( nns | 2024. 01. 19., p – 17:24 )

Persze az AC töltő és annak a comm modulja az autóban van. Tipikus, hogy ha a DC töltés megy és az AC nem, hogy a beépített töltő körül kell keresni a problémát.

Nálam nem is az inverternek volt baja hanem csak a comm modulnak ami kommunikál az EVSE-vel.

 

Amit a népnyelv (vész, fali, wallbox) töltőnek hív az egy EVSE kb egy töltő aljzat vagy töltőfej + egy kommunikációs egység és egy relé.

Itt van róla kis leírás ha DIY építed meg: https://shop.gwl.eu/Electric-Car-Chargers-1/EVSE-Kit-V1-1-For-EV-Charging-Station-Cable-Wallbox-Kit-Only.html

Ez az oldal is lehet hibás. (mind a comm rész mind a relé)

 

Egy kocsiba való gyárit kb így kell elképzelni: https://eveurope.eu/en/product/ev-laad-communicatie-module-volgens-62196-of-j1772-norm/

 

Smart EVhez értő szakit kéne keresni, mert sok egyéb probléma is okozhatja...

 

csak mellékesen:

Ezért írom mindig, hogy városokba ilyen wallboxokat, százszámra kellene telepíteni. Vannak mondjuk pesti jó példák is: https://villanyautosok.hu/2022/02/20/820-toltos-tarsashaz-epul-budapesten/ és https://www.evergy.hu/post/hogyan-epitheto-ki-egy-345-parkolohelyes-tarsashazat-kiszolgalo-elektromos-auto-toltesi-rendszer