Bicikli hátsó

Erről jut eszembe, a hétvégén gumibelsőt kellett volna cserélnem az egyik mountain bike-ban, de elfelejtettem ... ☝‍️

Hozzászólások

Fasza lehet a sarat szedegetni a labdák közül.

Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @

Jópofa, csak az a kérdésem, hogy a kívülre ráhúzott levágott szélű külsőt mi fogja a helyén tartani? Nem elvileg - gyakorlatilag. (Elvileg a súrlódás).
Plusz az egészben a KPE-csőből vágott gyűrűk adják elsődlegesen a csillapítást, ami nem biztos, hogy annyira jó buli...

Egy erosebb farolastol nem szakadnak le a labdak?

Először a levágott szélű külső fog lecsúszni, utána meg a KPE-csőből készült gyűrűk szenvednek maradandó sérüléseket (oldalirányú erők, illetve a talaj/burkolat erőteljes koptató hatása), és ha kellően nagy oldalirányú erőkről van szó, akkor az a csavarkötés sem lesz tartós.

Úristen, ez de rohadt nehéz lehet.. Utcán talán kezelhető, de hegyen/ösvényen ez felejtős. Kizártnak tartom, hogy ez egy technikás gurulásnál kicsit is használható legyen. Ezzel együtt jópofa, csak haszontalan.

Ezt a részletet jóidulatúan elhanyagolom, mert ez egy megoldható kérdés lenne műszakilag, ha az egésznek lenne értelme. :)

Amúgy koncepcionálisan nem feltétlenül rossz, a sérülékeny tömlő helyett legyen egy kevésbbé sérülékeny, nem levegővel töltött, rugalmas anyag. Az más kérdés, hogy erre talán lenne egyszerűbb megvalósítás, lásd például a BUBI tömör kerekei. Azok városban, akár még túrán is teljesen hibátlanok.

Tapasztalatom szerint egy jó defektvédelemmel ellátott külső elég stabil megoldást ad, ezek a plusz trükkök nem adnak annyival többet, mint amennyi hátrányt behoznak. Bubi és egyéb kölcsönzős cég persze más, ott nagyon minimalizálni kell a karbantartásigényt.

Tudom. Volt is, bár nem pont TL, hanem szingó (Tufo gyárt peremes szingót, a klasszikus belső nem létezik, és felniszalag se kell, viszont felmegy normál országúti felnire). Ehhez van kétféle folyadék, az egyiket előre be kell tölteni a gumiba, a másik pedig erősebb, ezt defekt esetén kell használni. Jó pár évig használtam, vegyes tapasztalatokkal. A túl nagy nyomást ez sem feltétlen szereti, egy javított gumit egyszer egy hosszú, több napos út egyik napján felfújtam üzemi nyomásra (8 bar környéke), és elkezdett kijönni a levegő. Betöltöttem a javító folyadékot, és kisebb nyomáson (6 bar környéke lehetett) simán hazajöttem (vagyis a hátralévő négy nap során semmi gondom nem volt vele). Ugyanakkor a folyadék időnként hajlamos eltömíteni a szelepet, ha nem figyelsz rá, hogy állsz meg (hülye dolog a kereket hosszabb megállás után úgy igazítani, hogy a szelep felfelé legyen), és ha egyszer eltömítette, akkor már nehezebben fog nyitni vagy zárni, szóval adódnak ezzel is problémák. Visszatértem a hagyományos belsős megoldáshoz az országútin is.

Fenébe, pont most vettem új külsőt a montimra! Ha ezt tudom, akkor nem vettem volna elavult szar kevlárköpenyes terepgumit! :-)

Nagy tömeg -> nagy inercia. Nem véletlenül töltik meg a belsőt levegővel.

Ez az egyik legnagyobb toposz a kerékpársportban, a forgó tömegek kényszeres csökkentése. Pedig nem annyira egyértelmű a képlet! Előny is lehet h megtartja a lendületet a nagyobb tömegű kerék, kvázi akkumulálódik benne az energia. Hegynek felfele hátrány inkább, de pl triatlon v. időfutam bringákon nem ez az elsődleges szempont. Persze ez a teniszlabdás kerék csak poén szinten értékelhető! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Hát ha szted a sebességváltozásba az irányváltás is beleérthető akkor nem tudom mit mondhatnék...nem kell megmayarázni, tudom h érted, de ez nem változtat azon h hülyeséget írtál. 
Egyébként pedig az adott szituációban a bringás sebességváltozáshoz való viszonyától függ, h előnyt v. hátrányt jelent. pl ő indukálja a sebességváltozást vagy az csak megtörténik vele valami külső ok miatt?

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"