( persicsb | 2024. 03. 26., k – 11:49 )

Itt nem az IT hiánya a valódi probléma, az egy tünete csak a vállalkozói mindsetjüknek. Adhatsz ilyen embernek CRM rendszert, hírlevélküldő szolgáltatást, úgy fog rá nézni, mint egy ufóra.

Mondok egy példát: vízi járművek szervizével, szerelésével foglalkozó cégnek nincsen CRM rendszere, alacsony digitalizációval rendelkeznek. De nem is ez a fő problémájuk az elbeszélések alapján, hanem a rossz (nem létező) munkaszervezés, ad-hoc minden. Amíg a cégek nem megfelelő rendszerben dolgoznak, hiába adsz nekik a megadott rendszerben dolgozást segítő IT eszközöket. Az első az, hogy legyen normálisan definiált munkarendjük (legyenek SOP-k). Majd amikor ez kialakul, akkor lehet azt mondani, hogy na látod, az ilyen és ilyen munkarendednek a támogatására vannak ám IT eszközök, amik megkönnyítik azt.

Amíg nincs munkarend, adhatsz te neki SAP-t is, meg Navisiont (Business Centralt), meg bármit, nem fog számítani. Az ilyen cégnek nem IT-s beszerzés kell, hanem egy coach meg egy folyamatszervező. Majd ez után jöhet az IT. A szoftver nem csodaszer, nem megoldja a problémát, hanem támogat egy meglévő folyamatot.