- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Azt lehet sokan nem tudjak, de arra is van egy ember/mernok, hogy megtervezze az adott elemek hogyan minkent szerelhetok ki/be, ami alapjan keszul szerelesi utmutato, celszerszam stb, ilyenkor jonnek a bazdmegolok aki azt mondjak, hogy a faszom fogja lebontani meg ezt is meg azt is, megy ez igy meg ugy is, de aztan kiderul hogy vagy bejon a shortcut vagy nem.
Persze az is elofordul, hogy ez az utmutato/celszerszam nincs is meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Láttál már VW-t, ahol le kellett szedni a lökhárítót egy izzócseréhez? A mostani Opelemnél "csak" könyékig leszek kormos, amikor a kerék felől izzót cserélek. Ráadásul belehaltak volna, ha egy centivel hosszabb lett volna a vezeték.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ohh, Fiat Stilonál így volt ez már 20 évvel ezelőtt is. Évente kiégett mindkét oldalon a tompított H7. Képzett nőgyógyász lettem, csak papírom nincs róla. Még. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokfele VAG csoportos termeket lattam sokfele keppen szetboritva:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mernok jol vegezte a dolgat: neki ez volt a feladata hogy igy legyen! veletlen, aligha ;)
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 2006-os Honda Jazz is ilyen. Kétféle megoldás van az izzócserére:
- az egyik a lökhárítós - csak 2 csavar és minimum 6 patent, hogy előre tudd billenteni a lökhárítót a szükséges mértékben, majd 2x 4 csavar a két fényszóró.
- a másik - én csak "nőgyógyászosnak" hívom, mert nem látod, hogy mit csinálsz -, olyankor a kormány eltekerése után már csak a műanyag dobbetéttel kell bírkózni egy kicsit és lehet tapogatózva cserélni a H4-eket.
Akármelyiket is választod, koszos leszel és minimum fél óra (de inkább több) a 2db H4 cseréje.
Ezzel szemben egy 2002-es Swift-en már-már Forma1-es kerékcsere gyorsaságú a művelet. Akkor tart 5 percnél tovább, ha a csatlakozó rá van oxidálódva az izzó kivezetéseire.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hja pl bringáknál az un. célszerszámok olyan tételek, h lassan egy bringát lehete venni az árukból. Eleve úgy van tervezve az alkatrész, h az ára el legyen osztva az alkatrész és szükséges szerszám között - jó kis mareketing fogás, ugye!
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az en tapasztalatom az, mind bringa mind pedig autoszerelesnel, hogy nincs draga szerszam csak szar:) A bringa egyebkent jobb, mert ugyanazzal a par celszerszammal kb barmit tudsz szerelni es annyira nem is huzos az aruk mivel utana evekig nem kell frissitened, autonal ez trukkosebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ÁÁá ne olyan retro dologra gondoljál, h egy 4mm lemezből ki vannak lyuggatva az anyák méretei, és akkor azzal mindent is tudsz csavarozni. Minden középcsapágyfajtához külön szerszám kell. egyiket csavarni kell, másikat préselni, haramadikat csavarni és préselni is - méretben is különböznek. Kormánycsapágy benyomó, meg kiütő. Láncbontó, 8-9-10-11-12 -es lánchoz külön. Olajs fékhez légtelenítő, meg tömlő előkészítő izé, elektromos váltokhoz még az elektromos műanyag csatlakozók összepattintásához is külön spéci szerszám kell. Teleszkópok szereléséhez is tuti kell egy sor spéci szeszám - gondolom minden típushoz külön (szerencsére nekem telo nincs egyik bringámon sem). Hajtókar leszedő -- ne az még felszereléshez is kellhet ugyanis hiába szabvány anya, egy normál dugókulcs nem fér be a hajtókar lyukába. Ezért van ahol már imbuszos csavar van, azért nem biztos h a berohadt csvart ki lehet csavarni és nem az imbuszfej nyalódik el. Racsni kulcs, külön a kazettáshoz, meg normál racsnihoz. Aztán ha pl Chris King agyak vannak a kerekidben, akkor kellhet egy ilyen https://chrisking.com/collections/all-tools/products/universal-hub-tool 230 USD -ért hát tényleg ingyen van. Szerencsésebb esetben Mavic agyad van akkor ilyen kellhet https://www.mavicparts.com/collections/tools/products/mavic-id360-hub-t… ez csak 68 USD. És nem csak Chris King és Mavic gyárt agyakat ....
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem gondoltam retro dolgokra, bar a hajtokarleszedo es foleg amiben meg nem imbusz a csavar az azert eleg retro:) hollowtechhez semmi ilyen nem kell, bar ezt szerintem te is tudod, ettol fuggetlenul parezer huf egy hajtokarleszedo. Aki CK agyakra epit kerekeket annak a 230 USD celszerszam lofasz osszeg, en inkabb a DT-t szeretem es SH van mindegyik itthoni bringan (fek/valtas) amik kb nullarol epultek (van beloluk 4 + 1 bullitt, az egyik BB30).
Csak egy rovid megjegyzes, a hidraulikus fekben fekfolyadek van ami nem olaj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végülis a túlárazott célszerszámokat is el kell tudni adni valakinek.
Amikor én például az autómat szereltem, szerelem, akkor elég sokat anyáztam / anyázok az elcseszett műszaki megoldások miatt. Állítom, hogy a gyártók ezeket direkt építik be így. És nem ma kezdték, hanem kb. 20-25 évvel ezelőtt.
Vagy ott vannak a bitfejek: hiába van jó bitfejem hozzá, ha 5-10-15 mm-rel mélyebben van a csavar, így hosszított bitfej jó csak hozzá. Hát ha a fej még Tri-Wing is, akkor meg aztán az anyucikáját a kitalálójának.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azóta fejlődtek!
https://losspreventionfasteners.ca/wp-content/uploads/2014/07/Loss-Prevention-Tamper-Proof-drives-ALL.jpg
De szerencsére van Ali, meg 3D fém nyomtató is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 17-es eléggé úgy néz ki, mint ami most jött a /dev/random-ból. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 14-es se rossz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a kettő szerintem nyomdahiba. A 20-as (One Way) szivatós tud lenni, ha nem férsz hozzá rendesen. Hiába az egyedi minta, maximum annyi időt lehet nyerni vele, ameddig Kínából ideér a fotó alapján készült fej.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első összeszerelésre még optimalizálnak, mert az költség. De a karbantartásra és javításra már nem. Sőt, ott talán direkt jó, ha bonyolult, többet ki lehet számlázni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a szerelési folyamatok az összeszerelésre vannak optimalizálva, hogy minél olcsóbb legyen a gyártás. Az, hogy javításnál szívsz vele, az már kit érdekel - legalább le lehet húzni a vevőt még a márkaszervizben is. Ja, most látom, fentebb is ez a konklúzió.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A probléma ennél árnyaltabb. (Gondolom én.)
Egy hatalmas multinál akinek több partnere van több országból, érthető ha a jobb kéz nem tudja mit csinál a bal.
Egyébként meg igazad van! Nekem a haverom mesélte, hogy volt egy kollégája aki villamosmérnök létére nem tudta mi az a relé... Remélem ez csak az üdítő kivétel és nem általános.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Multiproblema. Nem egy helyen terveznek mar autot es aki a motort tervezi az lofaszt nem tud a kasznirol, mert ugye legtobbszor egy motort valahol megterveznek, kitesztelnek, gyartanak es az bekerul 10 modellbe 4 gyartonal. Es ez csak kaszni motor, nehol meg a felfuggesztes is kulon helyrol jon. Igy vannak csodak boven.
Nincs mar autotervezes, csak gyartas, ott meg az onnen veszuk a darabokat, ahol olcsobb.
Hasznalati eszkoz, tv panelt is kb a samsung gyartja 80% barmifelet veszel, meg a sony is vesz samsung panelt. etc...
Ennyi.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A McLaren is így gondolta, amikor vett egy Honda motort, ami folyamatosan elfüstölt, mert nem volt kompatibilis a McLaren kasztnival.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semennyire, csak megmutatja, hogy a legjobbaknál is előfordul, ott, ahol végtelen pénz lenne rá.
Amióta mérnökök nem végezhetnek mérnöki munkát, mert mindent úgy kell csinálni, ahogy a menedzsment mindenféle nem mérnöki szempontok mentén előírja, ott születnek ezek a torzszülöttek.
Mert a cél az, hogy legyen vendor lock-in, legyenek egyedi szerszámok, legyen minél kevésbé szerelhető valami. Hogy csak és kizárólag a gyártó által irányított szervizfolyamatban vehessen részt az autó, minden legyen proprietary. Az Applenek és társainak bejött.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan. A gyarto meg leszar. Miert nem nezted meg vetel elott. Pereljel. Sok sikert. Birkakent tudomasul veszed. Mint mindenki. Ez ettol teny marad.
Minden egyre szarabb es megis ketpofara tomik boldogan mosolyogva. Ferfiasan tokeletesen. Mindegy mivel ervelsz. Nincs igazad.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem ez nem érint. Én úgy vettem majmot, hogy van pénzem banánra. Új autót veszek, amit szakszervizben szervizeltetek. Én autóimba az utóbbi 20 évben max. ablakmosót töltöttem üzemanyagon kívül. Szerelgesse az, akinek az a dolga.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt mar kitargyaltuk. Amit te autoval kozlekedsz arra egy bicikli is sok. Mennyi volt az elozoben eladaskor 35k ?
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy jön ez ide? Irigység? Hogy megtehetem? Nem, pajti! Az nem normális, hogy a magyar géppark átlagéltkora 16 év. Ne járjatok romokkal!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az átlagéletkor és az állapot szerintem nem feltétlen jár kéz a kézben. Egy 6-8-10 éves autó is lehet rom, de egy 25-30 éves autó is lehet normális állapotú. (Mondom ezt úgy, hogy az enyém is idén lesz 18 éves és én vagyok a második tulaj.) Szerintem a tulaj hozzáállásán múlik kb. minden - mennyire lakja le, mennyire tartja karban - és nem az életkoron.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ühüm. A végén kiderül, hogy a 16 éves jobb állapotban van, mint a szalonból kihozott. A kivételekkel hagyjál békén.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt egy szóval sem mondtam. Viszont egy 6-8 éves autó már túl van a második műszakin, jó eséllyel már nem garanciális, így az emberek egy része már kevésbé figyel arra, hogy a megelőző karbantartások is el legyenek végezve. Én határozottan támogatnám, hogy legyen olyan szigorú a műszaki vizsga, mint az osztrákoknál vagy a németeknél. Lehet, hogy az autók átlag életkora itthon nem csökkenne jelentősen, de a tulajok valószínűleg jobban odafigyelnének az állapotra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez szerintem növelné. De na és?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennél szerintem rosszabb a helyzet. Az autóipar nagyon konzervatív, csomó minden olyan egy motorban, mint az elődje elődjének az elődjében. Aztán még lehet konfigurálni azt az autót, választhatsz egy fél tucat motor közül. Az már komoly eredmény, hogy belemegy. Hogy nehéz szerelni? Az már igazán nem a gyár gondja, senki nem választ az alapján autót. Pláne, hogy a nehézkes műveleteknek (motortartó bak, szilent csavarja) egy része nem is az első tulajnál, pláne nem a garancia alatt esedékes. A második tulaj idejében már rég szét kellett volna esnie, kész veszteség hogy az nem hitelre új autót vesz, hanem esetleg már megkeresett pénzből használtat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D kár hogy nincs ott milyen márka melyik típusai :)
a védelmükben annyit el lehet mondani, hogy az olajat jobb helyeken nem eresztgetik, hanem kiszívják. még egy-kettőre lehet magyarázat, hogy azt a gumicsövet is cserélni kell ugyanabban az időben, de azért na :)
nincs aláírásom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fékfolyadékot szokás szívni, a motorolajat még nem láttam ilyen módon cserélni - már csak azért sem, mert a szűrőben amúgy is marad olaj és azt is le kell szedni, illetve az olajleeresztő csavarban lévő mágnesnek is megvan a maga szerepe...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan a rosszabb helyeken szívják a motorolajat. Az apró fém szemcséket, az olajból kivált kokszosodott szilárdult szemcséket csak a kiáramló olaj tudja kihozni a karterből. A z olajkiszívás jóságát csak a szívóberendezések gyártó, eladói reklámozzák. A szűrőcseréhez úgyis fel kell emelni az autót (levenni a zajvédőt stb.) akkor már sokkal egyszerűbb a csavart is kicsavarni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anno az előző autómban az utastér légszűrőjének a cseréjéhez az itt szokásos bal oldalon a kormány felállás miatt a gázpedált is le kellett szerelni - miközben döntően nem jobb kormányos piacra készült modellről van szó...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Terméket venni tudni kell.
Műszaki analfabéták ilyen apróságokkal nem foglalkoznak. Márpedig ők vannak többségben sajnos.
A műszaki embereket meg szívatják, hogy nyomozni kelljen a minél kevésbé trágya minőségű termékverzió után. Felháborító és dühítő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak elfelejtették futtatni a szétszerelés ellenőrzése plugint a kész modellen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, mintha a mai programok/hálózatok különbek lennének.... Bagoly mondja verébnek...
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ma jött velem szembe ez a reel. Igazából a mai világra jellemző csiribiri és agyonbonyolítás van benne. Más szóval a jóléti nyomor.
Tudnék IT-s példát is felhozni, hogy ami egy autószerelőnek ez, nekünk mi ennek a megfelelője, de lehet túl sokan sértődnének meg/ értetlenkednének.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amig a robot ossze tudja rakni, addig pontleszarom kategoria.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megjegyzem a kettes az nem olyan, mint az általánosban. Egyetemen annyit jelent, tovább mehet, alkalmas. Vagyis egyetemen az egyes és a kettes között nagyobb a különbség, mint a kettes és az ötös között.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ifjúkoromban dolgoztam egy cégnél, ami nc/cnc szerszámgépeket fejlesztett/gyártott. Az új, fejlesztés alatt álló gép tervrajzai az étkező falára voltak kifüggesztve, a dolgozók reggeli/ebéd/kv közben ezeket nézegették. Aki hibát talált a tervrajzon, pénzjutalmat kapott érte. Volt olyan hónap, hogy a havi fizetésem kétszeresét kerestem így meg. A mérnök simán betervez Pl. olyan csavart, amit lehetetlen beszerelni, egyszerűen vagy nem lehet a helyére betenni, vagy meghúzni lehetetlen, egyéb nyalánkságok amiket el tudsz képzelni, mert a tervezőmérnök igen sok esetben nem gyakorlati szakember. Ráadásul már egy szerszámgép esetén is fennáll az a helyzet, hogy különböző részegységeket másik mérnök tervez, akik nem beszélgetnek egymással túl sokat. Gépjármű esetén valahogy nem látom magam előtt azt a képet, Pl. ahogy a VW gyár étkezőjének falán ki lennének így lógatva a fejlesztés alatt álló golf tervei.
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának.
"Az udvariasság olyan, mint a nulla a számtanban. Egymagában mit sem jelent, de sokat változtat azon, amihez hozzátesszük." - Freya Stark 1893 - 1993
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kerékpár, lockout kapcsoló:
Ami a képen nem látszódik, hogy a szorítócsavar felülről megy bele. Mi van felette? A bowden. Imbusszal csak úgy lehet hozzáférni, ha kibontja az ember a bowdent, de azt is a villa felől kell, mert a kapcsoló felől nem lehet kiemelni. Utána újra lehet beállítani a bowdenfeszességet meg mindent. 10 másodpercet igénylő "meglazítom, odébbcsúsztatom, meghúzom" mutatványból így lett 10 perces munka.
De ha már szerelés, akkor a japán csillagfejű csavarok terén könnyen mellé lehet nyúlni (pl. Shimano alkatrészek), ha nem figyel rá az ember, mert azok JIS szabványúak és a Philips csavarhúzó könnyen kiugrik belőle, kárt is okozva a csavarfejben.
Ami a hasonló formájú szabványokról eszembe jutott még hirtelen, az a román zárak esete. Ugye néhány mm-el kisebb a zárbetét, ezért a neki kialakított helyre a normál zárbetét épphogy nem megy bele. Tiszta öröm volt, amikor egyszer több ajtón is zárat cseréltünk és kiderült, hogy a legutolsó ajtók egyike román betétes...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
SH-nal minden ahova kicsit is ero kell az torx vagy imbusz, en meg csak a hatarolo csavaroknal lattam csillagfejut, de azok ugyis konnyen jarnak. SH-nak szerintem nagyon jo mindenki altal hozzaferheto leirasai vannak, mit hogyan es mivel kell szerelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Váltókar szétszerelésénél láttam kis méretű csillagfejűt Shimanonál, de egyébként még én is Philipsel szereltem akkor. Amióta felhívták a JIS-re a figyelmet egy videóban, azóta kifejezetten nézni szoktam már.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni