( nns | 2024. 01. 21., v – 18:39 )

Nincs még annyi adat, hogy a jármű életkor és a tűz valószínűségét összefüggésbe hoznák az elektromos autóknál. A cikk a Norvég, Svéd és Ausztrál tűzoltóságokért felelős állami szervek statisztikáit és vizsgálatait említi.

Ebből következik, hogy nem az autókat vizsgálták, hanem az összes autótüzet amihez ki kellett vonulniuk és megállapították meghajtás szerint hány autóra mennyi tűz jutott.

Tippre amúgy ha eltekintünk a gyújtogatástól meg a baleset következtében kigyulladó autóktól (mert a vizsgálatból ezeket is ki kéne venni talán) szerintem az jönne ki, hogy a műszaki eredetű tüzek gyártási/tervezési problémákból adódóan a fiatal autókat veszélyeztetik (lásd: Chevy Bolt és az LG Chem cellák, vagy a BMW és a Ford ügyeit.). Az elhasználódás/karbantartás hiány meg az időseket.