( h0lysh1t | 2024. 01. 19., p – 19:21 )

És ez volt már?
Drive-by-wire

"He (the taxi driver) has explained to the police officers that the car had accelerated on its own and that he did not succeed in activating the brakes, the brakes did not work despite his best efforts," - digitális fék úgy döntött hogy nem fog fékezni. Családos emberünk 31 év taxizás után önhibáján kívül (villanyautó gyártója és a nem-mechanikus fék miatt) elgázolt 1 embert (20 pedig megsérült), úgy hogy közben igyekezett lassítani a nagyon erős villanyautót: oszlopokat, demszky-karókat tarolt le, kukát is eltrafált, de végül egy furgon tudta megállítani a kocsit.
Kicsit meghurcolták emiatt, majd "Paris taxi firm suspends use of Tesla Model 3 cars after fatal crash". Tesla természetesen ártatlannak vallja magát, ferdít és nem tudjuk fizet-e valaha kártérítést ha már nem mehet börtönbe a cég.
Rengeteg hasonló eset történt pl.: kínai szintén Teslás ámokfutó akire rásütötték hogy márpedig a gázt nyomta fék helyett - tipikusan mindig ez a válasza a gyártónak, vagy az autopilot használattal takarózik.

Egy analóg fékrendszer valószínűleg tudott volna lassítani ezeken az eseteken valamennyire. Várom már a kormányos bugokat is amikor nem arra kanyarodik amerre tekered a kormányt. Mindez bőven hozzátartozik a fantasztikus villanyautó életérzéshez.