A megállított videókat is reklámokkal szennyezi be a YouTube
Jó kérdés, ki miért szokott megállítani egy videót a Youtube-on. Általában azért, hogy valami mást csináljon közben, vagy mert csendet szeretne a szobában. Akárhogy is, ezentúl a pillanatállj már nem lesz pillanatállj, az okostévékre már jönnek a megállított videó közben bedobott reklámok, még tovább silányítva, még használhatatlanabbá és idegesítőbbé téve a platformot, amit már évek óta csak azért használunk, mert bizonyos szempontokból monopolhelyzetben van.
Az Android Authority cikke: https://www.androidauthority.com/youtube-pause-ads-3437531/
- Google says its experiment with “pause ads” on YouTube has yielded some very positive results.
- The company calls it “a new non-interruptive ad format.”
- At present, YouTube is testing pause ads on smart TVs.
A Marketingmorzsák cikke: https://marketingmorzsak.hu/meg-tobb-reklam-lesz-a-youtube-on-2/
Mindezt amúgy az a multi műveli, aki szerint sikeres™ volt az év elején a hirdetésblokkolók ellen indított kampánya, amit az uninstallált adblockerek számával magyarázott (valójában annyi történt, hogy sokan lecserélték a szuboptimális adblockerüket uBlock Origin-re, ami sok másik szutyokkal ellentétben sikeresen felvette a kesztyűt a Youtube adblock detektáló mechanizmusaival). No de, egy pillanatra induljunk ki abból, hogy tényleg sikeres volt a hirdetésblokkolók ellen indított boszorkányüldözés. Ennek nem azt kéne eredményeznie, hogy kevesebb vagy ugyanannyi reklám jelenik meg a platformon? Hát nem! Mert a Google-nak nem elég az eddig hozott milliárdos profit, még többet akar, így a platformjának lassan minden szegletébe reklámot rak. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy a Google egyik üzleti ügyekért felelős fejese, Philipp Schindler már most túlárazott reklámspotokról álmodozik.
Schindler elmondja, hogy jó tapasztalatuk van egy olyan pilot projektben, ami egy olyan reklámra vonatkozik, ami akkor jelenik meg, mikor a felhasználó megállítja a videót. Ezzel együtt megjegyzi, hogy a YouTube új, pause hirdetései „erős márkanövekedést eredményeznek”, és „prémium árat lehet kérni értük a hirdetőktől”.
Ez egyben cáfolja is azt a tévhitet, miszerint a hirdetésblokkolót használók miatt lenne egyre több reklám. Nem, a Google profitéhsége miatt lesz, mert a mögötte álló vadkapitalista befektetők válságban is akarnak egy új yachtot és nagyobb golfpályát, meg kétszámjegyű százalékos éves hozamokat.
Idevág egyébként Louis Rossmann egyik videója arról a szabadalomról, amit a Roku nevű multika nyújtott be az Amerikai Szabadalmi Hivatlahoz egy olyan technológiáról, ami által az okostévé képes detektálni a HDMI-n kapott jelből, hogy azon megállították-e a videót, és ha igen, akkor bedobja a reklámokat. https://www.youtube.com/watch?v=narqU0RruJY
Ja igen, majdnem elfelejtettem, hogy aki nem szeretné, hogy az okostévéjén Youtube reklámokat kelljen bámulnia, annak érdemes már ma feltelepítenie a SmartTubeNext-et. :)
Hivatalos oldal: https://smarttubeapp.github.io/
Letöltés: https://kutt.it/stn_stable
Telepítési útmutató (angol): https://github.com/yuliskov/SmartTube?tab=readme-ov-file#installation
Play Store-ban nem elérhető, csak APK-ból telepítve! Bármilyen hasonló, SmartTube-ot imitáló Play Store app kamu és valószínűleg vírus. Csak hivatalos forrásból javasolt beszerezni!
- Tovább (A megállított videókat is reklámokkal szennyezi be a YouTube)