- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Tavaly augusztusban volt 1%. Eltelt fél év: 1,125% ...
Mint "a rakéta"! (masszív állami támogatások ellenére _se_) :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint "a rakéta"!
Ne aggódj, a rakéta is elektromos. :)
Kérdésedre ("következőnek mit kéne venni? 😂") válaszolva: pulykakakast. (Lehetőleg Debrecenből.) :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne aggódj, a rakéta is elektromos. :)
Csak tűz jön ki az alján :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont az elektromosautó-tulajok krémjével ellentétben nem sajnáltatja és szopja fel magát.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tower cam in real-time pic.twitter.com/vc74t9MpkI
— Elon Musk (@elonmusk) March 15, 2024
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen massziv allami tamogatasra gondolsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyira csodálatos, ahogy ki tudod csavarni úgy a statisztikát, hogy neked legyen igazad :) Ez a valósátorzító mező működött steve jobsnál is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a probléma, hogy a lakosság (eü. hatások, légszennyezés, zajterhelés stb.) szempontjából (amire hivatkozni szoktak) ez a valós adat. Ez az, amit a legtöbb EV-felszopó oldal mélyen titkolni szokott.
FYI: ez 4-szer szarabb, mint a Linux desktop globális penetrációja (4%), amin röhögni szoktatok 🤷♂️
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én csak arra gondoltam, hogy itt a százalék arányszám.
4 millió autó van, annak az 1 százaléka elektromos, tehát 40 ezer darab.
Ha rá egy évre lesz 4.8 millió autó és annak az 1.125%-a elektromos, az 54 ezer darab.
Tehát, ha szeretjük a százalékokat, akkor egy év alatt 35 százalékkal lett több :) Miközben az arányaiban továbbra is elhanyagolható. Így lehet kétféleképpen is nézni egy statisztikát. Pontosan ezt csinálja a kormány is. Készít egy (nyilvánvalóan hamis) statisztikát bármiről (lásd infláció, ipari megrendelések) és abból az irányból mutatja be, ahogy neki jobb.
És miért nem terjed jobban a tisztán elektromos autó? Mert szar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, hogy megint egyesek lelkének kellemetlen hírt hoztam, de miért kell megint idekeverni a politikát? 😂 🍿
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sosem volt autóm, szinte biztos, hogy soha nem is lesz. Lényegtelen nekem, hogy ferdíted a statisztikát.
A politikát mindehová be kell hozni. Ha csak 1-2 ember úgy olvassa el, hogy általa elgondolkozik, máris volt értelme.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A politikát mindehová be kell hozni.
Kell? Miért?
Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, pont hogy nem ferdítem, hanem a mindenhonnan bántóan hiányzó aspektusát világítom meg hiánypótlóan.
Ha ez a te lelked zavarja, akkor nagyon nagy probléma van a fejedben :D
Sosem volt autóm
Állítás sem volt ilyen.
A politikát mindehová be kell hozni.
Ó, tényleg? De csak addig, amíg ti hozzátok, de ha más is, akkor sírva prüszköltök, hogy ne?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egyik oka a rendszeres választási buktáitoknak az, hogy belekapaszkodtok nemlétező dolgokba, és biztos ami biztos, logikátlan hazugságokkal fejelitek meg.
Így lehet kétféleképpen is nézni egy statisztikát.
Sokkal többféleképpen lehet nézni egy statisztikát, de azt kb. mindenki tudja, hogy általában alacsony bázisról növekedni a legkönnyebb, pláne, ha részben adóforintokból történik a gyarapodás.
Pontosan ezt csinálja a kormány is. Készít egy (nyilvánvalóan hamis) statisztikát bármiről (lásd infláció, ipari megrendelések) és abból az irányból mutatja be, ahogy neki jobb.
Nem igazán értem, "nyilvánvalóan hamis statisztikával" hogyan lehetne valamilyen irányból bemutatni bármit, hiszen ha a statisztika hamis, akkor valós dolgot nem lehet vele semmilyen irányból bemutatni. Érdemes lenne eldöntened, hogy a statisztika a hamis (ezt állítod most), vagy a valós adatok értelmezhetők sokféleképpen (ezt állítottad előtte).
A politikát mindehová be kell hozni. Ha csak 1-2 ember úgy olvassa el, hogy általa elgondolkozik, máris volt értelme.
Igen, az emberek megfontolják a fajtád által megfogalmazott gondolatokat, és bevésik az ikszet Orbánra meg Toroczkaira. De lehet, hogy Vonára is.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elektromos autok alapvetoen uj autok, de legalabbis 5 evnel fiatalabb kocsik.
Es most ezeket az az autokat hasonlitjuk ossze egy 30 eves meritesbol, ahol raadasul az 5+ eves autok dominalnak.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. Kimegyek az utcára, és megnézem mi a hatása. Ez érint kb. közvetlenül. Erre fűzték fel az egészet. Ezért megy az erőlködés az EU irányából.
Nem csepp a tengerben, ha nem még annál is gyérebb.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fura, hogy azt kifogásolod, hogy valóságban létező dolgok kerültek összehasonlításra. Csak vicceltem, tőled nem fura.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarországon 2023-ban üzembe helyezett új autóknak 5,8%-a volt ev.
Bp. és környékén koncentrálódik a vásárlások zöme (Bp. + Pest v.m. > 50%).
A tavaly eladott 107 ezer új autó a négymilliós autópark negyvened része, és ennek a tizehatoda ev. Ilyen rátával sosem lesz az autópark villamosítva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 oktoberben egy Tesla Y-nal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennek örömére ma teszek fel egy Ubuntu desktop-ot virtuális gépbe! Hadd dübörögjön a desktop Linux piac is! :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
WSL2-be, elég az, nem kell a GUI, attól még Ubuntu Desktopnak méri a statisztika. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Puszta kíváncsiból: Hány km szaladt bele 3 év alatt az audiba, illetve mekkora volt a leghosszabb utad vele?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezerszer lefutott kör. nem érdemes belekezdeni. olvass vissza korábbi blogokba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen lényegtelen, amikor 18 millió forintért adnak egy közepesnél szarabb EV-t. Ugyan óráért szívesen adok ennyit, de fostalicskáért nem.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmiféle ev vonatkozása nincs a kérdésnek csak kiváncsi voltam. De ha nem hát nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
12 ezer van benne. A legmesszebbet nem tudom hogyan kell értelmezni. Egy irányban? Bár annak nem tudom mi értelme lenne. Inkább egy olyannak lenne, hogy napon belül hány kilométert tettem meg legtöbbet. Mert egy 120 kilométer sugarú körben is meg lehet tenni 650 vagy több kilométert egy nap alatt lazán (egy tankolással).
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor még éppen bejáratós. Legmesszebb alatt azt értem hogy egy etap, ha úgy tetszik egy seggel pisiszünetekkel együtt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pisálás nélkül ~ 300, de ezeken már számtalanszor végigmentünk. Nem, nem szeretnék rettegni egy téli napon, hogy mi lesz közben.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy alapvetően érthető, én pont emiatt és a jelenlegi tapasztalatom miatt húzok a plugin felé.
Mondtam hogy amperában megcsináltatom a vezérlést (időpontom már megvan eservice-be és nem is biztos hogy szükséges a csere, de azért én számolok vele) és még legalább 5 évig tervezem hajtani, utána pedig meglátjuk. BYD elvileg nemsokára jön olyan pluginekkel amik télen is tudják a 100-110km-t, nyáron ez kényelmesen 150, utána pedig ott figyel bennük az 1.5-ös szívóbenzin.
Én a jövőt ebben látom, 100+km villanyosan nagyon frankó (főleg napelemmel, nopláne ha tudja a V2G-t), ha mellé tudnak rakni egy olyan generátorüzemben működő motort aminek alacsony a szervizigénye és kb tényleg csak tankolni kell meg évente lecserélni benne az olajat (amit amúgy tud az ampera is, 200k km felett vagyok bontatlan motorral) akkor az egy tipikusan best of both worlds kategória.
Jelenleg tartok évi 12k km futással 1,4 literes átlagnál, delej meg szaldó miatt kvázi ingyen van.
Tudom hogy neked nem bejövős az öszvér irány, a generátor üzemű motor se a szíve csücske a benzinvérű embereknek, de ha a közlekedés hatékonyságát tartod a legfontosabb szempontnak akkor verhetetlen kombó.
Igazából meglátjuk mi lesz 5 év múlva, hol tart majd az infra aztán annak függvényében vagy egy plugin, vagy ha tényleg már ott tartunk hogy mucsaröcsöge alsón is van töltő (és nem kell szopakodni kismillió appal) akkor fogok ugrani full villanyos irányba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom hogy neked nem bejövős az öszvér irány, a generátor üzemű motor se a szíve csücske a benzinvérű embereknek, de ha a közlekedés hatékonyságát tartod a legfontosabb szempontnak akkor verhetetlen kombó.
Sajnos nem. Egy csomó cég greenwashing címszó alatt plugin hibridet adott az alkalmazottaknak korlátlan benzinkártyával együtt. Így az egészből az sült ki, hogy 500kg-mal többet cipelt mindenki magával, teljesen feleslegesen.
Nem vitatom, hogy lehet egy plugin hibridet hatékonyan használni, de szerintem nem ez a jellemző.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos ez igaz, erre kéne normális szabályozás. Pl munkahelyen legyen töltő, a korlátlan kártya helyett pedig limitált.
Ilyen kiskapuzók helyett sima hibridekkel is előrébb lenne a világ, ahol meg sokat utaznak ott még mindig a dízel a legjobb választás.
Vagy ha marad a plugin akkor x átlagfogyasztás felett vissza kéne fizetni a támogatást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg kéne tanulni látótávolságból nagyjából megsaccolni az órák árát. Embereket lehet vele osztályozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szólj, ha sikerült. A hozzád hasonló drágábbnak néz egy búcsús szart, mint egy valóban drága holmit :)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a várakozásoknak megfelelő a kereslet a VW ID3-ra, nem kell növelni a gyártósori kapacitást.
https://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/autohersteller-vw-st…
Nun kündigt Volkswagen an, den ID.3 weiter ausschließlich in Sachsen zu bauen. Die Nachfrage ist zu gering.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán mert rettenetesen drága. De gondolom tudják ezt a VW-nél is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo ev-t vesznek, csak kotla nemet szart nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pluszsok. Abból pedig hogy most nagy kardoskodás megy hogy megtartsák a jelenlegi állapotukat és ICE-ból éljenek nem biztos hogy hosszú távon kifizetődő lesz mert jön kína és megköszöni szépen a piacot.
Németek rohadtul bealudtak, elavult technikát és botrányos minőséget (lsd nyekergő villanymercik) próbálnak horror áron adni, simán benne van a pakliban hogy tolnak egy nokiát.
Meglátjuk mi lesz, mindenesetre német autógyártóként biztos nem aludnék nyugodtan mostanság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most rendeltem egy dízelt. Az EV a busz kategóriában 300km körüli hatótávot tud minden gyártónál. A hatótávpara durva lenne. Van gyártó akinek van hibridje, de 4MFt-vel drágább az alap dízelnél, ami számításaim szerint kb 26 év alatt térülne meg a használati szokásaim mellett üzemanyagköltségben, ha ennyi ideig változatlanok az árak és a szokásaim :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hádehá EV-ben kevesebb a kopó alkatrész, meg a villany, adó és parkolás is ingyé vanolt a beetetési időszakban, a hupu szakértők is megmondták!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megint mondanam, hogy Gordon Gekko.
Soha semmi nem szol masrol, mint a politikai hatalom lehetoleg orokos atmenteserol a csucson uloknek, es melle rengeteg love haracsolasa.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy felmérés szerint, minél idősebb egy autó, annál kevesebbet fut évente.
Így az is érdekes statisztika lenne, hogy megtett km-re mennyi elektromos/mennyi üzemanyag égetett futás jut.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt találom még nagyon érdekesnek, amikor valaki egyrészt azt mondja, hogy összeomlna az áramellátás, ha minden autó elektromossá válna, majd a következő megállapítása, hogy a teljes autóállomány milyen lassan cserélődik. ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat ha nem is osszeomlana de az latszik, hogy fejlett orszagokban is tud problemat okozni:
https://www.iamexpat.nl/expat-info/dutch-expat-news/dutch-grid-operator…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni