentős növekedést gátló faktor lesz, amivel valamit kezdeniük kell.
Ahogy az elején kijelentették, hogy ők bizony nem költenek reklámra, aztán valahogy mégis, úgy fognak pontról pontra végigmenni mindenen, ami márpedig kell ahhoz, hogy a saját maguk által kommunikált eladási darabszámokat el tudják érni. Meg fognak küzdeni a túlkapacitás kérdésével is, pontosabban már küzdenek vele, a lefelé tartó árspirál jelensége már elérte őket, és inkább előbb, mint utóbb, valahogyan keretezniük kell azt, hogy vágytárgyból leértékelt tömegtermék lett. Lehet, hogy egy PR csapatra is szükségük lesz?
Nincs ebben semmi pikírtség. Ez egy ilyen business.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyan viszonylag off, de azért ebből bizony azt a következtetést is le lehetne vonni, hogy ha az átlagos sofőr ezeket folyamat töri, akkor lehet, nem lenne szabad ennyire erős autókat közforgalomba engedni.
(Persze nem lehetetlen, hogy akkor hirtelen sokkal kevésbé lenne kelendő)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó, nem! Az kell anyucinak is, mert egyébként nem tud megbirkózni a 16+ éves magyar gépparkkal gyorsulásban!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szvsz mégcsak ez sem biztos, általában a bérautókat visszafogott teljesítményre kapcsolják, távolról is látni, hogy jaszkarizik-e valaki például a teslával.
Azt felejtik el most, hogy a hertz flotta felét odaadták az ubernek. Pár hónapja is telesírták a sajtót, hogy azok széthajtják a kocsikat és mivel hülyén szerződtek, így a plusz bevétel az übernél marad, a hertznek a széthajtás miatti plusz költségek maradnak.
Amúgy meg lehet csak kell a pénzt a hertznek, lehet likviditási problémáik vannak, amilyen jól vezetik a céget az utóbbi években.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt lehet válogatni a Teslákat.
Rengeteg mérföld van bennük. Lehet az Ubereseket árulják a senkinek sem kellőket meg kiadják az Uber sofőröknek?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A linkelt cikket olvasva nekem ez tunt fel: "despite costing less to maintain, they have higher damage-repair costs and, also, higher depreciation" -> fenntartas olcsobb -> idealis korulmenyek kozott. Ez minden autonal igy van, az elavulas gyorsabb az uj technologia es a "premium Tesla felar" miatt gondolom, ha pl. Hyundai v. Kia flottajuk lett volna lehet maskepp alakul az elavulas es a javitasi koltseg :)
A masik amit fentebb irtak, hogy visszaadni feltoltve kell, ezt nem volt a cikkben de eleg nagy kib*szas. En amikor elektromos autot bereltem csak arra kellett figyelnem ha az akku 15-20% alatt van akkor muszaj volt toltore tennem amikor befejeztem a berlest (barmilyen toltore amit talatam a varosban). A masik amit emlitettek hogy ha valaki hosszu tavra akar berelni akkor nem fog az elektromossal szivni, ezt is megertem.
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez minden autonal igy van, az elavulas gyorsabb az uj technologia es a "premium Tesla felar" miatt gondolom, ha pl. Hyundai v. Kia flottajuk lett volna lehet maskepp alakul az elavulas es a javitasi koltseg
Az elavulási költségben nem vagyok biztos, a javítási biztos olcsóbb lett volna, ha nem Teslákra építenek.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Máig nem értem milyen javítási költségről beszélünk. Új autók ergo garanciálisak. Ha az ügyfél megtöri akkor meg vagy ügyfél fizet vagy biztosító, nem?
Tehát igazából ez is mindegy. Az persze valódi szívás hogy amíg javítják és áll az autó addig nem hoz pénzt. De ez nem költség, ez bevételkiesés.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Máig nem értem milyen javítási költségről beszélünk. Új autók ergo garanciálisak.
Kivéve, ha az ügyfél hibájából történik. És a Tesla ad-hoc módon van összerakva, kis túlzással minden héten valamilyen alkatrészből új készül és az autó ebből a szempontból nem sorozatgyártott, hanem majdnem egyedi, ha megtöröd, akkor egy darabig eltart, amíg kitalálják, hogy a pótalkatrészből melyik kell, melyik mikori alkatrésszel kompatibilis és a többi és adott esetben legyártják, mert nyilván nincs raktáron, és mindez idő és pénz. Más autó esetén nincs ilyen startup-jellegű szerelés, ott évekig ugyanazzal az alkatrésszel gyártáják.
Ha az ügyfél megtöri akkor meg vagy ügyfél fizet vagy biztosító, nem?
Az is kérdés nálam, hogy egy 20 ezer autós flottánál van-e értelme külső biztosítást fizetni... szerintem ez már akkora autómennyiség, hogy szétteríthető a kockázat a flottában a cégen belül. Viszont ilyenkor minden kiadás ügyfélkiadás lesz...
De ez nem költség, ez bevételkiesés.
Plusz még ez is, igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen a biztosító nem fog árat emelni. Törjék csak nyugodtan, belefér. Többszörös a kár, de kibírják.
De persze szerintem is -s most egyetértek _Franko_ val- valószínűleg a Hertznek van akkor járműparkja, hogy kvázi magát biztosítja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Máig nem értem milyen javítási költségről beszélünk.
Én feltételeztem, hogy törés javítása. Hibák javítgatása nem szokott jelentős tétel lenni Teslánál (sem).
Viszont mivel a hatékonyabb gyártás miatt jóval nagyobb elemeket használnak, mint a szokásos, ha sérül, akkor nem egy-két kis elemet kell cserélni, hanem nagyot. Ez drágább. Ezért pl. itt, Angliában, a Teslák biztosítása elég drága, mert a biztosítóknak a sérülések esetén az átlagosnál többet kell fizetniük.
Ha az ügyfél megtöri akkor meg vagy ügyfél fizet vagy biztosító, nem?
Tehát igazából ez is mindegy.
Ez igaz, hacsak nem a biztosítás költsége játszik ilyenkor be. Bár akkor miért nem azt írták a cikkben?
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegyük hozzá, hogy a Hertz nem arról híres, hogy okosan menedzseli a flottáját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
#marketing #jópr #sixtis #nemkellráköltni #szaramaradványérték #szaraszervizhálózat #mertnemkellszervizelni #nincsjógyártóitámogatás #javíthatóságabonyolultabb #villanyautónálhakioldalégzsákakkorkukaagyártószerint
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olvasnak téged.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megtisztelő lenne, ha a Vidámvasárnaposok olvasnának!!!!444
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni