A szabályokról ...

Nem támogatom a kivételezést.

Hozzászólások

Igen. De sosem értettem, miért nyithat egy üzlet akárhol parkolóhely nélkül. Nem feltétlenül előtte, de legfeljebb 100 méteres kőrzetben.

Szerintem eleve olyan dinamikus arazasu parkolohazakat kene nyitni, ahol minel tavolabb parkolsz a gyalogkijarathoz, annal olcsobb.

Az embertipust is utalom, aki kepes dudalgatva osszeveszni a bolthoz legkozelebbi parkolon. Mintha oszinten sajnalnak, hogy meg nincs rokkantkartyajuk. Szanalmas nagyvarosi gyenge sopredek.

Az a tipus, akirol en beszelek egyaltalan nem megy be parkolohazba, mert az tul messze van a bejaratatol a kereskedelmi egysegnek, amit latogatni kivan.

Nagy Tesco parkolojaban viszont siman beall ilyen logikaval a rokkantba. Egyebkent ironikusan ebbol van a kevesebb. Viszont aki mindenkeppen ossze hajlando veszni barkivel, hogy a bejarathoz legkozelebbi szabalyos hely legyen az ove, abbol van boven.

Az IKEA Becsben kornyezetvedelem kartyat kijatszva eloadta nemreg, hogy ez feature. Veletlenul sem hianyossag, biztos nem akarsz egy 3 ajtos szekrenyt betenni valami jarmube.

A teleknegyzetmeter draga amire parkolo kerul, ha nem lenne amugy egyertelmu.

Valahogy videken nem ilyen kornyezettudatosak a boltok, ahol a telek metropoliszhoz kepest (igen, BP is az) filleres tetel.

USA-t reszben a kotelezo parkolohely tette autofuggove. Sok hely van a boltok kozt, emiatt minden tavol van egymastol, es innentol eselytelen barmit kezdeni auto nelkul. Onnantol meg hiaba epitesz 12 savos autopalyat, az is megtelik.

Inkabb ne.

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Azert van atmenet a 12 savos autopalya es az europai "3 km-enkent parkolohaz, negyzetkilometerenkent 100 utcai hely a belvarosokban, sikatorokban allj felre a szembejovo elol" jelenseg kozt.

Dinamikusan arazott parkolohelyek, gyors megallas ingyenes/olcso, de draga otthagyni az autot nemsajathelyen hosszabb idore, stb. egy jo irany. Nehany europai onkormanyzat (kisebbseguk) meg tudta ezt ugrani.

Ahol 4 parhuzamos sav bedugul, ott 300 folott meno magnesvasutat kell epiteni surgosen (USA-ban mindenki csak az autot ismeri, mar reg elkestek a tomegkozlekedes nepszerusitesevel). De 3-4 savig teljesen oke foutakon es autopalyakon a bovites.

Az USA-ban sprawl (terjeszkednek mint az őrült vízszintesen) meg strict zoning van. Európában (és az USÁban is a régi városokban) felfele építkeztek és alapvetően mixed-use zoning van.

Nagyobb népsűrűség esetén inkább eladható az igazi tömegközlekedés (villamos, metró, vonat) költsége.

Nem feltetlenul neked:

A konkret eset itt tortent: 47.51446, 19.03751, a Lipoti pekseg elotti zebra folytatasara parkolt a szabalyserto. A jardan delebbre ott a Frankel Leo ut, aminek ez a resze zsakutca, a ket oldalon parkolo autokkal. Raadasul ha oda parkol, ahova tette, mar csak az marad utana, hogy atmegy a hidon, de ha annyit akar autozni, annyi erovel barmelyik masik peksegbe is elmehetne. Bringa/e-roller/seta biztos nem megoldas? A street view-on pont a pekseg elotti korlathoz van rogzitve egy bringa, az e-rollert meg tekerni sem kell, es ha mindenkepp kell neki az auto, befer a csomagtartojaba. Ennyi parkolasi birsagbol mar vehetett volna egyet.

Amugy hova kellene a peksegnek parkolohelyet telepiteni?

Amugy a Not Just Bikes csatornat erdemes nezni, eleg sokat tanultam tole. A holland rendszer eleg jol mukodik (autosoknak is, mert ha csak az megy autoval, akinek muszaj, kevesebben vannak az utakon es a parkolas is konnyebb).

szerk: A wiki szerint a Vigszinhaz tagja, szoval felteszem, hogy onnan jar at a hidon a peksegbe. Ha a hid utani forgolodast es a koruton a visszafordulast is beleveszem, eleg nagy tav. Ennyi erovel a Westendbe vagy a Lehel csarnokba is mehetne, mindkettonel meg tud allni, es ugy emlekszem van Lipoti pekseg mindkettoben. Ha ez sem tetszik neki, Wolton van tobb is, tud rendelni (nekem itthonrol 2-t mutat, a Kiraly utcai hozza kozelebb is van).

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Nem tudom, en akarhanyszor eldontottem, hogy mostmar veszek egy biciklit, meg aznap elkezdett szakadni az eso es 3 hetig el se allt. :)

Nem merem mar ilyesmivel kiserteni a sorsot - allandoan pechem volt. :P

Valahogy a negykereku esernyo kenyelmesebb. :)

Azt is megtanulja az ember Hollandiában, hogy lehet esőben biciklizni. Van, aki visz száraz ruhát, van, aki a normál ruhára húz rá vízálló kabátot-gatyát, esetleg bicajosponcsót (az utóbbit ritkábban, nagyot tud rajta lökni a szél). Az egyetlen igazán szar helyzet, amikor hó alatt van befagyott pocsolya, azon jó nagyot lehet taknyolni, de a hó és a tartós fagy arrafelé elég ritka.

elhiszem, de

* nem akarok esoben bringazni
* nem akarok ugy oltozkodni mint a hollandok
* munkaba sem akarok bringaval jarni, ~15km, ami autoval ~15 perc, bringaval a maps szerint 52p, es 117m fel, 32m le, ahol a 117m fel az kb egyben megy a vegen (topartrol fel kell menni a ceghez), kossz, nem.

Tehát te is belátod, Hollandia az Hollandia, ami ott működik, nem biztos, hogy máshol is. Tehát mutogatni, meg bezzegezni  hülyeség.

szerk.

Mindezt úgy, hogy az utóbbi években mindig kerékpárral mentem dolgozni (kivéve azt a 2 hónapot, amikor egy pofára esés következtében eltörtem a karom). Mínuszban szélben is, azt bírom, de az esőhöz már öreg vagyok.

Azért az, hogy "nem mindig, nem mindenkinek megoldás", még elég messze van attól, hogy csak Hollandiában megoldás. Nálunk is van egy csomó lapos rész, ott elég könnyen lehetne biciklizni. Buda dimbes-dombos részein azért már neccesebb, amikor oda jártam dolgozni, akkor azért kellett a biciklizéshez az, hogy volt a melóban zuhanyozó, és a buszozáshoz képest még meg is spóroltam a zuhanyozásnyi időt, hazafele meg sokkal többet.

Akkor az egyik problema nalad meg van oldva. Marad a dugo, a szervizkoltseg, ar, es hasonlok. Persze ha ezek sem zavarnak, akkor neked az auto a legjobb megoldas.

Veled ellentetben viszont vannak egy csomoan, akik panaszkodnak, hogy X helyen epult egy bringaut, es nem most tudnak parkolni meg haladni (korabban sem tudtak), es hogy a bringaut mennyire kihasznalatlan. A logikus megoldas meg valahogy nem jut eszukbe, hogy akkor ok is kihasznalhatnak, es nem allnanak a dugoban.

Ha megnezed, az autok jelentos reszeben 1 ember ul, es max. egy aktataskat vagy hatizsakot visz. (hosszabb tavra (*), sok emberre meg nagyobb teherre persze nem alternativa) Ha ezeknek csak egy resze menne tomegkozlekedessel, bringaval, e-rollerrel, vagy mas modon, a maradek mar autozni is tudna. De mar csak azert sem, egyszerubb szidni a kormanyt meg Karacsonyt meg a tobbi autost (mondjuk aki elottuk all a dugoban).

(*) volt valami felmeres, az utak kb. 30%-a 0-5km hosszu, 30%-a 5-10km, 40%-a 10km-nel tobb

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

mindeki szeret autoval menni. nov1-en volt cikk, hogy nem lehet szhelyen kijutni a temetobe mert akkor volt a _autosor_. mert persze mindenkinek most kell kivinnie a szerszamot es levakarni a mohat a sirokrol, meg a 4 koszorout is kivinni. a tisztitast elvegezhette volna a oktober elejen, a cuccokat meg kiviszi hetvege 0 forgalom mellett (mi igy tettunk). aztan mindenszentek estejen meg kimegy biciklivel. de nem! inkabb ul 2 orat az dugoban, es hoborog!

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

aruljatok mar el amugy mi ertelme van ennek a temetobe jarkalasnak? mi van ott?

ott nyugodjon bekeben? jobb esetbe elegettek a kemenceben, rosszabb esetben reg megettek a kukacok...

vallastol fuggoen mar reg reinkarnalodott macskava vagy felmigraltak a felhobe (esetleg a pokolba), vagy csak siman EOL lett. a temetoben mi van de most tenyleg?

aruljatok mar el amugy mi ertelme van ennek a temetobe jarkalasnak? mi van ott?

Nekem ez olyan mint egy jó séta a családdal. Ilyenkor sötétedéskor elsétálunk az oda-vissza gyalog 4 km-re levő temetőbe, hogy legyen valami célja is, a fater sírjához, de lehetne ez bármi más is. Közben elbámészkodunk a házak kertjében kirakott halottak napi díszítéseken, gyertyákon stb. A temetőben csend van (a győri nádorvárosi régi temető egy fás erdő kb.), ha jó időben mész ember is kevés. Viszont hangulatos a sok mécses, gyertya. Ráhangol az elcsendesedésre, az ünnepekre való készülődésre.

Kb. ennyi. Semmilyen szenteskedés nincs benne. Egyszerűen jól esik. Ebben egyetértünk a gyerekkel, akinek ez a kedvenc ünnepe, viszont kb. annyi köze van a valláshoz (meg sincs keresztelve stb.), mint gyertyának a fénykardhoz.

Összefoglalva: egy ősz esti, családi program

a temetoben mi van de most tenyleg?

Csend és jó levegő. Természetesen akkor, ha jó temetőt választottál.

trey @ gépház

Marad a dugo, a szervizkoltseg, ar, es hasonlok. Persze ha ezek sem zavarnak, akkor neked az auto a legjobb megoldas.

Hatareset, hogy a legjobb-e, vegyesen jarok autoval es tomegkozlekedve, foleg hangulatfuggo. Illetve hat annyi, hogy autoval jutok el az elso tomegkozlekedesi csomopontig, szoval az auto lete kb. megkerulehtetlen.

akik panaszkodnak, hogy X helyen epult egy bringaut, es nem most tudnak parkolni meg haladni (korabban sem tudtak), es hogy a bringaut mennyire kihasznalatlan

Nyitott kapukat dongetsz, tobb bringaut/rollerut/gyalogut kellene a belvarosba, az autosok meg takarodjanak a faszba, hacsak nem ott laknak vagy oda szallitanak valamit.

Ha megnezed, az autok jelentos reszeben 1 ember ul, es max. egy aktataskat vagy hatizsakot visz

Tolunk 40 perc setara van az a tomegkozlekedes, ami realis opcio lenne. Van valami random ide-oda atszallos utvonal, ami szinten kb. 40 perc, de ezt most hagyjuk. Oda kocsival jarok, egyedul, emiatt nincs is lelkiismeretfurdalasom. Viszont az szamomra is erthetetlen, amikor valaki a belvarosban kurje el az idot az autoban, mikozben a villamos ott szaguldozik a kocsisor mellett. 

Nyitott kapukat dongetsz, tobb bringaut/rollerut/gyalogut kellene a belvarosba, az autosok meg takarodjanak a faszba, hacsak nem ott laknak vagy oda szallitanak valamit.

Ez a kedvencem, mindenki azt akarja, hogy az ő utcájába senki ne jöhessen be, és az is gyökkettővel. De a szomszéd utcában már mehessen 120-szal. Én egy olyan táblát szeretnék, hogy behajtani tilos azoknak, akiknek az utcájába nem lehet bemenni, parkolni tilos azoknak, akiknek az utcájában mi nem parkolhatunk. Akkor már inkább legyen az, mint egyes japán városokban, hogy akkor vehetsz kocsit, ha igazolod, hogy van hol parkolnod.

Raadasul olyan pekseg elott, amibol van 100 masik a varosban.

Az a baj, hogy ő még az "Átkos, mindenki ismeri Ákos-t" -ban él. - Ráadásul, az azon a területen illetékes parkolóőr pontosan tudja mikor kell, - fejpénz reményében, eredményes munkát végezve, - balekot fogni. (De ma már a civilek mobiljai is egyszerűvé teszik a hatóság felé, - pl. a buszra várva, - a helyből tett jelzéseket.)

Hofi jutott eszembe, egyszer egy vidéki haknira sietve egy településen áthajtva túllépte a megengedett sebességet.., a szerv megállította..,

"Főtörzs elvtárs, ismerem a helyi rendőrkapitányt, engedjen el..,

Tudja kit kéne ismernie ahhoz, hogy elengedjem..?

Na, kit..?

Engem."

Annak a műsornak nem sok köze volt a színészi képességekhez/tehetséghez.

Azt nem tudom, mit értesz posztkommunistán, országra lehet alkalmazni (azon országok, ahol 90 körül véget ért a "kommunizmus", vagy inkább szovjet megszállás), de hogy embernél mi? Aki élt a kommunizmus alatt, vagy már akkor is művésznek számított, vagy az is kell hozzá, hogy mondjuk párttag volt, vagy ismerten támogatta is a rendszert? Mi van az "örök ellenzékiekkel" (mindegy, ki van kormányon, rámutat a hibákra, vagy ami szerinte hiba)?

Mindenki csókos akit valamiért hagytak dolgozni, és sikere is volt? Hernádit és Gálvölgyit láttam színházban (igaz, már a rendszerváltás után), és jók voltak. Nem annyira, mint Latinovits (akit csak filmen láthattam, születésem előtt halt meg bőven) vagy Darvas Iván, de jók. Nem tudok róla, hogy bármit politizáltak volna. Az én szememben csókos az, aki a politikai állásfoglalásáért kap messze a tehetsége feletti pozíciókat, mondjuk a Kádár-rendszerben Csurka. Farkasházyra nem igazán emlékszem, annyira öreg nem vagyok.

És persze, hogy van állandó ellenzéki. Aki mindig elégedetlen.

Hernádit és Gálvölgyit láttam színházban (igaz, már a rendszerváltás után), és jók voltak. 

Nem értek egyet. Menj el párszor komoly színházba, és akkor rájössz, hogy a Hernádi meg Gálvölgyi szintű ripacskodás a színház és a színészet leköpése. A szememben pont az a kommunizmus egyik nagyon nagy bűne, hogy a fentiek által produkált gyalázatot politikai okokból megtették jónak, sőt, elérendő szintnek. Így lett semmivé a háború előtt még simán európai értelemben színvonalas pesti színházvilág. Meg szépirodalom. Meg.... Meg.... Sajnos ezt a magyar kultúra az én életemben már nem fogja kiheverni, lehet már azután se.

Csaba

Nem a komédiákra gondolok. Gálvölgyi nagyon jó volt a Fösvényben és a Viharban. A tévés bohóckodások az más kérdés, az tényleg a rendszer terméke: nem lehetett a "sztároknak" sztárfizetése, de a színházi vagy komolyabb filmes teljesítményért jutalomból rájuk osztották a népszerű műfajok filmjeit, van aki csinálta, van aki nem (az igazán nagyok). Persze, láttam még Darvast is (pl. a Lugosi vagy a vámpír árnyékában), Latinovitsot filmben (Szindbád), meg nagyon sokakat a mai fiatalabbak (Ónodi, Fekete) közül, akik még jobbak.

A "létező szocializmusnak" pedig van nagyon sok óriási bűne, de azt nem hinném, hogy a pesti színháznak sokat ártott volna. Volt Pesten színház, volt Latinovits, Darvas, Ruttkai, Márkus, Sinkovits, Gobbi,Zenthe. Elkészültek olyan filmek, mint a Tizedes meg a többiek, a Jób lázadása, Mephisto, Hannibál tanár úr, Jó estét nyár, jó estét szerelem, Tanú (na jó, ez azért betiltották), Ötödik pecsét, Szegénylegények, Szerelem, Szindbád. Pedig filmgyártásban tényleg a háború előtt volt Magyarország nagyhatalom, de azért már akkor látszott, hogy a pénz nem lesz elég ezt fenntartani, a DEFA-nak majd a holliwoodi stúdióknak sokkal nagyobb volt a költségvetése, és ebben nagy szerepe volt a nyelvnek is, amikor már hangosfilm volt. Angol nyelvterületen sokkal kevésbé vannak hozzászokva a szinkronizált filmhez, zavarja őket, hogy nem úgy mozog a szája, mint ami ahhoz kellene, amit hallasz.

A könyvkiadás is elég magas színvonalon működött, a mainál sokkal nagyobb példányszámokban adtak ki szépirodalmat, pl. az Európa kiadó sorozatában, és megfizethető áron, voltak jó fordítások, volt tudományos ismeretterjesztés (és nem csak a most divatos szenzációhajhász módon; emlékszünk még a Gondolat Válogatott tanulmányok-sorozatára: Einstein, Planck, Schrödinger, stb.). A rákosi-rendszerben keményen cenzúráztak, de a kádár-rendszert már egyre kevésbé érdekelte, hogy az értelmiség mit olvas, amíg nem akarják (vagy nem tudják érthetően) elmesélni a munkásosztálynak.

Azt a rendszert ítéljük inkább el a valódi bűneiért, azok is bőven elég nagyok: az emberek szabadságának a korlátozásáért, a cenzúráért, a tönkretett gazdaságért (kivették a pénzt abból, ami működött volna (Bábolna, Ikarus, Tungsram, gyógyszer- és vegyipar) és beletették az eleve halvaszületett nehéziparba), és ezt még hitelből is folytatták.

jelentsek csak fel. mikor veszik el a jogsijat?

Ez mar tobb, mint hazmester kerdes. Ez folyamatos utraszaras is, nem csak szabalyszeges, ez tobbeknek boki a szemet, azoknak is, akik utaljak a hazmester-jelenseget.

Ahol hazmesterkedes van: kiraktak egy dront aki lefotozott orakon at mindenkit aki nem allt meg a STOP-nal, csak lassan gurult.

Na az egy olyan vita lenne, ahol nem lennenk ennyien egy velemenyen. :)

Ma munkaszüneti nap volt, ezt kihasználva elmentünk az urnatemetőbe virágot vinni a szüleim urnájához. Kerékpárral, át a városon. Mivel ünnep volt, a forgalom is ennek megfelelően alacsony volt, kényelmesen lehetett tekerni, viszont legalább négy autó így is álldogált a tilosban (azaz a kerékpársávban), bekapcsolva a vészvillogót - ezt érzésem szerint úgy tekintik, mint gyerekkorban a fogócskánál a 'nem ér a nevem' jelzést -. Az út szélén a kerékpársávtól jobbra végig volt hely parkolásra, de persze az tele volt. Az, hogy ezzel a kis megállással extra balesetveszélyt teremtenek a kerékpárosok számára, nyilván nem érdekes.

Normál munkanapon persze ez a jelenség jóval gyakoribb, és olyankor a nagy forgalom miatt veszélyesebb is a kikerülés. Szóval az a véleményem, hogy az ilyen 'megállok, mert így a kényelmes' típusú autósokat progresszív büntetési tételekkel kéne büntetni. Függetlenül attól, hogy híres ember vagy sem.

Függetlenül attól, hogy híres ember vagy sem.

Nem teljesen értek egyet. A büntetési tétel általában tól-ig adott, híres ember esetén figyelembe kellene venni, hogy az ő felelőssége nagyobb, mert sokan majmolják.

A vészvillogózást én sem értem. Nem azt jelenti, hogy "ne bírságolj meg", hanem hogy "itt vagyok, ne lökj odébb", attól még ugyanúgy felelsz azért, ha nem szabályos helyen van (a saját autódat neked kell olyan állapotban tartani, hogy ne rohadjon le).

Ha ekkora úr valaki hogy közvetlenül a bolt akar előtt kiszállni, fizessen személyi sofőrt vagy járjon taxival.

Ha meg nem, akkor biza' marad a parkolóhely keresés, mint mindenki másnak.

"Everything fails, all the time."

abban azert igaza van, hogy katasztrofalis a parkolasi helyzet Bp-en, es ez karacsonyek alatt meg rosszabb lett...

pl. nem eleg hogy a Blaha "felujitasakor" (=leterkovezesekor) megszuntettek a nagy parkolot, meg a kornyezo utcakban is lefeleztek a parkolohelyek szamat vagy egyszeruen lezartak az autosforgalom elol, igy az ott lakok a kornyezo utcakba szorultak, az azokban lakok meg tovabb stb. 

ertem en hogy zolditeni akarnak, csak ehhez 2 dolog kene:

- eloszor is europai szinvonalu tomegkozlekedes

- kevesebb terko

Én leszek az utolsó, aki Karácsonyt megvédi ... de az, hogy nincs parkoló nem menti fel. Senkinek sincs. És nem hajtanak át zebrán emberek pofátlanul azért, mert reggelizni akarnak. Vagyis de. Van egy töredéknyi tróger réteg, amelyik szemrebbenés nélkül megteszi. Ennek a rétegnek a tagja Kern, ráadásul a full pofátlan fajtája, a többszörös visszaeső.

A nyilatkozatai az esetekről pedig olyanok, hogy az ember zsebében kinyílik a bicska.

trey @ gépház