( st3v3 | 2024. 04. 08., h – 10:49 )

 a gyakorlatban az autóipart az ukrán beszállítók kiesése akasztotta meg.

Azt állítottad, hogy az autóipart megakasztották. Ez nem igaz: hátráltatja őket: elsősorban azért mert a termékek beszerezhetőek ugyan, de jelentős felárral. A helyenként rendkívül alacsony árréssel dolgozó(és ár érzékeny) autóipari beszállítók számára pedig így nagyon is lényges kérdés a beszerzési ár: ezért természetesen ha van továbbra is olcsó akkor elsősorban azt szeretnék vásárolni. Ráadásul megkötött szerződések vannak az ellátási láncban: senki sem akarja benyelni a veszteséget, csak mert az ukránoknál épp háborúznak.

Ettől még az állításod hamis: nem akasztotta meg őket csak átmenetileg, azóta meg szívják a fogukat: de termelnek, csak drágábban.

Az acél öntödék is hasonló helyzetet jelentettek pl tűzcsapok stb terén. De nem az ukrán kiesés rogyasztja meg az EU-t, hanem az, hogy ellentételezés nélkül lapátolják oda a mérhetetlen pénzt: jelenleg épp az EU tartja el az ukrán államot. Egyszerű a megoldás: a súlyos koloncot meg kell hagyni annak a felelősségi körében akinek a szuverén önálló felelőssége: az ukrán állam és annak vezetésén. A "befolyás vásárlás" meg hasonlók helyett. Elvégre pont az orosz befolyásolási kísérleteknek próbáltak ellen állni a narratíva szerint a maidanon. Most ugyanilyen függőséget más irányba kiépíteni nem éppen következetes dolog még saját narratívájukon belül sem.