Muské lesz-e minden idők második legrosszabbul öregedő kinevetése a tech szektorban?

Címkék

Évekkel ezelőtt Musk kinevette a kínai BYD-t. Ez a nevetés kísértetiesen hasonlít Steve Ballmer minden idők legrosszabbul öregedő kinevetésére, amikor is az iPhone-on kacarászott:

Lesz-e legcringébb kinevetés v2?

Igen. A BYD lenyomja a Tesla-t!
81% (425 szavazat)
Nem. Tesla forever!
19% (100 szavazat)
Összes szavazat: 525

Hozzászólások

Figyelmeztetés: a szavazásban való részvétel érzelmi károkat okozhat!

trey @ gépház

Szerkesztve: 2023. 10. 26., cs – 09:30

Kérdés miben nyomja le? Ha ráállnék, műanyag hulladékból én is el tudok adni annyit mint a Tesla autóból. Ha kínai lennék még az állam kicsit meg is tolná a cégem, hogy olcsóbban adhassam a műanyag hulladékot. Csak én műanyag hulladékot árulnék, a Tesla meg autót. Ilyen formán a BYD is le tudja nyomni a Tesla-t gond nélkül.

 

Ballmer-es összevetés azért is sántít, mert az iphone kvázi "csúcs" kategóriában tarolta le a piacot, és hozza a mai napig a legnagyobb nyereséget az apple-nek. A BYD meg nagyon messze van a csúcstól, de igazából a Tesla is.

A hasonlat teljesen ül. Két narcisztikus jellemű ember megbántva érezte a saját portékáját, ezért kinevette a versenytársát. Az meg a fejére nőtt, és a szar elkezdett visszahullani a fejére.

A teljes állítást pls.  6 pont, ami mindkét sztoriban jelen van. De, hoztam egy hetediket is:

Ma már egyik sem nevet a versenytárson. Vagyis tévedett. Nyolc.

trey @ gépház

Két jármű közt is lehet találni közel végtelen hasonlóságot bizonyos nézőpont szerint, ettől még nem lesz azonos. 

Steve itt nem adta a bankot, hanem egyszerűen teljesen el volt tévedve és az érvei arra vonatkoztak (már abban az időben is), hogy az egyébként valid konkurencia terméke értéktelen. Nem értve a terméket.

Elon, pedig egy (US-ben) nem valid kompetitorról mond véleményt és a céget magát jelöli meg problémának amellett, hogy az akkor létező BYD terméket nem minősíti versenyképesnek. Nos annak ellenére, hogy a BYD azóta ténylegesen versenyképes modelleket kínál, annak ellenére még mindig nem versenytárs az államokban (nincs jelen). Elon pontosan tudja miről beszél, csak szokás szerint így adja elő magát.

Mindkettő téved, de Musk biztos lehet benne, hogy a BYD nem lesz neki konkurencia az US-ben, mert nem tudnak olyan vezetést választani aki beengednéa BYD-t, és hagyná. 

Ballmer szimplán hülye, Elon pedig Elon mint mindig. Lehet őt szeretni meg nem szeretni (én pl. JFYI) nem igazán bírom emiatt. Ez nem változtat azon, hogy a példa _szar_

Szerintem is lenyomják a Teslát.
Viszont a Tesla autók mindig is, élvonalbeli újdonságokat fognak tartalmazni. Viszont mindig lesz egy kis béta hangulatuk, mind vas mind a szoftver területén. A minőség meg olyan lesz mint eddig, kicsit kotvány, kicsit tákolt. A villanyautós papok meg az egekig magasztalják, mint az alma hívők vagy a linux fanok a saját "vackaikat".
Musk kiválóan csinálta a villanyautós mizéria beindítását, felpörgetését.

Szerkesztve: 2023. 10. 26., cs – 11:27

[OFF]Megnéztem a videót: a régi énjét látni sokkoló: mintha Elon is öregedne. Szerintem nem tett jót neki a Twitter megvásárlása, olyan darázsfészekbe nyúlt, amire nem számított.[/OFF]

Az elektromos autóval szerintem az van, hogy az innováció főként nem zseniális feltalálandó dolgokból áll, hanem jól ismert dolgokat kell újratervezni az adott környezetre: akkumulátor folyadékhűtése, hőpumpás fűtés, stb. Ezt pedig előbb utóbb mindenki meg tudja csinálni nagyjából ugyanolyan jóra, pláne hogy másolni is lehet.

Illetve az elektromos hatékonyságot kellett faragni, ahol nagyon szép dolgok keletkztek: SIC Mosfet, kompozit anyagokkal megerősített motor forgattyú, stb. Csakhogy ezeket bárki meg tudja venni, vagy le tudja másolni ahol van költségvetés a fejlesztésre. A másoláshoz már nem kell zsenialitás. És egy pont után ez a fejlődés is lelassul, mert talán már most elértük azt a hatékonyságot, ami fölött már nincs marketing-értéke a fejlődésnek. Most még fejlesztik a motort és a vezérlőt is, de mondjuk 90%-os hatásfok felett már nagyjából mindegy lesz, hogy pontosan mennyi az annyi. Lehet, hogy ettől még messze vagyunk, pontosan nem tudom.

A hatalmas teljesítmény, a 2 másodperces 100-ra gyorsulás el fog törpülni az ár kérdése mellett. Nehéz elképzelnem, hogy az árban valóban versenyképes lesz Kalifornia Kínával szemben. Az ár és a hatótáv lesz a kulcskérdése a technikának.

Az autóhoz kell még jó formaterv, szép beltér, megbízható működés is: ezek nem EV specifikusak, a meglévő autógyáraktól ellophatóak a módszerek, illetve a kipróbált emberek is, akik értenek hozzá. Érdekes egyébként, hogy a klasszikus autógyártók pont ebben véreztek el az újságírók szerint (lásd az EV-nek jó, mercinek nem videót). Én azt hallottam, hogy külön zöldfülű tervezőcsapatot csináltak az elektromosokhoz, és ez az oka. De ha összeengednék a bizonyított beltértervezőket az elektromos hajtással, akkor talán tudnak valami igazán szépet és kívánatosat is csinálni majd az európai nagyok.

Az önvezetést én nem kedvelem, és ameddig a sofőrnek figyelnie kell, addig nem nagy hozzáadott érték. Megint csak valami olyan, amiért nem fognak az emberek plusz pénzt adni, ha nem muszáj. Ráadásul mintha beletört volna a Tesla bicskája, és nem jönne ki az ígért teljes önvezetés. De mások is csak küzdenek mint malac a jégen, nem akar elkészülni a tökéletes termék. Ha viszont elkészül, akkor ez is csomagban megvásárolható lesz a független gyártóktól, nem lesz a Teslának exkluzív terméke, talán már most sem piacvezető azzal amije van.

Mindezek miatt a Tesla fejlesztési előnye nagyon hamar el tud olvadni. Emiatt is tartottam hülyeségnek a Tesla részvények túlárazását: nehéz elképzelni, hogy az előnyük megmarad, és valóban az ővéké lesz egy óriási piac. Ugye a részvények ára szerint a Tesla annyit ért amikor erről cikkeket olvastam, mint a teljes VW.

De csakazértse ikszelek a BYD-re, mert a németek fogják lenyomni az egész piacot újra és Magyarország is profitálni fog belőle! Én erre szavazok!

"De csakazértse ikszelek a BYD-re, mert a németek fogják lenyomni az egész piacot újra és Magyarország is profitálni fog belőle! Én erre szavazok!"

Ez ugye irónia volt? :-D

A németeknek annyi esélyük van, mint egy festett hintalónak az Epsomi derbin!

"Ugye a részvények ára szerint a Tesla annyit ért amikor erről cikkeket olvastam, mint a teljes VW."

Ma már más a helyzet: 

https://www.google.com/finance/quote/TSLA:NASDAQ

https://www.google.com/finance/quote/VOW3:ETR

ez egyébként nevetséges! Teljesen esélytelen Európa az úgynevezett "piaci versenyben" USA-val szemben, amikor teljesen nyilvánvalóan hamiskártyások az amerikaiak. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Én még emlékszem, hogy miket mondtak az autós újságírók az amerikai kocsikra mondjuk 15 éve. Le voltak sajnálva rendesen. Aztán feljöttek mint a talajvíz lényegében egyedül Musk-nak köszönhetően. A kocka az olyan, hogy tud fordulni. A remény hal meg utoljára.

Elektromos hajtásláncból teljesen jó a Merci és a Porsche úgy hallottam. Miért ne tudnának minden szempontból jó kocsit köré tenni, amikor ez évtizedekig sikerült benzinmotor körül. Az ár pedig le fog törni, ha az életszínvonal leesik. Márpedig ha nem tudnak versenyképes termékeket csinálni, akkor le fog esni az életszínvonal, és akkor hirtelen újra versenyképessé válhatnak árban.

Egyébként sokan azt gondolják, hogy a kb. 2035-ös belső égésű kivezetés nem fog összejönni, és a politika kénytelen-kelletlen vissza fog táncolni az utolsó pillanatban mert muszáj lesz. És még mindig ezen tervekre építik a jövőképüket. Hazárdjáték persze, de lehet, hogy bejön. A Toyota sem a 100% EV-re tette a voksát.

> teljesen nyilvánvalóan hamiskártyások az amerikaiak. 

Ez sem fog örökké tartani, egy szép napon kivonul a megszálló hadsereg Németországból is és újra szabad lesz a piac.

Szerintem az amerika inkombens autók ma is szarok. General Motors veszélyes hulladék kategória. Chrysler kiesett a versenyből és megvette a Fiat, aminek meg össze kellett bútoroznia a francia Peugeot-Citroenes PSA csoporttal Stellantis ernyőcégbe. Ford, ők azért korábban is versenyben voltak és ma sem hígfos kategória, de azért nem is jók. 

A Tesla az ami berobbant a semmiből Amerikában. Hasonlóan mint az Apple a mobiltelefóniába az iPhoneokkal. Az öreg motoros amerikai mobilmárkák, Motorola, Blackberry (mint kanadai amerikai) is párhuzamba hozhatóak az öreg amerikai autógyártókkal. 

A japánokat kihagytam az előző hsz-ből. Ők azért a túlélők közé várom. A Toyota (és Lexus) hibridjei talán pont az ésszerű középutat képviselik a dilettáns politikusok által megkavart autós világban. 

2035-ből szerintem sem lesz semmi. Kivéve ha egyszerűen kényszerből marad olaj nélkül az EUroszojúz. Az olcsó orosz olajtól "sikerült" megszabadulni. Izraeli-palesztin konfliktusban benne van egy olyan eszkaláció, hogy az arab olajhercegek is elzárják az olajcsapot ebbe az irányba. Még kell egy Azerbajdzsán lerohanja Örményországot esemény, majd a brüsszeli csodatévő szankciós politika és már onnan sem lesz olaj. Akkor csak a k.drága és gazdaságtalan amerikai palaolaj marad, mivel Venezuela is egy "tróger ország", aminél már tényleg jobb a elektromos autózás is. Csak honnan lesz ahhoz áram?! 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Jean, mi ez a rotyogás?

Fő az optimizmus, uram!

:-)

A Ford annyiból kivétel, hogy én úgy hallottam annó, hogy a Focus, Mondeo, stb vonalat valójában Németországban tervezik, ilyen értelemben német kocsinak számítanak azok is. Nem véletlen, hogy az első két Focus rohadt jól sikerült.

Norvégiai olajmezők, Fekete tenger alatti olajmezők, olyan olajmezők amelyeknek az eddigi kibányászására eddig nem volt lehetőség. Áram termelés: naperőmű, szélerőmű, atomerőmű, árapály erőmű, vízerőmű, 

és még ezer más formája van annak, hogy hogyan lehet áramot termelni. Ha ez nem elég, akkor még mindig vissza lehet fogni az autózást, mert nem igaz, hogy Budapest határán belül például boldog-boldogtalannak

saját kocsival kell menni. Szerintem még nagyon-nagyon-nagyon sok tartalék van a rendszerben, szóval ettől félnék legkevésbé.

" Fekete tenger alatti olajmezők" - ezt elfelejthetjük. Nagyobbrészt orosz kisebbrészt török terület. Ha az azeri aszkaláció a fent írt módon beüt együtt zárják el az összes olaj és gázcsapot Euroszojúz felé. 

"olyan olajmezők amelyeknek az eddigi kibányászására eddig nem volt lehetőség" - erre továbbra sem lehet alapozni. 

"naperőmű" - még ha nyáron elég is a termelés télen földrajzi adottságok miatt kevés lesz a termelés. 

"szélerőmű" - kiszámíthatatlan, a többi megújulóval együtt ma sem alkalmas az igények kielégítésére úgy, hogy az autózás energiaigénye túlnyomórészt még mindig olajból van kielégítve. 

"árapály erőmű, vízerőmű" - az előzőhez hasonlóan, a mai autózás nélküli (legalábbis erősen kisebbségi elektromos autózást leszámítva) igényeket sem lehet kielégíteni és ezeket már nincs hova fejleszteni nagyságrendben. 

"atomerőmű" - az egyetlen megoldás lenne, de brüsszel szerint az atomenergia rossz, a négy láb meg jó! :-)

A kiszámíthatatlanul termelő megújulók épp felesleges termelését jól fel tudnák venni az autók aksijai, de ehhez kellenének a cserélhető akkupakkok, mert az nem járja, hogy majd akkor autózunk ha már sütött sokat a nap  és fújt eleget a szél. Az egészet meg kellene tervezni, szabványosítani majd gyártani. Ki sincs még találva ma. 

"Szerintem még nagyon-nagyon-nagyon sok tartalék van a rendszerben, szóval ettől félnék legkevésbé."

Én nem látom a tartalékokat. Amit látok az a többszörös áramár az Egyesült Államokhoz képest. Nehéz úszóversenyt nyerni úgy, hogy a versenytársakkal ellentétben melegítőben kell úszni. Úgy, hogy még a rajtkőköz is oda van láncolva az eu úszó lehetetlen. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Norvégiai olajmezők, Fekete tenger alatti olajmezők, olyan olajmezők amelyeknek az eddigi kibányászására eddig nem volt lehetőség. Áram termelés: naperőmű, szélerőmű, atomerőmű, árapály erőmű, vízerőmű, 

és még ezer más formája van annak, hogy hogyan lehet áramot termelni. Ha ez nem elég, akkor még mindig vissza lehet fogni az autózást, mert nem igaz, hogy Budapest határán belül például boldog-boldogtalannak

saját kocsival kell menni. Szerintem még nagyon-nagyon-nagyon sok tartalék van a rendszerben, szóval ettől félnék legkevésbé.

Ballmer iPhone ügy pont nem ez. EVk esetében a Tesla az iPhone.a BYD meg a követő.

Ettől még lehet úgyanúgy utólag kiderül, hogy kár volt kinevetnie a konkurenciát. (Ballmer nem csak a konkurenciát, hanem magát az "új" tech-et is kinevette)

BYD már most "nagyobb" mint a Tesla. Ami viszont továbbra is áll iPhone/Tesla esetén, hogy ha meg tud tartani esetleg növelni egy fizetőképes elköteleződött vásárlói réteget simán lehet új Apple/iPhone ahol ha nem is darabszámban nyer de a legnagyobb nyereséget továbbra is megtartja magának az adott piacon.

Divatdiktátorkodásban szerintem jó Musk és már most az elektromos autózás iPhoneja a Tesla. A BYD az autós "android" tábor Samsungja, zászlóshajója. Később jöhetnek további kihívók ahogy androidon belül is új kihívói  akadtak Samsungnak: Xiaomi, OnePlus, stb. A német autóipar, hát az a Nokia. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Lassan a klasszikus gyártók is megérkeznek, de ők részben BYD vásárlói.

biztosan kell nekik meg jopar ev, a Xiaomi se tudta meg lenyomni az iPhonet, de pl a Samsungnak mar sikerult ha a market sharet nezzuk. Ha hozzavesszuk a tobbi gyartot Oppo, Vivo, etc. akkor a kinaiak megeloztek mindenkit, dehat ok + India mar majdnem a fel vilagot kiteszik, legalabbis darabszamra ha a vasarloeroben (meg) nem is.

Csak a végén akartam a csattanót elsütni, de ... Már Musk se gondolja úgy ...

trey @ gépház

Ma már nem biztos, hogy nevet:

Elon Musk kinevette őket, most a Tesla nyakán valósítják meg az álmokat

Komoly kihívója akadt a Teslának: a BYD immár meghaladta negyedéves gyártási számban Elon Musk cégét, és az elektromos autók második legnagyobb eladója lett világszinten. Hogy nőtt ekkorára a kínai cég?

trey @ gépház

hat a kinai - koreai benzines autok se nyomtak le a nagy nemet-olasz markakat... a tesla mindig is jobban fog hangzani mint a BYD vagy kingkungcsi stb "markak"

A pillanat, amikor Elon Musk kisbabaként viselkedett, és tényleg majdnem elsírta magát

Elon Muskról azt állítják, hogy „kisbabaként viselkedett” és szó szerint a sírás szélén állt a Tesla harmadik negyedéves eredményeinek láttán. Az Independent arra a Kevin Paffrath pénzügyi elemzőre hivatkozva írja ezt, aki maga is Tesla-részvényes.

Paffrath „szörnyűnek” minősítette a Tesla vezérigazgatójának viselkedését a harmadik negyedéves eredménybeszámoló során. „Szánalmas, hogy egy vezető a gazdasági eredmények miatt sír, ahelyett, hogy egy tervvel állna elő” – fogalmazott Paffrath.

Paffrath a Yahoo Finance-nek arról is beszélt: a részvényeseknek tudniuk kell az ilyen esetekben, hogy van fény az alagút végén, „ahelyett, hogy egy panaszkodó vezérigazgatót hallanánk, aki valójában nem biztosítja ezt az utat”.

A Tesla a vártnál gyengébb harmadik negyedéves eredményekről számolt be, mind az egy részvényre jutó eredmény, mind a 23,35 milliárd dolláros bevétel elmaradt az elemzői becslésektől. A problémák ellenére a vállalat részvényeinek árfolyama 96 százalékkal emelkedett az elmúlt egy évben, igaz, a majdnem sírós esemény után két nap alatt 15 százalékot esett.

Az 1,9 millió követővel rendelkező YouTuber Paffrath nem az egyetlen elemző volt, aki bírálta Musk produkcióját.

[...]

trey @ gépház

[X] Fogalmam sincs. Várjunk, és majd meglátjuk.

Kicsit konkrétabban: a kínaiak fejlesztéseitől nem vagyok egyelőre elájulva. Ettől még egyfelől olcsón adott termékekkel szép nagy darabot kihasíthatnak a piacból még akkor is, ha a termék nem túl jó. Másfelől sosem lehet tudni, hogy mit hoz a jövő. Volt már arra példa, hogy amerikai autógyáros kinevette a távolkeleti konkurenciát (úgy emlékszem, a Ford igazgatója úgy általában a japán márkákat valamikor az első olajválság előtt), aztán azóta nagyot fordult a világ.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

ha a termék nem túl jó

Eleve, az EV-vel megteremtettétek és felszoptátok a kompromisszumos autózást, aminek a lényege számotokra - elmondásotok szerint - az, hogy elvigyen A-ból B-be. Erre azt mondod, hogy a termék nem túl jó? De, hisz' az a lényege, hogy elvigyen A-ból B-be, nem?

trey @ gépház

Minden autózás kompromisszumos. Nincs hibátlan autó, ami mindenkinek, minden helyzetben jó.

Számodra kompromisszumos az elektromos autózás, másnak meg a hagyományos jóval inkább. Lásd pl. büdös, káros gázokat ereget, hangos, rezeg, nem tudod otthon tölteni, drága az üzemeltetése, ...

Nekem is kompromisszumos a BEV, mivel túl drága, így egyelőre egy plugin hibrid EV-m van, ami a legkevésbé kompromisszumos az összes közül jelenleg. Ha lenne harmad áron egy használt, 4-6 éves BEV, mint amilyet szoktam venni hagyományosból és vettem PHEV-ből, akkor az sem lenne kompromisszumos nekem.

4 - 5 éves belsőégésű értékvesztésétől sem várhatod hogy harmada lesz az ára :)

3 - 4 éves Yaris 5.5 millió körül van, Comfort + Tech most újonnan 7.05 millió, 4,5 százalékos kamatra és így 5 év garanciával - megéri a felét kifizetni, a maradékot államkötvénybe tenni. :)

2020 előtt több évtizedig annyi volt. Sőt, 2019-ben az 5 éves PHEV-emet is kb. harmad áron vettem. Előtte pedig 2006 körül a 6 éves Ford Galaxy-t negyed áron. ;-)

Természetesen most a mindenféle válság kicsit megkavarta a dolgokat, de talán kezdenek lassan visszarendeződni a dolgok.
Ha nem, akkor legfeljebb majd idősebb kocsival fogok járni ;-)

Az, hogy elvisz A-ból B-be, csak annyit jelent, hogy alkalmas a feladatra. Mindegy, hogy elektromos, benzines, dízel, alkohol vagy akármi.

Ne mondd nekem, hogy nem vetted észre, hogy a benzines autók között is van olyan, ami jobb, mint a másik!

Másfelől én nem autóról írtam, hanem általánosságban kínai fejlesztésű bármiről.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

keress ra mit tud a platformjuk, de ezt senki nem tudja jelenleg. mindezt hazon belul gyartva.

Setting BYD apart from the rest is their ultra-safe, ultra-strong BYD Blade Battery. The Blade Battery is the only power battery that has safely passed the nail penetration test. It has a compressive strength that can reach 445kN, the equivalent of a 45-tonne truck. The BYD Blade Battery innovates in several areas allowing it to boast an impressive energy density whilst keeping an ultra-long lifespan.

Nem tudok szavazni. Fogalmam sincs lenyomja-e. Valószínű nem, de nem azért, mert a Tesla king, hanem ahogy nézem, ez a BYD egész más piaci szegmensre megy rá. Utána kellett néznem kik ezek, mert nem hallottam még erről a gyártóról. Mindenesetre a kínaiakat sose lehet alábecsülni, még ha szart is gyártanak, van annyi nyersanyaguk, meg olyan méretekben tudnak gyártani, olcsósítani, hogy mindenképp kell velük számolni a globális piacon. Lehet a Teslának nem, mert ők már az árszabás miatt egész más réteget szolgálnak ki, de egy átlag gyártónak mindenképpen fel kell készülnie a kő kemény kínai versenyre.

Muskra meg egyébként sem érdemes hallgatni, többször kiderült már, hogy fogalma sincs, hogy miről beszél. Csak szeret nagyokat mondani, amiről ő is tudja, hogy nincs igaza, de trollkodásból hergeli vele a közvéleményt, mert akkor mindenki őróla beszél, meg utálja, de az is a népszerűségi indexét növeli.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Valószínű nem, de nem azért, mert a Tesla king, hanem ahogy nézem, ez a BYD egész más piaci szegmensre megy rá.

A BYD minden piaci szegmensre rámegy. Arra is, amire a Tesla és arra is, amire nem megy a Tesla.

A mennyiségben biztosan lenyomja és az árban (profit rész nélkül) is szorongatja a Teslát. Egyszerűen sokkal gyorsabban növekszik, mint a Tesla, pedig az is elég jól növekszik. Ha így folytatódik, akkor kevés szereplőnek marad komolyabb hely.

Akkor kezdek majd aggódni az iránt, hogy lenyomják a Teslát, ha a szoftver is hasonló minőségű lesz a BYD modellekben.
Ez még ha jó irányba is fejlesztenek, legalább 2-3 év.

Nagy Péter

Részvényesként, és kicsit fanboyként sem nem kezdtem még aggódni.

Ameddig a BYD beépített navigációja még azt sem tudja, hogy a töltéseket beiktatja az útvonalba, és igazán európai gyorstöltő hálózata sincsen, addig szerintem akinek annyi pénze vagy, hogy új elektromos autót vegyen, hamarabb vesz Teslát, vagy Hyundai-t, vagy valamelyik európai gyártó modelljét. Illetve jelenleg a BYD fogyasztása is nagyon magas, amit jó eséllyel egy jobb firmware a motorvezérlőre szintén tudna orvosolni.

Ezek mind javítható problémák, a töltőhálózat is inkább csak pénz kérdése, és jó eséllyel a most gyártott autók szoftvere is frissülhet.
De azért ez még reálisan jó pár év, addig meg szerintem 18 millió forintért ennél többet várnak a vásárlók.
 

Nagy Péter

Hát, nem is gondoltam, hogy majd a Tesla le akarná őket nyomni telefonakku gyártásban. Ha meg a szoftver nem nagy dobás, akkor külön aggasztó, hogy így sem tudják megugrani ezt a feladatot.

Az akkut meg a kijelzőket bármelyik gyártó meg tudja vásárolni a beszállítóktól készen, nem véletlen, hogy ennyi új elektromos autó gyártó van. A vezetéstámogató rendszer szoftvere meg a motorvezérlőkre való olyan firmware, amivel jó a fogyasztás, az már nem kapható készen, és ezen nem segít az sem, hogy nagyon ügyesek telefonakkuk gyártásban.

Egészen biztosan idővel meglesz a tudásuk ezen a téren is, de ha megnézel most egy BYD fedélzeti számítógépet, azért még érezhetően csak egy Android tablet egy egyedi launcherrel.

Nagy Péter

Kb. itt tart most: https://www.youtube.com/watch?v=wIkxGo43QS8

Még felügyelni kell, de azért már gyakran megoldja városi környezetben is a feladatokat.

A BYD hasonló funkciójáról azért nincs fent sok videó, mert az jelenleg annyit tud, hogy megpróbálja a felfestett sáv közepén tartani az autót (de az újságírók szerint, akik próbálták, inkább csak pattog a két vonal között, nem tudja magát középen tartani. A forgalmazó a tesztek idejére azt kérte, hogy ezt ne is próbálgassák, nincsen készen a funkció)

Nagy Péter

Én csak azt akartam az egésszel mondani, hogy ezt fejlesztik már 10 éve, és még kell 3-4 év, mire tényleg aludni lehet a kormány mögött.
Ugyanakkor 2017-ben már sokkal jobban működött az önvezető rendszerük, mint a BYD-ben most. És nem hiszem, hogy ezt a lemaradást valami varázslatos módon pár év alatt be tudná hozni a BYD.

Nagy Péter

Sokkal jobban fáj hogy Európa biztosan nem fogja őket ezen a piacon lenyomni.

Musk "kinevetésén" így utólag (10 év után) lehet viccelődni, de az igazi baj nem ott van: https://m.youtube.com/watch?v=z2hdSMlaoBg&t=28s

Ezen 10 év alatt a VW összehozott egy dízelbotrányt, egy szoftverkatasztrófát és most sírnak. Ők nem csak a kínaiakat de a Tesla-t és az egész EV ipart nem vették komolyan. (Még az is lehet, hogy Ballmer módra kinevették...)

Hiányzik a nem érdekel gomb, most megnyomnám :)

hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]

Ugyenez jutott eszembe, amikor azt olvastam, hogy az Intel nem lát veszélyt az ARM irányából.

Egyébként jelenleg Teslát nem vennék, de azért egy Kia EV9-et elfogadok ha valakinek van fölösbe :)

Egye fene, egy Ioniq5 jobban elfér a garázsban.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Majd akkor nyomja le, ha eljön a Linux éve!