Lassan 2 hete hasznalom, ahogy igertem irok rola par dolgot. Termeszetesen elfogultan.
Alap adatok: Single Motor (170kW/231LE) Long Range (78/75kWh), Plus, Pilot csomagok, Magnezium color, 20" alufelni
Heti rendszeresseggel jarok Becsbe, iden mar 20 eve. Egy 2004-es evjaratu Volvo S60-al ( D5 /163LE) oldottam meg eddig a feladatot, 630e km-t tettem az autoba. Egy ideje foglalkoztatott a gondolat, ha lecserelem akkor csakis elektromosra valtok. Korabban nem nagyon voltak olyan elektromos autok amelyek biztonsaggal megteszik ezt a tavot egy iranyban (faltol-falig 333km). Most kerultek a piacra olyan autok ami miatt mar hajlando voltam valtani. Mivel erosen Volvo parti vagyok a Polestar eleg nagy elonnyel indult a versenyben, de futottak meg BMW i4, Tesla M3, Kia EV6. A Teslabol egy kicsit kiabrandultam, de sokaig ugy volt azt veszek. Vegul nem mertem rizikot vallalni egy 20+ millios autonal, hogy evekig gyartasi hibakat nezegessek. BMW, Kia 12-14 honap hataridovel volt csak hozzaferheto. Igy maradt a Polestar, amit uj autokent, de osztrak importbol par 2-3 honap alatt be tudtam szerezni.
Maga az auto egy nagyon jol osszerakott kocsi, igazi Volvo minoseg. Van par ismerosom az autoiparban, akik atneztek a kocsit es nagyon pozitivan nyilatkoztak a gyartasi minosegrol. En magam nem talaltam semmilyen illesztesi, gyartasi, stb hibat. Fenyezes hibatlan. A rendelesnel csalodott voltam, hogy a Snow White szinu mar elfogyott abban a konfiguracioban, amire szuksegem volt, de most hogy eloben latom milyen a Magnezium egyaltalan nem bantam meg, sot. Elsore ha ranez az ember, akkor azt mondana az ember, hogy feher, de valojaban egy nagyon vilagos metal szin, tenyleg az oxidalodott magneziumra hasonlit. A sok fekete betettel nagyon jol all neki a kontrasztossag.
Fogyasztas: Eddig egyszer voltam Becsi turan. 90%-rol indulva 15%-os toltottseggel erkezek. 115-120-as tempo az autopalyan (a D5 dizellel is ezzel a tempoval utazok). Az 75kWh akkukapacitassal szamolva ~16.9kWh/100km a fogyasztas, a boardcomputer szerint 17.4. Ami a hiedelmekkel ellentetben szerintem eleg jo ertek. Azt hozza kell tegyem, en elegge ovatosan vezetek. Heti rendszeresseggel teszem meg ezt a tavot, nem szeretnek a nagy szamok torvenye szerint egyszer bekerulni a hirekbe. :)
Hetvegen voltunk a Matraban, egy lejtmenet ~15km alatt sikerul 0.1kWh/100km atlagot osszehozni.
A kocsi 2T sulya miatt varosban nemileg tobbet fogyaszt, errol pontos adataim nincsenek. A rekuperacio tokeletesen mukodik, fek hasznalata soran ameddig lehet a generator fekez, bar en mar csak a One Pedal modban hasznalom es szinte soha nem kell a tarcsafeknek mukodesbe lepnie.
A kocsihoz kaptam egy 1000 EUR erteku Plugsurfing/Ionity kartyat amivel villamtolton 120HUF/kWh aron tankolhatok. Ez kb 16e km hatotav.
Mivel import auto, az elso heten par funkcio nem mukodott. Hozzarendeles az en Polestar ID-mhoz, illetve a 3 evig europaban teljesen ingyenes LTE kartyat nem sikerult aktivalni. Par email/telefon a Polestarral es a Telekommal es minden ilyen gond megoldodott.
Az Infortainment rendszer Android alapu, kell ido mire megszokja az ember. Egyelore keves alkalmazas ami elerheto ra, de alapvetoen a lokalizaciom sem ferek hozza par fontosabb app-hoz ( vivaldi browser ). Ezeket a dolgokat meg tisztaznom kell.
Egyelore ennyi. Ha kerdes van, szivesen valaszolok.