A kajarendelésről ...

Kiszállítás. Megint egy szolgáltatás lustáknak és gyengéknek. Csoda, hogy ott tartunk, ahol (A negyedik legelhízottabb nemzet vagyunk a világon)? A szomszéd (számítógépes grafikus) egy kövér ember, van vagy 130 kiló (sic!). Napjában minimum kétszer jön hozzá a kiszállító annyi kajával junk food-dal, ami két embernek is sok lenne. Menni nem tud, mert túlsúlyos, ezért rendel. Napi 4000-5000 kalóriányit. Ez egy öngerjesztő folyamat. Egyébként, amiatt a csomagolásból fakadó sok szemét miatt, amivel a kukákat tölti, minimum dupla szemétdíjat kéne fizetnie. Mert természetesen a szemetet sem gyűjti szelektíven, azt sem hordja el (velem ellentétben) az alig 150 méterre levő szelektívgyűjtő-szigetre, hiszen azzal is kalóriát égetne ... nem azért fizet napi sok ezret, hogy a kalória elpazarolódjon! Épüljön csak bele a zsírrétegbe, kell is az a télre! Abban a heti egy alkalomban, amikor elmegy otthonról és 5 percet vár a taxira a ház előtt ...

Hozzászólások

Aki 4-5 ezer kcal-t megeszik egy nap mozgas nelkul, az akkor is tulsulyos lesz, ha elmegy erte a mekibe, vagy otthon fozi meg maganak, ehhez nem kell kajat rendelni. Van olyan ismerosom, aki ugy rendeli maganak a kajat (napi 5 etkezes), egyebkent meg elsportolo, dobogos volt Europa-bajnoksagon. Gondolom az a megoldas, hogy (1) mozog, (2) egeszseges kajat rendel.

A borravalos temarol meg annyit, hogy a 3-4 ezer forint egy adag kaja, erre jon meg ezer forint szallitas, meg mindenfele extra koltseg (jaj, csucsido van, jaj, kenyelmi dij, jaj, mittudomen), szoval a 3500 forintos menuert fizetek 5000 forint felett, es akkor meg picsognak a borravaloert? Ne mar. Akkor a szallitasi koltseget mire fizetem?

En ket fazisban szoktam le a futaros rendelesrol.

Az elso az volt, amikor meg minden etterem sajat futarral nyomult, es egy-ket hetente rendeltunk valamit a torzshelyunkrol, amit mindig ugyanaz a srac hozott ki. Egyszer szilveszterkor rendeltunk kajat, valami <10 ezer volt a kaja, es huszast adtunk neki, hogy tartsa meg. Orult neki nagyon, ez akkoriban eleg nagy penz volt, de volt koztunk tobb HoReCa-s, pontosan tudtuk, hogy mekkora szopas a szilveszter. Na, januar kozepen rendeltunk ujra, 4900-valamennyi volt a kaja, otezres erzsebet utalvany volt csak nalunk, mondtuk is neki, hogy most csak igy tudtuk osszerakni, de tartsa meg. A gyerek felhaborodott, hogy varjal, mindjart adom a visszajarot, majd bebaszott egy marek otforintost az ajton az eloszobaba.

Innentol csak vegszugseg eseten rendeltunk. Aztan jott a covid, nyilt egy rakas fostalicska etterem nulla vendeglatos tapasztalattal, majd kinyilt a csipa a wolt/netpincer tengelyen is, hogy lehet kaszalni, onnantol minimum 1-2 ezer forint ilyen-olyan kjoltseg volt mindenen - persze a tularazott kaja aran felul, amibol ugye szinten vontak le a szazalekokat jo vastagon.

Azota szinte sosem rendelunk, kapja be mindegyik, a wolt, netpincer, az ettermek, a futarok nagyresze, meg mindenki. Van egy pizzeria nem messze tolunk, ha hazibuli van, onnan szoktunk rendelni. Sajat futarral nyomjak, wolton rajta sincsenek mar. Milyen erdekes. :)

Nyócker, nagy társasház. Havonta elbassza valaki a liftek valamelyikét. Esélyes hogy futár, mert az ottlakók csak nem annyira hülyék h. magukkal kibasszanak. Az évi ~30 milliós költségvetés nagy része liftjavításra megy el. Meg ugye a szokásos helyre. Így állagóvásra, épület feújításra már nem marad semmi. Ha magam lennék szemtanúja,  megfordult már a fejemben h. hülyére verném a tetvét. A rongálások után mindig feljelentést tesz a nyomorult közös képviselő, 1x nem találták még meg a tettest. Engem a hülyére verésért biztos megtalálnának persze.

Csak kizarolag rendeltem az etelt. Konyha volt ugyan, de az is csak mikro tarolokent funkcionalt.

Amint letrogeresedett a dolog atalltam bevasarlas/elkeszites kombora. Nem rendeltem mar 2018 ota. Kizarolag a helyi etterembol hozattunk 3 alkalommal, ok nem dolgoznak ilyen rendelos oldalakkal. Egyik "felszolgalojuk" viszi ki es megadott idotartomanyban hozzak. Nem "rendelos" hely, csak sokszor teli vannak es ugyfelek kipampogtak. Megeri nekik is.

Amit leirtal az helytallo.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Társasházban így szokott ez menni. A visszajáró futárok még a kódokat is tudják, legalábbis nálunk. A hülyeség ellen sokat nem tudsz tenni, hogy lusta még az emeletről is lejönni a futárhoz a társasház fele. Témához: jelenlegi munkakörömből kifolyólag szinte muszáj néha rendelni de én nem aggódom túl, ha van adok, ha nincs nem. Wolt/netcincérről már én is elkezdtem leszokni mert ilyen díj, olyan díj, ilyen akció, olyan akció, aztán mire fizetnél újra van szállítási költség, ezt csakl appból, azt csak kártyával, késik és még angolul sem beszél a futár, nem hogy magyarul... hagyjuk inkább. Valószínűleg tényleg covid alatt elkurvult az egész.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

covid alatt rengeteget rendeltem wolt-rol, aztan meg a bolt food-rol mert szinte mindig ingyenes szallitas es/vagy -20% adtak, ugy mar megerte es talaltam par egesz korrekt ettermet ahol volt heti menu normalis kajakkal 2000ft korul. 200ft szoktam adni a futarnak, nagyon szoktak orulni neki, pedig ez aztan nem egy nagy osszeg... par alkalom volt csak hogy nem adtam, pl. ha kifolyatta a kajat vagy nagyon lassan ert ide.

azt amugy nem hiszem hogy ok basznak el a liftet, mert akkor magukkal basznak ki, meg amugy is hogy lehet egy liftet elbaszni? addig ugral benne az 50 kilojaval mig leszakad? inkabb az epitkezesek/felujitasoknal szoktak a lifteket tonkretenni, mikor belepakolnak fel tonna cementet vagy sittet... a liftfirkalas meg pont nem a wolt-osok szokasa hanem a hazifutaroke, meg joval a wolt/npgo elott volt ez divat tarsashazakban. de ok altalaban csak a jattert dolgoztak, nem vagy csak minimalis penzt kaptak alapbol.

voltak amugy vicces esetek is, tobb ismerossel, volt osztalytarssal is talalkoztam ugy, hogy futarkent meloztak... covid alatt sokaknak nem nagyon maradt mas lehetoseguk.

Az ajtókat basszák szét. Elég elkapni kinyitaskor-bezáródáskor, és egy kicsit erősebben megrántani. Harmónikaszerűen nyílik, pehelykönnyű mikrométer vékony lemez hitvány gyenge konstrukció, azonnal megakad és többet nem nyílik nem záródik. Innentől pedig blokkol az automatika, és egyik emeletre sem megy többet. Amíg nem jön ki a schindleres banda megjavítani. Ami néha hetek-hónapok (igen, hónapok) is szoktak lenni.

hat az szivas. ilyen harmonikas liftet 1x lattam eletemben, az tenyleg szar volt, kb 50% eselye ovlt hogy epp becsukodik rendesen vagy nem indul. nalunk olyan a liftajto mint a metroban, hogy faj ha odacsukja a labam, mert erzekelo sincs rajta :) lehet ezzel azert nem szorakoznak.

Jah, ha a baszomnehéz acéllemez ajtó lenne, mint a régi bérházakban, akkor azzal tized annyi gond sem lenne. A rohadt anyját a schindlernél, aki ezt megtervezte. Annak szintén a rohadt k. anyját, aki ezt felelős műszakiként idebaszta a tervekbe (a zsebét meg folyékony ólommal önteni ki ahova a kenőpénzt rakták neki). 17 év alatt 50 millió simán elment a liftekre, legalábbis ha nem az ellopott közösköltségről adtak számlát  schindlerék.

Ne egy 2-3 lakásos társasházra gondolj, hanem mondjuk egy 7 emeletes, 250 lakásosra. Ahol a futár 3+1 helyen is be tud jönni ha beengedik. Akkor meg előtte kikérdezni, h. a 4 közül pontosan melyik előtt áll, melyikhez menjen le az ember 10 perc alatt az épület átellenes sarkából stb. Igen, lustaság is maximálisan közrejátszik: úgy van vele az ember, ha kifizetem azt a plusz 800-1000-tökömtudja épp ma már mennyi- pénzt, akkor igenis hozzák ajtóig a rendelést, ne még nekem kelljen bolyonganom a társasház földszintjén a futárt keresgélve. Kifizettem, igénybe vettem a feláras szolgáltatást. Ha szar a kaputelefon vagy a beengedő, akkor persze lemegyek/kimegyek.

10 éve nem képes megcsinálni a társasház. 4 lift, 7 emelet + 3 mélygarázs szint. A közösköltség meg szépen elfolyt a közösképviselő kezéből 15 éven kersztül. Éves 30 milliós költségvetésből minden évben közel nullszaldóra hozza az egyenleget, nincs 1 millió ft szabadon mozgó megtakarítása ekkora háznak. Pedig a közösköltség ezelőtt 15 évvel is már 14 ezer ft volt 55m2-re.

Felénk az a baj, hogy ebédidőben járótávra csak junk food van. Akinek értelmes a futára (saját), ott a kaja vacak (frissibe talán még ehető lenne, de mire ide ér a "faluszélre", elhül), akinek meg jobb a kajája és valamelyik futárcéggel dolgozik, 600Ft a szállítás. Lenne egy jó főzelékes hely, de sajnálom rá állandóann a szállítási költséget. Marad a bevásárlóközpont kínai vagy magyaros kajája autóval, mert a környéken van (de gyalog 30-40 percet venne el) arrafelé kisebb napközben a forgalom. Ja és nem jattolok, de a ritkább rendelés miatt úgy is más futár jön, aki persze nem tudja, hogy hol az irodánk, mehet a telefonos útbaigazítás :)

Van olyan élethelyzet, amikor abszolút jól jön. Mi pár hónapja szoktunk le róla, de mi is nagyfogyasztók voltunk a nyári szünet alatt. Kisgyerekek melett minden ilyen hatékonyságnövelő életmentő. Bevásárolni sem járunk természetesen... Inkább fogócskázok a törzshelyeinken a fiaimmal :)

Ruha, cipő, zabpehely, új TV, mind ideér anélkül, hogy rohangálnánk utána.

Szerintem a kiszállítás jó. Mi olyan távolságról szoktunk, ahova gyalog már sok lenne elmenni, autóval overkill, és ha kijönnek egy kismotorral, az pont jó. Soha az életben nem adtam borravalót, de látszik is, hogy a kiszállítás ára bele van kalkulálva.

A cikk inkább az amerikai borravaló kultúráról szól, ami híresen el van baszva (már eleve az egész borravaló dolog egyébként). Őrületes mennyiségű borravalót várnak el, nem fizetik meg rendesen a pincéreket, és nemrég láttam egy cikket, hogy még valami automata reptéri kajakiadó robot is borravalóért kuncsorog.

Rászoktam a boxokra és kaját nem rendelek. Boldogabb élet futárok nélkül.

"Megint egy szolgáltatás lustáknak és gyengéknek"

En meg gyorsan itelkezek mindenki felett ha mas szokasai vannak mint nekem...

Huszon éve gyúrok. Megvesszük az alapanyagot anyával, és megcsináljuk, csak olyan kaját eszem, aminél látom, h miből készült. Semmi feldolgozott szemét. Amíg megfő a rizs/bulgur/bármi köret, addig megsül a husi/zöldség, ez két naponta 20-30 perc max, ennyi nekem belefér.

Előre adni a borravalót. Nem elismerésként, hanem hogy ne köpjenek bele! High trust society in action! Lefogadom, hogy nincs köze a diverzitáshoz!

Nem tudom, van-e koze a diverzitashoz, itthon eddig 99%-ban feher ferfi hozta a kajat, egyszer volt, hogy no. Illetve egyszer lattam szinesboru futart, ahogy biciklizett. Szerintem ahhoz van koze, hogy az ettermes futart kibasztak, ha rontotta az etterem hirnevet, a woltos/netpinyos meg szabadon garazdalkodhat, mert ugysincs masik hasonlo meretu etterem-aggregator.

BMI 20.25, powered by systemd and ITIL :)

echo crash > /dev/kmem

Lehet, hogy a futáros rendelés ilyen, mi egy ételkihordótól rendeljük a kaját egész hétre napi szállítással, kisebb szünetekkel már több, mint öt éve. Soha semmi jattot nem kellett adni, reggel/kora délelőtt jön a szállító, felakasztja a kaját a kerítésre, becsönget, és megy tovább. Fizetés online bankkártyával, hetente egyszer megrendelem a következő heti kaját. Nem fine dining, de egyszerű, ízletes ételek.

Szóval #worksforme

Eg****konyha (szándékosan nem reklámnak írom, lehetett volna a másik a T***tál is, kb haszonló a tapasztalat). Nyugdíjas szüleimnek rendelek menüt rendszeresen. Előre online fizetés bankkártyával vagy szépkártyával. Semmi jatt, semmi külön kiszállítási díj, semmi készpénzezés. Választott menütől függően 1400-2500 Ft/nap. Reggel viszonylag determinisztikus időben megjön a srác (többnyire ugyanaz az ember, ritkán van, hogy valaki helyettesíti). Apám szokott vele váltani egy-két jó szót hogy emberileg mégis kicsit jobban induljon a nap, a legtöbb helyen csak felakasztja kerítésre a szatyrot és megy tovább. Ritka, hogy sérült a csomagolás, amikor előfordult, emailben beküldtem fényképet, a következő heti rendelésnél jóváírták az árát.

Szóval worksforme. :)

Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

az alattam lako rendelget teletal-tol, parszor en is kiprobaltam, de nekem keves a hus a kajaikban (en meg ilyen 2mm-re szeletelt hust mashol nem is lattam) es amugy se tul finom/laktato. aztan atszoktam a cityfood-ra, az ar/ertekben sokkal jobb, bar nem annyira valtozatos a kinalatuk. ugyanaz a kaja 3-4 fele neven megy, meg osszesen sincs tul sok fele, azt permutaljak, 2 hetente meg ismetlodik. a futar minden reggel 4 korul (+-5 perc) hozza a kajat, leteszi az ajto elotti asztalra. sose volt hiba, mindig pontosan a rendelteket hozta, nem ugy mint a teletal, ott hetente legalabb 1 nap osszecserelte valakievel a rendelest, es tok mast kaptam...

az alattam lako amugy azt mondta regebben az egeszsegkonyhatol rendelt az jobb volt, de a futar beintett miota nem lehet parkolni az utcaban, nem hajlando kiszallitani ide...

Baromira nem kellene ezt az amerikai borravalózást átvenni Európában is, hogy 15-20 %-okat kelljen rátenni az árra azért, hogy az étterem alkalmazottja megcsinálja a munkáját, amiért fizetést kap. Náluk sok helyen nincs minimálbér, nem is kap szinte semmi fizetést. Ez egyrészt azért szar, mert matekozni kell, hogy tudd mibe fog kerülni a kaja (épp ezért csinálják, mert az emberek nem matekoznak amikor éttermet választanak, a menüt nézik), másrészt a pincéré a kockázat az egész étterem teljesítményéért, ő nem kap semmit, ha a konyha elsózza a kaját vagy ha a szomszéd asztalnál üvölt egy gyerek. Akkor már a szervízdíj korrektebb, csak ott sem világos, hogy miért nehezebb a steaket kihozni az asztalhoz, mint a rántotthúst, miért nem minden kajára ugyanannyi.

Errefelé az új állatság az, hogy a benzinkúton megkérdezi a kártyaterminál, hogy az összeg hány százalékát akarom jótékony célra még rádobni. Gondolom az amúgy elég profitábilis olajcég még kér is valamit az illető NGO-tól, nemhogy a saját profitjából jótékonykodna. Viszont a kutasok egy része ért hozzá, hogy elégedett legyen az ügyfél, benyomja a 0-t és úgy adja oda a terminált.

Nemtudom az errefele az melyik országot jelenti. De idehaza meg ha jól rémlik talán a shell kezdte el nyomni ezt az ökológiai lábnyomos benzin faszságot. Amivel azt a bűntudatot akarják a parasztba nevelni, h. ha a nornáláras (már amúgyis 700 alját nyaldosó, pont 1 éve még ugye 480 volt, lehet számolni) benzin helyett még rápakol valami x ft/liter-t, akkor a shell (vagy amelyik ezt kitalálta) majd megoldja h. cokettősemlegesen autózhassak így.

Anglia. Amúgy a gyanúm az azzal a CO2-semleges benzinnel, hogy marhára nem CO2-semleges. Mert ha lenne olyan, akkor egyszerű lenne megoldani a klímaváltozás problémáját, betiltanánk a nem ilyen benzint, azt kész. De szerintem csak arról van szó, hogy adj a shellnek még egy kis zsozsót, amit befektet úgy, hogy majd ha lesz tiszta energia, akkor majd abból is ő profitáljon.

A 444 valamijéhez: USA. Más ország, más szokások.