( andrej_ | 2024. 01. 11., cs – 18:54 )

Ismétlés gyanánt: ha állandóan (tehát mindíg) autópályázol, egyseggel 1000km-ezel, akkor továbbra sem a villany, hanem a dízelautó a választásod, és lehetőleg nem az 1.0 kávédaráló. Ezzel szemben, hogy ha évente párszor előfordul veled, hogy hosszabb útra mész, akkor valszin minimális extra gondolkodással, ha normális az elektromos hatótáv, és nem a 100km-es kisautó, akkor azért egész jól megszervezhető. Természetesen ha mindenképpen idegből akarsz 1000km-t egyseggel vezetni, mert még a nyaraláson is szuperfeszített vagy, akkor nincs miről beszélni.

A töltési idő, illetve teljesítmény 80% felett látványosan leesik, ezért jobban megéri, hogy ha lemeríted az akksit, és a következő töltőnél megint 80% köré töltöd, persze ha hosszú út. Ha rövidebb, és van desztinációs (értsd lassabb) töltő, akkor azzal is elleszel. Semmi értelme annak, hogy a maradék 20%-ra többet várj, mint egy 10-ről 80%-os töltésnél pár száz km-re arrébb.

Elektromos autónál csak halkan jegyzem meg, hogy ha szerencsés csillagzatod van, és otthon napelemről feltöltötted, akkor az első néhány 100km ingyen lesz egy hosszú úton. Ez picit ilyen "mindenki arra költi a pénzét amire szeretné" dolog.