Bajban a ChatGPT

Bár nem verik nagydobra, de nagyon nagy lehet a baj az OpenAI házatáján, ha már ezt fontolgatják:

https://www.theregister.com/2024/05/09/openai_model_nsfw/

We're exploring whether we can responsibly provide the ability to generate NSFW content in age-appropriate contexts through the API and ChatGPT.

Nyilván megy a falazás meg a cukormázas marketing bullshit a dolog kapcsán, de igazából tök egyértelmű, hogy csakis azért csinálják, mert ők is tisztában vannak vele, meztelen nővel mindent el lehet adni.
Ami egyben persze azt is jelenti, hogy pornó nélkül már nem jövedelmező a ChatGPT ezek szerint (különben eszük ágában sem lenne ezt fontolgatni, ugyebár).

Hozzászólások

Meztelen nővel lehet, de aki ennyit tud dumálni? :-D

Szerkesztve: 2024. 05. 10., p – 12:33

Kijavítom: már nem jövedelmező -> már nem eléggé jövedelmező

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

Kijavítom: már nem jövedelmező -> már nem eléggé jövedelmező

Ne akard kijavítani, mert nem így van.

A kapitalizmus szerint ugyanis nincs semmi különbség e kettő között. Ha valami csak állandó, konstans profitot hoz, és nem pedig folyamatosan egyre többet és többet, az már "rossz, értem?", ahogy Meki bácsi mondaná.

Hatalmas különbség van a kettő között abból a szempontból, hogy a chatgpt nincs bajban, sőt. Google trendsen például a mai napig megy felfelé az érdeklődés. Teljesen más a "nem jövedelmező" és "nem eléggé jövedelmező" implikációja.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

Ne akard kijavítani, mert nem így van.

De igen, így van. A kezdei hype-nál befektetőék a lemarad-kimarad™ elvén befektetettek a technológiába, és most már növekedést akarnak. Nem annyit, amennyit mi akarunk egy állampapírtól, mert az az önző, mohó, rövidtávú sikereket hajszoló egójuknak már nem elég. Sokkal többet akarnak, így az OpenAI kénytelen más piacokra is terjeszkedni, hogy az irreális befektetői elvárásoknak meg tudjon felelni.

Minden egyes technológia, ami mögé hirtelen nagybefektetők kerülnek, áldozatává válik a befektetői vadkapitalizmusnak. Ezt látjuk most az OpenAI-nál is.

A kapitalizmust próbáltam meg kijavítani. :)

kapitalizmus != befektetői kapitalizmus != vadkapitalizmus

A kapitalizmus nem kellene, hogy a kizárólag befektetői kapitalizmus felé húzzon és a befektetői kapitalizmus sem kéne, hogy kiváltsa a vadkapitalizmust. Megfelelő fékeket beépítve tudnánk is tisztességes kapitalizmust fenntartani.

Csak ismételni tudom magam: ha megy felfelé az érdeklődés, és ha megy felfelé a profit is, akkor minek agyalnának azon, hogy meztelen nőket rakjanak bele?
Én csakis azt az egy magyarázatot látom erre, hogy a belsősök szerint valójában baj van, és puncival próbálnak elébemenni a veszteségnek, még úgy is, hogy ezzel szembeköpik magukat és arcvesztéssel jár.

Ha valakinek van jobb ötlete, hogy ha egyébként kielégítően megy a szekér, akkor mégis mi a frászkarikáért merészkednek egy ilyen ingoványos (mondhatni sikalmós) területre, aminek hatalmas a rizikója, na arra kíváncsi lennék.

> ha megy felfelé a profit is

hat mert profitbol soha sem eleg. vagy csak meglattak mennyibe kerul az nvidia uj szamitogepe :)

> akkor minek agyalnának azon

mert valoszinu a konkurencia is ezt teszi (vagy 1-2 uj startup), es nem szeretnek hogy a nagy love mashoz vandoroljon... (akik esetleg az igy szerzett bevetelbol egy konkurens LLM-et fejlesszenek)

> merészkednek egy ilyen ingoványos (mondhatni sikalmós)

hat ha elkulonitik akkor miert az? van eleg xxx tematikaju oldal, hatalmas bevetelekkel, felismertek hogy ezt a piacot is leuralhatnak.

AI és NSFW? Ezt így itthagyom érdekességnek:

hxxps://tengrai-generated.s3-accelerate.amazonaws.com/auth0%7C6624f998ea5057cd0b54eab5/tengrai_image_1713773080_9626334.png

hxxps://tengrai-generated.s3-accelerate.amazonaws.com/auth0%7C6624f998ea5057cd0b54eab5/tengrai_image_1713700025_821278.png

Mondanám, hogy NSFW, mert az AI szerint meztelen emberek vannak rajta, de valójában ez minden, csak nem az.

Nem genderkérdésről van szó. Az AI akkor tud egy területen értelmeset alkotni, ha kellő mennyiségű tartalommal tanították. És a prűd IT és tudományos közösség miatt ez nem lesz könnyű. Mivel nekik ez a munkájuk, a kérdéses terület meg definíció szerint nem munkahelyre való. Az ábra azt mutatja, hogy az AI hogy rajzol meg valamit, amiről a tanítói mélyen hallgattak, ezért fogalma sincs, hogy néz ki. És ez nem csak a pornóval lesz így.

Eddig azt hittem viccelsz, civitai-n vagy akár huggingface-en dunát lehetne rekeszteni az nsfw modellekkel... Szinte teljesen irreleváns ha egy random publikus modell ilyet dobott neked.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

Szerkesztve: 2024. 05. 10., p – 16:02

AI és NSFW?

Hát nem tudom, de a híreket olvasva az embernek az az érzése, hogy ez már most is hatalmas probléma:
https://sg.hu/cikkek/it-tech/154337/mit-lehet-kezdeni-egy-szamitogep-ge…
https://sg.hu/cikkek/it-tech/157176/mit-lehet-tenni-ha-iskolas-fiuk-osz…
https://www.origo.hu/techbazis/2023/01/mesterseges-intelligencia-porno
https://index.hu/techtud/2023/04/20/deepfake-porno-gyermekvedelem-googl…
https://index.hu/techtud/2023/10/25/pedofilok-fiatalitas-meztelen-meste…
https://magyarnemzet.hu/kulfold/2023/10/akar-fel-ora-alatt-elkeszulhet-…
https://hu.euronews.com/2023/07/25/mesterseges-intelligencia-pornograf-…
https://hvg.hu/gazdasag/20231101_Jo_uzlet_a_deepfake_porno
https://rtl.hu/tudomany-tech/2023/11/07/internet-mesterseges-intelligen…
https://forbes.hu/uzlet/reddit-ai-mesterseges-intelligencia/
https://telex.hu/techtud/2024/02/12/mesterseges-intelligencia-generalta…
...stb.

Persze amíg csak a pórnép szívta meg, addig leszarták a politikusok, az is kellett, hogy Taylor Swift bugyijába is bemásszon az MI, ezért most már jogilag is tesznek ellene. Angliában már életbe is lépett a törvény (pár hete), ami egyenesen bűncselekménynek tekinti az MI-vel generált pornót: https://www.gov.uk/government/news/government-cracks-down-on-deepfakes-…

Gyanítom, az EU is hasonló törvényt fog hozni hamarosan, és előbb-utóbb az USA is követi a példát, így ugyancsak felkötheti a gatyáját az OpenAI...

Mondom én, roppant rizikós lépés az NSFW engedélyezése a jelenlegi politikai környezetben, nem hiszem, hogy egyáltalán felmerülne ez bennük, ha tényleg csupán csak arról lenne szó, hogy kicsit több profitot akarnak.
Nyomósabb indoknak kell itt lennie a háttérben, hogy ezt megkockáztassák, szvsz.

Mondom én, roppant rizikós lépés az NSFW engedélyezése a jelenlegi politikai környezetben, nem hiszem, hogy egyáltalán felmerülne ez bennük, ha tényleg csupán csak arról lenne szó, hogy kicsit több profitot akarnak.

Ugyan már, a szilíciumvölgyes startupok kifejezetten szeretnek disruptive-ot játszani, és direkt nem, vagy szarul szabályozott területekre menni be, illetve direkt szarni bele a szabályozásba (lásd pl Uber vs Taxi mindenhol), és kész tényekből belepofázni a kialakuló szabályozásba. Ha már összeesküvni akarsz, pont ennyire hihető, hogy szeretnének működőt letenni az asztalra, még mielőtt kitalálják, hogy ez már be van tiltva.

a szilíciumvölgyes startupok kifejezetten szeretnek disruptive-ot játszani

Ez a része igaz.

nem, vagy szarul szabályozott területekre menni be

Ez viszont nagyon nem igaz. Angliában már bűncselekménynek minősül (már a bejelentés időpontjában is az volt), és egyértelműen tudható, hogy az EU-ban is hamarosan annak fog minősülni, a Taylor Swift balhé után meg egész biztos, hogy az USA-ban is az lesz belőle, inkább előbb, mint utóbb. Tehát nem az van, hogy "nem, vagy szarul szabályzott terület".

illetve direkt szarni bele a szabályozásba

Ennyi erővel szállíthatna az Amazon is vadkendert vagy heroint, mégsem csinálja. Azért hatalmas különbség van a szürkében halászás és a bűncselekménynek nyilvánított tevékenység végzése között.

Nincs itt semmi összeesküvés, nem tudom, mire gondolsz. Sem az nem az, hogy tippelgetjük az OpenAI indítékait, sem pedig az, hogy még mindig nem voltak képesek letenni egy működő AGI-t az asztalra. Nem tudom, mit látsz te ebbe a topikba, de az biza nincs ott. (Ha már, akkor biztos a Bilderberg csoport utasította őket, mert kifogytak a valódi puncikból! Na, ez tényleg összeesküvéselmélet lenne, de ilyent senki nem mondott.)

Ez viszont nagyon nem igaz. Angliában már bűncselekménynek minősül (már a bejelentés időpontjában is az volt), és egyértelműen tudható, hogy az EU-ban is hamarosan annak fog minősülni, a Taylor Swift balhé után meg egész biztos, hogy az USA-ban is az lesz belőle, inkább előbb, mint utóbb. Tehát nem az van, hogy "nem, vagy szarul szabályzott terület".

Szóval van egy darab ország, ahol már van rá törvény (gondolom jó minőségű, mint az ilyen hirtelen összedobottak általában), az is nyilvánvalóan bármiféle ítélkezési gyakorlat nélkül -- márpedig ugye angolszász jog van -- meg kettő, ahol lesz belőle valami mostanában. Ebből az egyik az USA, ahol szintén max populista faszkodás várhó a" Taylor Swift balhé után", de még nincs semmi, márpedig ezek alapvetően, ha foglalkoznak is valamivel, akkor azzal. Szóval ha szerinted erre nem igaz, hogy "nem, vagy szarul szabályzott terület", akkor maradjunk annyiban, hogy nem értünk egyet.

Ennyi erővel szállíthatna az Amazon is vadkendert vagy heroint, mégsem csinálja. Azért hatalmas különbség van a szürkében halászás és a bűncselekménynek nyilvánított tevékenység végzése között.

Ugyan már, szakmányban szarnak azok csomószor mindenre, elmagyarázzák, hogy az faszság, és rájuk különben sem vonatkozik, aztán lehet egyezkedni. Ez simán előadhatja az OpenAI is. Én nem mondom, hogy ez van, de hogy semmivel nem kevésbé megalapozott, mint a "a pornó körül balhé van => biztos bajban vannak", az biztos. Sőt. Csak te ezt utóbbit állítod meggyőződéssel.

Nincs itt semmi összeesküvés, nem tudom, mire gondolsz.

Tőlem hívhatod alaptalan képzelgésnek is, ha az jobban megfelel :)

te ezt utóbbit állítod meggyőződéssel.

Lehet. De az eddigi tapasztalatom az, hogy alaposan megfigyelve az eseményeket állítottam valamit, mindenki lehülyézett érte, majd pontosan az történt, amit mondtam. Eddig még sosem tévedtem, maximum az időpontban (pl. a George Floyd féle rendőri túlkapás és az azt követő tüntetéshullám hónapokkal hamarabb bekövetkezett, mint amire saccoltam, én csak év végére vártam, hogy elfajul a helyzet).

Ide a rozsdás bökőt, hogy most sem lesz ez másként... Érdekes lesz egy-két év múlva visszanézni ezt a topikot, amikor már tudni fogjuk, hogy igazam volt-e.

A britek szokás szerint átestek a ló túloldalára, de ez az álszent tory kormány a pornónézéshez is igazolványos vagy hitelkártyás azonosítást akart elérni, aztán meg úgymond a gyerekek védelmében hoztak törvényt, hogy bárkit lehallgathanak és bármilyen titkosítási kulcsot megszerezhetnek. Mini-szovjetúniónak kéne hívni, nem Egyesült Királyságnak. Most meg, hogy úgy tűnik, hogy talán soha többé nem kerülnek hatalomra, mert kriminális, amit műveltek, lapátolják kifelé a pénzt a haverjaiknak meg abba a szektorba, amibe befektettek.

Szerintem a négy fal közt mindenki csinálhasson azt, amit akar, amíg nincs hatással másokra. Ha arra a túlhájpolt gebe Taylor Swiftre akarja verni, akkor a saját gépére nyugodtan generálhasson deepfake-et. Ezt tiltani kibaszott gondolatrendőrség már.

Azt értem, hogy egyesek a nők jogai miatt nyígnak, hogy miért kerülnek képernyőre egy szál csöcsben, de könyörgöm, a bárki által generálható képek kinek a jogait sértik? Mi lesz a következő, szex történetet sem lehet majd írni, mert jajj, mi van, ha nemtudom?

Baszki, kéne már egy atom erre a világra, a csótányokból pár millió év múlva lehet, hogy egy sokkal egészségesebb társadalom nőne ki. 

Nem a random nem létező személy meztelen ábrázolása a probléma, hanem hogy létező személyből is tud ilyet elég hihetően generálni. Vagy épp gyerekekről. Vagy bármi egyéb beteg verziót. Az iskolai online bántalmazás egészen új tömeges formája jelenhet meg vele. Ma is van deepfake, de kicsit keresgélni kell hozzá, kicsit kockának kell lenni hozzá. Az OpenAI az elérhetőség végtelen megkönnyítésével és folyamatos hype keltéssel van még mindig az élen, pedig már szépen alakul a konkurencia, csak átlag ember ingerküszöbét nem érik el valahogy.

Nem a kés a hibás, de a készítője igen, ha mindenki számára nem csak könnyen elérhetővé teszi, de még reklámozza is az óvodában

Nem a random nem létező személy meztelen ábrázolása a probléma, hanem hogy létező személyből is tud ilyet elég hihetően generálni.

Ennél rosszabb a helyzet, mivel az MI-t nagyon is létező emberek fotóival tanítják be. Szóval még ami elvileg "random", az sem biztos, hogy nem egy létező személy.
És igen, az sem okoz semmiféle problémát, hogy szándékosan, valóban létező személyről generáljon bármit.

Az iskolai online bántalmazás egészen új tömeges formája jelenhet meg vele.

Nem feltételes mód, ez már konkrétan megtörtént. Mit lehet tenni, ha iskolás fiúk osztály­társnőik "lemeztelenített" képeit küldik körbe egymásnak?

Nem a kés a hibás, de a készítője igen, ha mindenki számára nem csak könnyen elérhetővé teszi, de még reklámozza is az óvodában

Tökéletesen egyetértünk!

Sracok, egyutt nottunk fel az interneten, nondjon mar valaki egy olyan tiltast, ami mukodott!

Film torrentezes? Az olcso streaming csokkentette, nem mas. Porno? Vegtelen mennyiseg erheto el miutan rakattintasz, hogy elmultam 18 eves. Pedofil tartalom? Idonkent jonnek hirek, hogy tizezerszamra talaltak kepeket valakinek a laptopjan, meg felszamoltak pedo halozatokat a darkweben. Akkor most tiszta a darkweb? Lofaszt.

Tiltassal nem mennek semmire, az a hajo mar elment, hogy aki akar, az ne tudjon barki feje ala olyan testet generalni, amit nem szegyell. Nem lesz kenyelmesen elerheto? Akkor valaki majd uzletet epit ra, hogy bitcoinert gyarthasson az egyszeri pedo gyerekkepeket.

Adott egy problema. Miert nem beszelunk valodi megoldasokrol? Miert nincs szo arrol, hogy pszichologusok osszeulnek, es kitalaljak, hogy pontosan mikor es mit mondjak a most 7 eves lanyomnak, hogyan vezessem be neki  hogy vannak beteg emberek, akik kepesek olyan kepet kuldeni neki, amin o van rajta, de meztelenul? En meg fogom mutatni 4-5 ev mulva neki a deepfake alkalmazast, hogy tudja, mivel tamadhatjak ot, vagy az osztalytarsat.

En valodi megoldast akarok adni a gyerekem kezebe, amivel visszavaghat s pedofilnak, es nem beleallni szelmalomharcba, bizva abban, hogy a pedofilok megszunnek letezni. Ne hazudjunk mar magunknak! A torvenyek az interneten szart sem ernek. Ennyi erovel szorolapot is osztogathatnank, hogy legyszi ne csinald...

Azért nagyon sok olyan cég van, aminek a tevékenysége bűncselekmény bizonyos országokban. És még csak el se kell menni Pakisztánig, pl Amazon egy csomó olyan terméket forgalmaz, ami egyes EU országokban masszívan bűncselekmény. (Rádióadók, nagy teljesítményű lézerek, gyógyszerek/drogok, amik valahol recept kötelesek, valahol nem, stb.)

Csaba

Egeszen pontosan mi a buncselekmeny? Az, hogy automatan tudja azt, amit egy photoshopban is megtehetsz?

Nem a program letezese a buncselekmeny, meg csak nem is a hasznalata, hanen az erdemenyul kapott kep felhasznalasa. Tok mindegy, hogy AI, vagy Photoshop, vagy egy festo festette vaszonra a pedofil es/vagy zsarolasra hasznalhato kepet, ezek letrehozasa nem bun. A felhasznalasa, a megosztasa, az a bun.

Hmm. A pedo tartalomban nem vagyok biztos, annak lehet, hogy a birtoklasa is bun. En ezt ugy erzem, hogy ugy kene lennie, hogy akinel pedo fenykepet talalnak az mehet a sittre, hiszen egy valodi gyereket bantottak (akar csak erzelmileg is) azert, hogy letrejojjon a kep, viszont ha egy pedo general maganak egy kepet a semmibol, arra kiveri, de emiatt nem nez elo valodi gyerekre, akkor ez hasznos a tarsadalom szamara.

Ha ez olcsobb es veszelytelenebb mint a valodi pedo tartalmat beszerezni, akkor a pedo tartalomgyartoknak nem erne meg gyerekek utan kajtatni. Valahogy ugy, mint ahogy a viagra megjelenes miatt az orrszarvu vadaszok szama lecsokkent, mert a szarvabol keszult porra lecsokkent a kereslet. Johetnek nekem vallasi, vagy akarnilyen maszlaggal, hogy a viagra az ordogtol valo, az orrszarvuak jol jartak vele, mert egy torveny vagy tilalom sem vedte oket olyan jol, mint a kereslet csokkenese.

Ebbol a szempontbol vajon vizsgaltak mar a kerdest? A pedofil tartalomgyartok biztosan arra szavaznanak, hogy ne legyen AI konkurrenciajuk.

Egeszen pontosan mi a buncselekmeny?

Olvasd el a linket és megtudod, pontosan le van írva.

Nem a program letezese a buncselekmeny, meg csak nem is a hasznalata

Dehogynem, olvasd csak el! Bárkiről deepfake-t készíteni a hozzájárulása nélkül bűncselekménynek minősül.

Kb. mintha valakit lefotóznál és közzétennéd a képet a hozzájárulása nélkül (ami már most is, USA-ban, EU-ban, de még kicsi hazánkban is törvénysértő, mint ahogy úgy általban a világban mindenhol az).
Ez itt lényegében ugyanez, csak épp s/fotó/deepfake/g, így várhatóan a többi ország tövénykezése is követni fogja ezt a példát, hiszen fotóra már náluk is van hasonló hatályos jogszabály.

Csak a hazánkra vonatkozó törvényt néztem, egyetlen szó sincs benne arról, hogy egy netre feltöltött fotót pl. egy politikusról ne photoshoppolhatnék-e olyanra amilyenre szeretnék a saját kedvtelésemre. (de megkockáztatom, hogy még közzé is tehetném, ha akarnám, fura is lenne ha nem, tele van a közösségi média politikusokat kifigurázó mémekkel)

Arról ir, hogy kit és mikor fotózhatok le.

Ahogy alább is elhangzott, már megvan a technika ahhoz, hogy a lányom X év múlva kaphasson egy deepfake fotót vagy videó saját magáról. Ha nem ismeri ezt a technikát, hogy egyáltalán létezik, akkor egyből arra gondol, hogy jajj csak valaki meg ne lássa. Ez egy pedofil zsarolónak aranybánya, a telexen, vagy az indexen volt szó róla, hogy az dívik, hogy deepfake fotót küldenek a gyereknek, és azt mondják, hogy ha nem küld magáról meztelen képet, akkor elküldik másoknak is a deepfake képet. De akár bosszúból az osztálytárs is csinálhat ilyet a gyerekről, ami ugyanolyan, hiszen az osztályban elterjedve szégyenbe hozná.

Beszélhetünk arról, hogy melyiket hogyan kéne tiltani vagy megakadályozni, de a vége az, hogy a tiltás nem ér semmit, technikailag ellehetetleníteni már nem lehet, és az, hogy szépen kérjük meg, meg edukáljuk az elkövetőt, az megint csak porhintés.

Én megoldást akarok. Tudod, hogy mi a megoldás? Egy durva dolog. Ott kell kezdődnie, hogy a szexualitást nem szabad démonizálni, elhallgatni és eldugni a gyerek elől. Azért nem szabad, mert akkor szégyellnivaló dolog lesz belőle. Ha viszont szabadon hozzáférhet az életkorának megfelelő módon az életkorának megfelelő tartalomhoz, akkor egyrészt képes lesz a helyén kezelni a dolgot, másrészt egy kínos helyzetet képes lesz úgy megoldani, hogy viccet csinál belőle, vagyis a humor felé terelve a dolgot oldja meg a helyzetet. Ez egy tipikus emberi vonás, hogy ha egy lelkileg nehezen befogadható dologgal találkozunk, akkor humorizálunk, mert úgy könnyebb elviselni a kínos helyzetet. Kínunkban gyakran poénkodunk.

Na, én el tudnék képzelni egy olyat, hogy az iskolában, mondjuk 6. osztályban ahol 12 évesen már nem túl kicsik a gyerekek, amikor a lányok úgyis elkezdnek változni, a tanár néni/bácsi egy órán megmutatja nekik a deepfake alkalmazást, és órai feladat, hogy mindenki csináljon a saját feje alá egy angyalka (androgün) testet, amin mehet a röhögés, hogy hogy néz már ki, hogy semmije sincs, aztán lehet a padtárs feje alá kentaur testet rajzoltatni, vagy csótányt, és megint lehet röhögni, az eredményen. Ha idáig eljutott az osztály, akkor el lehet nekik mondani, hogy vannak pedofilok, akik ezzel halásznak, úgyhogy most verseny, hogy ki tud a saját feje alá hitelesebben berakni egy akármilyen képet. Mivel mégiscsak gyerekek, nem meztelen, hanem bikinis képre gondolok.

Szerintem jobban védené őket, ha nem egy eltúlzott testet raknának be maguknak, mert akkor beléjük égne, hogy a fotóknak nem lehet hinni, de ha ez egy pszichológus szerint túl durva, akkor lehet olyat is, hogy a lányok Dolly Busters, a fiúk meg Arnold Schwarzenegger testét rakják be, mert az eltúlzott méretek miatt nem szexi dolog lesz ebből, hanem közröhej. Necces a téma, de mivel sírva röhögnek a béna képeken, ezért nem lép fel semmilyen lelki sérelem. Szerintem ez fontos.

Egy ilyen tanóra után ha a gyerek kap egy kamu fotót egy pedofiltól, aki meztelen képet követel, akkor simán visszaküld neki húsz különböző képet, hogy nesze faszparaszt, válogass. Ha pedig osztálytárs tesz fel bosszúpornó képet/videót, akkor csak bekommenteli, hogy ember, ezt tök szarul generáltad, várj csinálok ennél nagyobb ciciset, így kell ezt, te barom.

Vagyis visszavág a pedofilnak, vagy az osztálytárnak, ami nem azért fontos, mert akkor most a másik oldalnak rossz, hanem azért, mert akkor a megtámadott gyerek vigyorogva fekszik le, hogy hogy ő maga volt képes elintézni a támadóját, és nem pedig álomba sírja magát, hogy utána egy áldozatsegítő központban megmondják neki, hogy máskor vigyázzon jobban az interneten.

Nézd, én nem vagyok pszichológus, a fenti ötletem biztosan ezer sebből vérzik, ezt egy pillanatig sem vitatom. De legalább egy részben használható eszközt ad a gyerek kezébe, amivel képes megvédeni magát. Még ha közben sérül is egy kicsit, hiszen a fenti módszer nem tökéletes, akkor sem sérül annyira, mintha minden előzetes ismeret nélkül szembesülne azzal, amit neki küldenek.

Van ennél jobb módszer? Van ennél erősebb védelem? Mert ha igen, szeretném tudni, és szeretném alkalmazni. De mivel valóban szeretném alkalmazni, ezért a nem életszerű dolgok nem érdekelnek. A "Figyelj rá oda.", meg "Ne engedd durva tartalmakat nézni.", az jó ötlet, de nem ad garanciát semmire. Ezek csupán megúszós tanácsok, nem hordoznak valódi értéket. 

Jelenleg sem a jog, a törvények, sem a technikai szűrések nem képesek megvédeni a gyerekemet.

Nagy szavak vannak amikor erre rárepül egy politikus, de mind tudjuk, hogy ők maguk azt sem értik, hogy miről beszélnek. Ami szabályzást be akarnak vezetni, az többnyire technikai nonszensz, amit még ha sikerülne is bevezetni, akkor is cirka két klikkeléssel lenne kikerülhető.

A törvénykezés még mindig ott tart, hogy zárjuk el a tartalmat, ami tök jól működött 50 éve, amikor volt az újság, meg a központi rádió és TV. De ez manapság már egyszerűen hibás megközelítés, csókolom, a világ kurvára megváltozott. Régen az volt a para, hogy kislányom, ne ülj be idegen ember autójába. Ma meg az a para, hogy valaki ráír a gyerekre. Azok a módszerek amik minket még jól megvédtek, ma már nem elegendőek. Nekem viszont a lányom 7 éves, ergo 5-8 év múlva számomra aktuális probléma lesz az, hogy senki ne tehesse tönkre a lelkivilágát. Vagyis ha nem találok jobb módszert, akkor én magam fogom megmutatni neki a deepfake gyártást, és készítem fel majd őt arra lelkileg, hogy esetleg jön egy pedofil. Hogy ha tényleg megtalálják, akkor ne kétségbe essen, hanem visítva röhögjön, hogy nézd apa, itt egy balfasz, ez milyen pocsék képet generált, ennél még én is jobbat tudok.

Na, én erre gondolok, mint megoldás. Ha bárkinek van jobb ötlete, vevő vagyok rá.

:DDD Megnézném azt hogy milyen lenne, amikor bekerül a deepfake készítés, mint tananyag a magyar iskolarendszerbe. Na akkor lenne aztán itt nemzeti keresztény-konzervatív világ! :DDD

Nem vagyok pedagógiai szakember, de elsőre irtó nagy baromságnak hangzik, hogy mindenkinek - annak is, aki egyébként magától nem lenne rá képes - meg legyen tanítva, hogy hogy kell másokkal így kicseszni. A tájékoztatás, képzés fontos arról, hogy ezeket a helyzeteket hogy kezeljük, meg az ilyen appokat, szolgáltatásokat tiltani - de ez már valami más - amit javasolnál.

" ... elsőre irtó nagy baromságnak hangzik, hogy mindenkinek - annak is, aki egyébként magától nem lenne rá képes - meg legyen tanítva, hogy hogy kell másokkal így kicseszni."

Egy potenciálisan ártalmas eszköz használatának megtanítása nem ördögtől való gondolat, hanem az élet része.

Ne tanítsunk autóvezetést, mert ezzel megtanítjuk büntetőfékezni?

Ne tanítsam meg a fiamnak a bicska biztonságos használatát, mert biztos másba döfi?

Ne adjak a kezébe kisbaltát szalonnasütéskor favágáshoz, mert baltás gyilkos lesz belőle?

Ne tanítsam meg írni-olvasni, mert majd zsarolóleveleket fog írni?

Ne láthasson photoshopot se, mert még puncit rajzol benne a tanára szája helyére?

Vannak veszélyes eszközök, tulajdonképpen még a hajtogatott papírrepülő is veszélyes, mert ki lehet vele valakinek ütni a szemét. A kalapács is tud durva dolgokat tenni. Nem az ismeretektől, a technológiától kell elzárni a gyereket, főleg, hogy nem is lehet, hanem elrendezni az agyában, hogy mi mire való, és hogy mit mire ne használjunk.

Autóvezetés, késhasználat, favágás, irás-olvasás - a mindennapok/általános ismeretek része, városban vagy falun. A photoshop kilóg innen is.

Deepfake-re hol, mikor van/lesz ekkora szükség mint amiket példának felhoztál??? Egyébként is kb onnan indultál hogy kutyaharapást szőrivel. Nem is tudok jó hasonlatot mondani, talán a fegyverhasználat általános oktatása lenne hasonlóan eszement. Mindegy, hagyjuk.

Dehogy lóg, a számítógép ilyen alapvető dolgokra használatának nem ismerete kb ugyanaz ma, mint gyerekkorodban az analfabétizmus volt.

Ráadásul a photosop/ai általános célú cuccok, amiknek van egy csomó valid felhasználása. A fegyver kifejezetten ölésre gyártott céleszköz. Szóval igen szar analógiát hoztál.

Értem a húzódzkodást, de abban a kollégának tökéletesen igaza van, hogy a "tiltsuk meg! dugjuk el!" eddig még egyetlen dologra sem működött az interneten.

"... talán a fegyverhasználat általános oktatása lenne hasonlóan eszement ..."

Az megvan, hogy most is a gyerekkor szerves része a fegyverhasználat oktatása?

Meg szokás tanítani a kés és a bicska használatát, hogy sose mozgassa más felé, ne legyen alatta az ujja, és hogy hogyan kell a bicskát úgy becsukni, hogy ne csípje oda az ujját.

Meg szokás tanítani a balta használatát, hogy ne a lába felé menjen, ne fogja közel a fát a csapás helyéhez, és hogy figyeljen, ha lerepül a balta feje. 

A fiamnak csináltam íjat, lövöldöztünk hungarocellbe, megtanultuk, hogy ember/állat felé nem fordítjuk, és nem tároljuk megfeszítve, és lövéskor hogyan állunk, hol fog elhaladni a húr.

Légpuskához most még nem engedem, de pár év múlva biztosan elpufogtat vagy fél kiló szoknyás ólmot, már ha megtalálom. Közben megtanulja, hogy milyen érzés amikor hatalom van a kezében, milyen érzés a felelősségvállalás, mert az ő dolga, hogy a csöve soha ne mutasson ember felé. És megtanul mozdulatlanul állni, kifújni a levegőt, és saját maga előző legjobb eredménye ellen küzdeni, és rájönni, hogy mikor túl fáradt már a dologhoz.

Ezek mind veszélyes fegyverek, pont ezért fontos, hogy melyiket milyen idős korban kezdheti használni, de mégis mindegyik használatát meg fogja tanulni. Ez olyan eszement dolog?

Barátom!

A világ megváltozott...

„Bicska” nélküli svájci bicskát kénytelen piacra dobni a legendás multieszköz gyártója

Ez itt a vég. Nem beszélve a hiányosan öltözött Micimackóról. Hiába, elmebetegek között élünk.

Régen, ha bementél egy csárdába, akkor hozták az ennivalót fakanállal, amihez elővetted a bicskádat és falatoztál.

Most bizonyára a fakk-anált is betilcsák. :-D

Hehe. Szóval a paraszt megveszi drágán a kés nélküli svájci bicskát, hogy felvihesse a repülőre, majd jól pofára esik, amikor a security közli vele, hogy akkor a csavarhúzó miatt kell lent hagynia. Aztán meg a hegyes körömreszelő miatt. Erről az a mondás jut az eszembe, hogy az emberek fejlődnek, csak lehet, hogy nem jó irányba, lévén régen azt kellett beleírni az autók használati utasításába, hogy hogy használd a hézagmérőt, ma meg azt kell pirossal kiemelni, hogy ne idd meg az akkumulátorsavat...

Ha mindent legömbölyítenek a bicskán, hogy biztonságos legyen, akkor meg már kell a fenének. Mondjuk én már kés nélkül sem venném meg, mert szemetet nem gyűjtök.

Én multitool fan vagyok, van egy pár, de elfogadom, hogy a repülőre nem viszem fel. Pedig még életemben nem vágtam bele senkibe, és repcsit sem csavaroztam szét vele repülés közben. Egyszer az adatközpontban kiszúrták, mondta a mackó, hogy kést nem vihetek be, mert az fegyvernek minősül. Azzal érveltem, hogy ez leginkább fogó, nem pedig Bowie kés, értem, hogy éles, de nem gyilkolászásra van, hanem munkára. Ugyanúgy, ahogy sniccer meg oldalcsípő is van bent, hiszen muszáj, elvégre az ember nem a fogával akarja elharapni a gyorskötözőt, vagy kirágni a papírdobozból az akármit. Egy kis hümmögés után elfogadta az érvelést, és beengedte a "fegyvert" a gépterembe. :-)

"Deepfake-re hol, mikor van/lesz ekkora szükség mint amiket példának felhoztál???"

Először úgy voltam vele, hogy igazad van, normális ember nem használ deepfake programot, de aztán rájöttem, hogy rezeg a léc.

Kifejezetten deepfake programot ugyan nem használok, azonban:

- Használom a Topaz Labs féle Photo AI programot, amivel a kicsit rontott, illetve a régi kis felbontású képeimet állati könnyen tudom "Hé, ez tök jó!" -ra alakítani. Például egy homályos arcot nem simán élesít, hanem felismeri, hogy ez egy arc, ez itt a szem, ez a sáv a szemöldök, és olyan pöpec szemöldök szőröket rajzol oda, hogy beszarás. Szóval az a helyzet, hogy én konkrétan használok olyan progit ami más arcot (szőrszálakat, hajat, szembogarat, stb) rajzol valaki arca helyére. De teszem ezt legálisan, és pozitív céllal, nem pedig bárki lejáratása, vagy zsarolása céljából.

- Régi szélzajos videó felvételeket kicsit feljavítottam az Audiocity -vel, meg megpróbáltam a szöveget leiratni a (baszki, elfelejtettem a nevét) programmal, csekély sikerrel. De most elgondolkodtam rajta, hogy ha a szélzajos motyogásból sikerülne legyártani a pontos leiratot, aztán a videó egy csendes részéről (vagy másik videóból) megismertetném az AI -val a beszélő hangmintáját, akkor az AI képes lenne deepfake hanganyagot készíteni a szövegből és a hangmintából. Ezt rá lehetne tenni az eredeti videóra, vagyis a (szél)zaj csökkentésnek egy nagyságrenddel eredményesebb módszere lenne ez. És ez megint csak nem károkozás, vagy bármi ilyen, hiszen pont azt mondaná újra az alany a videón, amit egyébként is mondott, mondjuk amikor a kisgyerekem énekel, de alig hallani, mert túl nagy a környezeti zaj.

- Fotónál is lehet olyan, hogy van egy jó helyen, jó időben ellőtt kép, de van valami a képen ami nem kéne oda, illetve lehet, hogy az alany arcába, testébe takar be valami, vagy tényleg rossz a fókusz, na akkor az AI az alany egy másik képe alapján odarajzolja a deepfake arcot, az eredeti helyére. Vagy az alany egy másik képe alapján az arcának, testének a hiányzó részt nem csak megtippeli, hanem az alapján pontosan kijavítja arra az eltakart részt. Ez is valid történet, hiszen nem cserélem le másvalakire az alanyt.

Vagyis simán létezik legális és hasznos használata a deepfake technológiának!

Most abba, hogy így a fotó már nem azt a technikai valóságot mutatja amit a kamera látott, azt hagyjuk, az ezer éve megszokott vörös szem csökkentés, meg photoshopos pattanáseltávolítás és fogfehérítés után az AI enhancement nem csinál mást mint a korábbiak, csupán jóval költséghatékonyabban, például gyorsabban teszi meg azt, amit photosoppal is ki tud simogatni egy hozzáértő, ha van rá pár napja.

Szóval az a helyzet, hogy a gyerekeink életében a deepfake és AI megoldások már olyan alapvetőek lesznek, mint nekünk volt anno a paint.exe. Ezzel a gondolattal kell vizsgálni a problémát. Ahogy a paint.exe használatát sem lehetett volna értelmesen tiltani, így most, az internet korában esély sincs a tiltás felől megoldani ezt a problémát. Vagy elébe kerülünk, és megtanítjuk a gyereknek, hogy mi ez az izé, vagy majd utólag visszük neki a sebtapaszt. Én inkább tanítanám.

Az a gond, hogy a romlas itt exponencialis. Az en idomben a netes porno az volt, hogy valaki feltoltott egy fekete-feher beszkennelt kepet egy "porno" ujsagbol, ami annyira soft-core volt, hogy manapsag siman lemenne a teveben. Ez az a szint, amivel a pszichologus tud kezdeni valamit.

Manapsag ott tartunk, hogy barkit be tudsz illeszteni barmilyen helyzetbe, akar videon is, belepesi kuszob meg nulla. Kell hozza egy mobiltelefon, meg wifi. Kikosarazott a csaj az osztalyban, masnapra a fel iskola megkapja rola a full elethu videot, amiben leszopja a tesitanart. Mi a faszt mondjak a gyereknek? "Ra se rants, csinalj te is rola egy videot"? Ez a nagy terv?

Nem azt mondom, hogy a tiltas a megoldas, mert nyilvan nem, csak kurvara nem azok a peremfeltetelek vannak most, mint amikor mi voltunk gyerekek. 

Mi a faszt mondjak a gyereknek? "Ra se rants, csinalj te is rola egy videot"? Ez a nagy terv?

^ Ez nem koltoi kerdes volt.

Mondjuk hazajon a lanyod sirva, mert egy deepfake video terjed rola a suliban, amin megkerdojelezheto dolgok tortennek kozte es egy nagyfaszu neger uriember kozott. Mit jelent az, hogy "foglalkozol vele"? Mit mondasz neki? Konkretan. Elmondod nekik, hogy mi az a deepfake, es hogy valojaban amit a videon lat, az nem is tortent meg? Azt o is tudja. Jobban fogja ettol erezni magat?

Amikor a szuleink foglalkoztak velunk, akkor semmi ilyesmi nem volt. Sot, meg most sincs, de mar csak honapok, esetleg egy-ket ev kerdese, hogy ez teljesen mainstream legyen.

Ha azzal a gyerekkel is foglalkoznának a szülei, akkor nem készülne videó. Talán tanult volna valamit az emberi méltóságról. Úgy is az emberi (állati) jogok hájp fut mindenhol. (Ugyanitt bézbólütő üzlet címe átvehető. ;))

Másrészt, amiről írsz, az valós probléma. A mai világ része és egy értelmes gyereket fel kell tudni készíteni az ilyenre. Vagy választhatod a fóliázást is, Vagy a gyereket vagy a könyvet. ;)

Idézek a Vérapó c. filmből.

Amikor a rablók elvágják az internetet a gimis fiú panaszkodika nagymamájának:

- Nagy! A wifid szívássávú! Faszki!

Nagyi a gyerek szüleihez: - Kiskorában könyörögtem, hogy verjétek.

A törvényhozóknak kellene ötletesebbnek lennie. Pl. A cancel culture alias "társadalmi mozgalom", mikoris ledöntötték a rabszolgatartó Kolombusz szobrát, ki kellene várni, amíg társadalmi összefogással újra előállítják az eredeti művet. Addig is - szobor híján - a rekonstrukcióra létrehozott munkatábort túristalátványosságként lehet mutogatni. Ez egy értelmes törvény lehetne, nem pedig az, hogy vasárnap délután tilos halat dugni. ;)

Hasonlóan egy angliai városi vezetőség nem engedélyezte a Micimackó szobrot, mert hiányos az öltözéke, bizonytalan a neme és különben is. Nálunk a Szivárvány Óvodát tiltották be. :-D

A lányod továbbképzéséhez ilyen alapon javaslom a videó készítőjének állkapocs rekonstrukciós műtétjéről készült dokumentumfilmet. ;)

Azt értem, hogy egyesek a nők jogai miatt nyígnak, hogy miért kerülnek képernyőre egy szál csöcsben, de könyörgöm, a bárki által generálható képek kinek a jogait sértik?

Hát a szexmunkások jogait (csökken a kereslet). Van egy fogadásom, hogy hosszú távon ezen az alapon lesz a dolog tiltva az EUban. Nem, nem viccelek, itt a finneknél komolyba nyomják ezt a vonalat a baloldali pártok.

Csaba

Én ezt nem értem. Akárhogy is nézem, a monitoromon sehol egy lyuk, olyan meg pláne nincs rajta, amilyen a szexmunkások élvezeti értékét hivatott adni (pedig alaposan megnéztem, hátha). Szóval hogy jelenthetne ez konkurenciát nekik?
(Mondjuk bevallottan nem vagyok jártas a témában, de akkor is furcsállom. Van valami újhullámos dolog, amiről lemaradtam volna? Már valóság lenne a Demolition man-beli sisak, vagy mi?)

Szerkesztve: 2024. 05. 12., v – 12:53

-

Szerkesztve: 2024. 05. 12., v – 12:53

-

Miért nem kérdezik meg a chatgpt-t, hogy mi lenne a megfelelő irány a pornót és a fegyvereket leszamítva? 

oké, de a robot mit mond :D a végén kiderül róluk is mint az amazon eladó nélküli boltjáról, hogy 1000 indiai nézi a kamerákat amit new yorkban fancy kosarakba dobálnak? :D Itt is van akit AI helyett OI (organic intelligence) szolgál ki mert olcsóbb és környezetbarátabb? :D

Miért nem kérdezik meg a chatgpt-t, hogy mi lenne a megfelelő irány a pornót és a fegyvereket leszamítva?

Hát, mindkettő használatára akad példa bőven, utóbbit (a tudósok és szakértők figyelmeztetéseire nagy ívben szarva, szokás szerint) még az ENSZ is elfogadta.
Mondjuk nem mintha tehettek volna bármi mást, hisz a dokumentum elfogadása előtt már hadrendbe is lettek állítva a felfegyverzett AI-k...

Ugyan, mi baj lehet belőle...?

keresési előzmény...ómáfakingád!:D taknyosok...feltételezem otthonról nyomták!:D