- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Fasza lehet a sarat szedegetni a labdák közül.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magasnyomású kiviszi. Cserébe, nem lesz sose defekted.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jópofa, csak az a kérdésem, hogy a kívülre ráhúzott levágott szélű külsőt mi fogja a helyén tartani? Nem elvileg - gyakorlatilag. (Elvileg a súrlódás).
Plusz az egészben a KPE-csőből vágott gyűrűk adják elsődlegesen a csillapítást, ami nem biztos, hogy annyira jó buli...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy erosebb farolastol nem szakadnak le a labdak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Először a levágott szélű külső fog lecsúszni, utána meg a KPE-csőből készült gyűrűk szenvednek maradandó sérüléseket (oldalirányú erők, illetve a talaj/burkolat erőteljes koptató hatása), és ha kellően nagy oldalirányú erőkről van szó, akkor az a csavarkötés sem lesz tartós.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt nem ertem ekkora szaktudassal hogyhogy nem a SpaceX-nel dolgozol a Mars programon, biztos el kene a szakertelmed! akar jogasz pozicioban is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem megyek, mert ott csak a hozzád hasonló méretű arccal vesznek fel bárkit is... :-P nekem meg nincs akkora...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak a hupon van akkora neked, ugy erted?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked zongoratanulás kapcsán is óriási volt emlékeim szerint...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Két napot késett a tweet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tweet lényege, hogy elfelejtettem valamit. Az most is aktuális.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úristen, ez de rohadt nehéz lehet.. Utcán talán kezelhető, de hegyen/ösvényen ez felejtős. Kizártnak tartom, hogy ez egy technikás gurulásnál kicsit is használható legyen. Ezzel együtt jópofa, csak haszontalan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A levágott szélű külsőt csak a súrlódás tartja a helyén, nagyobb erőhatásra oldalra vagy akár körkörösen is olyan szépen fog csúszni, hogy ihaj...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a részletet jóidulatúan elhanyagolom, mert ez egy megoldható kérdés lenne műszakilag, ha az egésznek lenne értelme. :)
Amúgy koncepcionálisan nem feltétlenül rossz, a sérülékeny tömlő helyett legyen egy kevésbbé sérülékeny, nem levegővel töltött, rugalmas anyag. Az más kérdés, hogy erre talán lenne egyszerűbb megvalósítás, lásd például a BUBI tömör kerekei. Azok városban, akár még túrán is teljesen hibátlanok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tapasztalatom szerint egy jó defektvédelemmel ellátott külső elég stabil megoldást ad, ezek a plusz trükkök nem adnak annyival többet, mint amennyi hátrányt behoznak. Bubi és egyéb kölcsönzős cég persze más, ott nagyon minimalizálni kell a karbantartásigényt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen egyetértek. Egy jó belső nélküli rendszerrel nagyon minimálisra tudod csökkenteni a defekteket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én jó belsős rendszereket használok :) Az általam haszált bringák többsége 5-6 bar vagy afeletti guminyomással üzemel, ez meg már nem a tubelessek területe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, hát igen, gondolom valamilyen trekking, vagy országúti felhasználás. :)
Én főleg terepen megyek, ott a max amit használok 2 bar. Egyelőre még nekem sincs tubeless rendszerem, valami Schwalbe gumim van, de defektet nem szoktam kapni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Orszagutira is van TL:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom. Volt is, bár nem pont TL, hanem szingó (Tufo gyárt peremes szingót, a klasszikus belső nem létezik, és felniszalag se kell, viszont felmegy normál országúti felnire). Ehhez van kétféle folyadék, az egyiket előre be kell tölteni a gumiba, a másik pedig erősebb, ezt defekt esetén kell használni. Jó pár évig használtam, vegyes tapasztalatokkal. A túl nagy nyomást ez sem feltétlen szereti, egy javított gumit egyszer egy hosszú, több napos út egyik napján felfújtam üzemi nyomásra (8 bar környéke), és elkezdett kijönni a levegő. Betöltöttem a javító folyadékot, és kisebb nyomáson (6 bar környéke lehetett) simán hazajöttem (vagyis a hátralévő négy nap során semmi gondom nem volt vele). Ugyanakkor a folyadék időnként hajlamos eltömíteni a szelepet, ha nem figyelsz rá, hogy állsz meg (hülye dolog a kereket hosszabb megállás után úgy igazítani, hogy a szelep felfelé legyen), és ha egyszer eltömítette, akkor már nehezebben fog nyitni vagy zárni, szóval adódnak ezzel is problémák. Visszatértem a hagyományos belsős megoldáshoz az országútin is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A BUBI-kban pár éve lecserélték a tömör külsőket Schwalbe Marathon Plus-ra. Azokkal sem kapsz defektet sűrűn.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fenébe, pont most vettem új külsőt a montimra! Ha ezt tudom, akkor nem vettem volna elavult szar kevlárköpenyes terepgumit! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagy tömeg -> nagy inercia. Nem véletlenül töltik meg a belsőt levegővel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az egyik legnagyobb toposz a kerékpársportban, a forgó tömegek kényszeres csökkentése. Pedig nem annyira egyértelmű a képlet! Előny is lehet h megtartja a lendületet a nagyobb tömegű kerék, kvázi akkumulálódik benne az energia. Hegynek felfele hátrány inkább, de pl triatlon v. időfutam bringákon nem ez az elsődleges szempont. Persze ez a teniszlabdás kerék csak poén szinten értékelhető!
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amint bármilyen sebességváltozás van (irányváltást is beleértve), hátrány lesz a nagyobb forgó tömeg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ha szted a sebességváltozásba az irányváltás is beleérthető akkor nem tudom mit mondhatnék...nem kell megmayarázni, tudom h érted, de ez nem változtat azon h hülyeséget írtál.
Egyébként pedig az adott szituációban a bringás sebességváltozáshoz való viszonyától függ, h előnyt v. hátrányt jelent. pl ő indukálja a sebességváltozást vagy az csak megtörténik vele valami külső ok miatt?
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni